Jen v loňském roce to byla cola s javorovým sirupem, kterou Pepsi vytvořila ve spolupráci s Mezinárodním domem palačinek, Coca-Cola s příchutí Dreamworld, která má chutnat jako „surrealismus podvědomí“, a Pepsi Nutmeg uvedená na trh k mistrovství světa ve fotbale.
Příchutě z limitované edice, po nichž obvykle následuje nějaká loterie a velká marketingová propagace, často vyvolávají na internetu spoustu rozruchu a článků o tom, jak na to společnost „opravdu šla“, ale nakonec jsou po několika týdnech odsunuty do rubriky „vzpomeňte si na tyhle divné příchutě z minulosti nealkoholického nápoje“.
Vzhledem k větším investicím a sázkám na vydání něčeho, co se nakonec může ukázat jako nepopulární, jsou příchutě ve stálém seznamu nealkoholických nápojů společnosti obvykle mnohem konzervativnější – hlavní nápoj, některé verze bez cukru a kofeinu a několik „speciálních“ příchutí. Ty nejčastěji kombinují hlavní nápoj s tóny limetky, citronu nebo vanilky.
Jahody a smetana, ale ať je to cola

Nejnovější nápoj, který byl ve středu zařazen do stálých produktů Dr. Pepper, se vymyká konzervativní tradici a přináší originálnější příchuť. Podle značky Dr. Pepper Strawberries & Cream kombinuje „původních 23 příchutí Dr. Peppera, které se mísí s vrstvami osvěžující jahodové chuti a hladkým, krémovým závěrem“.
Nealkoholický nápoj, který v roce 1885 vytvořil texaský lékárník, má kolový základ, ale je známý spíše bylinkovou chutí, která vzniká záhadnou kombinací různých bylinek a příchutí.
Nový výrobek, který do této směsi přidává nádech jahod a smetany, se bude prodávat po celé USA jak v jednotlivých dvanáctiuncových plechovkách, tak v baleních po 12 plechovkách. K zakoupení budou také dvacetiuncové lahve, a to jak v běžné verzi, tak ve verzi Zero Sugar.
Lze také očekávat, že se s touto příchutí budeme mnohem častěji setkávat jak na internetu, tak tam, kde se nápoj prodává, protože Dr. Pepper rovněž uvedl, že uvedení nové příchutě na trh doprovodí rozsáhlou marketingovou kampaní.
„Náš odborný tým vědců zabývajících se příchutěmi neustále inovuje, aby přivedl k životu nové varianty, které překvapí a potěší hledače lahůdek i naše stávající oddané fanoušky,“ uvedl v prohlášení John Alvarado, SVP marketingu značky Dr. Pepper. „Dr Pepper Strawberries & Cream je vzrušující evolucí v portfoliu příchutí naší značky, která se připojuje k naší stálé nabídce.“
Obchodní strategie nových příchutí nealkoholických nápojů

Nová příchuť si okamžitě získala jak pozitivní, tak negativní ohlas mezi fanoušky nápoje. Jeden z uživatelů Instagramu, který tvrdil, že ji vyzkoušel během několika hodin po jejím uvedení, prohlásil, že chutná, „jako by Dr. Pepper a jahodová směs Nesquik měli dítě“.
„Není to špatné, ale na mě to bylo příliš agresivně jahodové,“ napsal Aves Peterson. „Málo příchuti Dr. Peppera.“
Navzdory různým vzestupům a pádům pomohl kultovní status Dr. Peppera mezi mnoha milovníky nealkoholických nápojů udržet značku v posledních několika desetiletích v zisku.
Jak jako první informovala CNN, dolarový podíl Dr. Pepper vzrostl mezi lety 2003 a 2021 o 9 % a v současné době je čtvrtou nejoblíbenější značkou nealkoholických nápojů v USA po Coca-Cole, Pepsi a Mountain Dew, kterou vlastní Pepsi.
Byl Dr. Pepper opravdu lékař?

Nealkoholický nápoj Dr. Pepper byl pojmenován po doktoru Charlesi T. Pepperovi, který byl skutečnou osobou. Byl to veterán Konfederace a lékárník z virginského venkova, který se později přestěhoval do Waca v Texasu, kde si otevřel lékárnu a sodovkárnu.
Dr. Pepper však nebyl lékař. Písmeno „Dr.“ v názvu nápoje mělo evokovat představu přátelského lékárníka, který připravoval léky na různé neduhy. Použití slova „Dr.“ v názvu mělo vyvolat pocit důvěry a spolehlivosti a naznačit, že nápoj je zdravou a prospěšnou alternativou alkoholu.
Dr. Pepper se každopádně na vzniku nealkoholického nápoje, který dnes nese jeho jméno, přímo nepodílel. Nápoj vytvořil v 80. letech 19. století lékárník Charles Alderton ve městě Waco v Texasu, který se nechal inspirovat různými příchutěmi a kořením, jež ochutnal ve své lékárně. První nápoj Dr. Pepper byl podáván v roce 1885 a od té doby se značka stala jedním z nejoblíbenějších a nejznámějších nealkoholických nápojů na světě.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky