Je budoucnost společnosti Apple v reklamě? J.P. Morgan si to myslí
Na technologickém trhu, který je plný zvratů, se akcie společnosti Apple (AAPL) letos propadly spolu s ostatními růstovými akciemi (od začátku roku 2022 poklesly o ~27 %).
Podle analytika Samika Chatterjeeho z J.P. Morgan je však Apple připraven v příštích 12 měsících překonat trh – nejenže znovu dosáhnout svých maxim z počátku letošního roku, ale dokonce je překonat a zvýšit cenu až na 200 dolarů za akcii, což je o 54 % více, než kolik akcie Applu stojí dnes.
Chatterjee se k tomu vyjádřil ve čtvrtek v poznámce na téma výdajů na reklamu a růstu mobilní reklamy ve společnosti Apple. Jak analytik píše: „Globální výdaje na reklamu se stále více přesouvají do digitálních médií a očekává se, že mobilní reklama vzroste z 288 miliard dolarů v roce 2021 na více než 400 miliard dolarů do roku 2024.“ Ne všechny tyto peníze samozřejmě připadnou společnosti Apple. Ale s instalovanou základnou více než jedné miliardy uživatelů iPhonu po celém světě a obecně dobře situovanými západními spotřebiteli žijícími ve Spojených státech a Evropě – na které se inzerenti rádi zaměřují – Chatterjee tvrdí, že Apple má „lepší pozici než většina ostatních společností, aby z tohoto sekulárního trendu“ růstu mobilní reklamy těžil.
Zdroj: Getty Images
Chatterjee vysvětluje, že v současné době je reklamní úsilí společnosti Apple omezeno na prodej maximálně „jedné reklamy na jedno vyhledávání v App Store“. To je však pouze začátek toho, co má Apple k dispozici. Existuje přinejmenším potenciál, tvrdí analytik, aby Apple využil svou obrovskou instalovanou základnu iPhonů tím, že bude cílit reklamy na své vlastní aplikace i aplikace třetích stran a řídit doručování těchto reklam pro své klienty.
Jak velká je to pro Apple příležitost? Podle analytika by do roku 2025 mohla mít hodnotu až 6 miliard dolarů v přírůstku příjmů, a jakmile se Apple vydá touto cestou, Chatterjee se domnívá, že by společnost mohla v letech po roce 2025 zvyšovat své příjmy z reklamy „robustním dvouciferným tempem“.
Nyní se nad těmito čísly na chvíli zamyslete: Tržní příležitost v hodnotě 400 miliard dolarů – a Apple si z ní nárokuje pouze 6 miliard dolarů – znamená, že se předpokládá pouhých 1,5 % celkového celosvětového podílu na trhu s mobilní reklamou. To není žádné divoké, za vlasy přitažené tvrzení, které Chatterjee předkládá. Ve skutečnosti je realistické a možná i konzervativní, pokud se Apple rozhodne využít jeho potenciál.
Zdroj: AFP Photo
V nejbližším období Chatterjee nadále očekává, že se Apple spokojí se středním až vyšším jednociferným růstem tržeb od nynějška do roku 2024 (přičemž zisk poroste o něco rychleji – o 8 až 10 %). V dlouhodobém horizontu však Chatterjee věří, že pravděpodobný růst příjmů z reklamy pomůže podpořit celkový dlouhodobý 10% roční růst příjmů společnosti Apple – a pravděpodobně i rychlejší růst zisků.
Podle analytika Samika Chatterjeeho z J.P. Morgan je však Apple připraven v příštích 12 měsících překonat trh – nejenže znovu dosáhnout svých maxim z počátku letošního roku, ale dokonce je překonat a zvýšit cenu až na 200 dolarů za akcii, což je o 54 % více, než kolik akcie Applu stojí dnes.Chatterjee se k tomu vyjádřil ve čtvrtek v poznámce na téma výdajů na reklamu a růstu mobilní reklamy ve společnosti Apple. Jak analytik píše: „Globální výdaje na reklamu se stále více přesouvají do digitálních médií a očekává se, že mobilní reklama vzroste z 288 miliard dolarů v roce 2021 na více než 400 miliard dolarů do roku 2024.“ Ne všechny tyto peníze samozřejmě připadnou společnosti Apple. Ale s instalovanou základnou více než jedné miliardy uživatelů iPhonu po celém světě a obecně dobře situovanými západními spotřebiteli žijícími ve Spojených státech a Evropě – na které se inzerenti rádi zaměřují – Chatterjee tvrdí, že Apple má „lepší pozici než většina ostatních společností, aby z tohoto sekulárního trendu“ růstu mobilní reklamy těžil.Zdroj: Getty ImagesChatterjee vysvětluje, že v současné době je reklamní úsilí společnosti Apple omezeno na prodej maximálně „jedné reklamy na jedno vyhledávání v App Store“. To je však pouze začátek toho, co má Apple k dispozici. Existuje přinejmenším potenciál, tvrdí analytik, aby Apple využil svou obrovskou instalovanou základnu iPhonů tím, že bude cílit reklamy na své vlastní aplikace i aplikace třetích stran a řídit doručování těchto reklam pro své klienty.Jak velká je to pro Apple příležitost? Podle analytika by do roku 2025 mohla mít hodnotu až 6 miliard dolarů v přírůstku příjmů, a jakmile se Apple vydá touto cestou, Chatterjee se domnívá, že by společnost mohla v letech po roce 2025 zvyšovat své příjmy z reklamy „robustním dvouciferným tempem“.Nyní se nad těmito čísly na chvíli zamyslete: Tržní příležitost v hodnotě 400 miliard dolarů – a Apple si z ní nárokuje pouze 6 miliard dolarů – znamená, že se předpokládá pouhých 1,5 % celkového celosvětového podílu na trhu s mobilní reklamou. To není žádné divoké, za vlasy přitažené tvrzení, které Chatterjee předkládá. Ve skutečnosti je realistické a možná i konzervativní, pokud se Apple rozhodne využít jeho potenciál.Zdroj: AFP PhotoV nejbližším období Chatterjee nadále očekává, že se Apple spokojí se středním až vyšším jednociferným růstem tržeb od nynějška do roku 2024 . V dlouhodobém horizontu však Chatterjee věří, že pravděpodobný růst příjmů z reklamy pomůže podpořit celkový dlouhodobý 10% roční růst příjmů společnosti Apple – a pravděpodobně i rychlejší růst zisků.Chcete využít této příležitosti?
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...