Maloobchodní prodejci sportovního oblečení však stále pokračují v ofenzivě.
Společnosti vyrábějící sportovní oblečení zaznamenaly silná čtvrtletí, k čemuž přispěla pokračující poptávka po sportovním oblečení.
V úterý společnosti Nike (NKE) a On Holdings (ONON) vykázaly zisky a tržby, které překonaly očekávání, a zvýšily svůj výhled pro zbytek fiskálního roku. To následuje po vydařených čtvrtletích společností Dick’s Sporting Goods (DKS) a Academy Sports & Outdoors (ASO), které se uskutečnily v březnu.
Vedení společnosti Nike v úterý uvedlo, že „chirurgický přístup“ k tvorbě cen jim umožnil v letošním roce celkově zatím skutečně zvýšit ceny v průměru o střední jednociferné číslo. Finanční ředitel Matt Friend uvedl, že ve třetím čtvrtletí pomohl přímý prodej vybavení spotřebitelům – online nebo prostřednictvím vlastních maloobchodních prodejen Nike – spolu s cenovou strategií kompenzovat „krátkodobé náklady na propagační akce k likvidaci nadbytečných zásob“.
Dokonce i společnost Foot Locker (FL), která se v posledních letech potýkala s problémy, si v posledním čtvrtletí vedla lépe, než se očekávalo. A přestože krátkodobá prognóza společnosti tento týden stáhla její akcie níže, analytici jsou optimističtí a věří, že nedávno oznámený plán na změnu značky Foot Locker pomůže zvýšit tržby a dlouhodobý růst.
„Vidíme, že FL těží z obecné síly v oblasti sportovní obuvi a oděvů,“ napsal analytik Jefferies Corey Tarlowe ve výzkumné zprávě.
Akcie těchto velkých prodejců sportovních potřeb odrážejí pokračující poptávku a překonávají jak širší trh, tak i ostatní maloobchodní akcie. Akcie Foot Locker letos vzrostly o 4,6 %. Akcie On Holdings vzrostly o 61 %, Academy Sports o 22 %, Dick’s o 19 % a Nike o 3,2 %. Mezitím index S&P 500 posílil o 2,5 % a burzovně obchodovaný fond SPDR S&P Retail (XRT) si připsal pouze 1,2 %.
Síla maloobchodních prodejců sportovního oblečení – zejména jejich optimistické prognózy – kontrastuje s opatrným tónem ostatních maloobchodních prodejců, včetně Walmart (WMT), Home Depot (HD) a Target (TGT).
Velkou roli v podpoře růstu těchto společností hrají postpandemické preference.
„Spotřebitelé se skutečně přiklonili k ležérnějšímu životnímu stylu,“ uvedla Cristina Fernándezová, analytička společnosti Telsey Advisory Group.
To platí zejména pro některé značky vyšší třídy. Společnosti Nike, On a Dick’s jsou podle Fernándezové v rámci kategorie „share gainers“, což znamená, že budou i nadále přebírat podíl na trhu od konkurence.
Zdroj: Bloomberg
Podle březnového průzkumu společnosti Stifel’s Think Tank Group se totiž mezi spotřebiteli s vyššími příjmy v letech 2019 až 2021 zvýšil čas strávený aktivitami spojenými s cvičením – jako jsou procházky nebo cvičení. To se promítlo do vyšší poptávky po aktivním oblečení. V průběhu roku 2022 spotřebitelé častěji zvažovali nákup aktivního oblečení, obuvi a outdoorového vybavení ve srovnání s kategoriemi, jako jsou džíny, pracovní oděvy a luxus, zjistil průzkum.
Pomáhá také to, že řada těchto společností začala zaznamenávat zlepšení stavu svých zásob, které byly v loňském roce přetížené. Se štíhlejšími zásobami byly schopny uvést na trh inovativní výrobky, jako jsou nové tenisky, a podpořit tak poptávku, uvedl Fernandez.
Díky těmto trendům jsou analytici v tomto odvětví optimističtější. Například po výsledcích společnosti Nike zvýšila banka Barclay’s hodnotu akcií na Overweight z Equal Weight.
Nadšení se přeneslo také na společnost Lululemon Athletica (LULU) před její zprávou o výsledcích hospodaření, která bude zveřejněna příští úterý, a to navzdory tomu, že společnost v předchozím čtvrtletí dosáhla kolísavých výsledků.
„Nedávno jsme se stali býčími na LULU,“ napsal ve středu analytik Ike Boruchow z Wells Fargo. V lednu zvýšil váhu akcií na Overweight z Equal Weight. „Dnes je v ceně příliš mnoho negativity.“
Někteří analytici přesto nadále nabádají k opatrnosti a varují, že tento sektor nebude imunní vůči nadcházejícímu zpomalení. Zachary Warring ze společnosti CFRA po posledních výsledcích hospodaření potvrdil rating Sell pro Nike a napsal, že investoři jsou „příliš optimističtí“ vzhledem k tomu, že spotřebitelské peněženky budou letos stále pod tlakem.
„Růst se rozhodně zpomalí,“ připustil Fernandez. Dodává však, že je optimistická a že se sektoru bude dařit lépe než ostatním maloobchodním subsektorům, zejména těm, které prodávají zboží s vysokou cenou.
Koneckonců, pokud máte omezený rozpočet, co je stravitelnější? Dát 70 dolarů za nové tenisky, nebo 500 dolarů za novou televizi?
Maloobchodní prodejci sportovního oblečení však stále pokračují v ofenzivě.Společnosti vyrábějící sportovní oblečení zaznamenaly silná čtvrtletí, k čemuž přispěla pokračující poptávka po sportovním oblečení.V úterý společnosti Nike a On Holdings vykázaly zisky a tržby, které překonaly očekávání, a zvýšily svůj výhled pro zbytek fiskálního roku. To následuje po vydařených čtvrtletích společností Dick’s Sporting Goods a Academy Sports & Outdoors , které se uskutečnily v březnu.Vedení společnosti Nike v úterý uvedlo, že „chirurgický přístup“ k tvorbě cen jim umožnil v letošním roce celkově zatím skutečně zvýšit ceny v průměru o střední jednociferné číslo. Finanční ředitel Matt Friend uvedl, že ve třetím čtvrtletí pomohl přímý prodej vybavení spotřebitelům – online nebo prostřednictvím vlastních maloobchodních prodejen Nike – spolu s cenovou strategií kompenzovat „krátkodobé náklady na propagační akce k likvidaci nadbytečných zásob“.Dokonce i společnost Foot Locker , která se v posledních letech potýkala s problémy, si v posledním čtvrtletí vedla lépe, než se očekávalo. A přestože krátkodobá prognóza společnosti tento týden stáhla její akcie níže, analytici jsou optimističtí a věří, že nedávno oznámený plán na změnu značky Foot Locker pomůže zvýšit tržby a dlouhodobý růst.„Vidíme, že FL těží z obecné síly v oblasti sportovní obuvi a oděvů,“ napsal analytik Jefferies Corey Tarlowe ve výzkumné zprávě.Chcete využít této příležitosti?Akcie těchto velkých prodejců sportovních potřeb odrážejí pokračující poptávku a překonávají jak širší trh, tak i ostatní maloobchodní akcie. Akcie Foot Locker letos vzrostly o 4,6 %. Akcie On Holdings vzrostly o 61 %, Academy Sports o 22 %, Dick’s o 19 % a Nike o 3,2 %. Mezitím index S&P 500 posílil o 2,5 % a burzovně obchodovaný fond SPDR S&P Retail si připsal pouze 1,2 %.Síla maloobchodních prodejců sportovního oblečení – zejména jejich optimistické prognózy – kontrastuje s opatrným tónem ostatních maloobchodních prodejců, včetně Walmart , Home Depot a Target .Velkou roli v podpoře růstu těchto společností hrají postpandemické preference.„Spotřebitelé se skutečně přiklonili k ležérnějšímu životnímu stylu,“ uvedla Cristina Fernándezová, analytička společnosti Telsey Advisory Group.To platí zejména pro některé značky vyšší třídy. Společnosti Nike, On a Dick’s jsou podle Fernándezové v rámci kategorie „share gainers“, což znamená, že budou i nadále přebírat podíl na trhu od konkurence.Podle březnového průzkumu společnosti Stifel’s Think Tank Group se totiž mezi spotřebiteli s vyššími příjmy v letech 2019 až 2021 zvýšil čas strávený aktivitami spojenými s cvičením – jako jsou procházky nebo cvičení. To se promítlo do vyšší poptávky po aktivním oblečení. V průběhu roku 2022 spotřebitelé častěji zvažovali nákup aktivního oblečení, obuvi a outdoorového vybavení ve srovnání s kategoriemi, jako jsou džíny, pracovní oděvy a luxus, zjistil průzkum.Pomáhá také to, že řada těchto společností začala zaznamenávat zlepšení stavu svých zásob, které byly v loňském roce přetížené. Se štíhlejšími zásobami byly schopny uvést na trh inovativní výrobky, jako jsou nové tenisky, a podpořit tak poptávku, uvedl Fernandez.Díky těmto trendům jsou analytici v tomto odvětví optimističtější. Například po výsledcích společnosti Nike zvýšila banka Barclay’s hodnotu akcií na Overweight z Equal Weight.Nadšení se přeneslo také na společnost Lululemon Athletica před její zprávou o výsledcích hospodaření, která bude zveřejněna příští úterý, a to navzdory tomu, že společnost v předchozím čtvrtletí dosáhla kolísavých výsledků.„Nedávno jsme se stali býčími na LULU,“ napsal ve středu analytik Ike Boruchow z Wells Fargo. V lednu zvýšil váhu akcií na Overweight z Equal Weight. „Dnes je v ceně příliš mnoho negativity.“Někteří analytici přesto nadále nabádají k opatrnosti a varují, že tento sektor nebude imunní vůči nadcházejícímu zpomalení. Zachary Warring ze společnosti CFRA po posledních výsledcích hospodaření potvrdil rating Sell pro Nike a napsal, že investoři jsou „příliš optimističtí“ vzhledem k tomu, že spotřebitelské peněženky budou letos stále pod tlakem.„Růst se rozhodně zpomalí,“ připustil Fernandez. Dodává však, že je optimistická a že se sektoru bude dařit lépe než ostatním maloobchodním subsektorům, zejména těm, které prodávají zboží s vysokou cenou.Koneckonců, pokud máte omezený rozpočet, co je stravitelnější? Dát 70 dolarů za nové tenisky, nebo 500 dolarů za novou televizi?