Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

O kolik Twitter přišel na příjmech z reklamy v posledních měsících roku 2022

Podle odhadů, které pro agenturu Reuters sestavila výzkumná společnost Pathmatics, snížili přední zadavatelé reklamy na Twitteru po převzetí Elonem Muskem své výdaje, což je poslední šok pro dominantní zdroj příjmů společnosti.

Jan Golda Autor: Jan Golda
21 ledna, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Podle odhadů společnosti Pathmatics čtrnáct z třiceti největších inzerentů na Twitteru zastavilo veškerou reklamu na této platformě poté, co Musk 27. října převzal její vedení. Čtyři inzerenti snížili výdaje o 92 % až 98,7 % od týdne před Muskovým převzetím až do konce roku.

Celkově výdaje na reklamu 30 největších společností podle Pathmatics klesly o 42 % na odhadovaných 53,8 milionu dolarů za listopad a prosinec dohromady, a to navzdory zvýšení výdajů u šesti z nich.

Společnost Pathmatics uvedla, že dříve nezveřejněné údaje o reklamě na Twitteru jsou odhady. Firma své odhady zakládá na technologiích, které sledují reklamy v počítačových prohlížečích a aplikaci Twitter, a také na technologiích, které napodobují uživatelské prostředí.

Společnost však uvedla, že tyto odhady nezohledňují nabídky, které mohou inzerenti od Twitteru obdržet, ani propagované trendy a účty. „Je možné, že údaje o výdajích mohou být u některých značek vyšší“, pokud Twitter nabízí pobídky, uvedla společnost Pathmatics v e-mailu.

Zdroj: Getty Images

Twitter na několik žádostí o komentář nereagoval.

Advertisement

V listopadové události na Twitter Spaces Musk k otázce pozastavování reklam ze strany společností uvedl, že chápe, pokud tomu inzerenti „chtějí dát minutu“. Dodal, že „nejlepší způsob, jak zjistit, jak se věci (na Twitteru) vyvíjejí, je prostě používat Twitter“.

Chcete využít této příležitosti?

Publikace The Information zaměřená na technologie s odvoláním na podrobnosti, které sdělil jeden z vedoucích pracovníků Twitteru v oblasti reklamy na středeční schůzce zaměstnanců, uvedla, že příjmy Twitteru ve čtvrtém čtvrtletí meziročně poklesly o přibližně 35 % v důsledku propadu reklamy.

Za tři měsíce končící 30. červnem vykázal Twitter ztrátu 270 milionů dolarů při celkových příjmech ve výši přibližně 1,18 miliardy dolarů.

Odhady společnosti Pathmatics ukazují na pokračující otřesy v hlavním zdroji příjmů Twitteru směrem k roku 2023, k nimž vede odliv předních spotřebitelských značek.

Podle výzkumné společnosti Standard Media Index, která neposkytla podrobnosti, došlo v lednu a únoru také k poklesu forwardových rezervací, tedy dohod o uzamčení budoucí reklamy.

Twitter se snaží odliv inzerentů zvrátit. Zavedl řadu iniciativ, aby získal inzerenty zpět, nabízí některé reklamy zdarma, ruší zákaz politické reklamy a umožňuje společnostem větší kontrolu nad umístěním jejich reklam.

Zdroj: Getty Images

„Jsou to upřímně řečeno opravdu úžasné pobídky. Upřímně řečeno, takovou pobídku jsem ještě od žádného inzerenta neviděla,“ řekla Molly Lopezová, majitelka reklamní agentury HITE Digital Miami.

Mark DiMassimo, zakladatel newyorské reklamní agentury DiMassimo Goldstein, navíc uvedl, že reklamní mezeru mohou zaplnit „výhodní“ přímí marketéři a politické akční výbory – velcí utráceči na Facebooku společnosti Meta Platform Inc.

Společnost Coca-Cola Co zastavila výdaje v polovině listopadu poté, co na začátku téhož měsíce nakoupila reklamy na Twitteru v odhadované hodnotě 1,1 milionu dolarů, zatímco výdaje HBO se v prosinci propadly na přibližně 38 000 dolarů ze zhruba 1,1 milionu dolarů v listopadu, zjistila společnost Pathmatics.

Společnost Coca-Cola se k tomu odmítla vyjádřit. Mluvčí HBO Chris Willard se ke konkrétním údajům o výdajích na reklamu nevyjádřil, ale uvedl, že „budeme platformu pod novým vedením vyhodnocovat a určovat vhodné další kroky“.

Ze spotřebitelských značek podle odhadů Pathmatics zastavily veškerou reklamu výrobce kečupu Heinz Kraft Heinz Co a výrobce jídla Stouffers Nestlé SA. Společnosti Heinz a Nestlé se k tomu odmítly vyjádřit.

Podle odhadů vynechaly reklamu na Twitteru na Černý pátek, jeden z největších nákupních dnů v roce, také masový prodejce Target Corp a provozovatel obchodních domů Kohls Corp. Společnost Kohls neodpověděla na žádost o komentář.

Zdroj: Kohl’s

Podle společnosti Pathmatics však Apple Inc a PepsiCo Inc zvýšily výdaje.

Společnost Apple na žádosti o komentář nereagovala. Společnost PepsiCo se odmítla vyjádřit.

Poskytovatel finančních technologií SmartAsset a společnost Amazon.com Inc uvedly, že odhady společnosti Pathmatics, které ukazují nárůst reklamy, jsou nepřesné. Amazon se k tomu blíže nevyjádřil a SmartAsset uvedl, že údaje byly „nadsazené“, aniž by uvedl podrobnosti. Společnost Pathmatics uvedla, že „chceme zopakovat, že naše údaje jsou pouze odhady“.

BEZPEČNOST ZNAČKY

Muskův příchod na Twitter prohloubil pokles reklamy, který začal v září poté, co agentura Reuters informovala, že se vedle tweetů nabádajících k šíření dětské pornografie objevily propagační příspěvky.

Podle odhadů většina společností přestala utrácet v listopadu, tedy ve stejném měsíci, kdy Musk obnovil pozastavené účty a zveřejnil placené ověřování účtů, v jehož důsledku se podvodníci vydávali za korporace.

Telekomunikační společnost AT&T Inc a dodavatel krmiva pro domácí zvířata Mars Inc snížily výdaje v září kvůli obavám o bezpečnost značky.

Zdroj: Getty Images

Zatímco se společnosti stáhly z Twitteru, podle společnosti Pathmatics zachovaly a v některých případech posílily reklamu na Facebooku a Instagramu společnosti Meta Platform Inc a v aplikaci pro krátká videa TikTok.

Společnosti Meta a TikTok bezprostředně neodpověděly na žádosti o komentář.

Společnost AT&T uvedla, že v září pozastavila inzerci kvůli „obavám z obsahu, který se objevuje vedle“ jejích reklam. Podle osoby obeznámené s úvahami AT&T společnost o svých obavách jednala se společností Twitter.

Společnost Mars uvedla, že její „pozastavení zůstává v platnosti“.

Twitter agentuře Reuters sdělil, že investuje do bezpečnosti dětí. Platforma se opírá o automatizaci při moderování obsahu a omezování hashtagů a výsledků vyhledávání náchylných ke zneužívání v oblastech včetně zneužívání dětí.

Společnosti také omezily tweetování. K 19. lednu společnost Target a výrobce cereálií Special K Kellogg Co od října netweetovaly; společnost Coca-Cola a prodejce elektroniky Best Buy Co Inc pozastavily tweetování v listopadu, jak vyplývá z přehledu hlavních kanálů společností, který provedla agentura Reuters.

Společnosti Target, Best Buy a Kellogg neodpověděly na žádosti o komentář.

Podle odhadů společnosti Pathmatics čtrnáct z třiceti největších inzerentů na Twitteru zastavilo veškerou reklamu na této platformě poté, co Musk 27. října převzal její vedení. Čtyři inzerenti snížili výdaje o 92 % až 98,7 % od týdne před Muskovým převzetím až do konce roku.Celkově výdaje na reklamu 30 největších společností podle Pathmatics klesly o 42 % na odhadovaných 53,8 milionu dolarů za listopad a prosinec dohromady, a to navzdory zvýšení výdajů u šesti z nich.Společnost Pathmatics uvedla, že dříve nezveřejněné údaje o reklamě na Twitteru jsou odhady. Firma své odhady zakládá na technologiích, které sledují reklamy v počítačových prohlížečích a aplikaci Twitter, a také na technologiích, které napodobují uživatelské prostředí.Společnost však uvedla, že tyto odhady nezohledňují nabídky, které mohou inzerenti od Twitteru obdržet, ani propagované trendy a účty. „Je možné, že údaje o výdajích mohou být u některých značek vyšší“, pokud Twitter nabízí pobídky, uvedla společnost Pathmatics v e-mailu.Twitter na několik žádostí o komentář nereagoval.V listopadové události na Twitter Spaces Musk k otázce pozastavování reklam ze strany společností uvedl, že chápe, pokud tomu inzerenti „chtějí dát minutu“. Dodal, že „nejlepší způsob, jak zjistit, jak se věci vyvíjejí, je prostě používat Twitter“.Chcete využít této příležitosti?Publikace The Information zaměřená na technologie s odvoláním na podrobnosti, které sdělil jeden z vedoucích pracovníků Twitteru v oblasti reklamy na středeční schůzce zaměstnanců, uvedla, že příjmy Twitteru ve čtvrtém čtvrtletí meziročně poklesly o přibližně 35 % v důsledku propadu reklamy.Za tři měsíce končící 30. červnem vykázal Twitter ztrátu 270 milionů dolarů při celkových příjmech ve výši přibližně 1,18 miliardy dolarů.Odhady společnosti Pathmatics ukazují na pokračující otřesy v hlavním zdroji příjmů Twitteru směrem k roku 2023, k nimž vede odliv předních spotřebitelských značek.Podle výzkumné společnosti Standard Media Index, která neposkytla podrobnosti, došlo v lednu a únoru také k poklesu forwardových rezervací, tedy dohod o uzamčení budoucí reklamy.Twitter se snaží odliv inzerentů zvrátit. Zavedl řadu iniciativ, aby získal inzerenty zpět, nabízí některé reklamy zdarma, ruší zákaz politické reklamy a umožňuje společnostem větší kontrolu nad umístěním jejich reklam.„Jsou to upřímně řečeno opravdu úžasné pobídky. Upřímně řečeno, takovou pobídku jsem ještě od žádného inzerenta neviděla,“ řekla Molly Lopezová, majitelka reklamní agentury HITE Digital Miami.Mark DiMassimo, zakladatel newyorské reklamní agentury DiMassimo Goldstein, navíc uvedl, že reklamní mezeru mohou zaplnit „výhodní“ přímí marketéři a politické akční výbory – velcí utráceči na Facebooku společnosti Meta Platform Inc.Společnost Coca-Cola Co zastavila výdaje v polovině listopadu poté, co na začátku téhož měsíce nakoupila reklamy na Twitteru v odhadované hodnotě 1,1 milionu dolarů, zatímco výdaje HBO se v prosinci propadly na přibližně 38 000 dolarů ze zhruba 1,1 milionu dolarů v listopadu, zjistila společnost Pathmatics.Společnost Coca-Cola se k tomu odmítla vyjádřit. Mluvčí HBO Chris Willard se ke konkrétním údajům o výdajích na reklamu nevyjádřil, ale uvedl, že „budeme platformu pod novým vedením vyhodnocovat a určovat vhodné další kroky“.Ze spotřebitelských značek podle odhadů Pathmatics zastavily veškerou reklamu výrobce kečupu Heinz Kraft Heinz Co a výrobce jídla Stouffers Nestlé SA. Společnosti Heinz a Nestlé se k tomu odmítly vyjádřit.Podle odhadů vynechaly reklamu na Twitteru na Černý pátek, jeden z největších nákupních dnů v roce, také masový prodejce Target Corp a provozovatel obchodních domů Kohls Corp. Společnost Kohls neodpověděla na žádost o komentář.Podle společnosti Pathmatics však Apple Inc a PepsiCo Inc zvýšily výdaje.Společnost Apple na žádosti o komentář nereagovala. Společnost PepsiCo se odmítla vyjádřit.Poskytovatel finančních technologií SmartAsset a společnost Amazon.com Inc uvedly, že odhady společnosti Pathmatics, které ukazují nárůst reklamy, jsou nepřesné. Amazon se k tomu blíže nevyjádřil a SmartAsset uvedl, že údaje byly „nadsazené“, aniž by uvedl podrobnosti. Společnost Pathmatics uvedla, že „chceme zopakovat, že naše údaje jsou pouze odhady“.BEZPEČNOST ZNAČKYMuskův příchod na Twitter prohloubil pokles reklamy, který začal v září poté, co agentura Reuters informovala, že se vedle tweetů nabádajících k šíření dětské pornografie objevily propagační příspěvky.Podle odhadů většina společností přestala utrácet v listopadu, tedy ve stejném měsíci, kdy Musk obnovil pozastavené účty a zveřejnil placené ověřování účtů, v jehož důsledku se podvodníci vydávali za korporace.Telekomunikační společnost AT&T Inc a dodavatel krmiva pro domácí zvířata Mars Inc snížily výdaje v září kvůli obavám o bezpečnost značky.Zatímco se společnosti stáhly z Twitteru, podle společnosti Pathmatics zachovaly a v některých případech posílily reklamu na Facebooku a Instagramu společnosti Meta Platform Inc a v aplikaci pro krátká videa TikTok.Společnosti Meta a TikTok bezprostředně neodpověděly na žádosti o komentář.Společnost AT&T uvedla, že v září pozastavila inzerci kvůli „obavám z obsahu, který se objevuje vedle“ jejích reklam. Podle osoby obeznámené s úvahami AT&T společnost o svých obavách jednala se společností Twitter.Společnost Mars uvedla, že její „pozastavení zůstává v platnosti“.Twitter agentuře Reuters sdělil, že investuje do bezpečnosti dětí. Platforma se opírá o automatizaci při moderování obsahu a omezování hashtagů a výsledků vyhledávání náchylných ke zneužívání v oblastech včetně zneužívání dětí.Společnosti také omezily tweetování. K 19. lednu společnost Target a výrobce cereálií Special K Kellogg Co od října netweetovaly; společnost Coca-Cola a prodejce elektroniky Best Buy Co Inc pozastavily tweetování v listopadu, jak vyplývá z přehledu hlavních kanálů společností, který provedla agentura Reuters.Společnosti Target, Best Buy a Kellogg neodpověděly na žádosti o komentář.
Tagy: internetpříjmyreklamatwitterUSA


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    15:41

    Goldman Sachs udržuje optimismus ohledně býčího trhu, doporučuje zůstat pozitivní

    15:35

    Trump má tento týden vydat výkonný příkaz k regulaci AI.

    15:32

    Bank of America doporučuje dvě akcie výroby energie pro datová centra

    15:27

    Trumpovy poznámky vrhají nejistotu na dohodu Netflixu s Warner Bros. v hodnotě 72 miliard dolarů.

    15:22

    Confluent považován za ‚strategicky moudrou volbu‘ pro IBM s potvrzenou akvizicí za 11 miliard dolarů.

    15:16

    BofA doporučuje investovat do tohoto ‚strukturálního vítěze‘

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Analytik radí nakupovat CoreWeave při poklesu a odmítá řeči o AI bublině

    8 prosince, 2025

    Společnost CoreWeave, jeden z nejvýznamnějších hráčů vznikajícího segmentu tzv „neocloudu“, zažila v posledních měsících výrazný pokles ceny akcií.

    Zdroj: Getty Images

    Proč akcie Dollar Tree a Dollar General letos překonaly i technologické hvězdy

    8 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Goldman Sachs vidí další růst u akcií Nvidia, Wynn Resorts i dalších titulů

    7 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Poslední odpor vůči akciím MP Materials mizí a trh se obrací k optimismu

    7 prosince, 2025
    Zdroj: Reuters

    Akcie s potenciálem růstu přes 70 procent podle analytiků Goldman Sachs

    7 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Cardinal Infrastructure Group Inc.

    Datum IPO: 10 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 768 milionů USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Akcie Victoria’s Secret rostou, výsledky potvrzují úspěch strategie oživení

    7 prosince, 2025

    Applied Materials posiluje díky silnému oživení trhu paměťových čipů

    6 prosince, 2025

    S&P 500 zaznamenal mírný nárůst před zveřejněním klíčových údajů o inflaci

    4 prosince, 2025

    Jak Netflix ukradl Warner Bros Davidu Ellisonovi a co to znamená v praxi

    6 prosince, 2025

    Trumpova úprava norem spotřeby paliva: proč nepovede k levnějším automobilům

    4 prosince, 2025

    Goldman Sachs vidí další růst u akcií Nvidia, Wynn Resorts i dalších titulů

    7 prosince, 2025

    Jen několik týdnů před odchodem Buffetta provádí Berkshire řadu změn ve vedení

    8 prosince, 2025

    Index S&P 500 dále posiluje, pozornost investorů se upírá na Fed

    5 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost