Tesla posílá šéfa a poradce ze Šanghaje, aby nastartovali výrobu v USA
Šéf čínské pobočky společnosti Tesla Inc Tom Zhu a tým jeho podřízených byli přivedeni, aby řešili problémy s výrobou ve Spojených státech, což mezi kolegy podpořilo řeči, že je připravován na větší roli v době, kdy je šéf Elon Musk rozptýlen Twitterem.
Zhu, který vede asijské operace společnosti Tesla, cestuje s týmem, jehož součástí je i šéf šanghajské gigafactory Song Gang, do závodů Tesly v Kalifornii a Texasu a podle dvou osob obeznámených se situací tam byl ještě minulý týden. Oba si nepřáli být jmenováni, protože nebyli oprávněni hovořit s médii.
Společnost Tesla (TSLA) nereagovala na písemné žádosti o komentář, které agentura Reuters zaslala na její šanghajský a globální účet pro styk s médii. Musk neodpověděl ani na e-mail agentury Reuters, v němž žádal o komentář k tomuto článku. Zhu a Song se nepodařilo zastihnout, aby se vyjádřili.
Pod vedením Zhua se společnost Tesla Šanghaj v letošním roce výrazně odrazila od výluk a přiblížila se svému růstovému cíli pro rok 2022, kterým je 50% nárůst výroby. Analytici na základě prognóz za právě končící čtvrté čtvrtletí očekávají, že produkce nedosáhne ani 45 %.
Zhu a další osoby podnikly svou první letošní cestu do Spojených států za Teslu v srpnu, uvedl jeden z nich, a to v době, kdy tam má společnost neobsazené některé klíčové manažerské pozice.
Zdroj: Getty Images
Mezi projekty, na kterých šanghajský tým pracoval, je i dlouho odkládaný kybernetický vůz Tesla, její další nový model, uvedl třetí člověk.
Továrna Tesly v Austinu zvyšuje výrobu Modelu Y a připravuje Cybertruck. Továrna ve Fremontu se připravuje na uvedení nové verze Modelu 3, který se začne vyrábět v Šanghaji příští rok, uvedla agentura Reuters.
Někteří investoři a analytici společnosti Tesla vyjádřili obavy z Muskovy rozptýlenosti po říjnové akvizici Twitteru a z hloubky manažerské lavice ve společnosti vyrábějící elektromobily.
Agentura Bloomberg tento měsíc uvedla, že Zhu pomáhal řídit továrnu v Austinu. Zhuovi kolegové v Šanghaji se však domnívají, že má v Tesle našlápnuto na vyšší a rozsáhlejší funkci, uvedli tito dva lidé.
Blízký spolupracovník Zhua v Šanghaji v minulých týdnech na sociálních sítích rozšířil báseň na rozloučenou pro čínského šéfa, v níž předjímá jeho nové zařazení, uvádí se ve zprávě, kterou prověřila agentura Reuters.
Zdroj: Reuters
ŠANGHAJSKÝ TÝM NA CESTÁCH
V továrně v Austinu viděli lidé z továrny čínské inženýry pracovat v oblasti vyhrazené pro vývoj vozu Cybertruck a baterií, uvedla třetí osoba obeznámená s tamním provozem. Tesla plánuje výrobu vozu Cybertruck v příštím roce.
V kalifornském Fremontu pracovali čínští zaměstnanci na sestavách podvozku Modelu Y, jak uvedla další osoba obeznámená s jejich prací tamtéž.
Když Tesla v pátek zveřejnila na Twitteru obrázek na oslavu toho, že Austin dosáhl nového výrobního milníku 3 000 kusů Modelu Y za týden – což je stále méně než třetina týdenní produkce Šanghaje v minulém čtvrtletí -, byl na něm Zhu zobrazen s úsměvem spolu se stovkami lidí v tovární hale.
Zhu, který se narodil v Číně, ale nyní má novozélandský pas, je podle lidí, kteří s ním pracují, a jeho komentářů pro čínská média bezstarostný manažer, který dává přednost fleecovým bundám značky Tesla a bydlí ve vládou dotovaném bytě 10 minut jízdy od šanghajské továrny Gigafactory.
Když Musk začátkem června zaslal zprávu, ve které varoval, že má „super špatný pocit“ z ekonomiky, byla Šanghaj na cestě ukončit čtvrtletí poklesem o 36 % oproti předchozímu čtvrtletí kvůli covidovým výlukám, jak ukázaly později zveřejněné údaje.
Zdroj: Bloomberg
S pomocí šanghajských úředníků Zhu obnovil provoz tím, že požádal tisíce pracovníků a dodavatelů, aby v továrně zůstali více než šest týdnů. Sám Zhu se rozhodl zůstat déle a v továrně přespávat, stejně jako Musk v roce 2018, kdy se Fremont snažil rozjet výrobu, řekli agentuře Reuters dva lidé obeznámení s událostmi.
Šanghajský komplex, který zaměstnává přibližně 20 000 pracovníků, se ve třetím čtvrtletí vrátil k životu a výroba Modelů Y a 3 vzrostla v porovnání s předchozím čtvrtletím o více než 70 %.
Do září se Šanghaj podílela na výrobě Tesly více než polovinou.
Továrna vyniká tím, že pro společnost Tesla uplatňuje inovace, které šetří náklady v tovární hale, včetně využití masivních odlévacích strojů pro zjednodušení výroby.
„Lidé z výroby, kteří vedli tuto snahu, jsou jasnou volbou pro rozšíření výrobního evangelia do dalších nových závodů,“ řekl Sam Fiorani, který sleduje výrobní trendy Auto Forecast Solutions.
Člen představenstva Tesly James Murdoch minulý měsíc uvedl, že společnost nedávno identifikovala potenciálního Muskova nástupce, aniž by tuto osobu jmenoval. Murdoch na žádost o komentář okamžitě nereagoval.
Zdroj: Getty Images
Agentura Reuters nemá žádné důkazy o tom, že by Zhu byl možným kandidátem.
„Vzhledem k tomu, že pozornost Elona Muska je v současné době upřena mnoha směry, je důležité najít někoho, kdo by pomohl Teslu vést, zejména někoho s výrobním know-how, které Tom Zhu má,“ řekl Fiorani.
Někteří investoři jsou skeptičtí k tomu, že by Zhu sám dokázal věci zvrátit: Ross Gerber, investor do společnosti Tesla a generální ředitel společnosti Gerber Kawasaki Wealth and Investment Management, v úterý na Twitteru uvedl: „Podnikání v Americe je velmi, velmi odlišné od provozování továrny v Číně“. „Proto si myslím, že Elon musí být v Tesle.“
Zhu, který vede asijské operace společnosti Tesla, cestuje s týmem, jehož součástí je i šéf šanghajské gigafactory Song Gang, do závodů Tesly v Kalifornii a Texasu a podle dvou osob obeznámených se situací tam byl ještě minulý týden. Oba si nepřáli být jmenováni, protože nebyli oprávněni hovořit s médii.Společnost Tesla nereagovala na písemné žádosti o komentář, které agentura Reuters zaslala na její šanghajský a globální účet pro styk s médii. Musk neodpověděl ani na e-mail agentury Reuters, v němž žádal o komentář k tomuto článku. Zhu a Song se nepodařilo zastihnout, aby se vyjádřili.Pod vedením Zhua se společnost Tesla Šanghaj v letošním roce výrazně odrazila od výluk a přiblížila se svému růstovému cíli pro rok 2022, kterým je 50% nárůst výroby. Analytici na základě prognóz za právě končící čtvrté čtvrtletí očekávají, že produkce nedosáhne ani 45 %.Zhu a další osoby podnikly svou první letošní cestu do Spojených států za Teslu v srpnu, uvedl jeden z nich, a to v době, kdy tam má společnost neobsazené některé klíčové manažerské pozice.Zdroj: Getty ImagesMezi projekty, na kterých šanghajský tým pracoval, je i dlouho odkládaný kybernetický vůz Tesla, její další nový model, uvedl třetí člověk.Továrna Tesly v Austinu zvyšuje výrobu Modelu Y a připravuje Cybertruck. Továrna ve Fremontu se připravuje na uvedení nové verze Modelu 3, který se začne vyrábět v Šanghaji příští rok, uvedla agentura Reuters.Chcete využít této příležitosti?Někteří investoři a analytici společnosti Tesla vyjádřili obavy z Muskovy rozptýlenosti po říjnové akvizici Twitteru a z hloubky manažerské lavice ve společnosti vyrábějící elektromobily.Agentura Bloomberg tento měsíc uvedla, že Zhu pomáhal řídit továrnu v Austinu. Zhuovi kolegové v Šanghaji se však domnívají, že má v Tesle našlápnuto na vyšší a rozsáhlejší funkci, uvedli tito dva lidé.Blízký spolupracovník Zhua v Šanghaji v minulých týdnech na sociálních sítích rozšířil báseň na rozloučenou pro čínského šéfa, v níž předjímá jeho nové zařazení, uvádí se ve zprávě, kterou prověřila agentura Reuters.Zdroj: ReutersŠANGHAJSKÝ TÝM NA CESTÁCHV továrně v Austinu viděli lidé z továrny čínské inženýry pracovat v oblasti vyhrazené pro vývoj vozu Cybertruck a baterií, uvedla třetí osoba obeznámená s tamním provozem. Tesla plánuje výrobu vozu Cybertruck v příštím roce.V kalifornském Fremontu pracovali čínští zaměstnanci na sestavách podvozku Modelu Y, jak uvedla další osoba obeznámená s jejich prací tamtéž.Když Tesla v pátek zveřejnila na Twitteru obrázek na oslavu toho, že Austin dosáhl nového výrobního milníku 3 000 kusů Modelu Y za týden – což je stále méně než třetina týdenní produkce Šanghaje v minulém čtvrtletí -, byl na něm Zhu zobrazen s úsměvem spolu se stovkami lidí v tovární hale.Zhu, který se narodil v Číně, ale nyní má novozélandský pas, je podle lidí, kteří s ním pracují, a jeho komentářů pro čínská média bezstarostný manažer, který dává přednost fleecovým bundám značky Tesla a bydlí ve vládou dotovaném bytě 10 minut jízdy od šanghajské továrny Gigafactory.Když Musk začátkem června zaslal zprávu, ve které varoval, že má „super špatný pocit“ z ekonomiky, byla Šanghaj na cestě ukončit čtvrtletí poklesem o 36 % oproti předchozímu čtvrtletí kvůli covidovým výlukám, jak ukázaly později zveřejněné údaje.Zdroj: BloombergS pomocí šanghajských úředníků Zhu obnovil provoz tím, že požádal tisíce pracovníků a dodavatelů, aby v továrně zůstali více než šest týdnů. Sám Zhu se rozhodl zůstat déle a v továrně přespávat, stejně jako Musk v roce 2018, kdy se Fremont snažil rozjet výrobu, řekli agentuře Reuters dva lidé obeznámení s událostmi.Šanghajský komplex, který zaměstnává přibližně 20 000 pracovníků, se ve třetím čtvrtletí vrátil k životu a výroba Modelů Y a 3 vzrostla v porovnání s předchozím čtvrtletím o více než 70 %.Do září se Šanghaj podílela na výrobě Tesly více než polovinou.Továrna vyniká tím, že pro společnost Tesla uplatňuje inovace, které šetří náklady v tovární hale, včetně využití masivních odlévacích strojů pro zjednodušení výroby.„Lidé z výroby, kteří vedli tuto snahu, jsou jasnou volbou pro rozšíření výrobního evangelia do dalších nových závodů,“ řekl Sam Fiorani, který sleduje výrobní trendy Auto Forecast Solutions.Člen představenstva Tesly James Murdoch minulý měsíc uvedl, že společnost nedávno identifikovala potenciálního Muskova nástupce, aniž by tuto osobu jmenoval. Murdoch na žádost o komentář okamžitě nereagoval.Zdroj: Getty ImagesAgentura Reuters nemá žádné důkazy o tom, že by Zhu byl možným kandidátem.„Vzhledem k tomu, že pozornost Elona Muska je v současné době upřena mnoha směry, je důležité najít někoho, kdo by pomohl Teslu vést, zejména někoho s výrobním know-how, které Tom Zhu má,“ řekl Fiorani.Někteří investoři jsou skeptičtí k tomu, že by Zhu sám dokázal věci zvrátit: Ross Gerber, investor do společnosti Tesla a generální ředitel společnosti Gerber Kawasaki Wealth and Investment Management, v úterý na Twitteru uvedl: „Podnikání v Americe je velmi, velmi odlišné od provozování továrny v Číně“. „Proto si myslím, že Elon musí být v Tesle.“
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...