Zde je návod, jak z toho vytěžit maximum.
Jakmile se dostanete do fáze pohovoru o zaměstnání, máte rozumnou šanci získat nabídku. Velký okruh uchazečů již zúžili na několik lidí, které si pozvou k pohovoru.
Mnohé z věcí, které musíte udělat, abyste uspěli na pohovoru, nejsou stejné jako ty, které jste potřebovali k tomu, abyste prošli výběrovým řízením, díky němuž jste se tam dostali. Zejména jste na náborovou komisi zapůsobili svými referencemi, takže nyní je čas zabývat se obavami, které budou pro náboráře při pohovoru na prvním místě. Náboráři o vás chtějí při pohovoru vědět tři věci:
- Jaké to bude s vámi pracovat?
- Umíte se učit?
- Jste iniciativní?
Zde je pět věcí, které můžete udělat pro to, abyste na tyto otázky při pohovoru dobře odpověděli.
STUDUJTE
Zjistěte si co nejvíce informací o firmě, která s vámi vede pohovor. To zahrnuje i to, že se podíváte na webové stránky společnosti, abyste věděli, na jaké nové strategické projekty upozorňuje, a prohlédnete si zprávy o ní. Je také užitečné podívat se na webové stránky s nabídkami práce, abyste viděli recenze od jiných lidí, kteří tam v minulosti pracovali. Pokud znáte někoho, kdo tam pracoval
Na pohovor chcete jít jako někdo, kdo má o firmě dobré znalosti a může klást dobré otázky týkající se vaší práce a role, kterou bude v rámci organizace hrát. Kromě toho je to skvělý způsob, jak prokázat svou iniciativu. Dáváte tím najevo, že budete zcela připraveni na vše, co vás po přijetí do zaměstnání potká.
BÝT OCHOTEN NASLOUCHAT

Nepochybně se v určitém okamžiku pohovoru setkáte s otázkou, na kterou vám tazatel odpoví, že s vaší odpovědí není zcela spokojen. Existuje silné nutkání zdvojit svou odpověď a pokračovat ve vysvětlování.
Lepší alternativou je vyslechnout si kritiku a zaujmout jiný přístup na základě toho, co říkají ostatní. Ještě lépe je položit několik otázek. Pokud vám například tazatel zadal hypotetickou situaci, zeptejte se ho, jak by k ní přistoupil on. Cílem je ukázat, že si nemyslíte, že už víte vše, co potřebujete vědět, abyste v dané práci uspěli, ale naopak jste ochotni se od kolegů učit.
KONVERZUJTE, NE MONOLOGUJTE
Na pracovním pohovoru jste středem pozornosti, takže je lákavé nechat se tím ovládnout a mluvit jen vy. Rádi byste však své nyní potenciální kolegy poznali trochu blíže. Navíc byste chtěli, aby viděli, že jste schopni se od nich učit stejně jako oni od vás. Chcete se tedy postarat o to, abyste vytvořili konverzaci, a ne jen vlastní stand-up rutinu.
Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je klást hodně otázek. Poté, co vám položí otázku, jak byste mohli řešit určitou pracovní situaci, zakončete ji vlastní otázkou, například: „Jak se to tady obvykle řeší?“ nebo „Řekněte mi více o tom, jak se taková rozhodnutí obvykle dělají?“ nebo „Jaké máte pro takové situace strategie?“, kde si zároveň vyžádáte podněty od tazatelů.
Čím více se z pohovoru stane rozhovor, tím více tazatelé pochopí, jaké to bude s vámi pracovat. Vztah, který si prostřednictvím rozhovoru vytvoříte, bude mít pozitivní vliv na celkové hodnocení, které od tazatelů získáte.
BUĎTE SAMI SEBOU

Existuje tendence chtít prezentovat takovou verzi sebe sama, o které si myslíte, že ji zaměstnavatel chce přijmout. Je důležité, abyste na pohovor přišli sami se sebou. Chcete dát lidem představu o tom, kým pravděpodobně budete jako kolega. Pokud přijmou verzi, která ve skutečnosti není vámi, je možné, že až do práce skutečně nastoupíte, nebudete tak spokojeni.
Přesto je třeba mít na paměti, že pohovor je formální situace s lidmi, které pravděpodobně neznáte tak dobře. Pokud máte účinný smysl pro humor, můžete být vtipní, ale neměli byste se do toho opírat a měli byste se vyvarovat jakýchkoli riskantních vtipů. Pokud se obvykle představujete pomocí zájmen, měli byste tak činit i při pohovoru. Chcete si uvědomit, jaké otázky jsou pro vás v organizaci důležité.
Nezapomeňte, že jste na komisi již zapůsobili natolik, že s vámi chtěla vést pohovor. Nyní v nich musíte vzbudit pocit, že vás chtějí mít ve své blízkosti.
UKAŽTE, NEŘÍKEJTE
Základní součástí strategie pohovoru je dát lidem pocit, jaké to je s vámi pracovat, spíše z toho, jak se chováte, než z toho, co jim říkáte. Můžete říci, že jste samostatný člověk, ale pokud se před pohovorem iniciativně snažíte o firmě něco dozvědět, dáváte to najevo. Mohli byste říci, že jste připraveni se učit, ale pokud si při pohovoru vezmete k srdci připomínky, ukazujete tím, jak se zapojujete.
Můžete vyzdvihnout některé věci, které prokazují vaše schopnosti. Cílem není zdržet se toho, abyste o sobě tazateli něco řekli. Čím více však pravdivost těchto tvrzení prokážete svým jednáním, tím úspěšnější pohovor bude.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky