Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Proč se zdá, že automobilový marketing v roce 2023 poroste

Zdá se, že výdaje automobilových společností na marketing v loňském roce klesly méně, než někteří pozorovatelé očekávali, a to díky velkým snahám o budování značky, které byly navrženy s ohledem na budoucnost - a zejména na přechod na elektromobily.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
12 února, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Unsplash

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Automobilový průmysl v roce 2022 trpěl ekonomickými obavami, inflací a omezením dodávek v důsledku přerušení výroby. Takový rok by obvykle mohl automobilový marketing srazit ze srázu.

Ale marketéři včetně General Motors Co. , Hyundai Motor Co. a Kia America Inc, tři společnosti s dynamikou prodejů svých nabídek elektrických vozidel, podle průzkumu Magna, mediální investiční společnosti, která je součástí Interpublic Group of Cos Mediabrands, v první polovině loňského roku skutečně zvýšili marketingové výdaje. Firma zatím nemá k dispozici údaje za celý rok.

Celkové výdaje na automobilovou reklamu v celostátních televizích v prvních třech čtvrtletích loňského roku klesly o 11,6 % oproti stejnému období roku 2021, uvádí společnost Nielsen, která se zabývá měřením a výzkumem médií.

Podle Vincenta Létanga, výkonného viceprezidenta a výkonného ředitele globálního průzkumu trhu společnosti Magna, však mohl být pokles mnohem výraznější, protože výrobci automobilů nemuseli nutně inzerovat, aby prodali své omezené zásoby vozidel, a mohli se rozhodnout tyto peníze raději ušetřit.

Zdroj: Unsplash

Létang uvedl, že loňský rok byl „do značné míry trhem prodejců“. „Na tomto pozadí by se dalo očekávat, že výdaje na reklamu klesnou mnohem více, než se stalo.“

Advertisement

Zaměření na marketing značek a elektromobilů v kombinaci se zlepšující se výrobou v letošním roce naznačuje, že by automobilový marketing mohl zaznamenat oživení. Magna se domnívá, že v roce 2023 dojde poprvé po několika letech k nárůstu v kategorii automobilů.

Podle společnosti iSpot.tv Inc. zabývající se měřením televizní reklamy tvořily reklamy propagující elektromobily 24 % televizních výdajů výrobců automobilů v roce 2022, což je nárůst oproti 13,8 % v roce 2021.

Kia si v roce 2022 ponechala výdaje na podporu poptávky po elektromobilech, uvedl Russell Wager, viceprezident pro marketing společnosti Kia America.

„Nesundali jsme nohu z plynu, protože vidíme, že dochází k transformaci elektromobilů,“ řekl Wager.

Zdroj: Shutterstock

Loňský Super Bowl posloužil jako televizní premiéra modelu Kia EV6, ačkoli se nejednalo o vůz s vysokým objemem prodejů, na který by společnost obvykle vynakládala tak masivní marketingové úsilí.

„Na Super Bowl se neumisťuje vozidlo, aby se prodalo 20 000 vozů – to nedává smysl,“ řekl Wager. „Děláte to, když se snažíte lidem říct, že jsme legitimní značka elektromobilů a chceme, aby nás lidé zařadili na seznam zájemců nejen o EV6, ale i o náš připravovaný EV9“ a další produkty.

Značka také spustila televizní reklamu na vyšší model EV6 GT, který by za normálních okolností mohla propagovat pouze digitálními, tištěnými reklamami a reklamami na sociálních sítích, aby oslovila movitější automobilové znalce.

„Normálně byste ji do televize nedali, pokud nevytváříte svatozář elektrifikace značky,“ řekl Wager.

Kia bude na letošním Super Bowlu opět, tentokrát bude propagovat své SUV Telluride.

Hyundai uvedl, že se v loňském roce také „záměrně udržoval“ téměř ve všech marketingových kanálech včetně televize a digitálních technologií.

Zdroj: Shutterstock

„Jsme přesvědčeni, že konzistentní přítomnost je rozhodující pro zvýšení povědomí o značce a jejího názoru a pro upevnění vedoucí pozice v oblasti elektrifikace, a to i v době, kdy poptávka převyšuje nabídku,“ uvedla v e-mailu Angela Zepedová, marketingová ředitelka společnosti Hyundai Motor America. Dodala, že společnost zahájí další kampaň zaměřenou na elektromobily během mistrovství NFL 29. ledna.

Aby bylo jasno, ne všechny značky se snaží přivést svou nabídku elektromobilů na největší marketingová pódia. Na investiční konferenci v červnu Jim Farley, šéf společnosti Ford Motor Co. , naznačil, že značka vynakládá příliš mnoho prostředků na tradiční marketing, zatímco pobídky pro zákazníky a aktualizace vozidel jsou lepšími investicemi.

„Měli bychom dělat takové věci, místo abychom dělali reklamy na Super Bowl,“ řekl Farley. „Pokud někdy uvidíte společnost Ford Motor Company dělat reklamu na Super Bowl na náš elektromobil, prodejte akcie.“

Výrobci automobilů na tomto nedávném trhu nemuseli tolik utrácet za nabízení pobídek, které zahrnují financování s nízkým úrokem nebo slevy v hotovosti, aby přiměli zákazníky ke koupi vozu, řekl Zack Krelle, analytik odvětví na digitálním trhu s automobily TrueCar.

„Došlo k posunu, pokud jde o to, jaké vozy výrobci inzerují nebo dávají do popředí zájmu, a elektromobily jsou rozhodně hlavním kandidátem,“ řekl pan Krelle. „Vzhledem k tomu, že výrobci automobilů nepotřebují motivovat k prodeji vozidel, mohou přesunout pozornost na vozidla, o kterých chtějí, aby zákazníci začali zvyšovat své povědomí.“

Automobilový průmysl v roce 2022 trpěl ekonomickými obavami, inflací a omezením dodávek v důsledku přerušení výroby. Takový rok by obvykle mohl automobilový marketing srazit ze srázu.Ale marketéři včetně General Motors Co. , Hyundai Motor Co. a Kia America Inc, tři společnosti s dynamikou prodejů svých nabídek elektrických vozidel, podle průzkumu Magna, mediální investiční společnosti, která je součástí Interpublic Group of Cos Mediabrands, v první polovině loňského roku skutečně zvýšili marketingové výdaje. Firma zatím nemá k dispozici údaje za celý rok.Celkové výdaje na automobilovou reklamu v celostátních televizích v prvních třech čtvrtletích loňského roku klesly o 11,6 % oproti stejnému období roku 2021, uvádí společnost Nielsen, která se zabývá měřením a výzkumem médií.Podle Vincenta Létanga, výkonného viceprezidenta a výkonného ředitele globálního průzkumu trhu společnosti Magna, však mohl být pokles mnohem výraznější, protože výrobci automobilů nemuseli nutně inzerovat, aby prodali své omezené zásoby vozidel, a mohli se rozhodnout tyto peníze raději ušetřit.Létang uvedl, že loňský rok byl „do značné míry trhem prodejců“. „Na tomto pozadí by se dalo očekávat, že výdaje na reklamu klesnou mnohem více, než se stalo.“Zaměření na marketing značek a elektromobilů v kombinaci se zlepšující se výrobou v letošním roce naznačuje, že by automobilový marketing mohl zaznamenat oživení. Magna se domnívá, že v roce 2023 dojde poprvé po několika letech k nárůstu v kategorii automobilů.Podle společnosti iSpot.tv Inc. zabývající se měřením televizní reklamy tvořily reklamy propagující elektromobily 24 % televizních výdajů výrobců automobilů v roce 2022, což je nárůst oproti 13,8 % v roce 2021.Kia si v roce 2022 ponechala výdaje na podporu poptávky po elektromobilech, uvedl Russell Wager, viceprezident pro marketing společnosti Kia America.„Nesundali jsme nohu z plynu, protože vidíme, že dochází k transformaci elektromobilů,“ řekl Wager.Loňský Super Bowl posloužil jako televizní premiéra modelu Kia EV6, ačkoli se nejednalo o vůz s vysokým objemem prodejů, na který by společnost obvykle vynakládala tak masivní marketingové úsilí.„Na Super Bowl se neumisťuje vozidlo, aby se prodalo 20 000 vozů – to nedává smysl,“ řekl Wager. „Děláte to, když se snažíte lidem říct, že jsme legitimní značka elektromobilů a chceme, aby nás lidé zařadili na seznam zájemců nejen o EV6, ale i o náš připravovaný EV9“ a další produkty.Značka také spustila televizní reklamu na vyšší model EV6 GT, který by za normálních okolností mohla propagovat pouze digitálními, tištěnými reklamami a reklamami na sociálních sítích, aby oslovila movitější automobilové znalce.„Normálně byste ji do televize nedali, pokud nevytváříte svatozář elektrifikace značky,“ řekl Wager.Kia bude na letošním Super Bowlu opět, tentokrát bude propagovat své SUV Telluride.Hyundai uvedl, že se v loňském roce také „záměrně udržoval“ téměř ve všech marketingových kanálech včetně televize a digitálních technologií.„Jsme přesvědčeni, že konzistentní přítomnost je rozhodující pro zvýšení povědomí o značce a jejího názoru a pro upevnění vedoucí pozice v oblasti elektrifikace, a to i v době, kdy poptávka převyšuje nabídku,“ uvedla v e-mailu Angela Zepedová, marketingová ředitelka společnosti Hyundai Motor America. Dodala, že společnost zahájí další kampaň zaměřenou na elektromobily během mistrovství NFL 29. ledna.Aby bylo jasno, ne všechny značky se snaží přivést svou nabídku elektromobilů na největší marketingová pódia. Na investiční konferenci v červnu Jim Farley, šéf společnosti Ford Motor Co. , naznačil, že značka vynakládá příliš mnoho prostředků na tradiční marketing, zatímco pobídky pro zákazníky a aktualizace vozidel jsou lepšími investicemi.„Měli bychom dělat takové věci, místo abychom dělali reklamy na Super Bowl,“ řekl Farley. „Pokud někdy uvidíte společnost Ford Motor Company dělat reklamu na Super Bowl na náš elektromobil, prodejte akcie.“Výrobci automobilů na tomto nedávném trhu nemuseli tolik utrácet za nabízení pobídek, které zahrnují financování s nízkým úrokem nebo slevy v hotovosti, aby přiměli zákazníky ke koupi vozu, řekl Zack Krelle, analytik odvětví na digitálním trhu s automobily TrueCar.„Došlo k posunu, pokud jde o to, jaké vozy výrobci inzerují nebo dávají do popředí zájmu, a elektromobily jsou rozhodně hlavním kandidátem,“ řekl pan Krelle. „Vzhledem k tomu, že výrobci automobilů nepotřebují motivovat k prodeji vozidel, mohou přesunout pozornost na vozidla, o kterých chtějí, aby zákazníci začali zvyšovat své povědomí.“
Tagy: automobilybusinessmarketing

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      22:47

      Apple zaznamenal velký úspěch s „F1“, ale umělá inteligence je v Cupertinu stále velkým problémem

      22:32

      Elon Musk zakládá „Americkou stranu“

      22:15

      Londýnské IPO dosáhlo nejnižší úrovně za poslední 3 desetiletí, což je další ranou pro britské hlavní město

      18:15

      Těchto 5 států USA má nejlepší předpoklady pro růst datových center

      16:15

      DISCO oznámila rekordní dodávky za první čtvrtletí, překonala prognózu o 8,7

      16:00

      Dodavatel společností Apple a Nvidia, Foxconn, oznámil rekordní tržby za druhé čtvrtletí díky poptávce po umělé inteligenci

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Boom obranných technologií: Investoři i armády mění pravidla hry

      5 července, 2025

      V posledních měsících zažívají akcie společností působících v oblasti obranných technologií raketový růst.

      Zdroj: Getty Images

      Volatilita nekončí. Ochranu nabídnou „nudné“ akcie jako Duke Energy nebo Visa

      4 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Analytici z BTIG doporučují tyto akcie pro druhou polovinu roku

      3 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      USA zmírňují pravidla, akcie firem Synopsys a Cadence prudce rostou

      3 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tripadvisor vzrostl poté, co aktivistický investor Starboard získal podíl

      3 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Unsplash
      Akcie

      Datadog nahrazuje Juniper v S&P 500 – Robinhood stále čeká na svou příležitost

      3 července, 2025

      Americký technologický sektor zažil v posledních dnech výrazný pohyb, když byla společnost Datadog Inc oficiálně oznámena jako nový člen prestižního...

      Nejčtenější zprávy.

      Velké technologické firmy mění přístup ke klimatu a směřují k udržitelnosti

      4 července, 2025

      Úplná obchodní dohoda mezi EU a USA je podle Ursuly von der Leyenové „nemožná“

      3 července, 2025

      S&P 500 uzavírá níže, technologické společnosti zahajují čtvrtletí propadem

      1 července, 2025

      S&P 500 dosáhl dalšího rekordu díky dobré zprávě o zaměstnanosti

      3 července, 2025

      Donald Trump tlačí na republikánské disidenty ve Sněmovně reprezentantů

      1 července, 2025

      Evropské akcie klesají s blížícím se termínem zavedení cel

      4 července, 2025

      Apple vstupuje do světa blockbusterů. F1 s Bradem Pittem míří k rekordům

      5 července, 2025

      S&P 500 dosáhl nového rekordu díky oživení technologického sektoru

      2 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.