Maloobchodní prodejci sportovního oblečení však stále pokračují v ofenzivě.
Společnosti vyrábějící sportovní oblečení zaznamenaly silná čtvrtletí, k čemuž přispěla pokračující poptávka po sportovním oblečení.
V úterý společnosti Nike (NKE) a On Holdings (ONON) vykázaly zisky a tržby, které překonaly očekávání, a zvýšily svůj výhled pro zbytek fiskálního roku. To následuje po vydařených čtvrtletích společností Dick’s Sporting Goods (DKS) a Academy Sports & Outdoors (ASO), které se uskutečnily v březnu.
Vedení společnosti Nike v úterý uvedlo, že „chirurgický přístup“ k tvorbě cen jim umožnil v letošním roce celkově zatím skutečně zvýšit ceny v průměru o střední jednociferné číslo. Finanční ředitel Matt Friend uvedl, že ve třetím čtvrtletí pomohl přímý prodej vybavení spotřebitelům – online nebo prostřednictvím vlastních maloobchodních prodejen Nike – spolu s cenovou strategií kompenzovat „krátkodobé náklady na propagační akce k likvidaci nadbytečných zásob“.
Dokonce i společnost Foot Locker (FL), která se v posledních letech potýkala s problémy, si v posledním čtvrtletí vedla lépe, než se očekávalo. A přestože krátkodobá prognóza společnosti tento týden stáhla její akcie níže, analytici jsou optimističtí a věří, že nedávno oznámený plán na změnu značky Foot Locker pomůže zvýšit tržby a dlouhodobý růst.
„Vidíme, že FL těží z obecné síly v oblasti sportovní obuvi a oděvů,“ napsal analytik Jefferies Corey Tarlowe ve výzkumné zprávě.
Akcie těchto velkých prodejců sportovních potřeb odrážejí pokračující poptávku a překonávají jak širší trh, tak i ostatní maloobchodní akcie. Akcie Foot Locker letos vzrostly o 4,6 %. Akcie On Holdings vzrostly o 61 %, Academy Sports o 22 %, Dick’s o 19 % a Nike o 3,2 %. Mezitím index S&P 500 posílil o 2,5 % a burzovně obchodovaný fond SPDR S&P Retail (XRT) si připsal pouze 1,2 %.
Síla maloobchodních prodejců sportovního oblečení – zejména jejich optimistické prognózy – kontrastuje s opatrným tónem ostatních maloobchodních prodejců, včetně Walmart (WMT), Home Depot (HD) a Target (TGT).
Velkou roli v podpoře růstu těchto společností hrají postpandemické preference.
„Spotřebitelé se skutečně přiklonili k ležérnějšímu životnímu stylu,“ uvedla Cristina Fernándezová, analytička společnosti Telsey Advisory Group.
To platí zejména pro některé značky vyšší třídy. Společnosti Nike, On a Dick’s jsou podle Fernándezové v rámci kategorie „share gainers“, což znamená, že budou i nadále přebírat podíl na trhu od konkurence.
Zdroj: Bloomberg
Podle březnového průzkumu společnosti Stifel’s Think Tank Group se totiž mezi spotřebiteli s vyššími příjmy v letech 2019 až 2021 zvýšil čas strávený aktivitami spojenými s cvičením – jako jsou procházky nebo cvičení. To se promítlo do vyšší poptávky po aktivním oblečení. V průběhu roku 2022 spotřebitelé častěji zvažovali nákup aktivního oblečení, obuvi a outdoorového vybavení ve srovnání s kategoriemi, jako jsou džíny, pracovní oděvy a luxus, zjistil průzkum.
Pomáhá také to, že řada těchto společností začala zaznamenávat zlepšení stavu svých zásob, které byly v loňském roce přetížené. Se štíhlejšími zásobami byly schopny uvést na trh inovativní výrobky, jako jsou nové tenisky, a podpořit tak poptávku, uvedl Fernandez.
Díky těmto trendům jsou analytici v tomto odvětví optimističtější. Například po výsledcích společnosti Nike zvýšila banka Barclay’s hodnotu akcií na Overweight z Equal Weight.
Nadšení se přeneslo také na společnost Lululemon Athletica (LULU) před její zprávou o výsledcích hospodaření, která bude zveřejněna příští úterý, a to navzdory tomu, že společnost v předchozím čtvrtletí dosáhla kolísavých výsledků.
„Nedávno jsme se stali býčími na LULU,“ napsal ve středu analytik Ike Boruchow z Wells Fargo. V lednu zvýšil váhu akcií na Overweight z Equal Weight. „Dnes je v ceně příliš mnoho negativity.“
Někteří analytici přesto nadále nabádají k opatrnosti a varují, že tento sektor nebude imunní vůči nadcházejícímu zpomalení. Zachary Warring ze společnosti CFRA po posledních výsledcích hospodaření potvrdil rating Sell pro Nike a napsal, že investoři jsou „příliš optimističtí“ vzhledem k tomu, že spotřebitelské peněženky budou letos stále pod tlakem.
„Růst se rozhodně zpomalí,“ připustil Fernandez. Dodává však, že je optimistická a že se sektoru bude dařit lépe než ostatním maloobchodním subsektorům, zejména těm, které prodávají zboží s vysokou cenou.
Koneckonců, pokud máte omezený rozpočet, co je stravitelnější? Dát 70 dolarů za nové tenisky, nebo 500 dolarů za novou televizi?
Maloobchodní prodejci sportovního oblečení však stále pokračují v ofenzivě.Společnosti vyrábějící sportovní oblečení zaznamenaly silná čtvrtletí, k čemuž přispěla pokračující poptávka po sportovním oblečení.V úterý společnosti Nike a On Holdings vykázaly zisky a tržby, které překonaly očekávání, a zvýšily svůj výhled pro zbytek fiskálního roku. To následuje po vydařených čtvrtletích společností Dick’s Sporting Goods a Academy Sports & Outdoors , které se uskutečnily v březnu.Vedení společnosti Nike v úterý uvedlo, že „chirurgický přístup“ k tvorbě cen jim umožnil v letošním roce celkově zatím skutečně zvýšit ceny v průměru o střední jednociferné číslo. Finanční ředitel Matt Friend uvedl, že ve třetím čtvrtletí pomohl přímý prodej vybavení spotřebitelům – online nebo prostřednictvím vlastních maloobchodních prodejen Nike – spolu s cenovou strategií kompenzovat „krátkodobé náklady na propagační akce k likvidaci nadbytečných zásob“.Dokonce i společnost Foot Locker , která se v posledních letech potýkala s problémy, si v posledním čtvrtletí vedla lépe, než se očekávalo. A přestože krátkodobá prognóza společnosti tento týden stáhla její akcie níže, analytici jsou optimističtí a věří, že nedávno oznámený plán na změnu značky Foot Locker pomůže zvýšit tržby a dlouhodobý růst.„Vidíme, že FL těží z obecné síly v oblasti sportovní obuvi a oděvů,“ napsal analytik Jefferies Corey Tarlowe ve výzkumné zprávě.Chcete využít této příležitosti?Akcie těchto velkých prodejců sportovních potřeb odrážejí pokračující poptávku a překonávají jak širší trh, tak i ostatní maloobchodní akcie. Akcie Foot Locker letos vzrostly o 4,6 %. Akcie On Holdings vzrostly o 61 %, Academy Sports o 22 %, Dick’s o 19 % a Nike o 3,2 %. Mezitím index S&P 500 posílil o 2,5 % a burzovně obchodovaný fond SPDR S&P Retail si připsal pouze 1,2 %.Síla maloobchodních prodejců sportovního oblečení – zejména jejich optimistické prognózy – kontrastuje s opatrným tónem ostatních maloobchodních prodejců, včetně Walmart , Home Depot a Target .Velkou roli v podpoře růstu těchto společností hrají postpandemické preference.„Spotřebitelé se skutečně přiklonili k ležérnějšímu životnímu stylu,“ uvedla Cristina Fernándezová, analytička společnosti Telsey Advisory Group.To platí zejména pro některé značky vyšší třídy. Společnosti Nike, On a Dick’s jsou podle Fernándezové v rámci kategorie „share gainers“, což znamená, že budou i nadále přebírat podíl na trhu od konkurence.Podle březnového průzkumu společnosti Stifel’s Think Tank Group se totiž mezi spotřebiteli s vyššími příjmy v letech 2019 až 2021 zvýšil čas strávený aktivitami spojenými s cvičením – jako jsou procházky nebo cvičení. To se promítlo do vyšší poptávky po aktivním oblečení. V průběhu roku 2022 spotřebitelé častěji zvažovali nákup aktivního oblečení, obuvi a outdoorového vybavení ve srovnání s kategoriemi, jako jsou džíny, pracovní oděvy a luxus, zjistil průzkum.Pomáhá také to, že řada těchto společností začala zaznamenávat zlepšení stavu svých zásob, které byly v loňském roce přetížené. Se štíhlejšími zásobami byly schopny uvést na trh inovativní výrobky, jako jsou nové tenisky, a podpořit tak poptávku, uvedl Fernandez.Díky těmto trendům jsou analytici v tomto odvětví optimističtější. Například po výsledcích společnosti Nike zvýšila banka Barclay’s hodnotu akcií na Overweight z Equal Weight.Nadšení se přeneslo také na společnost Lululemon Athletica před její zprávou o výsledcích hospodaření, která bude zveřejněna příští úterý, a to navzdory tomu, že společnost v předchozím čtvrtletí dosáhla kolísavých výsledků.„Nedávno jsme se stali býčími na LULU,“ napsal ve středu analytik Ike Boruchow z Wells Fargo. V lednu zvýšil váhu akcií na Overweight z Equal Weight. „Dnes je v ceně příliš mnoho negativity.“Někteří analytici přesto nadále nabádají k opatrnosti a varují, že tento sektor nebude imunní vůči nadcházejícímu zpomalení. Zachary Warring ze společnosti CFRA po posledních výsledcích hospodaření potvrdil rating Sell pro Nike a napsal, že investoři jsou „příliš optimističtí“ vzhledem k tomu, že spotřebitelské peněženky budou letos stále pod tlakem.„Růst se rozhodně zpomalí,“ připustil Fernandez. Dodává však, že je optimistická a že se sektoru bude dařit lépe než ostatním maloobchodním subsektorům, zejména těm, které prodávají zboží s vysokou cenou.Koneckonců, pokud máte omezený rozpočet, co je stravitelnější? Dát 70 dolarů za nové tenisky, nebo 500 dolarů za novou televizi?
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...