Výdaje na rozvoz jídla v jihovýchodní Asii rostly v roce 2022 nejpomaleji za poslední nejméně čtyři roky, což upozorňuje na problémy, kterým čelí regionální internetoví giganti Grab Holdings Ltd. a GoTo Group.
Podle výroční zprávy singapurské poradenské společnosti Momentum Works vzrostly výdaje na online doručování potravin o 5 % na 16,3 miliardy USD. To byl nejmenší nárůst od roku 2018, kdy společnost začala údaje sledovat. Růst na Filipínách, v Malajsii a Vietnamu kompenzoval pokles v Singapuru, Indonésii a Thajsku.
Singapurská společnost Grab rozšířila své vedení na trhu s rozvozem jídla v jihovýchodní Asii. Společnost, která působí v osmi zemích, vykázala v loňském roce hrubou hodnotu zboží ve výši 8,8 miliardy USD, což představuje 54 % trhu. Společnost Foodpanda společnosti Delivery Hero SE, která působí v celé Asii, vykázala v jihovýchodní Asii hodnotu hrubého domácího produktu ve výši 3,1 miliardy USD, což představuje 19 % celkového objemu, následovaná společnostmi GoTo Gojek a Line Man, uvádí zpráva.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























