A to navzdory odolnosti luxusního průmyslu, která společnosti pomohla udržet solidní příjmy z nejvyššího prodeje.
Je pravda, že Farfetch vlastní fantastickou obchodní platformu a několik ikonických módních značek, včetně Off-White, což by mělo podpořit růst, jakmile dojde k útlumu probíhající krize na trhu.
Přesto se zdá, že společnost není schopna kontrolovat odliv hotovosti, zatímco nadměrná výše odměn na základě akcií nadále čtvrtletně ředí investory. V souladu s tím mám na akcie neutrální názor.

Odolnost luxusního průmyslu je hnací silou vysoké poptávky po výrobcích
Navzdory tomu, co si někteří myslí, je luxusní průmysl velmi odolný, což stále zvyšuje návštěvnost tržiště Farfetch a poptávku po jeho značkách. Jistě, náročné makroekonomické prostředí by mělo snížit kupní sílu spotřebitelů, ale pokud jde o luxusní produkty a bohaté spotřebitele, „fyzikální zákony“ neplatí obdobně. Bohatých spotřebitelů se těžké ekonomické časy obvykle téměř nedotýkají. Pokud něco, pak těžké časy představují pro bohaté plodné příležitosti k tomu, aby ještě více zbohatli. Jejich vzorce utrácení se tedy nemusí nutně měnit v obdobích podobných těm, která trh zažívá v současnosti.
Toto téma se odrazilo i v posledních výsledcích společnosti Farfetch za 3. čtvrtletí, kdy společnost vykázala hrubou hodnotu zboží ve výši 967,4 milionu dolarů. V přepočtu na konstantní měnu vzrostla GMV meziročně o 4,2 %. K nárůstu přispěla silná poptávka po kolekcích značky Farfetch New Guards

Tržby dále vzrostly o 14,4 % v konstantní měně na 593,4 milionu USD. K vyšším tržbám přispěl 39,7% nárůst tržeb v obchodech, protože společnost Farfetch pokračovala v otevírání dalších maloobchodních provozoven, a také zisk 13,7 milionu USD plynoucí z partnerství se společností Reebok, které bylo zahájeno v březnu.
Celkově si dovolím tvrdit, že Farfetch nemá žádný problém, pokud jde o zvyšování prodeje, a s růstem prodeje přicházejí úspory z rozsahu. Ve třetím čtvrtletí se hrubá zisková marže společnosti Farfetch meziročně zvýšila o 160 bazických bodů na 44,9 %, a to díky efektivitě marketingu a skladování. Zatím to vypadá dobře, že? Navzdory tomu, že se Farfetch v posledních několika letech poměrně výrazně rozšířil, zdá se, že se mu dramaticky nedaří snižovat provozní náklady. Ve skutečnosti se zdá, že Farfetch své výdaje nekontroluje.
Absurdní výdaje ničí ziskovost a hodnotu pro akcionáře

Výdajová horečka společnosti Farfetch nejenže neponechává společnosti žádný prostor pro vykazování smysluplných zisků, ale také vedla k velkému rozředění, které postupně zničilo hodnotu pro akcionáře.
Podívejme se na chvíli na světlou stránku věci, protože musím pochválit ekonomiku škálování společnosti Farfetch. Například náklady na generování poptávky se ve třetím čtvrtletí meziročně snížily o 16,7 % na 61,8 milionu dolarů, zatímco celkové investice do technologií zůstaly oproti loňsku na stejné úrovni, a to 12,5 % upravených tržeb. Ale to je asi tak všechno.
Všeobecné a administrativní náklady meziročně vyskočily o 28,8 % na 180,5 milionu dolarů, a to zejména v důsledku vyšších mezd. To je hodně peněz. Prodejní, správní a režijní náklady představovaly ve 3. čtvrtletí 35,1 % upravených výnosů oproti 27,8 % v loňském roce. Společnost v tuto chvíli v podstatě s velkým náskokem slouží zaměstnancům před akcionáři.
Počkejte, až se dozvíte, že toto číslo ve skutečnosti nezahrnuje odměny společnosti Farfetch na základě akcií. Ano, společnost vykazuje odměny vázané na akcie samostatně a ve 3. čtvrtletí dosáhly 84,3 milionu dolarů, což je téměř 83% nárůst oproti 3. čtvrtletí 2021. Jen pro doplnění, v přepočtu na roční bázi se tato částka rovná 25,5 % tržní kapitalizace společnosti Farfetch. Rozmělnění je zde prostě směšné a zdá se, že zde zcela chybí odpovědnost, pokud jde o maximalizaci zájmů akcionářů.

V důsledku toho společnost Farfetch vykázala za čtvrtletí ztrátu 274,9 milionu dolarů, zatímco hotovost a ekvivalenty činily na konci září 487,4 milionu dolarů. To je pokles o 875,7 milionu dolarů oproti 1 363,1 milionu dolarů, s nimiž Farfetch začínal rok, což značně ilustruje problém Farfetch s nedostatkem hotovosti.
Jsou akcie FTCH podle analytiků vhodnou koupí?
Podle Wall Street má Farfetch konsenzuální hodnocení „mírný nákup“ na základě devíti „kupovat“, dvou „držet“ a jednoho „prodávat“ za poslední tři měsíce. Průměrná cílová cena akcií FTCH na úrovni 13,22 USD znamená 202,86% potenciál růstu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky