Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Bývalá basketbalová hvězda si myslela, že Nike a Adidas nedělají dost pro černochy, a tak vytvořila konkurenci za 30 milionů dolarů

Lanny Smith chce někoho, kdo by se postavil gigantům v oblasti sportovního oblečení, jako jsou Nike, Adidas a Reebok, a to natolik, že se o to pokouší sám.

Jan Golda Autor: Jan Golda
11 března, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Osmatřicetiletý Smith je zakladatelem a generálním ředitelem společnosti Actively Black, která vyrábí sportovní oblečení a kterou založil v roce 2020 po smrti George Floyda. V té době spousta velkých společností vydávala prohlášení odsuzující rasismus a zároveň se zavazovala podporovat diverzitu a investovat do černošských komunit.

Tyto sliby zněly Smithovi, bývalé basketbalové hvězdě Houstonské univerzity, který viděl, že průmysl s obratem 170 miliard dolarů je závislý na kultuře, vlivu a spotřebitelských dolarech černošské komunity, poněkud prázdně. Spíše než lobbovat za změny v rámci multimiliardových gigantů chtěl Smith zkusit porazit je v jejich vlastní hře.

„Spousta těchto značek sportovního oblečení vydělává na černošských talentech,“ říká Smith v rozhovoru pro CNBC Make It s odkazem na četné smlouvy o podpoře se superhvězdnými černošskými sportovci. „Společnosti vydělávají na spotřebitelském zájmu černošské komunity. A já jsem měl pocit, že dostatečně neinvestovaly zpět do černošské komunity.“

Zdroj: Getty Images

Dnes je Actively Black multimilionovou značkou, jejíž hodnota v roce 2021 údajně dosáhne 30 milionů dolarů. V loňském roce přinesla tržby ve výši 5,6 milionu dolarů, přičemž propaguje střídající se černošské návrháře a 10 % z prodeje reinvestuje do organizací podporujících sociální spravedlnost, duševní a fyzické zdraví černošských komunit v USA.

Společnost nedávno spolupracovala se společností Disney na oblečení s motivy filmu „Black Panther“ a vyrobila oficiální uniformy Nigérie na zimních olympijských hrách v roce 2022. Hvězda NBA Stephen Curry byl loni spatřen v mikině Actively Black během tiskové konference, krátce poté, co bývalý prezident Barack Obama nosil hodinky, na nichž značka spolupracovala.

Advertisement

Ve srovnání s miliardami dolarů, které ročně přinášejí značky jako Nike nebo Adidas, je to však jen kapka v moři – což znamená, že Smithův závazek mít trvalý dopad na černošskou komunitu je zatím v nedohlednu.

Chcete využít této příležitosti?

„Přijal jsem názor, že je čas, abychom přestali žádat o místo u stolu. A hodlali jsme si postavit vlastní stůl,“ říká Smith.

„Můžeme mít skutečný dopad“
Kořeny Actively Black sahají až do roku 2009, kdy Smithův sen o NBA překazilo zranění kolena – pouhý měsíc poté, co podepsal smlouvu s týmem Sacramento Kings.

Smith se po operaci zůstal ležet na lůžku a rozhodl se, že se znovu stane podnikatelem. Jeho nápad: Jeho nápad byl: sportovní oblečení ve stylu Nike, které místo obvyklých motivačních sloganů zdobily nápisy založené na víře. Active Faith Sports si našla své publikum na internetu a rychle se rozrostla částečně díky podpoře profesionálních sportovců, jako je Curry.

Když přišel rok 2020, Smith už věděl, že dokáže vybudovat finančně stabilní značku na základě zkušeností určité komunity. Využití značky k reinvestování přímo do této komunity však pro něj bylo nové.

Zdroj: Getty Images

Hrdě poukazuje na částku přesahující 500 000 dolarů, kterou jeho společnost v loňském roce věnovala programům jako Dr. Huey P. Newton Foundation, The Liberation Fund, Black Kids Code, Our Own a Families United.

„Můj myšlenkový pochod je, že pokud přispíváme takovýmto procentem, co se stane, až budeme multimiliardovou značkou a budeme tento typ peněz věnovat zpět do našich komunit?“ Smith říká. „Můžeme mít skutečný dopad.“

Osmiciferné roční dary by překonaly nedávné sliby společnosti Nike, která v roce 2020 přislíbila organizacím podporujícím černošské komunity během deseti let celkem 140 milionů dolarů, a společnosti Adidas, která se podobně zavázala ke 120 milionům dolarů během čtyř let. (Společnosti Nike a Adidas na žádosti CNBC Make It o komentář bezprostředně nereagovaly.)

Peníze však nejsou jedinou formou filantropie. Podpora černošských tvůrců ze strany Actively Black poukazuje na další oblast, v níž mají někteří giganti tohoto odvětví nedostatky, říká Smith.

„Poskytování příležitostí černošským talentům, černošským fotografům, černošským kameramanům, černošským designérům, černošským marketérům,“ říká Smith. „Poskytovat těmto lidem příležitosti, a to i v oblasti zaměstnání a talentů, které na jiných místech nemusí dostat, je velmi důležité.“

I Nike „musel někde začít“
Stát se milionovou značkou byla jedna věc. Dosáhnout ročních tržeb v řádu miliard je věc druhá.

Ironií je, že Smith uvádí jako inspiraci minulost společnosti Nike: Phil Knight začínal s prodejem tenisek ze svého kufru na středoškolských závodech a kdysi byl neznámým outsiderem, který se snažil proniknout do odvětví, jemuž vévodily firmy Adidas a Converse.

Zdroj: Getty Images

„Nike je obrovský stroj,“ říká Smith. „Ale někde začít musel.“

Ve sportovním oblečení nepřinášejí velké peníze profesionální sportovci, kteří nosí vaše vybavení mimo hřiště nebo hřiště. Pocházejí ze smluv o podpoře s uznávanými hvězdami, které nosí vaše oblečení, zatímco soutěží před miliony diváků v televizi.

Na tomto trhu je těžké se prosadit, a proto všichni současní aktivní sportovci společnosti Actively Black závodí na univerzitní úrovni. Tyto smlouvy mohou pomoci podpořit mladé černošské sportovce, jako je například ženská basketbalová hvězda Deja Kelly z University of North Carolina, a zároveň spojit společnost Actively Black s potenciálními budoucími hvězdami, říká Smith.

„Jak tato značka roste, někteří z těchto sportovců budou vyrůstat spolu s ní,“ říká. „A pak, až přijde čas, aby podepsali smlouvy o podpoře na profesionální úrovni, budeme pro ně mít alespoň místo u stolu jako možnost.“

Do té doby zákazníci stále kupují oblečení Actively Black – a kupují to, co značka představuje, říká Smith. Dodává, že zpětná vazba, kterou dostal, je „naprosto úžasná“, zejména pokud jde o myšlenku vysoce kvalitních výrobků prodávaných s obrázky, na nichž jsou „modelky tmavší pleti, melanizované modelky“.

„Lidé v těchto reklamách vidí sami sebe, vidí něco, co je reprezentuje, a vidí něco, co dosud neviděli,“ říká. „A tak když to vidí, jdou a koupí si to.“

Osmatřicetiletý Smith je zakladatelem a generálním ředitelem společnosti Actively Black, která vyrábí sportovní oblečení a kterou založil v roce 2020 po smrti George Floyda. V té době spousta velkých společností vydávala prohlášení odsuzující rasismus a zároveň se zavazovala podporovat diverzitu a investovat do černošských komunit.Tyto sliby zněly Smithovi, bývalé basketbalové hvězdě Houstonské univerzity, který viděl, že průmysl s obratem 170 miliard dolarů je závislý na kultuře, vlivu a spotřebitelských dolarech černošské komunity, poněkud prázdně. Spíše než lobbovat za změny v rámci multimiliardových gigantů chtěl Smith zkusit porazit je v jejich vlastní hře.„Spousta těchto značek sportovního oblečení vydělává na černošských talentech,“ říká Smith v rozhovoru pro CNBC Make It s odkazem na četné smlouvy o podpoře se superhvězdnými černošskými sportovci. „Společnosti vydělávají na spotřebitelském zájmu černošské komunity. A já jsem měl pocit, že dostatečně neinvestovaly zpět do černošské komunity.“Dnes je Actively Black multimilionovou značkou, jejíž hodnota v roce 2021 údajně dosáhne 30 milionů dolarů. V loňském roce přinesla tržby ve výši 5,6 milionu dolarů, přičemž propaguje střídající se černošské návrháře a 10 % z prodeje reinvestuje do organizací podporujících sociální spravedlnost, duševní a fyzické zdraví černošských komunit v USA.Společnost nedávno spolupracovala se společností Disney na oblečení s motivy filmu „Black Panther“ a vyrobila oficiální uniformy Nigérie na zimních olympijských hrách v roce 2022. Hvězda NBA Stephen Curry byl loni spatřen v mikině Actively Black během tiskové konference, krátce poté, co bývalý prezident Barack Obama nosil hodinky, na nichž značka spolupracovala.Ve srovnání s miliardami dolarů, které ročně přinášejí značky jako Nike nebo Adidas, je to však jen kapka v moři – což znamená, že Smithův závazek mít trvalý dopad na černošskou komunitu je zatím v nedohlednu.Chcete využít této příležitosti?„Přijal jsem názor, že je čas, abychom přestali žádat o místo u stolu. A hodlali jsme si postavit vlastní stůl,“ říká Smith.„Můžeme mít skutečný dopad“Kořeny Actively Black sahají až do roku 2009, kdy Smithův sen o NBA překazilo zranění kolena – pouhý měsíc poté, co podepsal smlouvu s týmem Sacramento Kings.Smith se po operaci zůstal ležet na lůžku a rozhodl se, že se znovu stane podnikatelem. Jeho nápad: Jeho nápad byl: sportovní oblečení ve stylu Nike, které místo obvyklých motivačních sloganů zdobily nápisy založené na víře. Active Faith Sports si našla své publikum na internetu a rychle se rozrostla částečně díky podpoře profesionálních sportovců, jako je Curry.Když přišel rok 2020, Smith už věděl, že dokáže vybudovat finančně stabilní značku na základě zkušeností určité komunity. Využití značky k reinvestování přímo do této komunity však pro něj bylo nové.Hrdě poukazuje na částku přesahující 500 000 dolarů, kterou jeho společnost v loňském roce věnovala programům jako Dr. Huey P. Newton Foundation, The Liberation Fund, Black Kids Code, Our Own a Families United.„Můj myšlenkový pochod je, že pokud přispíváme takovýmto procentem, co se stane, až budeme multimiliardovou značkou a budeme tento typ peněz věnovat zpět do našich komunit?“ Smith říká. „Můžeme mít skutečný dopad.“Osmiciferné roční dary by překonaly nedávné sliby společnosti Nike, která v roce 2020 přislíbila organizacím podporujícím černošské komunity během deseti let celkem 140 milionů dolarů, a společnosti Adidas, která se podobně zavázala ke 120 milionům dolarů během čtyř let. Peníze však nejsou jedinou formou filantropie. Podpora černošských tvůrců ze strany Actively Black poukazuje na další oblast, v níž mají někteří giganti tohoto odvětví nedostatky, říká Smith.„Poskytování příležitostí černošským talentům, černošským fotografům, černošským kameramanům, černošským designérům, černošským marketérům,“ říká Smith. „Poskytovat těmto lidem příležitosti, a to i v oblasti zaměstnání a talentů, které na jiných místech nemusí dostat, je velmi důležité.“I Nike „musel někde začít“Stát se milionovou značkou byla jedna věc. Dosáhnout ročních tržeb v řádu miliard je věc druhá.Ironií je, že Smith uvádí jako inspiraci minulost společnosti Nike: Phil Knight začínal s prodejem tenisek ze svého kufru na středoškolských závodech a kdysi byl neznámým outsiderem, který se snažil proniknout do odvětví, jemuž vévodily firmy Adidas a Converse.„Nike je obrovský stroj,“ říká Smith. „Ale někde začít musel.“Ve sportovním oblečení nepřinášejí velké peníze profesionální sportovci, kteří nosí vaše vybavení mimo hřiště nebo hřiště. Pocházejí ze smluv o podpoře s uznávanými hvězdami, které nosí vaše oblečení, zatímco soutěží před miliony diváků v televizi.Na tomto trhu je těžké se prosadit, a proto všichni současní aktivní sportovci společnosti Actively Black závodí na univerzitní úrovni. Tyto smlouvy mohou pomoci podpořit mladé černošské sportovce, jako je například ženská basketbalová hvězda Deja Kelly z University of North Carolina, a zároveň spojit společnost Actively Black s potenciálními budoucími hvězdami, říká Smith.„Jak tato značka roste, někteří z těchto sportovců budou vyrůstat spolu s ní,“ říká. „A pak, až přijde čas, aby podepsali smlouvy o podpoře na profesionální úrovni, budeme pro ně mít alespoň místo u stolu jako možnost.“Do té doby zákazníci stále kupují oblečení Actively Black – a kupují to, co značka představuje, říká Smith. Dodává, že zpětná vazba, kterou dostal, je „naprosto úžasná“, zejména pokud jde o myšlenku vysoce kvalitních výrobků prodávaných s obrázky, na nichž jsou „modelky tmavší pleti, melanizované modelky“.„Lidé v těchto reklamách vidí sami sebe, vidí něco, co je reprezentuje, a vidí něco, co dosud neviděli,“ říká. „A tak když to vidí, jdou a koupí si to.“
Tagy: Actively BlackLanny SmithoblečenísportUSA


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    11:38

    Garanti BBVA oznamuje změnu na pozici hlavního úvěrového ředitele

    11:34

    FCA uděluje pokutu 44 milionů liber společnosti Nationwide za nedostatky v kontrolách finanční kriminality.

    11:29

    IMCD jmenuje Florise Lagerwerfa novým finančním ředitelem od ledna 2027.

    11:24

    Analytici zdůrazňují potenciální rizika pro strategii v souvislosti s přeskupením indexu Nasdaq 100.

    11:18

    Firering má získat vyrovnání ve výši 1 milion dolarů od Ricca Resources.

    11:13

    Connecting Excellence Group nakupuje 7,37 Bitcoinu za 500 000 £

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Unsplash
    Akcie

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025

    Akcie společností působících v oblasti výletních plaveb a širšího cestovního ruchu pokračují v růstu a znovu se zařadily mezi nejvýkonnější...

    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Burzovnísvět

    IPO JST a Beta Technologies: emise potvrzují sílu závěru roku 2025

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Energetické tituly zůstávají na radaru Goldman Sachs díky růstu i ocenění

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Google stahuje náskok ChatGPT, Gemini prudce roste a mění trh AI

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    GE Vernova láme rekordy po vylepšeném výhledu a štědré dividendové politice

    11 prosince, 2025

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Regulátoři vyzývají k přijetí opatření proti „front-runningu“ od tvůrců trhu

    8 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    S&P 500 klesá kvůli opatrnému obchodování před klíčovým zasedáním Fedu

    8 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel níže, investoři jsou opatrní před rozhodnutím Fedu

    9 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.