Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Buďte připraveni na všechno. 5 strategií, jak zapůsobit při pracovním pohovoru

Náboroví pracovníci o vás chtějí na pohovoru vědět tři základní věci.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
15 prosince, 2022
5 min. čtení
two people shaking hands

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Zde je návod, jak z toho vytěžit maximum.

Jakmile se dostanete do fáze pohovoru o zaměstnání, máte rozumnou šanci získat nabídku. Velký okruh uchazečů již zúžili na několik lidí, které si pozvou k pohovoru. 

Mnohé z věcí, které musíte udělat, abyste uspěli na pohovoru, nejsou stejné jako ty, které jste potřebovali k tomu, abyste prošli výběrovým řízením, díky němuž jste se tam dostali. Zejména jste na náborovou komisi zapůsobili svými referencemi, takže nyní je čas zabývat se obavami, které budou pro náboráře při pohovoru na prvním místě. Náboráři o vás chtějí při pohovoru vědět tři věci:

  • Jaké to bude s vámi pracovat?
  • Umíte se učit?
  • Jste iniciativní?

Zde je pět věcí, které můžete udělat pro to, abyste na tyto otázky při pohovoru dobře odpověděli.

STUDUJTE

Zjistěte si co nejvíce informací o firmě, která s vámi vede pohovor. To zahrnuje i to, že se podíváte na webové stránky společnosti, abyste věděli, na jaké nové strategické projekty upozorňuje, a prohlédnete si zprávy o ní. Je také užitečné podívat se na webové stránky s nabídkami práce, abyste viděli recenze od jiných lidí, kteří tam v minulosti pracovali. Pokud znáte někoho, kdo tam pracoval (nebo v současnosti pracuje), promluvte si s ním také.

Advertisement

Na pohovor chcete jít jako někdo, kdo má o firmě dobré znalosti a může klást dobré otázky týkající se vaší práce a role, kterou bude v rámci organizace hrát. Kromě toho je to skvělý způsob, jak prokázat svou iniciativu. Dáváte tím najevo, že budete zcela připraveni na vše, co vás po přijetí do zaměstnání potká.

Chcete využít této příležitosti?

BÝT OCHOTEN NASLOUCHAT

Ear on a white cardboard
Zdroj: Unsplash

Nepochybně se v určitém okamžiku pohovoru setkáte s otázkou, na kterou vám tazatel odpoví, že s vaší odpovědí není zcela spokojen. Existuje silné nutkání zdvojit svou odpověď a pokračovat ve vysvětlování.

Lepší alternativou je vyslechnout si kritiku a zaujmout jiný přístup na základě toho, co říkají ostatní. Ještě lépe je položit několik otázek. Pokud vám například tazatel zadal hypotetickou situaci, zeptejte se ho, jak by k ní přistoupil on. Cílem je ukázat, že si nemyslíte, že už víte vše, co potřebujete vědět, abyste v dané práci uspěli, ale naopak jste ochotni se od kolegů učit.

KONVERZUJTE, NE MONOLOGUJTE

Na pracovním pohovoru jste středem pozornosti, takže je lákavé nechat se tím ovládnout a mluvit jen vy. Rádi byste však své nyní potenciální kolegy poznali trochu blíže. Navíc byste chtěli, aby viděli, že jste schopni se od nich učit stejně jako oni od vás. Chcete se tedy postarat o to, abyste vytvořili konverzaci, a ne jen vlastní stand-up rutinu.

Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je klást hodně otázek. Poté, co vám položí otázku, jak byste mohli řešit určitou pracovní situaci, zakončete ji vlastní otázkou, například: „Jak se to tady obvykle řeší?“ nebo „Řekněte mi více o tom, jak se taková rozhodnutí obvykle dělají?“ nebo „Jaké máte pro takové situace strategie?“, kde si zároveň vyžádáte podněty od tazatelů. 

Čím více se z pohovoru stane rozhovor, tím více tazatelé pochopí, jaké to bude s vámi pracovat. Vztah, který si prostřednictvím rozhovoru vytvoříte, bude mít pozitivní vliv na celkové hodnocení, které od tazatelů získáte.

BUĎTE SAMI SEBOU (VĚTŠINOU)

hiring, recruitment, job interview
Zdroj: Pixabay

Existuje tendence chtít prezentovat takovou verzi sebe sama, o které si myslíte, že ji zaměstnavatel chce přijmout. Je důležité, abyste na pohovor přišli sami se sebou. Chcete dát lidem představu o tom, kým pravděpodobně budete jako kolega. Pokud přijmou verzi, která ve skutečnosti není vámi, je možné, že až do práce skutečně nastoupíte, nebudete tak spokojeni.

Přesto je třeba mít na paměti, že pohovor je formální situace s lidmi, které pravděpodobně neznáte tak dobře. Pokud máte účinný smysl pro humor, můžete být vtipní, ale neměli byste se do toho opírat a měli byste se vyvarovat jakýchkoli riskantních vtipů. Pokud se obvykle představujete pomocí zájmen, měli byste tak činit i při pohovoru. Chcete si uvědomit, jaké otázky jsou pro vás v organizaci důležité.

Nezapomeňte, že jste na komisi již zapůsobili natolik, že s vámi chtěla vést pohovor. Nyní v nich musíte vzbudit pocit, že vás chtějí mít ve své blízkosti.

UKAŽTE, NEŘÍKEJTE

Základní součástí strategie pohovoru je dát lidem pocit, jaké to je s vámi pracovat, spíše z toho, jak se chováte, než z toho, co jim říkáte. Můžete říci, že jste samostatný člověk, ale pokud se před pohovorem iniciativně snažíte o firmě něco dozvědět, dáváte to najevo. Mohli byste říci, že jste připraveni se učit, ale pokud si při pohovoru vezmete k srdci připomínky, ukazujete tím, jak se zapojujete. 

Můžete vyzdvihnout některé věci, které prokazují vaše schopnosti. Cílem není zdržet se toho, abyste o sobě tazateli něco řekli. Čím více však pravdivost těchto tvrzení prokážete svým jednáním, tím úspěšnější pohovor bude.

Zde je návod, jak z toho vytěžit maximum.Jakmile se dostanete do fáze pohovoru o zaměstnání, máte rozumnou šanci získat nabídku. Velký okruh uchazečů již zúžili na několik lidí, které si pozvou k pohovoru. Mnohé z věcí, které musíte udělat, abyste uspěli na pohovoru, nejsou stejné jako ty, které jste potřebovali k tomu, abyste prošli výběrovým řízením, díky němuž jste se tam dostali. Zejména jste na náborovou komisi zapůsobili svými referencemi, takže nyní je čas zabývat se obavami, které budou pro náboráře při pohovoru na prvním místě. Náboráři o vás chtějí při pohovoru vědět tři věci:Jaké to bude s vámi pracovat?Umíte se učit?Jste iniciativní?Zde je pět věcí, které můžete udělat pro to, abyste na tyto otázky při pohovoru dobře odpověděli.Zjistěte si co nejvíce informací o firmě, která s vámi vede pohovor. To zahrnuje i to, že se podíváte na webové stránky společnosti, abyste věděli, na jaké nové strategické projekty upozorňuje, a prohlédnete si zprávy o ní. Je také užitečné podívat se na webové stránky s nabídkami práce, abyste viděli recenze od jiných lidí, kteří tam v minulosti pracovali. Pokud znáte někoho, kdo tam pracoval , promluvte si s ním také.Na pohovor chcete jít jako někdo, kdo má o firmě dobré znalosti a může klást dobré otázky týkající se vaší práce a role, kterou bude v rámci organizace hrát. Kromě toho je to skvělý způsob, jak prokázat svou iniciativu. Dáváte tím najevo, že budete zcela připraveni na vše, co vás po přijetí do zaměstnání potká.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashNepochybně se v určitém okamžiku pohovoru setkáte s otázkou, na kterou vám tazatel odpoví, že s vaší odpovědí není zcela spokojen. Existuje silné nutkání zdvojit svou odpověď a pokračovat ve vysvětlování.Lepší alternativou je vyslechnout si kritiku a zaujmout jiný přístup na základě toho, co říkají ostatní. Ještě lépe je položit několik otázek. Pokud vám například tazatel zadal hypotetickou situaci, zeptejte se ho, jak by k ní přistoupil on. Cílem je ukázat, že si nemyslíte, že už víte vše, co potřebujete vědět, abyste v dané práci uspěli, ale naopak jste ochotni se od kolegů učit.Na pracovním pohovoru jste středem pozornosti, takže je lákavé nechat se tím ovládnout a mluvit jen vy. Rádi byste však své nyní potenciální kolegy poznali trochu blíže. Navíc byste chtěli, aby viděli, že jste schopni se od nich učit stejně jako oni od vás. Chcete se tedy postarat o to, abyste vytvořili konverzaci, a ne jen vlastní stand-up rutinu.Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je klást hodně otázek. Poté, co vám položí otázku, jak byste mohli řešit určitou pracovní situaci, zakončete ji vlastní otázkou, například: „Jak se to tady obvykle řeší?“ nebo „Řekněte mi více o tom, jak se taková rozhodnutí obvykle dělají?“ nebo „Jaké máte pro takové situace strategie?“, kde si zároveň vyžádáte podněty od tazatelů. Čím více se z pohovoru stane rozhovor, tím více tazatelé pochopí, jaké to bude s vámi pracovat. Vztah, který si prostřednictvím rozhovoru vytvoříte, bude mít pozitivní vliv na celkové hodnocení, které od tazatelů získáte.Zdroj: PixabayExistuje tendence chtít prezentovat takovou verzi sebe sama, o které si myslíte, že ji zaměstnavatel chce přijmout. Je důležité, abyste na pohovor přišli sami se sebou. Chcete dát lidem představu o tom, kým pravděpodobně budete jako kolega. Pokud přijmou verzi, která ve skutečnosti není vámi, je možné, že až do práce skutečně nastoupíte, nebudete tak spokojeni.Přesto je třeba mít na paměti, že pohovor je formální situace s lidmi, které pravděpodobně neznáte tak dobře. Pokud máte účinný smysl pro humor, můžete být vtipní, ale neměli byste se do toho opírat a měli byste se vyvarovat jakýchkoli riskantních vtipů. Pokud se obvykle představujete pomocí zájmen, měli byste tak činit i při pohovoru. Chcete si uvědomit, jaké otázky jsou pro vás v organizaci důležité.Nezapomeňte, že jste na komisi již zapůsobili natolik, že s vámi chtěla vést pohovor. Nyní v nich musíte vzbudit pocit, že vás chtějí mít ve své blízkosti.Základní součástí strategie pohovoru je dát lidem pocit, jaké to je s vámi pracovat, spíše z toho, jak se chováte, než z toho, co jim říkáte. Můžete říci, že jste samostatný člověk, ale pokud se před pohovorem iniciativně snažíte o firmě něco dozvědět, dáváte to najevo. Mohli byste říci, že jste připraveni se učit, ale pokud si při pohovoru vezmete k srdci připomínky, ukazujete tím, jak se zapojujete. Můžete vyzdvihnout některé věci, které prokazují vaše schopnosti. Cílem není zdržet se toho, abyste o sobě tazateli něco řekli. Čím více však pravdivost těchto tvrzení prokážete svým jednáním, tím úspěšnější pohovor bude.
Tagy: businessinterviewpohovor

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Proč DJIA roste, když SPX klesá? Jaká je korelace mezi indexy?
      2. Má Bitcoin jako fenomén posledního desetiletí stále co nabídnout?
      3. Jak by dnes vypadala skutečně dlouhodobá investice do Bitcoinu?
      4. Síla networkingu: jak budovat vztahy, které otevírají příležitosti
      5. 3 věci, které byste měli udělat, pokud již nastala sezóna altcoinů
      6. Může se Ethereum stát dlouhodobým vítězem na krypto-scéně?
      7. 10. srpna – Jeff Bezos úspěšně podnikl svůj výlet do vesmíru
      8. Nové pracovní příležitosti, které přináší éra umělé inteligence
      Advertisement

      Breaking.

      00:40

      SAP překonává zisková očekávání, ale tržby zůstávají pod odhady

      00:36

      Americké akcie ztrácejí půdu, volatilita stoupá

      00:31

      Moderna čelí zklamání: Vakcína proti CMV neprokázala účinnost

      00:27

      Trh v pohybu: Tesla klesá, Southwest Airlines stoupá

      00:23

      Textron mění vedení: Atherton přináší novou éru inovací

      00:17

      Trumpovy sankce zasáhly ruské ropné obry: Přelomový krok USA

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Deutsche Bank vidí v AppLovin jasného lídra digitální reklamy

      22 října, 2025

      Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...

      Zdroj: Getty Images

      RBC doporučuje koupit akcie Deere, lídra v oblasti chytrého zemědělství

      22 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Index S&P 500 je teď sázkou na AI. Kam se schovat, když přijde ochlazení?

      21 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BMO Capital zvyšuje hodnocení Royal Gold díky akvizicím a růstu portfolia

      21 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Apple na prahu nového růstového cyklu, iPhone míří k rekordním prodejům

      21 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 31 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Dow uzavřel na rekordní úrovni, 3M a Coca-Cola zazářily na poli zisků

      21 října, 2025

      S&P 500 dále posiluje, pozornost se soustředí na hospodářské výsledky

      20 října, 2025

      Instagram brzy umožní rodičům zabránit teenagerům v chatování s AI

      18 října, 2025

      S&P 500 posiluje před rušným týdnem plným výsledků hospodaření

      20 října, 2025

      Co se bude dít dál na letošním docela chaotickém akciovém trhu?

      18 října, 2025

      Byty v Praze stály v pololetí podobně jako v Berlíně, Vídni či Madridu

      21 října, 2025

      S&P 500 klesá kvůli obavám z obchodní války USA a Číny a propadu Netflixu

      22 října, 2025

      Banky varují před napětím v úvěrech, ekonomika zůstává stabilní

      19 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.