(TSLA) již delší dobu. Tento týden však dosáhlo další úrovně, když rtuťovitý vůdce výrobce elektromobilů vyvolal ještě větší kontroverzi a poslal akcie společnosti dolů.
Cena akcií Tesly se za posledních pět seancí propadla o 16 % a zaznamenala tak nejhorší týden od března 2020, kdy pandemie udeřila. Pro srovnání, indexy S&P 500 a Nasdaq 100 poklesly o méně než 3 %. Při pohledu do vzdálenější minulosti je výkonnost ještě ošklivější – akcie se v tomto čtvrtletí propadly o 43 %, protože významní analytici z Wall Street snižují svá očekávání ohledně společnosti Elona Muska a celého odvětví elektromobilů.
Hejno aktivit kolem Muska a Tesly bylo jen v tomto týdnu ohromující. Výprodej stlačil společnost poprvé po více než dvou letech pod tržní hodnotu 500 miliard dolarů. Goldman Sachs a RBC Capital markets snížily cílové ceny akcií. Musk pak vzbudil pozdvižení, když prodal akcie Tesly v hodnotě téměř 3,6 miliardy dolarů, pravděpodobně aby pomohl refinancovat dluh z nákupu společnosti Twitter Inc.
Zdroj: Reuters
Kromě toho byl Musk sesazen z vrcholu indexu miliardářů agentury Bloomberg, což znamená, že již není nejbohatším člověkem na světě. A jeho kontroverzní správa pravidel sociálních médií Twitter, která rozladila část zákazníků společnosti Tesla, zesílila ve čtvrtek, kdy pozastavil účty na Twitteru známým novinářům z médií, jako jsou New York Times a Washington Post.
„Myslím si, že akcie půjdou už jen dolů,“ řekla Catherine Faddisová, senior portfolio manažerka ve společnosti Fernwood Investment Management. „Elon Musk si tímto podnikáním na Twitteru a celým tím negativním tokem zpráv poškodil pověst.“
Muskovo pozastavení činnosti rozčílilo zákonodárce a vyvolalo vzácnou výtku Bidenova týmu
Vzhledem k tomu, že obavy z ekonomiky a recese v příštím roce stále rostou, vyhlídky společnosti Tesla se pravděpodobně ještě zhorší. Poptávka po jejích drahých elektromobilech by mohla klesnout, protože vysoká inflace a rostoucí úrokové sazby snižují poptávku spotřebitelů, kteří se zdráhají utrácet za velké položky. Přízrak zpomalení pravděpodobně přiměje akciové investory hledat jistotu ve stabilních nákupech spíše než v růstových akciích, jako je Tesla.
„Když máte vysokooktanové růstové akcie, které se spoléhají na prognózy vzdálené několik let, je důvěra velmi důležitá, a jakmile se důvěra naruší, akcie by se mohla zhroutit, protože podpora vyprchá,“ řekl Faddis.
Zdroj: Getty Images
Riziko elektromobilů
Už jen na základě ocenění společnosti Tesla je pravděpodobně prostor pro další pokles. Při současné tržní kapitalizaci 474 miliard dolarů je stále o hlavu výše než přední světoví výrobci automobilů. Obchoduje se za 36násobek budoucích zisků ve srovnání se středními až vysokými jednocifernými násobky společností General Motors Co, Ford Motor Co a Honda Motor Co. Ltd., stejně jako s násobkem ve výši několika desítek u společnosti Toyota Motor Corp. Tesla dokonce překonává průměrný poměr ceny k zisku indexu Nasdaq 100, který činí 22.
Kromě ocenění a obav, že Musk je příliš zaujatý obratem Twitteru, existují pro akcie i další rizika.
Začátkem tohoto týdne varoval analytik společnosti Morgan Stanley Adam Jonas, že poptávka po elektromobilech „skřípe“, protože ceny stoupají kvůli prudkému růstu nákladů na suroviny, čímž se cenová dostupnost dostává na bod zlomu. Jonas snížil svá očekávání ohledně míry rozšíření elektromobilů v USA do konce desetiletí. Podobně se vyjádřil i analytik Goldman Sachs Mark Delaney, podle něhož mírnější makroekonomické ukazatele v několika regionech a nedávné snížení cen společnosti Tesla naznačují, že globální dynamika nabídky a poptávky je nyní pro společnost měkčí.
