Indická společnost Varun Beverages v pondělí vykázala lepší než očekávaný čtvrtletní zisk, protože stáčírna Pepsi těžila ze zvýšení cen a poptávky po svých dražších nápojích, včetně energetické značky Sting.
Společnost, která již tři desetiletí vyrábí a stáčí nápoje pod značkou PepsiCo, uvedla, že zisk za čtvrté čtvrtletí, které skončilo 31. prosince, se oproti předchozímu roku více než zečtyřnásobil na 747,5 milionu rupií (9,06 milionu USD).
Analytici v průměru očekávali zisk ve výši 593,40 milionu rupií, uvádí Refinitiv IBES.
Příjmy z provozní činnosti vzrostly o téměř 28 % na 22,57 miliardy rupií.
Poptávka po nápojích, zejména po jednorázových lahvích, se odrazila od pandemického minima, protože lidé se vrátili ke starým zvyklostem a navštěvují restaurace a bary, což zvýšilo prodeje Pepsi, Mirindy a Mountain Dew.
Varun na této poptávce vydělává, rozšiřuje distribuci svých nápojů a zároveň selektivně zvyšuje ceny, aby čelil vysokým nákladům na suroviny, včetně polyethylentereftalátového (PET) plastu používaného v obalech.
Představenstvo společnosti rovněž schválilo konečnou dividendu ve výši 1 rupie na akcii, čímž se výplata za rok zvýšila na 3,50 rupie.
Chcete využít této příležitosti?
Akcie společnosti Varun, jejichž hodnota se v loňském roce více než zdvojnásobila, v pondělí vzrostly až o 7,3 %.
Indická společnost Varun Beverages v pondělí vykázala lepší než očekávaný čtvrtletní zisk, protože stáčírna Pepsi těžila ze zvýšení cen a poptávky po svých dražších nápojích, včetně energetické značky Sting.
Společnost, která již tři desetiletí vyrábí a stáčí nápoje pod značkou PepsiCo, uvedla, že zisk za čtvrté čtvrtletí, které skončilo 31. prosince, se oproti předchozímu roku více než zečtyřnásobil na 747,5 milionu rupií .
Analytici v průměru očekávali zisk ve výši 593,40 milionu rupií, uvádí Refinitiv IBES.
Příjmy z provozní činnosti vzrostly o téměř 28 % na 22,57 miliardy rupií.
Poptávka po nápojích, zejména po jednorázových lahvích, se odrazila od pandemického minima, protože lidé se vrátili ke starým zvyklostem a navštěvují restaurace a bary, což zvýšilo prodeje Pepsi, Mirindy a Mountain Dew.
Varun na této poptávce vydělává, rozšiřuje distribuci svých nápojů a zároveň selektivně zvyšuje ceny, aby čelil vysokým nákladům na suroviny, včetně polyethylentereftalátového plastu používaného v obalech.
Představenstvo společnosti rovněž schválilo konečnou dividendu ve výši 1 rupie na akcii, čímž se výplata za rok zvýšila na 3,50 rupie.Chcete využít této příležitosti?
Akcie společnosti Varun, jejichž hodnota se v loňském roce více než zdvojnásobila, v pondělí vzrostly až o 7,3 %.
