Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Proč se zdá, že automobilový marketing v roce 2023 poroste

Zdá se, že výdaje automobilových společností na marketing v loňském roce klesly méně, než někteří pozorovatelé očekávali, a to díky velkým snahám o budování značky, které byly navrženy s ohledem na budoucnost - a zejména na přechod na elektromobily.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
12 února, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Unsplash

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Automobilový průmysl v roce 2022 trpěl ekonomickými obavami, inflací a omezením dodávek v důsledku přerušení výroby. Takový rok by obvykle mohl automobilový marketing srazit ze srázu.

Ale marketéři včetně General Motors Co. , Hyundai Motor Co. a Kia America Inc, tři společnosti s dynamikou prodejů svých nabídek elektrických vozidel, podle průzkumu Magna, mediální investiční společnosti, která je součástí Interpublic Group of Cos Mediabrands, v první polovině loňského roku skutečně zvýšili marketingové výdaje. Firma zatím nemá k dispozici údaje za celý rok.

Celkové výdaje na automobilovou reklamu v celostátních televizích v prvních třech čtvrtletích loňského roku klesly o 11,6 % oproti stejnému období roku 2021, uvádí společnost Nielsen, která se zabývá měřením a výzkumem médií.

Podle Vincenta Létanga, výkonného viceprezidenta a výkonného ředitele globálního průzkumu trhu společnosti Magna, však mohl být pokles mnohem výraznější, protože výrobci automobilů nemuseli nutně inzerovat, aby prodali své omezené zásoby vozidel, a mohli se rozhodnout tyto peníze raději ušetřit.

Zdroj: Unsplash

Létang uvedl, že loňský rok byl „do značné míry trhem prodejců“. „Na tomto pozadí by se dalo očekávat, že výdaje na reklamu klesnou mnohem více, než se stalo.“

Advertisement

Zaměření na marketing značek a elektromobilů v kombinaci se zlepšující se výrobou v letošním roce naznačuje, že by automobilový marketing mohl zaznamenat oživení. Magna se domnívá, že v roce 2023 dojde poprvé po několika letech k nárůstu v kategorii automobilů.

Chcete využít této příležitosti?

Podle společnosti iSpot.tv Inc. zabývající se měřením televizní reklamy tvořily reklamy propagující elektromobily 24 % televizních výdajů výrobců automobilů v roce 2022, což je nárůst oproti 13,8 % v roce 2021.

Kia si v roce 2022 ponechala výdaje na podporu poptávky po elektromobilech, uvedl Russell Wager, viceprezident pro marketing společnosti Kia America.

„Nesundali jsme nohu z plynu, protože vidíme, že dochází k transformaci elektromobilů,“ řekl Wager.

Zdroj: Shutterstock

Loňský Super Bowl posloužil jako televizní premiéra modelu Kia EV6, ačkoli se nejednalo o vůz s vysokým objemem prodejů, na který by společnost obvykle vynakládala tak masivní marketingové úsilí.

„Na Super Bowl se neumisťuje vozidlo, aby se prodalo 20 000 vozů – to nedává smysl,“ řekl Wager. „Děláte to, když se snažíte lidem říct, že jsme legitimní značka elektromobilů a chceme, aby nás lidé zařadili na seznam zájemců nejen o EV6, ale i o náš připravovaný EV9“ a další produkty.

Značka také spustila televizní reklamu na vyšší model EV6 GT, který by za normálních okolností mohla propagovat pouze digitálními, tištěnými reklamami a reklamami na sociálních sítích, aby oslovila movitější automobilové znalce.

„Normálně byste ji do televize nedali, pokud nevytváříte svatozář elektrifikace značky,“ řekl Wager.

Kia bude na letošním Super Bowlu opět, tentokrát bude propagovat své SUV Telluride.

Hyundai uvedl, že se v loňském roce také „záměrně udržoval“ téměř ve všech marketingových kanálech včetně televize a digitálních technologií.

Zdroj: Shutterstock

„Jsme přesvědčeni, že konzistentní přítomnost je rozhodující pro zvýšení povědomí o značce a jejího názoru a pro upevnění vedoucí pozice v oblasti elektrifikace, a to i v době, kdy poptávka převyšuje nabídku,“ uvedla v e-mailu Angela Zepedová, marketingová ředitelka společnosti Hyundai Motor America. Dodala, že společnost zahájí další kampaň zaměřenou na elektromobily během mistrovství NFL 29. ledna.

Aby bylo jasno, ne všechny značky se snaží přivést svou nabídku elektromobilů na největší marketingová pódia. Na investiční konferenci v červnu Jim Farley, šéf společnosti Ford Motor Co. , naznačil, že značka vynakládá příliš mnoho prostředků na tradiční marketing, zatímco pobídky pro zákazníky a aktualizace vozidel jsou lepšími investicemi.

„Měli bychom dělat takové věci, místo abychom dělali reklamy na Super Bowl,“ řekl Farley. „Pokud někdy uvidíte společnost Ford Motor Company dělat reklamu na Super Bowl na náš elektromobil, prodejte akcie.“

Výrobci automobilů na tomto nedávném trhu nemuseli tolik utrácet za nabízení pobídek, které zahrnují financování s nízkým úrokem nebo slevy v hotovosti, aby přiměli zákazníky ke koupi vozu, řekl Zack Krelle, analytik odvětví na digitálním trhu s automobily TrueCar.

„Došlo k posunu, pokud jde o to, jaké vozy výrobci inzerují nebo dávají do popředí zájmu, a elektromobily jsou rozhodně hlavním kandidátem,“ řekl pan Krelle. „Vzhledem k tomu, že výrobci automobilů nepotřebují motivovat k prodeji vozidel, mohou přesunout pozornost na vozidla, o kterých chtějí, aby zákazníci začali zvyšovat své povědomí.“

Automobilový průmysl v roce 2022 trpěl ekonomickými obavami, inflací a omezením dodávek v důsledku přerušení výroby. Takový rok by obvykle mohl automobilový marketing srazit ze srázu.Ale marketéři včetně General Motors Co. , Hyundai Motor Co. a Kia America Inc, tři společnosti s dynamikou prodejů svých nabídek elektrických vozidel, podle průzkumu Magna, mediální investiční společnosti, která je součástí Interpublic Group of Cos Mediabrands, v první polovině loňského roku skutečně zvýšili marketingové výdaje. Firma zatím nemá k dispozici údaje za celý rok.Celkové výdaje na automobilovou reklamu v celostátních televizích v prvních třech čtvrtletích loňského roku klesly o 11,6 % oproti stejnému období roku 2021, uvádí společnost Nielsen, která se zabývá měřením a výzkumem médií.Podle Vincenta Létanga, výkonného viceprezidenta a výkonného ředitele globálního průzkumu trhu společnosti Magna, však mohl být pokles mnohem výraznější, protože výrobci automobilů nemuseli nutně inzerovat, aby prodali své omezené zásoby vozidel, a mohli se rozhodnout tyto peníze raději ušetřit.Létang uvedl, že loňský rok byl „do značné míry trhem prodejců“. „Na tomto pozadí by se dalo očekávat, že výdaje na reklamu klesnou mnohem více, než se stalo.“Zaměření na marketing značek a elektromobilů v kombinaci se zlepšující se výrobou v letošním roce naznačuje, že by automobilový marketing mohl zaznamenat oživení. Magna se domnívá, že v roce 2023 dojde poprvé po několika letech k nárůstu v kategorii automobilů.Chcete využít této příležitosti?Podle společnosti iSpot.tv Inc. zabývající se měřením televizní reklamy tvořily reklamy propagující elektromobily 24 % televizních výdajů výrobců automobilů v roce 2022, což je nárůst oproti 13,8 % v roce 2021.Kia si v roce 2022 ponechala výdaje na podporu poptávky po elektromobilech, uvedl Russell Wager, viceprezident pro marketing společnosti Kia America.„Nesundali jsme nohu z plynu, protože vidíme, že dochází k transformaci elektromobilů,“ řekl Wager.Loňský Super Bowl posloužil jako televizní premiéra modelu Kia EV6, ačkoli se nejednalo o vůz s vysokým objemem prodejů, na který by společnost obvykle vynakládala tak masivní marketingové úsilí.„Na Super Bowl se neumisťuje vozidlo, aby se prodalo 20 000 vozů – to nedává smysl,“ řekl Wager. „Děláte to, když se snažíte lidem říct, že jsme legitimní značka elektromobilů a chceme, aby nás lidé zařadili na seznam zájemců nejen o EV6, ale i o náš připravovaný EV9“ a další produkty.Značka také spustila televizní reklamu na vyšší model EV6 GT, který by za normálních okolností mohla propagovat pouze digitálními, tištěnými reklamami a reklamami na sociálních sítích, aby oslovila movitější automobilové znalce.„Normálně byste ji do televize nedali, pokud nevytváříte svatozář elektrifikace značky,“ řekl Wager.Kia bude na letošním Super Bowlu opět, tentokrát bude propagovat své SUV Telluride.Hyundai uvedl, že se v loňském roce také „záměrně udržoval“ téměř ve všech marketingových kanálech včetně televize a digitálních technologií.„Jsme přesvědčeni, že konzistentní přítomnost je rozhodující pro zvýšení povědomí o značce a jejího názoru a pro upevnění vedoucí pozice v oblasti elektrifikace, a to i v době, kdy poptávka převyšuje nabídku,“ uvedla v e-mailu Angela Zepedová, marketingová ředitelka společnosti Hyundai Motor America. Dodala, že společnost zahájí další kampaň zaměřenou na elektromobily během mistrovství NFL 29. ledna.Aby bylo jasno, ne všechny značky se snaží přivést svou nabídku elektromobilů na největší marketingová pódia. Na investiční konferenci v červnu Jim Farley, šéf společnosti Ford Motor Co. , naznačil, že značka vynakládá příliš mnoho prostředků na tradiční marketing, zatímco pobídky pro zákazníky a aktualizace vozidel jsou lepšími investicemi.„Měli bychom dělat takové věci, místo abychom dělali reklamy na Super Bowl,“ řekl Farley. „Pokud někdy uvidíte společnost Ford Motor Company dělat reklamu na Super Bowl na náš elektromobil, prodejte akcie.“Výrobci automobilů na tomto nedávném trhu nemuseli tolik utrácet za nabízení pobídek, které zahrnují financování s nízkým úrokem nebo slevy v hotovosti, aby přiměli zákazníky ke koupi vozu, řekl Zack Krelle, analytik odvětví na digitálním trhu s automobily TrueCar.„Došlo k posunu, pokud jde o to, jaké vozy výrobci inzerují nebo dávají do popředí zájmu, a elektromobily jsou rozhodně hlavním kandidátem,“ řekl pan Krelle. „Vzhledem k tomu, že výrobci automobilů nepotřebují motivovat k prodeji vozidel, mohou přesunout pozornost na vozidla, o kterých chtějí, aby zákazníci začali zvyšovat své povědomí.“
Tagy: automobilybusinessmarketing


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    18:04

    S&P zvyšuje rating GE Vernova na ‚BBB‘ díky zvýšené ziskovosti.

    17:55

    Morgan Stanley identifikuje tři hlavní faktory podporující optimistický výhled Meta pro rok 2026.

    17:51

    Northrop Grumman a letectvo dokončují zkoušku oddělení raket F-16.

    17:48

    UBS zahrnuje tři nová jména do svého seznamu předních švýcarských akcií pro rok 2026.

    17:44

    Marocký akciový trh uzavírá poklesem; index Moroccan All Shares klesl o 0,11 %

    17:41

    Akcie Rhythm Pharmaceuticals prudce vzrostly po úspěšných výsledcích zkoušek.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Bloomberg
    Akcie

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025

    Akcie streamovací společnosti Roku mají za sebou mimořádně silný rok, během kterého vzrostly o více než 40 %.

    Zdroj: Burzovnísvět

    IPO JST a Beta Technologies: emise potvrzují sílu závěru roku 2025

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Energetické tituly zůstávají na radaru Goldman Sachs díky růstu i ocenění

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Google stahuje náskok ChatGPT, Gemini prudce roste a mění trh AI

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Raymond James sází na obrat u Blue Owl Capital a zvyšuje rating

    10 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Akcie jsou před rozhodnutím Fedu volatilní; pozornost se soustředí na trh práce

    9 prosince, 2025

    Goldman Sachs vidí další růst u akcií Nvidia, Wynn Resorts i dalších titulů

    7 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel níže, investoři jsou opatrní před rozhodnutím Fedu

    9 prosince, 2025

    Akcie Victoria’s Secret rostou, výsledky potvrzují úspěch strategie oživení

    7 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    Akcie Tesla klesají, analytici se rozcházejí v názorech na pokrok FSD

    11 prosince, 2025

    Regulátoři vyzývají k přijetí opatření proti „front-runningu“ od tvůrců trhu

    8 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.