„Očekáváme, že rok 2023 bude pro tento sektor náročný, protože zpomalující se poptávka se setká s výrazným nárůstem nabídky,“ uvedla Ivana Delevska, investiční ředitelka společnosti SPEAR Invest. Tesla již není výklenkovým hráčem, a proto se začne projevovat cykličnost stejně jako u ostatních výrobců automobilů. Navíc Tesla „prodává na trhu s luxusními vozy střední třídy, který může být obzvláště silně zasažen“.
již delší dobu. Tento týden však dosáhlo další úrovně, když rtuťovitý vůdce výrobce elektromobilů vyvolal ještě větší kontroverzi a poslal akcie společnosti dolů.Cena akcií Tesly se za posledních pět seancí propadla o 16 % a zaznamenala tak nejhorší týden od března 2020, kdy pandemie udeřila. Pro srovnání, indexy S&P 500 a Nasdaq 100 poklesly o méně než 3 %. Při pohledu do vzdálenější minulosti je výkonnost ještě ošklivější – akcie se v tomto čtvrtletí propadly o 43 %, protože významní analytici z Wall Street snižují svá očekávání ohledně společnosti Elona Muska a celého odvětví elektromobilů.Hejno aktivit kolem Muska a Tesly bylo jen v tomto týdnu ohromující. Výprodej stlačil společnost poprvé po více než dvou letech pod tržní hodnotu 500 miliard dolarů. Goldman Sachs a RBC Capital markets snížily cílové ceny akcií. Musk pak vzbudil pozdvižení, když prodal akcie Tesly v hodnotě téměř 3,6 miliardy dolarů, pravděpodobně aby pomohl refinancovat dluh z nákupu společnosti Twitter Inc.Zdroj: ReutersKromě toho byl Musk sesazen z vrcholu indexu miliardářů agentury Bloomberg, což znamená, že již není nejbohatším člověkem na světě. A jeho kontroverzní správa pravidel sociálních médií Twitter, která rozladila část zákazníků společnosti Tesla, zesílila ve čtvrtek, kdy pozastavil účty na Twitteru známým novinářům z médií, jako jsou New York Times a Washington Post.„Myslím si, že akcie půjdou už jen dolů,“ řekla Catherine Faddisová, senior portfolio manažerka ve společnosti Fernwood Investment Management. „Elon Musk si tímto podnikáním na Twitteru a celým tím negativním tokem zpráv poškodil pověst.“Muskovo pozastavení činnosti rozčílilo zákonodárce a vyvolalo vzácnou výtku Bidenova týmuVzhledem k tomu, že obavy z ekonomiky a recese v příštím roce stále rostou, vyhlídky společnosti Tesla se pravděpodobně ještě zhorší. Poptávka po jejích drahých elektromobilech by mohla klesnout, protože vysoká inflace a rostoucí úrokové sazby snižují poptávku spotřebitelů, kteří se zdráhají utrácet za velké položky. Přízrak zpomalení pravděpodobně přiměje akciové investory hledat jistotu ve stabilních nákupech spíše než v růstových akciích, jako je Tesla.Chcete využít této příležitosti?„Když máte vysokooktanové růstové akcie, které se spoléhají na prognózy vzdálené několik let, je důvěra velmi důležitá, a jakmile se důvěra naruší, akcie by se mohla zhroutit, protože podpora vyprchá,“ řekl Faddis.Zdroj: Getty ImagesRiziko elektromobilůUž jen na základě ocenění společnosti Tesla je pravděpodobně prostor pro další pokles. Při současné tržní kapitalizaci 474 miliard dolarů je stále o hlavu výše než přední světoví výrobci automobilů. Obchoduje se za 36násobek budoucích zisků ve srovnání se středními až vysokými jednocifernými násobky společností General Motors Co, Ford Motor Co a Honda Motor Co. Ltd., stejně jako s násobkem ve výši několika desítek u společnosti Toyota Motor Corp. Tesla dokonce překonává průměrný poměr ceny k zisku indexu Nasdaq 100, který činí 22.Kromě ocenění a obav, že Musk je příliš zaujatý obratem Twitteru, existují pro akcie i další rizika.Začátkem tohoto týdne varoval analytik společnosti Morgan Stanley Adam Jonas, že poptávka po elektromobilech „skřípe“, protože ceny stoupají kvůli prudkému růstu nákladů na suroviny, čímž se cenová dostupnost dostává na bod zlomu. Jonas snížil svá očekávání ohledně míry rozšíření elektromobilů v USA do konce desetiletí. Podobně se vyjádřil i analytik Goldman Sachs Mark Delaney, podle něhož mírnější makroekonomické ukazatele v několika regionech a nedávné snížení cen společnosti Tesla naznačují, že globální dynamika nabídky a poptávky je nyní pro společnost měkčí.„Očekáváme, že rok 2023 bude pro tento sektor náročný, protože zpomalující se poptávka se setká s výrazným nárůstem nabídky,“ uvedla Ivana Delevska, investiční ředitelka společnosti SPEAR Invest. Tesla již není výklenkovým hráčem, a proto se začne projevovat cykličnost stejně jako u ostatních výrobců automobilů. Navíc Tesla „prodává na trhu s luxusními vozy střední třídy, který může být obzvláště silně zasažen“.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...