Snad v žádném jiném městě v zemi se typ auta, které řídíte, a tedy i místo, kde parkujete, tak úzce odráží od vašich hodnot a statusu na první pohled, ať už autentického, nebo smyšleného. Všichni si toho všímají. Takže jak si dokážete představit, k získání nejlepšího místa u Toweru je potřeba víc než jen drahé nové auto. V zemi slunce a povrchnosti, je jich tucet. Musí to být zajímavé.
Starý Rolls-Royce, nový Mercedes – zaparkují na jediném parkovacím místě přímo před hotelem, aby je viděli všichni, kdo projíždějí po Sunset Boulevardu. BMW X5 a Porsche 911 Carreras už tolik ne. Chybí jim to potřebný nový glanc.
Bohužel jsem zjistil, že můj práškově modrý Chevrolet Corvette z roku 1977 také nemá respekt k tomuto prestižnímu místu. Proto mě potěšilo, když jsem nedávno večer zjistil, že si čestné místo vysloužila nová Corvette – Z06 z roku 2023, kterou jsem celý den řídil. Zjevně se o to zasloužily vylepšené stylistické prvky této verze standardní Corvetty vhodné pro závodní okruhy (nebo to byl ten chvástavý zvuk nového motoru?).
Zdroj: Bloomberg
Větší, lepší, odvážnější
Když nová Corvette v roce 2020 debutovala, sklidila nadšené ohlasy kritiků i veřejnosti za svůj svěží design, výbušný výkon a příznivou cenu. Nejpozoruhodnější bylo, že její nové uspořádání motoru uprostřed zlepšilo těžiště a vyvážení a poskytlo řidiči lepší výhled z předního sedadla.
Zpoza volantu se Corvette drží asfaltu s neochvějnou přilnavostí a neodbytnou, naléhavou rychlostí. Měl jsem pocit, že to stačí k tomu, aby si vysloužila pozornost kupujících, kteří byli dříve náchylní dávat přednost dražším modelům Aston Martin, Lamborghini a McLaren.
Verze Z06 tyto vlastnosti převzala. Jako vrcholná Corvette je tak žádoucí, že se minulý měsíc na aukci Mecum na Floridě prodala jedna s 15 najetými kilometry za 275 000 dolarů – mnohem víc, než je vstupní cena 106 000 dolarů. Tento drahý hardtop zdaleka není sportovním vozem s dobrou cenou nebo rozpočtem, jak ho Chevrolet prezentuje, ale jeho výkon a preciznost odmění ty, kteří si ho mohou dovolit.
Přestože je jeho dvoumístný interiér z velké části stejný jako dříve, Z06 od běžného základního modelu Corvette Stingray rozeznáte pouhým pohledem: Zabírá více místa. Její vypracovaná karoserie doslova sedí na větších 20- a 21palcových hliníkových kolech, její brzdy, které jsou pro Z06 jedinečné, jsou větší, její zadní křídlo, které se na obou koncích rozšiřuje, je větší. Vstupy vzduchu na obou stranách jsou zkosené, aby vypadaly divočeji: Kapota je vpředu více klenutá a nižší, což naznačuje, že bude chrčet. (Díky bohu za zvedací systém za 2 595 dolarů, který ji zvedne natolik, že ji na špatně nakloněných příjezdových cestách takříkajíc neškrtí.)
Zdroj: Bloomberg
Více než čtvrt milionu dolarů se zdá být přehnané zaplatit za takový vůz jako na aukci na Floridě, ale pokud se vám podaří najít vůz s cenou blízkou doporučené ceně, je Z06 na trhu, kde jsou vysoce vyladěné vozy Porsche 911 a Lamborghini Huracan téměř všudypřítomné, osvěžujícím a přesvědčivým řešením.
Z06 je také „ten výjimečný“, když ho slyšíte na míle daleko. Vůz má zcela nový motor, který má ostrý štěkavý hlas a tomu odpovídající vysokootáčkový projev.
Zatímco standardní Corvette má motor V8 o výkonu 495 koní a točivém momentu 470 N.m, Z06 nabízí výkon 670 koní a točivý moment 460 N.m u svého 5,5litrového motoru V8. V kombinaci s osmistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol jsem měl při sešlápnutí plynu pocit, jako bych se připoutal k dynamitu americké výroby a zapálil rozbušku. (Z nuly na 100 km/h zrychlí za 2,6 sekundy – rychleji než základní Lamborghini Aventador).
Je to nejvýkonnější sériový vůz s přirozeným nasáváním (nikoliv s turbodmychadlem), který je dnes k dispozici, a to od kohokoliv. Chevrolet je na něj tak hrdý, že klientům poslal 93stránkový dokument, který se zaměřuje pouze na jeho výrobu.
Zdroj: Bloomberg
Mají právo být hrdí.
Méně potěšující je spotřeba paliva. Navzdory slibům v technickém průkazu, který jsem obdržel, že ve městě dosáhnu 12 a na dálnici až 21 mil za minutu, jsem během tří dnů za volantem viděl nejlepší hodnotu 13 mil za minutu a většinu času se průměr pohyboval kolem 7 mil za minutu.
Tato čísla jsou rozpačitá, ale samotné auto je pravým opakem. Tato Corvette si právem zaslouží velký respekt, a to jak od zarytých fanoušků ‚Vette, tak od laiků, které jednoduše přitahuje její špatný design. S modelem Z06 vytvořil Chevrolet sportovní vůz, na který mohou být hrdí jak milovníci amerických muscle-car, tak i estéti – pokud se nebudete příliš dívat na prošívání interiéru.
Snad v žádném jiném městě v zemi se typ auta, které řídíte, a tedy i místo, kde parkujete, tak úzce odráží od vašich hodnot a statusu na první pohled, ať už autentického, nebo smyšleného. Všichni si toho všímají. Takže jak si dokážete představit, k získání nejlepšího místa u Toweru je potřeba víc než jen drahé nové auto. V zemi slunce a povrchnosti, je jich tucet. Musí to být zajímavé.Starý Rolls-Royce, nový Mercedes – zaparkují na jediném parkovacím místě přímo před hotelem, aby je viděli všichni, kdo projíždějí po Sunset Boulevardu. BMW X5 a Porsche 911 Carreras už tolik ne. Chybí jim to potřebný nový glanc.Bohužel jsem zjistil, že můj práškově modrý Chevrolet Corvette z roku 1977 také nemá respekt k tomuto prestižnímu místu. Proto mě potěšilo, když jsem nedávno večer zjistil, že si čestné místo vysloužila nová Corvette – Z06 z roku 2023, kterou jsem celý den řídil. Zjevně se o to zasloužily vylepšené stylistické prvky této verze standardní Corvetty vhodné pro závodní okruhy .Když nová Corvette v roce 2020 debutovala, sklidila nadšené ohlasy kritiků i veřejnosti za svůj svěží design, výbušný výkon a příznivou cenu. Nejpozoruhodnější bylo, že její nové uspořádání motoru uprostřed zlepšilo těžiště a vyvážení a poskytlo řidiči lepší výhled z předního sedadla.Zpoza volantu se Corvette drží asfaltu s neochvějnou přilnavostí a neodbytnou, naléhavou rychlostí. Měl jsem pocit, že to stačí k tomu, aby si vysloužila pozornost kupujících, kteří byli dříve náchylní dávat přednost dražším modelům Aston Martin, Lamborghini a McLaren.Verze Z06 tyto vlastnosti převzala. Jako vrcholná Corvette je tak žádoucí, že se minulý měsíc na aukci Mecum na Floridě prodala jedna s 15 najetými kilometry za 275 000 dolarů – mnohem víc, než je vstupní cena 106 000 dolarů. Tento drahý hardtop zdaleka není sportovním vozem s dobrou cenou nebo rozpočtem, jak ho Chevrolet prezentuje, ale jeho výkon a preciznost odmění ty, kteří si ho mohou dovolit.Přestože je jeho dvoumístný interiér z velké části stejný jako dříve, Z06 od běžného základního modelu Corvette Stingray rozeznáte pouhým pohledem: Zabírá více místa. Její vypracovaná karoserie doslova sedí na větších 20- a 21palcových hliníkových kolech, její brzdy, které jsou pro Z06 jedinečné, jsou větší, její zadní křídlo, které se na obou koncích rozšiřuje, je větší. Vstupy vzduchu na obou stranách jsou zkosené, aby vypadaly divočeji: Kapota je vpředu více klenutá a nižší, což naznačuje, že bude chrčet. Více než čtvrt milionu dolarů se zdá být přehnané zaplatit za takový vůz jako na aukci na Floridě, ale pokud se vám podaří najít vůz s cenou blízkou doporučené ceně, je Z06 na trhu, kde jsou vysoce vyladěné vozy Porsche 911 a Lamborghini Huracan téměř všudypřítomné, osvěžujícím a přesvědčivým řešením.Z06 je také „ten výjimečný“, když ho slyšíte na míle daleko. Vůz má zcela nový motor, který má ostrý štěkavý hlas a tomu odpovídající vysokootáčkový projev.Zatímco standardní Corvette má motor V8 o výkonu 495 koní a točivém momentu 470 N.m, Z06 nabízí výkon 670 koní a točivý moment 460 N.m u svého 5,5litrového motoru V8. V kombinaci s osmistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol jsem měl při sešlápnutí plynu pocit, jako bych se připoutal k dynamitu americké výroby a zapálil rozbušku. .Je to nejvýkonnější sériový vůz s přirozeným nasáváním , který je dnes k dispozici, a to od kohokoliv. Chevrolet je na něj tak hrdý, že klientům poslal 93stránkový dokument, který se zaměřuje pouze na jeho výrobu.Mají právo být hrdí. Méně potěšující je spotřeba paliva. Navzdory slibům v technickém průkazu, který jsem obdržel, že ve městě dosáhnu 12 a na dálnici až 21 mil za minutu, jsem během tří dnů za volantem viděl nejlepší hodnotu 13 mil za minutu a většinu času se průměr pohyboval kolem 7 mil za minutu.Tato čísla jsou rozpačitá, ale samotné auto je pravým opakem. Tato Corvette si právem zaslouží velký respekt, a to jak od zarytých fanoušků ‚Vette, tak od laiků, které jednoduše přitahuje její špatný design. S modelem Z06 vytvořil Chevrolet sportovní vůz, na který mohou být hrdí jak milovníci amerických muscle-car, tak i estéti – pokud se nebudete příliš dívat na prošívání interiéru.