Fanoušci doufají, že tento týden vysvětlí, co má na mysli – a možná i to, jak si může dovolit ho vyrobit.
Musk loni uvedl, že plán na vůz za 25 000 dolarů, známý jako Model 2, odložil a že nezvládl novou technologii baterií, která by podle jeho slov byla pro levné vozy klíčová.
Rozšíření na masový trh je rozhodující pro splnění cíle společnosti Tesla zvýšit do roku 2030 dodávky vozidel patnáctkrát – na 20 milionů. Tesla v posledních měsících snížila ceny, aby zvýšila prodeje, které byly pod tlakem slabé ekonomiky a rostoucí konkurence.
Její akcie od začátku roku vzrostly o 60 %, ale stále jsou na polovině svého maxima z listopadu 2021.
Očekává se, že levný vůz bude ústředním bodem Muskova „hlavního plánu, část třetí“, který nabídne na „dni pro investory“ ve středu, spolu s plány na rozšíření továrny a kapitálové výdaje.
Ať už však o časových plánech řekne cokoli, investoři budou ostražití, protože při budování nejhodnotnější automobilky světa nedodržel své nejvýznamnější termíny.

„Vzorec pro rozluštění Muska je docela jednoduchý. Vezměte jakýkoli jeho časový rámec a vynásobte ho dvěma,“ řekl Gene Munster, řídící partner společnosti Deepwater Asset Management, která vlastní akcie Tesly.
Očekává, že nová automobilová platforma bude uvedena na trh nejdříve v roce 2025, což by bylo stále o několik let rychleji než typický vývoj nového vozidla v automobilovém průmyslu.
Společnost Tesla na žádost agentury Reuters o komentář nereagovala.
VŠE SE TOČÍ KOLEM BATERIÍ
Vodítka, která Musk o Modelu 2 nabídl, ponechávají hodně prostoru pro představivost. Vyrobit přesvědčivý elektromobil za 25 000 dolarů „bylo vždy naším snem od počátku společnosti“, řekl na prezentaci o bateriích v roce 2020.
Loni Musk oznámil plán uvést do roku 2024 na trh robotaxi bez volantu a pedálů, i když nebylo jasné, zda se jedná o stejně levný vůz.
Nedávné video inženýrů Tesly ukazovalo malý vůz s typickými křivkami Tesly, o němž pozorovatelé společnosti předpokládali, že jde o skicu Modelu 2.
Analytik společnosti Guidehouse Insights Sam Abuelsamid uvedl, že Tesla možná oznámí levnější vůz s krátkým dojezdem pro čínský trh, ale cenově dostupný vůz s dlouhým dojezdem, který by zaujal na americkém trhu, bude pravděpodobně nějakou dobu trvat kvůli pomalému náběhu vlastních baterií.

Musk loni v podcastu o minerálech nazvaném „Getting Stoned“ uvedl, že nový hlavní plán, který navazuje na dřívější plány pro uvedení vozidel na trh a rozvoj podnikání v oblasti solární energie a skladování energie, se týká toho, jak „škálovat“ a získat všechny materiály potřebné k výrobě baterií pro vozidla a systémy skladování energie.
Základním určujícím faktorem „rychlosti, s jakou můžeme přejít na udržitelnost, je rychlost, s jakou můžeme zvyšovat produkci lithium-iontových baterií,“ řekl v rozhovoru.
Přestože existují určité náznaky, že by se nebývale vysoké ceny lithia mohly zmírnit, Musk uvedl, že náklady na lithium by mohly společnost Tesla donutit k tomu, aby si vyráběla vlastní zásoby tohoto kovu pro baterie do elektromobilů.
Problémem je také výroba baterií.

Musk v roce 2020 předpovídal, že jeho společnost v roce 2022 vyrobí 100 gigawattů baterií novější generace s nižšími náklady, což by stačilo na pohon asi 1,3 milionu vozů Tesla Model Y, ale prosincový objem výroby baterií, nazývaných 4680, stačil jen na něco málo přes 50 000 vozidel ročně.
Musk rovněž uvedl, že Tesla bude i nadále využívat dodavatele baterií k rychlému rozšíření výroby. Tesla mezi dodavatele článků počítá společnosti Panasonic, CATL, LG Energy Solution a BYD.
Baterie budou pravděpodobně figurovat i v Muskových plánech na „plně udržitelnou energetickou budoucnost“ mimo automobily.
Možná bude hovořit také o výrobě solární energie a skladování energie v bateriích – což jsou podle něj další dva pilíře udržitelné energetické budoucnosti.
Investoři budou sledovat jakékoli náznaky poptávky, plány na zvýšení výroby vozu Cybertruck, který se podle Muska začne sériově vyrábět v příštím roce, a umístění nových továren Tesla, přičemž jako potenciální kandidáti se uvádějí Mexiko, Kanada, Indonésie a Jižní Korea.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky