Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Kupovat co nejlevnější zboží, aby bylo možné koupit něco luxusního?

Američané v souvislosti s inflací omezují mnoho každodenních nákupů, ale zároveň si dopřávají několik velkých položek.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
28 ledna, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Představte si, že nakupujete základní zboží v obchodě za dolar a obujete se do tenisek Gucci.

Vítejte v rozpolceném rozpočtu.

Po více než roce vysoké inflace jsou spotřebitelé vyčerpaní z desítek rozpočtových mikrorozhodnutí, která musí během jednoho dne učinit, říkají ekonomové. Podle amerického ministerstva obchodu maloobchodní tržby v prosinci klesly o 1,1 %, protože spotřebitelé se potýkali s rostoucími úrokovými sazbami a dalšími obavami o svou finanční budoucnost.

A přesto se někteří, kteří mají v rozpočtu alespoň trochu prostoru, rozhodují, že budou utrácet za výlety, zážitky a značkové výrobky, zatímco jinde drasticky šetří. V lednovém průzkumu Morning Consult provedeném pro The Wall Street Journal mezi 2 200 dospělými Američany tři z deseti respondentů uvedli, že si za poslední měsíc koupili luxusní zboží. Více než třetina z této skupiny utratila za nákup více než 100 dolarů.

Ekonomové to označují za snahu získat zpět kontrolu nad svými financemi. Někteří nakupující si občasným rozhazováním připomínají, že stále ještě vedou dobrý život, tvrdí ekonomové.

Zdroj: AF Photo

„Člověk je tak zahlcen snahou vyždímat, co se dá, že se prostě zlomí,“ říká Kelly Taylorová, která vlastní malou společnost pro styk s veřejností v Los Angeles. „Říkáte si: ‚Kašlu na to, jedu do Mexika.‘ „

Advertisement

Čtyřicetiletá Taylorová říká, že její příjem za poslední rok nestačil inflaci. Její výdaje se nesmírně zvýšily, říká. Její nájemné se zvýšilo o více než 400 dolarů oproti 2 700 dolarům, které platila před pandemií, říká.

Chcete využít této příležitosti?

Když si loni všimla, že její účty za kreditní karty stoupají, začala prý nemilosrdně omezovat své výdaje. Už žádné speciální oleje na vaření, členství v posilovně, předplatné časopisů nebo kabelovka. Méně manikúry, návštěvy u kadeřníka, donášky jídla z práce domů a terapeutických sezení.

Nedávno si na poslední chvíli dopřála výlet do Cabo San Lucas v Mexiku a top (podle jejích slov ve velkém výprodeji) od Versaceho. 

„Musím žít,“ říká Taylorová.

Zpomalení hospodářského růstu a stále vysoká inflace podporují tyto typy rozhodnutí o utrácení, které jsou příjemné, i když nejsou zrovna šetrné k rozpočtu, říká Michael Liersch, vedoucí oddělení poradenství a plánování ve společnosti Wells Fargo.

Zdroj: Unsplash

Jde o podobný jev, jako když člověk zůstává vzhůru dlouho do noci, aby získal zpět hodiny, které ztratil kvůli práci a povinnostem, což je chování známé jako prokrastinace z pomsty před spaním. Říkejme tomu pomsta za inflační výdaje.

Dr. Liersch říká, že před rokem a půl mohli lidé nakupovat potraviny prakticky na autopilota. Mnozí si zvykli nakupovat potraviny a značky, které měli rádi, a v podstatě mohli každý měsíc předvídat, co budou potřebovat a kolik to bude stát.

Ceny některých nákupů, například benzínu, v posledních měsících klesly. Ceny potravin však zůstávají vysoké. Lidé musí stále dělat neustálé kompromisy, když procházejí uličkou supermarketu, říká Dr. Liersch.

„Je to opravdu zatěžující pro mysl,“ říká. „Jakmile vám vyprší zásoby, je to v podstatě, jako byste se už opravdu nemohli ovládat.“

V Brooklynu ve státě New York kvůli inflaci přistupuje Davina Pike Ogilvieová k nákupům pro svou čtyřměsíční dceru jinak než pro svého tříletého syna. Ten dostal ekologické mýdlo do koupele a šampon na rostlinné bázi.

„Teď si prostě koupím, cokoliv seženu v Rite Aid,“ říká a dodává, že stejné lahvičky, které kupovala před rokem, jsou nyní asi o 50 % dražší.

louis vuitton, bag, fashion
Zdroj: Pixabay

Od svých kamarádek si také vzala oblečení a výbavu z druhé ruky a neváhá oblékat dceru do starých flekatých a vytahaných dupaček po svém synovi.

Současně 39letá žena, která vlastní firmu na zakázkovou úpravu oken, dováží pro svou dceru špičkovou výživu z Německa. Nedávno také utratila 600 dolarů za italské lněné povlečení.

„Možná nosím do postele škrábavé pyžamo z Amazonu, ale aspoň mám krásné povlečení,“ žertuje.

Lamont Johnson, marketingový konzultant v Atlantě, se s tím může ztotožnit. Osmatřicetiletý Johnson začal nakupovat veškeré zboží pro domácnost a mnoho potravin v dolarovém obchodě, ale ne z nutnosti. Klidně bude používat tenčí papírové utěrky a jíst velkoobjemová balení Cup Noodles, říká, pokud to znamená, že bude moci utratit 3 000 dolarů za oblek od Toma Forda, 600 dolarů za tenisky Gucci a 6 000 dolarů za pohovku RH.

„Udržuje mě v dobré náladě to, že šetřím peníze [na základní věci] a stále si mohu pořídit věci, které chci, a udělat si takovéto radovánky,“ říká pan Johnson.

Podle nové zprávy společnosti Bain & Co. zažil trh s luxusem explozivní rok 2022 navzdory poklesu celkových maloobchodních tržeb. Částečně k tomu přispěli spotřebitelé se středními příjmy, jako je Johnson. Společnost Bain předpovídá, že spotřebitelská základna na trhu s luxusem se rozšíří z přibližně 400 milionů lidí v roce 2022 na 500 milionů do roku 2030.

Zdroj: Shutterstock

Sarah Willersdorfová, globální vedoucí oddělení luxusu ve společnosti Boston Consulting Group, říká, že mnoho luxusních značek nyní nabízí více módních položek za nižší ceny, aby vyhověly této diverzifikující se spotřebitelské základně.  

Lidé také hledají luxus za dostupnější ceny na trhu s použitým zbožím, říká Willersdorfová. „To jim umožňuje více utrácet za pomstu než dříve,“ říká.

Podle společnosti Bain & Co. vzrostl prodej použitého luxusního zboží v roce 2022 meziročně o 28 %, což odpovídá 1,3násobku tempa růstu nového luxusního zboží.

Dr. Liersch ze společnosti Wells Fargo říká, že není překvapen, že luxus prudce roste ve stejné době, kdy lidé musí více utrácet za základní věci. Lidé si říkají: „Mohu si obléknout tento luxusní předmět a vzpomenout si, že život bude v pořádku. Věci se v budoucnu změní,“ říká.

Představte si, že nakupujete základní zboží v obchodě za dolar a obujete se do tenisek Gucci.Vítejte v rozpolceném rozpočtu.Po více než roce vysoké inflace jsou spotřebitelé vyčerpaní z desítek rozpočtových mikrorozhodnutí, která musí během jednoho dne učinit, říkají ekonomové. Podle amerického ministerstva obchodu maloobchodní tržby v prosinci klesly o 1,1 %, protože spotřebitelé se potýkali s rostoucími úrokovými sazbami a dalšími obavami o svou finanční budoucnost.A přesto se někteří, kteří mají v rozpočtu alespoň trochu prostoru, rozhodují, že budou utrácet za výlety, zážitky a značkové výrobky, zatímco jinde drasticky šetří. V lednovém průzkumu Morning Consult provedeném pro The Wall Street Journal mezi 2 200 dospělými Američany tři z deseti respondentů uvedli, že si za poslední měsíc koupili luxusní zboží. Více než třetina z této skupiny utratila za nákup více než 100 dolarů.Ekonomové to označují za snahu získat zpět kontrolu nad svými financemi. Někteří nakupující si občasným rozhazováním připomínají, že stále ještě vedou dobrý život, tvrdí ekonomové.„Člověk je tak zahlcen snahou vyždímat, co se dá, že se prostě zlomí,“ říká Kelly Taylorová, která vlastní malou společnost pro styk s veřejností v Los Angeles. „Říkáte si: ‚Kašlu na to, jedu do Mexika.‘ „Čtyřicetiletá Taylorová říká, že její příjem za poslední rok nestačil inflaci. Její výdaje se nesmírně zvýšily, říká. Její nájemné se zvýšilo o více než 400 dolarů oproti 2 700 dolarům, které platila před pandemií, říká.Chcete využít této příležitosti?Když si loni všimla, že její účty za kreditní karty stoupají, začala prý nemilosrdně omezovat své výdaje. Už žádné speciální oleje na vaření, členství v posilovně, předplatné časopisů nebo kabelovka. Méně manikúry, návštěvy u kadeřníka, donášky jídla z práce domů a terapeutických sezení.Nedávno si na poslední chvíli dopřála výlet do Cabo San Lucas v Mexiku a top od Versaceho. „Musím žít,“ říká Taylorová.Zpomalení hospodářského růstu a stále vysoká inflace podporují tyto typy rozhodnutí o utrácení, které jsou příjemné, i když nejsou zrovna šetrné k rozpočtu, říká Michael Liersch, vedoucí oddělení poradenství a plánování ve společnosti Wells Fargo.Jde o podobný jev, jako když člověk zůstává vzhůru dlouho do noci, aby získal zpět hodiny, které ztratil kvůli práci a povinnostem, což je chování známé jako prokrastinace z pomsty před spaním. Říkejme tomu pomsta za inflační výdaje.Dr. Liersch říká, že před rokem a půl mohli lidé nakupovat potraviny prakticky na autopilota. Mnozí si zvykli nakupovat potraviny a značky, které měli rádi, a v podstatě mohli každý měsíc předvídat, co budou potřebovat a kolik to bude stát.Ceny některých nákupů, například benzínu, v posledních měsících klesly. Ceny potravin však zůstávají vysoké. Lidé musí stále dělat neustálé kompromisy, když procházejí uličkou supermarketu, říká Dr. Liersch.„Je to opravdu zatěžující pro mysl,“ říká. „Jakmile vám vyprší zásoby, je to v podstatě, jako byste se už opravdu nemohli ovládat.“V Brooklynu ve státě New York kvůli inflaci přistupuje Davina Pike Ogilvieová k nákupům pro svou čtyřměsíční dceru jinak než pro svého tříletého syna. Ten dostal ekologické mýdlo do koupele a šampon na rostlinné bázi.„Teď si prostě koupím, cokoliv seženu v Rite Aid,“ říká a dodává, že stejné lahvičky, které kupovala před rokem, jsou nyní asi o 50 % dražší.Od svých kamarádek si také vzala oblečení a výbavu z druhé ruky a neváhá oblékat dceru do starých flekatých a vytahaných dupaček po svém synovi.Současně 39letá žena, která vlastní firmu na zakázkovou úpravu oken, dováží pro svou dceru špičkovou výživu z Německa. Nedávno také utratila 600 dolarů za italské lněné povlečení.„Možná nosím do postele škrábavé pyžamo z Amazonu, ale aspoň mám krásné povlečení,“ žertuje.Lamont Johnson, marketingový konzultant v Atlantě, se s tím může ztotožnit. Osmatřicetiletý Johnson začal nakupovat veškeré zboží pro domácnost a mnoho potravin v dolarovém obchodě, ale ne z nutnosti. Klidně bude používat tenčí papírové utěrky a jíst velkoobjemová balení Cup Noodles, říká, pokud to znamená, že bude moci utratit 3 000 dolarů za oblek od Toma Forda, 600 dolarů za tenisky Gucci a 6 000 dolarů za pohovku RH.„Udržuje mě v dobré náladě to, že šetřím peníze [na základní věci] a stále si mohu pořídit věci, které chci, a udělat si takovéto radovánky,“ říká pan Johnson.Podle nové zprávy společnosti Bain & Co. zažil trh s luxusem explozivní rok 2022 navzdory poklesu celkových maloobchodních tržeb. Částečně k tomu přispěli spotřebitelé se středními příjmy, jako je Johnson. Společnost Bain předpovídá, že spotřebitelská základna na trhu s luxusem se rozšíří z přibližně 400 milionů lidí v roce 2022 na 500 milionů do roku 2030.Sarah Willersdorfová, globální vedoucí oddělení luxusu ve společnosti Boston Consulting Group, říká, že mnoho luxusních značek nyní nabízí více módních položek za nižší ceny, aby vyhověly této diverzifikující se spotřebitelské základně.  Lidé také hledají luxus za dostupnější ceny na trhu s použitým zbožím, říká Willersdorfová. „To jim umožňuje více utrácet za pomstu než dříve,“ říká.Podle společnosti Bain & Co. vzrostl prodej použitého luxusního zboží v roce 2022 meziročně o 28 %, což odpovídá 1,3násobku tempa růstu nového luxusního zboží.Dr. Liersch ze společnosti Wells Fargo říká, že není překvapen, že luxus prudce roste ve stejné době, kdy lidé musí více utrácet za základní věci. Lidé si říkají: „Mohu si obléknout tento luxusní předmět a vzpomenout si, že život bude v pořádku. Věci se v budoucnu změní,“ říká.
Tagy: businessInflacenakupování

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Dolar se stabilizuje po částečném vyrovnání ztrát z tohoto týdne
      2. Temné dny pro dolar se blíží ke konci. Co se na trzích chystá?
      3. Dolar posiluje před klíčovým týdnem pro monetární politiku USA
      4. Slabý dolar zůstává hlavním tématem roku 2024, ukazuje průzkum Bank of America
      Advertisement

      Breaking.

      22:37

      Banorte triumfuje: Zisk stoupá navzdory ekonomickým výzvám

      22:32

      Ruský trh stagnuje: Investoři zvažují geopolitická rizika

      22:02

      Westpac čelí tlakům: Zisk klesá kvůli konkurenci a nákladům

      20:46

      Vodafone posiluje: Fúze s Three a růst v rozvíjejících se trzích

      20:42

      Nidec mění kurz: Zisk roste navzdory poklesu tržeb

      20:02

      Vysoké úrokové sazby dusí americký trh s bydlením

      Advertisement

      Příležitosti.

      Příležitost

      Co přesně znamená dohoda mezi PayPalem a OpenAI pro akcionáře?

      2 listopadu, 2025

      Technologický sektor v poslední době zažívá vlnu strategických partnerství v oblasti umělé inteligence (AI). Výrobci čipů, vývojáři softwaru i velké...

      Zdroj: Shutterstock

      Nižší ceny ropy? ExxonMobil prosperuje i ve složitějším tržním prostředí

      2 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Goldman Sachs sází na další růst společnosti Nvidia díky boomu AI

      1 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie Twilio vyskočily díky rekordním výsledkům a silnému výhledu růstu

      1 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Proč může být v éře AI Alphabet atraktivnější investicí než Meta

      31 října, 2025

      IPO Radar.

      BETA Technologies, Inc.

      Datum IPO: 4 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 7,2 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Exxon a Chevron překonaly očekávání, i když jejich zisky klesají

      1 listopadu, 2025

      Apple překonal očekávání, ale prodeje iPhonů v Číně zůstávají slabinou

      31 října, 2025

      S&P 500 končí mírně níže poté, co Fed zchladil naděje na prosincové snížení sazeb

      29 října, 2025

      S&P 500 uzavřel výše, Amazon posílil díky výsledkům za 3. čtvrtletí

      31 října, 2025

      Proč investoři ve velkém sází na růst emisních povolenek ETS2?

      29 října, 2025

      Vládní program podle odborníků slibuje víc, než si Česko může dovolit

      1 listopadu, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025

      S&P 500 klesá, technologický sektor utrpěl velký propad kvůli Metě a Microsoftu

      30 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Citi vidí další růst pro těžaře Gold Fields díky rekordně drahému zlatu

      29 října, 2025

      Společnost Gold Fields patří mezi nejvýznamnější těžaře zlata na světě a v letošním roce se ocitla v centru pozornosti investorů.

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.