Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Proč spokojenost zaměstnanců nestačí k jejich zapojení?

Termín "tichý odchod" se stal virálním.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
5 prosince, 2022
5 min. čtení
a woman sitting at a table in front of a window

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

To, co začalo jako trend na TikToku, se dostalo na pracoviště po celé zemi. Je pravděpodobné, že jste o něm četli, ať už jako o myšlence, že lidé v práci podávají nedostatečné výkony, nebo že se prostě snaží udržet rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.

Ať už je to jakkoli, je jasné, že mezi zaměstnavateli a zaměstnanci panuje skutečné napětí. Nedávný průzkum společnosti ResumeBuilder ukázal, že zatímco naprostá většina lidí (74 %) jde v práci nad rámec svých povinností, 26 % přiznává, že dělá minimum – nebo méně. Většina z těchto lidí uvedla, že se cítí vyhořelá.

Firmy nyní tvrdí, že se pouštějí do akce a ptají se, co mohou pro své zaměstnance udělat, počínaje zaměstnaneckými průzkumy. Mnoho organizací se snaží vyhoření a takzvané „tiché odchody“ řešit tím, že měří, jak jsou členové jejich týmu spokojeni se svým pracovním uspořádáním. Problém je v tom, že angažovanost zaměstnanců není totéž co jejich spokojenost. A nakonec, aby byli pracovníci angažovaní, musí být více než jen „spokojení“.

Zde je to, co by organizace měly zvážit:

ANGAŽOVANOST ZAMĚSTNANCŮ VERSUS SPOKOJENOST ZAMĚSTNANCŮ

Zapojení zaměstnanců by mělo být oboustranně výhodnou výměnou mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Spokojenost zaměstnanců naproti tomu měří, co by zaměstnavatelé měli pro své zaměstnance udělat bez jakýchkoli očekávání na oplátku.

people doing body gestures
Zdroj: Unsplash

Ačkoli oba konstrukty spolu souvisejí, pouze angažovanost zaměstnanců byla spojena jako prediktor výkonnosti. Jak uvádí Lisa H. Nishii, odbornice na organizační psychologii z Cornellovy univerzity, vysvětluje ve svém kurzu Diverzita a inkluze: „Od svého partnera nechcete prsten spokojenosti, ale zásnubní prsten.“ (pozn. překl.) Totéž platí pro vztah zaměstnavatel-zaměstnanec.

Advertisement
Chcete využít této příležitosti?

JAKÝ JE MEZI NIMI ROZDÍL?

Akademická definice angažovanosti označuje „smysl pro cíl a soustředěnou energii jednotlivce, která se projevuje osobní iniciativou, přizpůsobivostí, úsilím a vytrvalostí směřující k cílům organizace“. Jinými slovy, angažovanost je aktivní, a když jsou jednotlivci angažovaní, investují do své práce svou osobní, kognitivní, emocionální a fyzickou energii. Dr. Nishii ve svém výzkumu zdůrazňuje, že investice těchto aktivních energií se promítá do chování, které je soustředěnější a uvědomělejší.

Naproti tomu, když zaměstnanci nejsou angažovaní, mají tendenci se stáhnout a přitom již tuto aktivní energii neinvestují. Jak Dr. Nishii vysvětlila ve svém kurzu, mohou se stát ve své práci robotickými, jsou apatičtí nebo odtažití a vyhoří. „Když se lidé odpojí a začnou se bránit, skrývají svou skutečnou identitu, myšlenky a pocity; lidé procházejí pracovními pohyby, ale nedávají do své práce nic ze sebe. Řídí se spíše tím, co musí dělat, než tím, co chtějí dělat,“ říká. Mají tendenci spokojit se s „dost dobrým“.

Proto spokojenost zaměstnanců není dostatečně celistvým měřítkem. Zatímco angažovaní jedinci jsou zvědaví, hledající a zapálení, spokojení jedinci jsou spokojeni se svým současným stavem. Když spojíte měření spokojenosti zaměstnanců s angažovaností, skončíte u hodnocení toho, jak je daný jedinec spokojený. To nám neřekne nic o jeho energii a chování souvisejícím s prací. Rozhodně to neměří výkonnost ani nezlepšuje obchodní výsledky.

JAK MĚŘIT VÍCE NEŽ JEN SPOKOJENOST

gray computer monitor
Zdroj: Unsplash

Až se vaše společnost příště rozhodne provést každoroční průzkum angažovanosti, měřte více než jen spokojenost zaměstnanců. Teorie angažovanosti psychologa Williama Kahna stanovuje tři dimenze, které řídí angažovanost zaměstnanců:

  • 1. Psychologická smysluplnost. Tento rozměr zahrnuje zajištění takové struktury práce, aby byla náročná, smysluplná a poskytovala motivující příležitosti k využití potenciálu. Dr. Nishii dodává, že to posiluje přirozenou tendenci lidí odpovídat stejnou měrou: „Pokud dáte lidem náročnou a smysluplnou práci a připravíte je na úspěch, budou vám to oplácet.“
  • 2. Psychologické bezpečí. Tato dimenze se zaměřuje na to, jak bezpečně se jedinec cítí při práci. Zaměstnanci hledají známky toho, zda je pro ně bezpečnější mlčet, nebo zda se mohou skutečně podělit o své myšlenky. Při budování důvěry a vytváření psychologického bezpečí hraje významnou roli četnost a kvalita zpětné vazby, kterou manažeři vyhledávají a podle které jednají, transparentnost, kterou jednotlivec zažívá, a ochota manažerů přiznat své chyby a poučit se z nich.
  • 3. Psychologická dostupnost. Tato dimenze se soustřeďuje na šířku pásma, kterou má jedinec k dispozici, aby se zapojil. Časopis Journal of Occupational and Organizational Psychology zdůrazňuje, že angažovanost z předchozího dne se přenáší do dalšího dne a je také ovlivněna osobním životem. Psychologická dostupnost se soustřeďuje na to, aby zaměstnanci mohli obnovit svou energii prostřednictvím rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem. Dr. Nishii ve svém učení dodává, že psychologická dostupnost spočívá v poskytování příležitostí k učení, které podporují sebedůvěru a touhu zlepšovat se.

Vyhoření a „tichý odchod“ jsou reálné. Zaměření úsilí na angažovanost zaměstnanců, aniž byste ji směšovali se spokojeností zaměstnanců, má zásadní význam pro zmírnění těchto rizik a zvýšení celkové spokojenosti vašich zaměstnanců. Angažovanost je něco, co dává a bere, proto se zaměřte na obojí. Jako výchozí bod měřte psychologickou smysluplnost, bezpečnost a dostupnost a zavažte se, že se jako tým budete zlepšovat.

To, co začalo jako trend na TikToku, se dostalo na pracoviště po celé zemi. Je pravděpodobné, že jste o něm četli, ať už jako o myšlence, že lidé v práci podávají nedostatečné výkony, nebo že se prostě snaží udržet rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.Ať už je to jakkoli, je jasné, že mezi zaměstnavateli a zaměstnanci panuje skutečné napětí. Nedávný průzkum společnosti ResumeBuilder ukázal, že zatímco naprostá většina lidí jde v práci nad rámec svých povinností, 26 % přiznává, že dělá minimum – nebo méně. Většina z těchto lidí uvedla, že se cítí vyhořelá.Firmy nyní tvrdí, že se pouštějí do akce a ptají se, co mohou pro své zaměstnance udělat, počínaje zaměstnaneckými průzkumy. Mnoho organizací se snaží vyhoření a takzvané „tiché odchody“ řešit tím, že měří, jak jsou členové jejich týmu spokojeni se svým pracovním uspořádáním. Problém je v tom, že angažovanost zaměstnanců není totéž co jejich spokojenost. A nakonec, aby byli pracovníci angažovaní, musí být více než jen „spokojení“.Zde je to, co by organizace měly zvážit:ANGAŽOVANOST ZAMĚSTNANCŮ VERSUS SPOKOJENOST ZAMĚSTNANCŮZapojení zaměstnanců by mělo být oboustranně výhodnou výměnou mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Spokojenost zaměstnanců naproti tomu měří, co by zaměstnavatelé měli pro své zaměstnance udělat bez jakýchkoli očekávání na oplátku.Zdroj: UnsplashAčkoli oba konstrukty spolu souvisejí, pouze angažovanost zaměstnanců byla spojena jako prediktor výkonnosti. Jak uvádí Lisa H. Nishii, odbornice na organizační psychologii z Cornellovy univerzity, vysvětluje ve svém kurzu Diverzita a inkluze: „Od svého partnera nechcete prsten spokojenosti, ale zásnubní prsten.“ Totéž platí pro vztah zaměstnavatel-zaměstnanec.Chcete využít této příležitosti?JAKÝ JE MEZI NIMI ROZDÍL?Akademická definice angažovanosti označuje „smysl pro cíl a soustředěnou energii jednotlivce, která se projevuje osobní iniciativou, přizpůsobivostí, úsilím a vytrvalostí směřující k cílům organizace“. Jinými slovy, angažovanost je aktivní, a když jsou jednotlivci angažovaní, investují do své práce svou osobní, kognitivní, emocionální a fyzickou energii. Dr. Nishii ve svém výzkumu zdůrazňuje, že investice těchto aktivních energií se promítá do chování, které je soustředěnější a uvědomělejší.Naproti tomu, když zaměstnanci nejsou angažovaní, mají tendenci se stáhnout a přitom již tuto aktivní energii neinvestují. Jak Dr. Nishii vysvětlila ve svém kurzu, mohou se stát ve své práci robotickými, jsou apatičtí nebo odtažití a vyhoří. „Když se lidé odpojí a začnou se bránit, skrývají svou skutečnou identitu, myšlenky a pocity; lidé procházejí pracovními pohyby, ale nedávají do své práce nic ze sebe. Řídí se spíše tím, co musí dělat, než tím, co chtějí dělat,“ říká. Mají tendenci spokojit se s „dost dobrým“.Proto spokojenost zaměstnanců není dostatečně celistvým měřítkem. Zatímco angažovaní jedinci jsou zvědaví, hledající a zapálení, spokojení jedinci jsou spokojeni se svým současným stavem. Když spojíte měření spokojenosti zaměstnanců s angažovaností, skončíte u hodnocení toho, jak je daný jedinec spokojený. To nám neřekne nic o jeho energii a chování souvisejícím s prací. Rozhodně to neměří výkonnost ani nezlepšuje obchodní výsledky.JAK MĚŘIT VÍCE NEŽ JEN SPOKOJENOSTZdroj: UnsplashAž se vaše společnost příště rozhodne provést každoroční průzkum angažovanosti, měřte více než jen spokojenost zaměstnanců. Teorie angažovanosti psychologa Williama Kahna stanovuje tři dimenze, které řídí angažovanost zaměstnanců:1. Psychologická smysluplnost. Tento rozměr zahrnuje zajištění takové struktury práce, aby byla náročná, smysluplná a poskytovala motivující příležitosti k využití potenciálu. Dr. Nishii dodává, že to posiluje přirozenou tendenci lidí odpovídat stejnou měrou: „Pokud dáte lidem náročnou a smysluplnou práci a připravíte je na úspěch, budou vám to oplácet.“2. Psychologické bezpečí. Tato dimenze se zaměřuje na to, jak bezpečně se jedinec cítí při práci. Zaměstnanci hledají známky toho, zda je pro ně bezpečnější mlčet, nebo zda se mohou skutečně podělit o své myšlenky. Při budování důvěry a vytváření psychologického bezpečí hraje významnou roli četnost a kvalita zpětné vazby, kterou manažeři vyhledávají a podle které jednají, transparentnost, kterou jednotlivec zažívá, a ochota manažerů přiznat své chyby a poučit se z nich.3. Psychologická dostupnost. Tato dimenze se soustřeďuje na šířku pásma, kterou má jedinec k dispozici, aby se zapojil. Časopis Journal of Occupational and Organizational Psychology zdůrazňuje, že angažovanost z předchozího dne se přenáší do dalšího dne a je také ovlivněna osobním životem. Psychologická dostupnost se soustřeďuje na to, aby zaměstnanci mohli obnovit svou energii prostřednictvím rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem. Dr. Nishii ve svém učení dodává, že psychologická dostupnost spočívá v poskytování příležitostí k učení, které podporují sebedůvěru a touhu zlepšovat se.Vyhoření a „tichý odchod“ jsou reálné. Zaměření úsilí na angažovanost zaměstnanců, aniž byste ji směšovali se spokojeností zaměstnanců, má zásadní význam pro zmírnění těchto rizik a zvýšení celkové spokojenosti vašich zaměstnanců. Angažovanost je něco, co dává a bere, proto se zaměřte na obojí. Jako výchozí bod měřte psychologickou smysluplnost, bezpečnost a dostupnost a zavažte se, že se jako tým budete zlepšovat.
Tagy: businessmanagementspokojenotstrategie


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    14:12

    Šéf ocelářské divize Thyssenkrupp předpovídá významné náklady na restrukturalizaci pracovních míst v řádu stovek milionů.

    14:06

    Náklady na širokopásmové připojení ve Spojeném království nadále klesají díky rostoucí konkurenci.

    14:00

    Sacyr a Abertis plánují podat nabídku na italskou dálnici A-22.

    13:55

    J.P. Morgan snižuje hodnocení Trainline kvůli zmrazení jízdného a plánu GBR ovlivňujícímu prognózu.

    13:50

    Victorian Plumbing zaznamenává silný růst s rostoucím podílem na trhu.

    13:45

    Yardeni udržuje odvážné předpovědi: zlato dosáhne 10 000 dolarů a S&P 500 dosáhne 10 000 bodů do roku 2029.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Akcie MongoDB prudce rostou díky silné poptávce po AI a cloudových databázích

    3 prosince, 2025

    Akcie společnosti MongoDB zazářily během úterní seance, když vyskočily o 22 % poté, co firma oznámila výrazně lepší hospodářské výsledky...

    Zdroj: Getty Images

    Eli Lilly získává vyšší cílovou cenu díky růstu a robustnímu portfoliu léků

    3 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Wall Street je nakloněna akciím tohoto výrobce elektrických letadel

    3 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Vánoční nákupní sezóna začala překvapivě silně a odhaluje nové vítěze

    2 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Proč jedna z nejžhavějších AI akcií roku dále navyšuje své obrovské zisky

    2 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Cardinal Infrastructure Group Inc.

    Datum IPO: 10 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 768 milionů USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Vánoční nákupní sezóna začala překvapivě silně a odhaluje nové vítěze

    2 prosince, 2025

    Trump vybírá šéfa Fedu, který prosadí rychlejší snížení sazeb

    1 prosince, 2025

    Čína upevňuje globální dominanci ve výrobě i technologiích

    29 listopadu, 2025

    Index S&P 500 zahajuje prosinec s mírnými ztrátami, investoři sledují Fed

    1 prosince, 2025

    Wall Street spoléhá na ochranu Fedu. Je to ale opravdu na místě?

    29 listopadu, 2025

    S&P 500 posiluje díky obnovení zájmu o technologické akcie

    2 prosince, 2025

    CrowdStrike překonal očekávání ohledně zisku. Akcie však klesají

    3 prosince, 2025

    Salesforce po výrazném propadu otevírá prostor pro obrat v roce 2026

    30 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost