Automobilový průmysl v roce 2022 trpěl ekonomickými obavami, inflací a omezením dodávek v důsledku přerušení výroby. Takový rok by obvykle mohl automobilový marketing srazit ze srázu.
Ale marketéři včetně General Motors Co. , Hyundai Motor Co. a Kia America Inc, tři společnosti s dynamikou prodejů svých nabídek elektrických vozidel, podle průzkumu Magna, mediální investiční společnosti, která je součástí Interpublic Group of Cos Mediabrands, v první polovině loňského roku skutečně zvýšili marketingové výdaje. Firma zatím nemá k dispozici údaje za celý rok.
Celkové výdaje na automobilovou reklamu v celostátních televizích v prvních třech čtvrtletích loňského roku klesly o 11,6 % oproti stejnému období roku 2021, uvádí společnost Nielsen, která se zabývá měřením a výzkumem médií.
Podle Vincenta Létanga, výkonného viceprezidenta a výkonného ředitele globálního průzkumu trhu společnosti Magna, však mohl být pokles mnohem výraznější, protože výrobci automobilů nemuseli nutně inzerovat, aby prodali své omezené zásoby vozidel, a mohli se rozhodnout tyto peníze raději ušetřit.

Létang uvedl, že loňský rok byl „do značné míry trhem prodejců“. „Na tomto pozadí by se dalo očekávat, že výdaje na reklamu klesnou mnohem více, než se stalo.“
Zaměření na marketing značek a elektromobilů v kombinaci se zlepšující se výrobou v letošním roce naznačuje, že by automobilový marketing mohl zaznamenat oživení. Magna se domnívá, že v roce 2023 dojde poprvé po několika letech k nárůstu v kategorii automobilů.
Podle společnosti iSpot.tv Inc. zabývající se měřením televizní reklamy tvořily reklamy propagující elektromobily 24 % televizních výdajů výrobců automobilů v roce 2022, což je nárůst oproti 13,8 % v roce 2021.
Kia si v roce 2022 ponechala výdaje na podporu poptávky po elektromobilech, uvedl Russell Wager, viceprezident pro marketing společnosti Kia America.
„Nesundali jsme nohu z plynu, protože vidíme, že dochází k transformaci elektromobilů,“ řekl Wager.

Loňský Super Bowl posloužil jako televizní premiéra modelu Kia EV6, ačkoli se nejednalo o vůz s vysokým objemem prodejů, na který by společnost obvykle vynakládala tak masivní marketingové úsilí.
„Na Super Bowl se neumisťuje vozidlo, aby se prodalo 20 000 vozů – to nedává smysl,“ řekl Wager. „Děláte to, když se snažíte lidem říct, že jsme legitimní značka elektromobilů a chceme, aby nás lidé zařadili na seznam zájemců nejen o EV6, ale i o náš připravovaný EV9“ a další produkty.
Značka také spustila televizní reklamu na vyšší model EV6 GT, který by za normálních okolností mohla propagovat pouze digitálními, tištěnými reklamami a reklamami na sociálních sítích, aby oslovila movitější automobilové znalce.
„Normálně byste ji do televize nedali, pokud nevytváříte svatozář elektrifikace značky,“ řekl Wager.
Kia bude na letošním Super Bowlu opět, tentokrát bude propagovat své SUV Telluride.
Hyundai uvedl, že se v loňském roce také „záměrně udržoval“ téměř ve všech marketingových kanálech včetně televize a digitálních technologií.

„Jsme přesvědčeni, že konzistentní přítomnost je rozhodující pro zvýšení povědomí o značce a jejího názoru a pro upevnění vedoucí pozice v oblasti elektrifikace, a to i v době, kdy poptávka převyšuje nabídku,“ uvedla v e-mailu Angela Zepedová, marketingová ředitelka společnosti Hyundai Motor America. Dodala, že společnost zahájí další kampaň zaměřenou na elektromobily během mistrovství NFL 29. ledna.
Aby bylo jasno, ne všechny značky se snaží přivést svou nabídku elektromobilů na největší marketingová pódia. Na investiční konferenci v červnu Jim Farley, šéf společnosti Ford Motor Co. , naznačil, že značka vynakládá příliš mnoho prostředků na tradiční marketing, zatímco pobídky pro zákazníky a aktualizace vozidel jsou lepšími investicemi.
„Měli bychom dělat takové věci, místo abychom dělali reklamy na Super Bowl,“ řekl Farley. „Pokud někdy uvidíte společnost Ford Motor Company dělat reklamu na Super Bowl na náš elektromobil, prodejte akcie.“
Výrobci automobilů na tomto nedávném trhu nemuseli tolik utrácet za nabízení pobídek, které zahrnují financování s nízkým úrokem nebo slevy v hotovosti, aby přiměli zákazníky ke koupi vozu, řekl Zack Krelle, analytik odvětví na digitálním trhu s automobily TrueCar.
„Došlo k posunu, pokud jde o to, jaké vozy výrobci inzerují nebo dávají do popředí zájmu, a elektromobily jsou rozhodně hlavním kandidátem,“ řekl pan Krelle. „Vzhledem k tomu, že výrobci automobilů nepotřebují motivovat k prodeji vozidel, mohou přesunout pozornost na vozidla, o kterých chtějí, aby zákazníci začali zvyšovat své povědomí.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky