„Jsme nadšeni, že můžeme přinést službu NFL Sunday Ticket na YouTube TV a YouTube Primetime Channels a zahájit novou éru způsobu, jakým fanoušci ve Spojených státech sledují NFL,“ uvedl v tiskovém prohlášení komisař NFL Roger Goodell.
„Již několik let se zaměřujeme na větší digitální distribuci našich zápasů a toto partnerství je dalším příkladem toho, že se díváme do budoucnosti a budujeme novou generaci fanoušků NFL.“
Služba Sunday Ticket, která zpřístupňuje zápasy mimo trh fanouškům po celé zemi, bude od sezóny 2023 NFL k dispozici jako doplňkový balíček na YouTube TV a samostatně a-la-carte na YouTube Primetime Channels. Podmínky dohody nebyly zveřejněny.
Zdroj: Getty Images
Nedávná zpráva deníku New York Times však naznačila, že YouTube je ochoten za získání práv zaplatit až 2,5 miliardy dolarů, což je o 1 miliardu dolarů více, než za balíček zaplatil bývalý držitel práv DirecTV.
Zpráva uvádí, že NFL by mohla obdržet další platby v závislosti na počtu předplatitelů služby YouTube a na dalších výkonnostních kritériích.
Akcie společnosti Alphabet po této zprávě klesly přibližně o 2 % v rámci poklesu širšího trhu.
Kýžený balíček přichází poté, co Puck News informoval, že jiný technologický gigant Apple (AAPL) začátkem tohoto týdne z jednání vycouval.
Apple údajně chtěl větší smluvní flexibilitu, než jakou mu byla ochotna poskytnout NFL, přičemž jednání ztroskotala na existujících omezeních spojených s dohodou.
„Jde o extrémně drahý balíček obsahu,“ uvedl Tim Nollen, analytik společnosti Macquarie Group, pro Yahoo Finance Live s tím, že balíček Sunday Ticket nebyl pro DirecTV ziskovou službou.
„Sportovní svět se však nyní posouvá směrem ke streamování,“ dodal s odkazem na nedávný debut ESPN+, který by podle některých analytiků mohla společnost Disney příští rok potenciálně oddělit.
Zdroj: Getty Images
YouTube TV, která stojí 64,99 dolaru měsíčně, má od července více než pět milionů předplatitelů a zkušebních uživatelů. DirectTV se dříve pyšnila 1,5 až 2 miliony předplatitelů Sunday Ticket, přičemž každý uživatel platil přibližně 300 dolarů za sezónu.
„Ve sportu je tolik peněz“ Podle pololetní zprávy PwC U.S. Deals Outlook bude poptávka po živých sportovních přenosech, včetně odvětví souvisejících se sportem, jako je sportovní sázení, pravděpodobně hnací silou budoucích fúzí a akvizic v mediální oblasti.
„Ve sportu je tolik peněz a dostat živé sportovní přenosy na streamovací platformy je oblast, která stále není zcela využita,“ řekl již dříve pro Yahoo Finance Jon Christian, EVP digitálního mediálního dodavatelského řetězce ve společnosti Qvest, největší poradenské společnosti zaměřené na média a zábavu.
„Otázka zní: Dokážou to udělat pomocí tužky? Protože cena za obsah je tak vysoká. Budou nyní schopni získat předplatitele potřebné k tomu, aby byli v tomto byznysu ziskoví?“
Zdroj: Getty Images
Nollen souhlasil, že „matematika je obtížná“ kvůli vysokým nákladům, i když pro společnosti, které doufají, že přežijí streamovací války, to může být nezbytný krok vpřed: „Lineární předplatitelé se dostávají na vedlejší kolej. Počet předplatitelů streamingu stále roste. Je to konkurenční boj, ale stále rostou, a časem by více sportů mohlo pomoci přilákat více uživatelů k těmto platformám.“
„Jak vydělají dost peněz, aby ospravedlnili dvojnásobné nebo jakékoliv zvýšení ceny? Člověk by řekl, že budou muset zdvojnásobit cenu za streamovací služby,“ naznačil analytik.
„Jsme nadšeni, že můžeme přinést službu NFL Sunday Ticket na YouTube TV a YouTube Primetime Channels a zahájit novou éru způsobu, jakým fanoušci ve Spojených státech sledují NFL,“ uvedl v tiskovém prohlášení komisař NFL Roger Goodell.„Již několik let se zaměřujeme na větší digitální distribuci našich zápasů a toto partnerství je dalším příkladem toho, že se díváme do budoucnosti a budujeme novou generaci fanoušků NFL.“Služba Sunday Ticket, která zpřístupňuje zápasy mimo trh fanouškům po celé zemi, bude od sezóny 2023 NFL k dispozici jako doplňkový balíček na YouTube TV a samostatně a-la-carte na YouTube Primetime Channels. Podmínky dohody nebyly zveřejněny.Zdroj: Getty ImagesNedávná zpráva deníku New York Times však naznačila, že YouTube je ochoten za získání práv zaplatit až 2,5 miliardy dolarů, což je o 1 miliardu dolarů více, než za balíček zaplatil bývalý držitel práv DirecTV.Zpráva uvádí, že NFL by mohla obdržet další platby v závislosti na počtu předplatitelů služby YouTube a na dalších výkonnostních kritériích.Akcie společnosti Alphabet po této zprávě klesly přibližně o 2 % v rámci poklesu širšího trhu.Chcete využít této příležitosti?Kýžený balíček přichází poté, co Puck News informoval, že jiný technologický gigant Apple začátkem tohoto týdne z jednání vycouval.Apple údajně chtěl větší smluvní flexibilitu, než jakou mu byla ochotna poskytnout NFL, přičemž jednání ztroskotala na existujících omezeních spojených s dohodou.„Jde o extrémně drahý balíček obsahu,“ uvedl Tim Nollen, analytik společnosti Macquarie Group, pro Yahoo Finance Live s tím, že balíček Sunday Ticket nebyl pro DirecTV ziskovou službou.„Sportovní svět se však nyní posouvá směrem ke streamování,“ dodal s odkazem na nedávný debut ESPN+, který by podle některých analytiků mohla společnost Disney příští rok potenciálně oddělit.Zdroj: Getty ImagesYouTube TV, která stojí 64,99 dolaru měsíčně, má od července více než pět milionů předplatitelů a zkušebních uživatelů. DirectTV se dříve pyšnila 1,5 až 2 miliony předplatitelů Sunday Ticket, přičemž každý uživatel platil přibližně 300 dolarů za sezónu.„Ve sportu je tolik peněz“Podle pololetní zprávy PwC U.S. Deals Outlook bude poptávka po živých sportovních přenosech, včetně odvětví souvisejících se sportem, jako je sportovní sázení, pravděpodobně hnací silou budoucích fúzí a akvizic v mediální oblasti.„Ve sportu je tolik peněz a dostat živé sportovní přenosy na streamovací platformy je oblast, která stále není zcela využita,“ řekl již dříve pro Yahoo Finance Jon Christian, EVP digitálního mediálního dodavatelského řetězce ve společnosti Qvest, největší poradenské společnosti zaměřené na média a zábavu.„Otázka zní: Dokážou to udělat pomocí tužky? Protože cena za obsah je tak vysoká. Budou nyní schopni získat předplatitele potřebné k tomu, aby byli v tomto byznysu ziskoví?“Zdroj: Getty ImagesNollen souhlasil, že „matematika je obtížná“ kvůli vysokým nákladům, i když pro společnosti, které doufají, že přežijí streamovací války, to může být nezbytný krok vpřed: „Lineární předplatitelé se dostávají na vedlejší kolej. Počet předplatitelů streamingu stále roste. Je to konkurenční boj, ale stále rostou, a časem by více sportů mohlo pomoci přilákat více uživatelů k těmto platformám.“„Jak vydělají dost peněz, aby ospravedlnili dvojnásobné nebo jakékoliv zvýšení ceny? Člověk by řekl, že budou muset zdvojnásobit cenu za streamovací služby,“ naznačil analytik.