března nahradí José Cila.
„V posledních několika letech představenstvo spolupracovalo s vedením na vytvoření promyšleného plánu nástupnictví na klíčových pozicích, takže pro Joshe je to přirozený přechod, aby vedl naši další fázi růstu,“ uvedl v úterním oznámení předseda představenstva Patrick Doyle.
Cil zůstane ve společnosti ještě rok jako poradce, aby pomohl s přechodem.
Změna ve vedení přichází v době, kdy společnost pracuje na oživení a rozšíření některých svých klíčových restaurací. Pod Restaurant Brands spadají řetězce Burger King, Tim Hortons, Popeyes a nejnověji Firehouse Subs.
Zde jsou výsledky společnosti Restaurant Brands ve čtvrtém čtvrtletí v porovnání s očekáváním Wall Street na základě průměru odhadů analytiků sestavených společností Refinitiv:
Upravený zisk na akcii: 72 centů oproti 74 centům
Tržby: 1,69 miliardy USD oproti očekávaným 1,67 miliardy USD.

Za tři měsíce končící 31. prosincem společnost vykázala čistý zisk ve výši 336 milionů USD, tj. 74 centů na akcii, oproti 262 milionům USD, tj. 57 centům na akcii, o rok dříve.
Čtvrtletní tržby ve výši 1,69 miliardy dolarů znamenaly meziroční nárůst o přibližně 9 %.
Společnost Restaurant Brands vykázala ve čtvrtém čtvrtletí celkový růst tržeb ve stejných prodejnách o 8 % a růst tržeb v celém systému o téměř 12 %.
Její vlajková loď, řetězec Burger King, zaznamenala v tomto období růst tržeb ve stejných prodejnách o 8,4 %. Pouze ve Spojených státech vzrostly tržby o 5 %.
Společnost se snaží omladit domácí prodeje Burger Kingu a v září oznámila investiční plán ve výši 400 milionů dolarů na posílení reklamních kampaní Burger Kingu a renovaci restauračních provozoven řetězce.
Na konci čtvrtého čtvrtletí společnost uvedla, že z tohoto plánu financovala 30 milionů dolarů. Společnost již dříve uvedla, že očekává, že přínosy tohoto obratu se projeví v roce 2025.
Tržby společnosti Tim Horton’s ve stejných prodejnách vzrostly v tomto období o 9,4 %. V samotné Kanadě vzrostly tržby ve stejných prodejnách této značky kávy o 11 %. Řetězec více expanduje do zahraničí, zejména se zaměřuje na Texas a Floridu, aby se zaměřil na Kanaďany, kteří cestují na zimu do teplejších klimatických oblastí.
Tržby společnosti Popeyes ve stejných prodejnách vzrostly o 3,8 %. Řetězec, který zaznamenal prudký nárůst tržeb v roce 2019, kdy debutoval se svým kuřecím sendvičem, se od té doby stabilizoval a v USA zaznamenal pouze 1,5% růst.

Společnost Restaurant Brands přidala do svého portfolia v roce 2021 řetězec Firehouse Subs. Tento řetězec zaznamenal v daném období 0,4% nárůst tržeb ve stejných prodejnách.
Společnost Restaurant Brands nebyla imunní vůči rostoucím nákladům v celém odvětví a ztrátám v Číně a Rusku. Společnost uvedla, že ji ve čtvrtém čtvrtletí méně zasáhly poruchy související s Covidem, i když poznamenala, že musela dočasně uzavřít některé své restaurace na trzích, jako je Čína, kde došlo k obnovení případů.
Uvedla také, že v roce 2022 nevytvořila žádné nové zisky z Ruska a žádné neočekává ani v roce 2023. Společnost loni pozastavila firemní podporu velké franšízy Burger King v této zemi s ohledem na ruskou invazi na Ukrajinu.
Covid a válka na Ukrajině vytvořily pro společnost náročné makroprostředí kvůli devizovým protivětrům a stoupajícím úrokovým sazbám. Společnost Restaurant Brands v úterý uvedla, že očekává „nepříznivý dopad na naše podnikání“, pokud nebude moci upravit ceny, aby kompenzovala vyšší náklady.
Vyšší ceny na domácím trhu zatím neodradily spotřebitelskou základnu společnosti. Společnosti provozující rychlé občerstvení v celém odvětví zaznamenaly zvýšenou poptávku mezi zákazníky, kteří si uvědomují svůj rozpočet a překonávají možnosti rychlého občerstvení.
Společnost Yum Brands minulý týden vykázala silné čtvrté čtvrtletí, které podpořil především segment Taco Bell, zatímco slabé prodeje v Číně zatížily Pizza Hut a KFC. Společnost připisuje dynamiku v USA cenově dostupným nabídkám svých řetězců.
Podobně i McDonald’s profitoval ze změn v chování spotřebitelů, když jeho tržby ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly díky vyšším cenám menu a zvýšené poptávce.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky