Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    Zdroj: BS
    NTSK 19 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    Zdroj: BS
    NTSK 19 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

S návratem cestovního ruchu nemá svět dost letadel, co teď?

Dopravci od United Airlines Holdings Inc.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
19 ledna, 2023
5 min. čtení
KLM morning arrival Amsterdam Schiphol Boeing 777 airliner kaagbaan

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

po Air India Ltd. zadávají nebo chtějí zadat objednávky na letadla, které se počítají na stovky, a společnosti Boeing Co. a Airbus SE se různě chlubí velkolepými obchody. Omezení v dodavatelském řetězci však znamenají, že tato letadla budou dodána možná až za několik let – společnost Jefferies LLC odhaduje, že v současné době je nevyřízených objednávek 12 720 letadel.

To vše znamená, že vysoké ceny letenek, na které si lidé v posledních měsících hořce stěžují, tu zůstanou a situace se může ještě zhoršit, než se zlepší.

„Lidé si během pandemie zvykli na nižší ceny letenek a znovuotevření Číny to ještě zhorší,“ řekl Ajay Awtaney, zakladatel webových stránek pro věrné cestující LiveFromALounge.com. „Nejde jen o nedostatek letadel, ale také o další faktory, jako jsou ceny ropy.“

I když jedna zpeněžená letecká společnost v určité jurisdikci může mít finanční prostředky na snížení cen, pravděpodobně by to způsobilo klopýtnutí ostatních dopravců, „což by v dlouhodobém horizontu vedlo k ještě vyšším cenám letenek,“ řekl Awtaney.

Boeing a Airbus, giganti v oblasti výroby letadel, kteří mají do značné míry duopol na dodávky osobních letadel, mají své nejoblíbenější jednoprostorové modely vyprodané nejméně do roku 2029.

Lufthansa Airbus A330!
Zdroj: Unsplash

Poptávku leteckých společností v době, kdy se lidé opět vydávají na palubu letadel a dopravci se snaží obnovit stárnoucí flotily, zhoršují problémy v dodavatelském řetězci – od získávání potřebných komponentů až po nedostatek pracovních sil.

Advertisement

Společnost Airbus počátkem tohoto měsíce snížila svůj cíl dodat v letošním roce 700 tryskových letadel s odvoláním na problémy v dodavatelském řetězci a již dříve varovala, že skokový nárůst nákladů na energii bude mít obzvláště velký dopad na menší, energeticky náročné výrobce, například ty, kteří vyrábějí odlitky a výkovky.

Chcete využít této příležitosti?

Podle zakladatele společnosti Air Lease Corp. a legendárního jména v leteckém průmyslu Steva Udvara-Hazyho se každé letadlo dodané jednomu z největších světových pronajímatelů v posledních dvou letech opozdilo.

„Ani jedno letadlo jsme nedostali včas, ať už se jedná o 737 Max, 787 nebo A330, A350,“ řekl. „A nejhorší to bylo s A321neo. Měli jsme zpoždění až šest nebo sedm měsíců, když porovnáme smluvní měsíc dodání se skutečným dodáním. Je to kombinace problémů s dodavatelským řetězcem, příliš rychlého náběhu výroby a nedostatku pracovních sil. Výrobní dělníci nemohou pracovat z domova. Takže to byl skutečný problém.“

K nedostatku letadel přispívají i tisíce letadel, která dopravci uskladnili v pouštích po celém světě, protože si nebyli jisti, kdy se poptávka vrátí, když se po Covidu zhroutilo cestování a země uzavřely hranice. Stovky z nich se nevrátily do flotil, protože po tak dlouhé době nepoužívání potřebují náročnou údržbu, nebo proto, že letecké společnosti plánují jejich postupné vyřazení a neobtěžují se je znovu zařadit do svých letových řádů.

Konečným výsledkem pro létající veřejnost jsou závratné ceny letenek, které by mohly ještě vzrůst, protože se vrací obchodní cesty a stále více lidí si chce dopřát dovolenou v zahraničí poprvé po mnoha letech.

777 on Final
Zdroj: Unsplash

Mohlo by to také znamenat létání ve starších letadlech.

„V krajním případě mohou letecké společnosti prodloužit vlastnické cykly,“ řekl Sunny Xi, ředitel singapurské poradenské společnosti Oliver Wyman. Letecké společnosti v Asii historicky plánují flotily na 12leté cykly, což je méně než ve většině ostatních regionů. Ale během restrukturalizací, kterými dopravci prošli v posledních několika letech, „několik leteckých společností prodloužilo stávající flotily a mohlo by tak učinit i v budoucnu,“ řekl Xi.

Pro Boeing a Airbus je nyní problémem číslo jedna včasné dodání prodaných letadel.

Airbus se již nyní setkává s neochotou leteckých společností zadávat nové objednávky na letadla, vzhledem k tomu, že má nevyřízené objednávky na více než 6 100 letadel řady A320neo, jejichž naplnění by trvalo osm let. Ačkoli dlouho propagoval svůj plán zvýšit výrobu až na 75 letadel A320 měsíčně, nyní tento cíl odsunul na polovinu desetiletí.

Investoři do Boeingu, který letos oznámil přibližně 850 hrubých objednávek, včetně dohody s United Airlines z poloviny prosince, jsou mezitím znepokojeni pomalým pokrokem, kterého americký výrobce letadel dosáhl při řešení problémů v dodavatelském řetězci a urychlení práce ve svých továrnách, uvedl analytik RBC Ken Herbert.

Jediný světlý bod? Zaměstnanci pracující v tomto odvětví pravděpodobně nebudou v dohledné době propuštěni.

„Objem nevyřízených objednávek je dostatečně velký, takže recese by v tuto chvíli neměla žádný význam,“ řekl George Ferguson, analytik společnosti Bloomberg Intelligence.“ Výrobci a letecké společnosti si „podrží lidi i v případě malých zádrhelů“.

po Air India Ltd. zadávají nebo chtějí zadat objednávky na letadla, které se počítají na stovky, a společnosti Boeing Co. a Airbus SE se různě chlubí velkolepými obchody. Omezení v dodavatelském řetězci však znamenají, že tato letadla budou dodána možná až za několik let – společnost Jefferies LLC odhaduje, že v současné době je nevyřízených objednávek 12 720 letadel.To vše znamená, že vysoké ceny letenek, na které si lidé v posledních měsících hořce stěžují, tu zůstanou a situace se může ještě zhoršit, než se zlepší.„Lidé si během pandemie zvykli na nižší ceny letenek a znovuotevření Číny to ještě zhorší,“ řekl Ajay Awtaney, zakladatel webových stránek pro věrné cestující LiveFromALounge.com. „Nejde jen o nedostatek letadel, ale také o další faktory, jako jsou ceny ropy.“I když jedna zpeněžená letecká společnost v určité jurisdikci může mít finanční prostředky na snížení cen, pravděpodobně by to způsobilo klopýtnutí ostatních dopravců, „což by v dlouhodobém horizontu vedlo k ještě vyšším cenám letenek,“ řekl Awtaney.Boeing a Airbus, giganti v oblasti výroby letadel, kteří mají do značné míry duopol na dodávky osobních letadel, mají své nejoblíbenější jednoprostorové modely vyprodané nejméně do roku 2029.Poptávku leteckých společností v době, kdy se lidé opět vydávají na palubu letadel a dopravci se snaží obnovit stárnoucí flotily, zhoršují problémy v dodavatelském řetězci – od získávání potřebných komponentů až po nedostatek pracovních sil.Společnost Airbus počátkem tohoto měsíce snížila svůj cíl dodat v letošním roce 700 tryskových letadel s odvoláním na problémy v dodavatelském řetězci a již dříve varovala, že skokový nárůst nákladů na energii bude mít obzvláště velký dopad na menší, energeticky náročné výrobce, například ty, kteří vyrábějí odlitky a výkovky. Chcete využít této příležitosti?Podle zakladatele společnosti Air Lease Corp. a legendárního jména v leteckém průmyslu Steva Udvara-Hazyho se každé letadlo dodané jednomu z největších světových pronajímatelů v posledních dvou letech opozdilo.„Ani jedno letadlo jsme nedostali včas, ať už se jedná o 737 Max, 787 nebo A330, A350,“ řekl. „A nejhorší to bylo s A321neo. Měli jsme zpoždění až šest nebo sedm měsíců, když porovnáme smluvní měsíc dodání se skutečným dodáním. Je to kombinace problémů s dodavatelským řetězcem, příliš rychlého náběhu výroby a nedostatku pracovních sil. Výrobní dělníci nemohou pracovat z domova. Takže to byl skutečný problém.“K nedostatku letadel přispívají i tisíce letadel, která dopravci uskladnili v pouštích po celém světě, protože si nebyli jisti, kdy se poptávka vrátí, když se po Covidu zhroutilo cestování a země uzavřely hranice. Stovky z nich se nevrátily do flotil, protože po tak dlouhé době nepoužívání potřebují náročnou údržbu, nebo proto, že letecké společnosti plánují jejich postupné vyřazení a neobtěžují se je znovu zařadit do svých letových řádů.Konečným výsledkem pro létající veřejnost jsou závratné ceny letenek, které by mohly ještě vzrůst, protože se vrací obchodní cesty a stále více lidí si chce dopřát dovolenou v zahraničí poprvé po mnoha letech.Mohlo by to také znamenat létání ve starších letadlech.„V krajním případě mohou letecké společnosti prodloužit vlastnické cykly,“ řekl Sunny Xi, ředitel singapurské poradenské společnosti Oliver Wyman. Letecké společnosti v Asii historicky plánují flotily na 12leté cykly, což je méně než ve většině ostatních regionů. Ale během restrukturalizací, kterými dopravci prošli v posledních několika letech, „několik leteckých společností prodloužilo stávající flotily a mohlo by tak učinit i v budoucnu,“ řekl Xi.Pro Boeing a Airbus je nyní problémem číslo jedna včasné dodání prodaných letadel.Airbus se již nyní setkává s neochotou leteckých společností zadávat nové objednávky na letadla, vzhledem k tomu, že má nevyřízené objednávky na více než 6 100 letadel řady A320neo, jejichž naplnění by trvalo osm let. Ačkoli dlouho propagoval svůj plán zvýšit výrobu až na 75 letadel A320 měsíčně, nyní tento cíl odsunul na polovinu desetiletí.Investoři do Boeingu, který letos oznámil přibližně 850 hrubých objednávek, včetně dohody s United Airlines z poloviny prosince, jsou mezitím znepokojeni pomalým pokrokem, kterého americký výrobce letadel dosáhl při řešení problémů v dodavatelském řetězci a urychlení práce ve svých továrnách, uvedl analytik RBC Ken Herbert.Jediný světlý bod? Zaměstnanci pracující v tomto odvětví pravděpodobně nebudou v dohledné době propuštěni.„Objem nevyřízených objednávek je dostatečně velký, takže recese by v tuto chvíli neměla žádný význam,“ řekl George Ferguson, analytik společnosti Bloomberg Intelligence.“ Výrobci a letecké společnosti si „podrží lidi i v případě malých zádrhelů“.
Tagy: airbusBoeingbusinesscestovní ruchletadlaletecký průmysl

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      01:32

      USA schvalují miliardový prodej stíhaček F-16 do Peru

      01:02

      Boj o TikTok: USA a Čína řeší technologickou křižovatku

      00:18

      Reddit pod tlakem: Obří výpadek znepokojuje tisíce uživatelů

      00:14

      Kalifornská ekologická lídryně odchází, přichází nová éra změn

      00:12

      Akcionářský spor ohrožuje osud fúze STAAR Surgical s Alcon

      00:00

      Legence oslnila Nasdaq: Úspěšné IPO přineslo 825 milionů dolarů

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Broadcom dominuje trhu AI čipů a analytici čekají další růst akcií

      15 září, 2025

      Společnost Broadcom se opět dostává do středu pozornosti investorů a analytiků, protože její pozice na trhu specializovaných čipů jí zajišťuje...

      Zdroj: Bloomberg

      JPMorgan doporučuje tyto evropské luxusní společnosti, vidí růst

      15 září, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Deutsche Bank zvyšuje před výsledky cílovou cenu akcií Micron

      15 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Citi doporučuje koupit Union Pacific, akcie jsou podle ní výjimečně levné

      15 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Dividendové akcie, které mohou přinést nadprůměrné výnosy

      15 září, 2025

      IPO Radar.

      Netskope, Inc.

      Datum IPO: 19 září, 2025
      Potenciální ocenění: 6,5 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      O’Reilly Automotive překonavá odhady a dosáhuje nového maxima

      14 září, 2025

      Opendoor mění vedení, akcie rostou na víc než tříleté maximum

      13 září, 2025

      Rekordní růst S&P 500 pokračuje, sázky na snížení úrokových sazeb Fedu sílí

      11 září, 2025

      Lumen Technologies posiluje důvěru investorů díky růstu a novým plánům

      13 září, 2025

      Srpnová inflace pod drobnohledem: rozhodující test pro Fed i trhy

      11 září, 2025

      Tesla spouští robotaxi a vyostřuje souboj s Uberem a Lyftem

      14 září, 2025

      S&P 500 se díky růstu Tesly poprvé uzavřel nad hranicí 6 600 bodů

      15 září, 2025

      Index S&P 500 klesá, ale aktuální trend je více než pozitivní

      12 září, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Komodity

      Zlato láme rekordy a potvrzuje svou roli bezpečného aktiva

      14 září, 2025

      Zlato letos přepisuje historii – investoři už více než třicetkrát sledovali nové rekordní ceny, a to navzdory výrazným výkyvům na...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.