Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    06082.HK 31 prosince, 2025

    Technologická společnost, která vyvíjí vysokovýkonná GPU pro AI

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    06082.HK 31 prosince, 2025

    Technologická společnost, která vyvíjí vysokovýkonná GPU pro AI

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Věčný souboj: Coca-Cola vstupuje na nový trh (Pepsi už na něm je)

Po desetiletí se Coca-Cola (KO) a PepsiCo (PEP) přetahovaly o to, kdo má lepší chuť koly.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
28 ledna, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

To vedlo ke slavné marketingové kampani „Pepsi Challenge“, která odstartovala v roce 1975 a od té doby se pravidelně používá.

Předpoklad byl jednoduchý. Lidé měli ve slepém chuťovém testu ochutnat Pepsi i Colu a, alespoň podle reklam, drtivě zvítězila Pepsi.

Ve skutečnosti lidé přísahají na jednu značku více než na druhou a otázka „která je lepší?“ je ve skutečnosti určena pouze pro marketingové kampaně a individuální chutě.

Souboj o nadvládu Coca-Coly a Pepsi se týkal nejrůznějších oblastí limonád. Obě nedávno změnily své receptury „bez cukru“ (používat slovo dietní je dnes tabu). A společnost PepsiCo také nedávno zlikvidovala svou citronovo-limetkovou značku Sierra Mist a nahradila ji značkou Starry, která se nově snaží sesadit z trůnu Sprite společnosti Coke.

V posledních letech se tento boj rozšířil nejen na limonády, ale i na džusy, vodu, energetické nápoje, ledové čaje a další. Je to hlavně proto, že prodej limonád dosáhl v USA vrcholu v roce 1999.

„Po dosažení vrcholu na konci 90. let spotřeba nealkoholických nápojů na obyvatele od té doby každoročně klesá,“ napsal IbisWorld. „Důvody poklesu jsou dva: zvýšení povědomí o zdraví a zvýšení ceny. Sycené nealkoholické nápoje mají malou výživovou hodnotu, ačkoli mnohé z těchto nápojů poskytují celou doporučenou denní dávku cukru v jedné dvanáctistupňové plechovce.“

Advertisement

To je jeden z důvodů. Ve skutečnosti je také možné, že spotřebitelé mají prostě mnohem větší výběr a volí jiné nápoje.

Chcete využít této příležitosti?

Coca-Cola se přesouvá do oblasti míchaných nápojů

Zdroj: Shutterstock

V poslední době se společnosti Coca-Cola a Pepsi ponořily do alkoholických nápojů. To je sousední oblast, kde se obě rozhodly spolupracovat s partnery.

V červnu 2021 uvedla společnost PepsiCo na trh novou řadu nealkoholických míchaných nápojů, která má využít rostoucího trhu s řemeslnými koktejly…

„Prémiové mixéry s názvem Unmuddled se na pultech objeví v září,“ informoval tehdy Spirit Business. „Řada se dodává ve třech variantách příchutí, které jsou vyrobeny ze šťávy a neobsahují umělá sladidla.“

Řada Unmuddled společnosti Pepsi zahrnuje:

  • Citronová máta, kterou společnost popisuje jako „chladivou, pikantní, osvěžující a lehkou“ s bylinným nádechem, která se hodí k tequile, ginu nebo whisky.
  • Fiery Pineapple odpovídá svému stejnojmennému ovoci s pikantním nádechem a navrhuje se pro míchání s vodkou, rumem, tequilou nebo mezcalem.
  • Kořeněná mandarinka, která je navržena pro „bezproblémové“ míchání s jakýmkoli alkoholem, doporučuje se však tequila, gin nebo whiskey.

Několik měsíců před uvedením Unmuddled na trh uvedla společnost PepsiCo na trh další řadu nealkoholických míchaných nápojů Neon Zebra.

„Jsou navrženy tak, aby oslovily mladší spotřebitele, kteří tráví více času doma a chtějí se vyhnout složitým receptům na koktejly nebo velkoformátovým mixérům,“ uvedl RetailDive.

Nyní společnost Coca-Cola následovala svého dlouholetého rivala v oblasti řemeslných koktejlových mixérů.

Značka Simply společnosti Coca-Cola uvádí na trh řadu míchaných nápojů

Zdroj: Shutterstock

Značka Simply společnosti Coca-Cola je jedním z počinů společnosti v oblasti džusů. Její základní řada nabízí džusy, limonády a mandlové mléko prodávané jako zcela přírodní. Nyní se značka přesunula do oblasti koktejlových mixérů s nabídkou nazvanou Simply Mixology.

„Řada ovocných, zcela přírodních ochucených nápojů z džusů vyrobených ze stejných surovin blízkých přírodě, jaké fanoušci očekávají od rychle rostoucího portfolia Simply Beverages, je vytvořena tak, aby se dala vychutnat s alkoholem i bez něj,“ uvedla Coca-Cola v tiskové zprávě.

„Tři druhy Simply Mixology – Strawberry Guava Mojito, Lime Margarita a Peach Sour – budou k dostání od 23. ledna v 52-uncových lahvích (1,54 litru) v chlazených odděleních džusů v obchodech s potravinami po celých Spojených státech.“

Společnost Coca-Cola zdůraznila, že nová řada reaguje na několik trendů: nárůst konzumace koktejlů a větší počet lidí, kteří pijí nealkoholické mocktaily.

„Víme, že Simply je oblíbeným mixérem již 20 let – ze Simply Orange Juice si můžete připravit skvělý screwdriver, ze Simply Cranberry skvělý Cape Codder a ze Simply Limeade zabijáckou margaritu,“ dodává Alex Ames, kreativní ředitel pro výživu ve společnosti Coca-Cola North America.

„S produktem Simply Mixology jsme chtěli najít způsob, jak zjednodušit a zkvalitnit domácí pití nápojů díky skvěle chutnajícím přírodním řešením, která jsou nejen úžasnými míchacími prostředky, ale také obstojí sama o sobě jako hotové mokktaily,“ dodává Coca-Cola.

To vedlo ke slavné marketingové kampani „Pepsi Challenge“, která odstartovala v roce 1975 a od té doby se pravidelně používá.Předpoklad byl jednoduchý. Lidé měli ve slepém chuťovém testu ochutnat Pepsi i Colu a, alespoň podle reklam, drtivě zvítězila Pepsi.Ve skutečnosti lidé přísahají na jednu značku více než na druhou a otázka „která je lepší?“ je ve skutečnosti určena pouze pro marketingové kampaně a individuální chutě.Souboj o nadvládu Coca-Coly a Pepsi se týkal nejrůznějších oblastí limonád. Obě nedávno změnily své receptury „bez cukru“ . A společnost PepsiCo také nedávno zlikvidovala svou citronovo-limetkovou značku Sierra Mist a nahradila ji značkou Starry, která se nově snaží sesadit z trůnu Sprite společnosti Coke.V posledních letech se tento boj rozšířil nejen na limonády, ale i na džusy, vodu, energetické nápoje, ledové čaje a další. Je to hlavně proto, že prodej limonád dosáhl v USA vrcholu v roce 1999.„Po dosažení vrcholu na konci 90. let spotřeba nealkoholických nápojů na obyvatele od té doby každoročně klesá,“ napsal IbisWorld. „Důvody poklesu jsou dva: zvýšení povědomí o zdraví a zvýšení ceny. Sycené nealkoholické nápoje mají malou výživovou hodnotu, ačkoli mnohé z těchto nápojů poskytují celou doporučenou denní dávku cukru v jedné dvanáctistupňové plechovce.“To je jeden z důvodů. Ve skutečnosti je také možné, že spotřebitelé mají prostě mnohem větší výběr a volí jiné nápoje.Chcete využít této příležitosti?Coca-Cola se přesouvá do oblasti míchaných nápojůV poslední době se společnosti Coca-Cola a Pepsi ponořily do alkoholických nápojů. To je sousední oblast, kde se obě rozhodly spolupracovat s partnery.V červnu 2021 uvedla společnost PepsiCo na trh novou řadu nealkoholických míchaných nápojů, která má využít rostoucího trhu s řemeslnými koktejly…„Prémiové mixéry s názvem Unmuddled se na pultech objeví v září,“ informoval tehdy Spirit Business. „Řada se dodává ve třech variantách příchutí, které jsou vyrobeny ze šťávy a neobsahují umělá sladidla.“Řada Unmuddled společnosti Pepsi zahrnuje: Citronová máta, kterou společnost popisuje jako „chladivou, pikantní, osvěžující a lehkou“ s bylinným nádechem, která se hodí k tequile, ginu nebo whisky. Fiery Pineapple odpovídá svému stejnojmennému ovoci s pikantním nádechem a navrhuje se pro míchání s vodkou, rumem, tequilou nebo mezcalem. Kořeněná mandarinka, která je navržena pro „bezproblémové“ míchání s jakýmkoli alkoholem, doporučuje se však tequila, gin nebo whiskey. Několik měsíců před uvedením Unmuddled na trh uvedla společnost PepsiCo na trh další řadu nealkoholických míchaných nápojů Neon Zebra.„Jsou navrženy tak, aby oslovily mladší spotřebitele, kteří tráví více času doma a chtějí se vyhnout složitým receptům na koktejly nebo velkoformátovým mixérům,“ uvedl RetailDive.Nyní společnost Coca-Cola následovala svého dlouholetého rivala v oblasti řemeslných koktejlových mixérů.Značka Simply společnosti Coca-Cola uvádí na trh řadu míchaných nápojůZnačka Simply společnosti Coca-Cola je jedním z počinů společnosti v oblasti džusů. Její základní řada nabízí džusy, limonády a mandlové mléko prodávané jako zcela přírodní. Nyní se značka přesunula do oblasti koktejlových mixérů s nabídkou nazvanou Simply Mixology.„Řada ovocných, zcela přírodních ochucených nápojů z džusů vyrobených ze stejných surovin blízkých přírodě, jaké fanoušci očekávají od rychle rostoucího portfolia Simply Beverages, je vytvořena tak, aby se dala vychutnat s alkoholem i bez něj,“ uvedla Coca-Cola v tiskové zprávě.„Tři druhy Simply Mixology – Strawberry Guava Mojito, Lime Margarita a Peach Sour – budou k dostání od 23. ledna v 52-uncových lahvích v chlazených odděleních džusů v obchodech s potravinami po celých Spojených státech.“Společnost Coca-Cola zdůraznila, že nová řada reaguje na několik trendů: nárůst konzumace koktejlů a větší počet lidí, kteří pijí nealkoholické mocktaily.„Víme, že Simply je oblíbeným mixérem již 20 let – ze Simply Orange Juice si můžete připravit skvělý screwdriver, ze Simply Cranberry skvělý Cape Codder a ze Simply Limeade zabijáckou margaritu,“ dodává Alex Ames, kreativní ředitel pro výživu ve společnosti Coca-Cola North America.„S produktem Simply Mixology jsme chtěli najít způsob, jak zjednodušit a zkvalitnit domácí pití nápojů díky skvěle chutnajícím přírodním řešením, která jsou nejen úžasnými míchacími prostředky, ale také obstojí sama o sobě jako hotové mokktaily,“ dodává Coca-Cola.
Tagy: businesscoca colapepsico


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    09:18

    Videndum odhaluje refinanční strategii zaměřenou na snížení dluhu o 90 milionů liber.

    09:14

    Ryanair pokutován 255 miliony eur za zneužití tržní dominance

    09:04

    Jádrová inflace v Singapuru v listopadu meziročně dosáhla 1,2 %, což je pod očekáváním.

    08:58

    KEFI Gold and Copper dokončuje maloobchodní nabídku

    08:53

    Gerresheimer upravuje uznávání tržeb, ukončuje praxi bill-and-hold.

    08:46

    Americká ekonomika pravděpodobně udržela silný růst ve třetím čtvrtletí.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Microsoft má pro rok 2026 růstový potenciál 29 %, říká Dan Ives

    22 prosince, 2025

    Rok 2025 byl podle analytiků pouze úvodní kapitolou příběhu společnosti Microsoft v oblasti umělé inteligence.

    Zdroj: Getty Images

    Wells Fargo vidí u Oracle až 50% růst, pesimismus kolem AI je přehnaný

    22 prosince, 2025
    Zdroj: DraftKings

    DraftKings míří na trh s předpověďmi a mění svou růstovou trajektorii

    22 prosince, 2025

    IPO Biren Technology otevírá investorům přístup k čínským AI čipům

    22 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Bank of America vidí v těchto akciích hity pro následující rok 2026

    21 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Biren Technology Co., Ltd.

    Datum IPO: 31 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: Poslední financování v červnu 2025 naznačovalo valuaci přibližně 16 miliard RMB (zhruba 2,3 miliardy USD)

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    EUR/USD potvrzuje býčí strukturu: Kupci úspěšně brání technický kanál

    22 prosince, 2025

    Wall Street vstupuje do nového týdne s nejistým vývojem na konci roku

    21 prosince, 2025

    Index S&P 500 posiluje, umělá inteligence znovu vede celý trh

    19 prosince, 2025

    Soud v Delaware obnovil Muskovu odměnu a uznal jeho klíčový přínos pro Teslu

    21 prosince, 2025

    Trumpova administrativa sníží platy amerických auditorů

    19 prosince, 2025

    S&P 500 uzavírá výše během začátku svátečního obchodování

    22 prosince, 2025

    S&P 500 míří k dalším silným ziskům, Wall Street řeší rok 2026

    23 prosince, 2025

    Akcie General Motors: silná výkonnost, nízké ocenění a otázky do budoucna

    20 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Shutterstock
    AI

    Broadcom a další čipové akcie patří mezi hlavní sázky J.P. Morgan pro rok 2026

    17 prosince, 2025

    Obavy z možné bubliny v oblasti umělé inteligence na finančních trzích v posledních měsících sílí.

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost
      Kontaktujte nás

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.