Ve středečním projevu na summitu The New York Times DealBook Summit Jassy uvedl, že několikaměsíční revize snižování nákladů odhalila, že ekonomika je „nejistější“, než se dříve myslelo, což společnost přimělo k vystupňování úsilí o omezení výdajů.
„Viděli jsme věci, které se lišily od toho, co jsme viděli dříve, a prostě jsme cítili, že musíme zefektivnit naše náklady,“ řekl Jassy.
Začátkem tohoto měsíce začal Amazon propouštět zaměstnance v několika divizích, včetně oddělení lidských zdrojů a oddělení zařízení a služeb. Očekává se, že společnost zruší až 10 000 pracovních míst, ačkoli jejich počet zůstává zatím proměnlivý, protože rozhodnutí se přijímají v jednotlivých podnicích.
Bolest pravděpodobně brzy neskončí. Jassy potvrdil, že Amazon, který celosvětově čítá 1,6 milionu zaměstnanců, bude v propouštění pokračovat i v novém roce, přičemž některým týmům byly nabídnuty odkupy v očekávání nedobrovolného propouštění v nadcházejících měsících.

Jassy ve středu uvedl, že Amazon se rozhodl, že propouštění je nezbytné poté, co zmrazil nábor zaměstnanců ve svých korporacích.
„Když jsme procházeli plány, uvědomili jsme si, že potřebujeme zeštíhlit některé naše výdaje,“ dodal.
Mezi nejvíce postižené divize patřila jednotka hlasové asistentky Alexa společnosti Amazon. Alexa byla kdysi považována za klíčovou pro budoucnost společnosti a Amazon vyčlenil 10 000 zaměstnanců pro práci na této technologii a chytrých reproduktorech Echo. Uvnitř společnosti však vyvstaly otázky ohledně budoucnosti Alexy, jak uvedl deník The Wall Street Journal ve své zprávě, podle níž spotřebitelé službu zřejmě využívají jen k několika funkcím a po velkých investicích jednotka v posledních letech prodělávala více než 5 miliard dolarů ročně.
O ohrožení budoucnosti jednotky Amazon Alexa informoval také server Business Insider.
Na otázku ohledně zpráv o chybném obchodním modelu Alexy Jassy odvětil: „Musíte si dávat pozor, čemu věříte v tom, co čtete. Myslím, že v posledních několika týdnech došlo k určitému zkreslení zpráv.“

Mluvčí časopisů Journal a Business Insider na žádost o komentář k Jassyho poznámce okamžitě nereagovali.
Jassy uvedl, že je „opravdu potěšen a optimistický“, pokud jde o podnikání společnosti Amazon v oblasti zařízení, a dodal, že Alexa získala „velkou oblibu“, zejména pokud jde o podporu nákupů v elektronickém obchodě.
Amazon hodně vsadil na budoucnost, kdy budou spotřebitelé stále častěji používat hlas k nákupu produktů na jeho webových stránkách. Uvádí se, že prostřednictvím Alexy lze objednat miliony produktů.
Prozatím se zdá, že hlasové nakupování je stále novinkou. Server The Information v roce 2018 uvedl, že přes Alexu nakupuje jen zlomek uživatelů a mnozí z těch, kteří přes ni nakupovali, ji odmítli použít k nákupu podruhé.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























