Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Bývalá basketbalová hvězda si myslela, že Nike a Adidas nedělají dost pro černochy, a tak vytvořila konkurenci za 30 milionů dolarů

Lanny Smith chce někoho, kdo by se postavil gigantům v oblasti sportovního oblečení, jako jsou Nike, Adidas a Reebok, a to natolik, že se o to pokouší sám.

Jan Golda Autor: Jan Golda
11 března, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Osmatřicetiletý Smith je zakladatelem a generálním ředitelem společnosti Actively Black, která vyrábí sportovní oblečení a kterou založil v roce 2020 po smrti George Floyda. V té době spousta velkých společností vydávala prohlášení odsuzující rasismus a zároveň se zavazovala podporovat diverzitu a investovat do černošských komunit.

Tyto sliby zněly Smithovi, bývalé basketbalové hvězdě Houstonské univerzity, který viděl, že průmysl s obratem 170 miliard dolarů je závislý na kultuře, vlivu a spotřebitelských dolarech černošské komunity, poněkud prázdně. Spíše než lobbovat za změny v rámci multimiliardových gigantů chtěl Smith zkusit porazit je v jejich vlastní hře.

„Spousta těchto značek sportovního oblečení vydělává na černošských talentech,“ říká Smith v rozhovoru pro CNBC Make It s odkazem na četné smlouvy o podpoře se superhvězdnými černošskými sportovci. „Společnosti vydělávají na spotřebitelském zájmu černošské komunity. A já jsem měl pocit, že dostatečně neinvestovaly zpět do černošské komunity.“

Zdroj: Getty Images

Dnes je Actively Black multimilionovou značkou, jejíž hodnota v roce 2021 údajně dosáhne 30 milionů dolarů. V loňském roce přinesla tržby ve výši 5,6 milionu dolarů, přičemž propaguje střídající se černošské návrháře a 10 % z prodeje reinvestuje do organizací podporujících sociální spravedlnost, duševní a fyzické zdraví černošských komunit v USA.

Společnost nedávno spolupracovala se společností Disney na oblečení s motivy filmu „Black Panther“ a vyrobila oficiální uniformy Nigérie na zimních olympijských hrách v roce 2022. Hvězda NBA Stephen Curry byl loni spatřen v mikině Actively Black během tiskové konference, krátce poté, co bývalý prezident Barack Obama nosil hodinky, na nichž značka spolupracovala.

Advertisement

Ve srovnání s miliardami dolarů, které ročně přinášejí značky jako Nike nebo Adidas, je to však jen kapka v moři – což znamená, že Smithův závazek mít trvalý dopad na černošskou komunitu je zatím v nedohlednu.

Chcete využít této příležitosti?

„Přijal jsem názor, že je čas, abychom přestali žádat o místo u stolu. A hodlali jsme si postavit vlastní stůl,“ říká Smith.

„Můžeme mít skutečný dopad“
Kořeny Actively Black sahají až do roku 2009, kdy Smithův sen o NBA překazilo zranění kolena – pouhý měsíc poté, co podepsal smlouvu s týmem Sacramento Kings.

Smith se po operaci zůstal ležet na lůžku a rozhodl se, že se znovu stane podnikatelem. Jeho nápad: Jeho nápad byl: sportovní oblečení ve stylu Nike, které místo obvyklých motivačních sloganů zdobily nápisy založené na víře. Active Faith Sports si našla své publikum na internetu a rychle se rozrostla částečně díky podpoře profesionálních sportovců, jako je Curry.

Když přišel rok 2020, Smith už věděl, že dokáže vybudovat finančně stabilní značku na základě zkušeností určité komunity. Využití značky k reinvestování přímo do této komunity však pro něj bylo nové.

Zdroj: Getty Images

Hrdě poukazuje na částku přesahující 500 000 dolarů, kterou jeho společnost v loňském roce věnovala programům jako Dr. Huey P. Newton Foundation, The Liberation Fund, Black Kids Code, Our Own a Families United.

„Můj myšlenkový pochod je, že pokud přispíváme takovýmto procentem, co se stane, až budeme multimiliardovou značkou a budeme tento typ peněz věnovat zpět do našich komunit?“ Smith říká. „Můžeme mít skutečný dopad.“

Osmiciferné roční dary by překonaly nedávné sliby společnosti Nike, která v roce 2020 přislíbila organizacím podporujícím černošské komunity během deseti let celkem 140 milionů dolarů, a společnosti Adidas, která se podobně zavázala ke 120 milionům dolarů během čtyř let. (Společnosti Nike a Adidas na žádosti CNBC Make It o komentář bezprostředně nereagovaly.)

Peníze však nejsou jedinou formou filantropie. Podpora černošských tvůrců ze strany Actively Black poukazuje na další oblast, v níž mají někteří giganti tohoto odvětví nedostatky, říká Smith.

„Poskytování příležitostí černošským talentům, černošským fotografům, černošským kameramanům, černošským designérům, černošským marketérům,“ říká Smith. „Poskytovat těmto lidem příležitosti, a to i v oblasti zaměstnání a talentů, které na jiných místech nemusí dostat, je velmi důležité.“

I Nike „musel někde začít“
Stát se milionovou značkou byla jedna věc. Dosáhnout ročních tržeb v řádu miliard je věc druhá.

Ironií je, že Smith uvádí jako inspiraci minulost společnosti Nike: Phil Knight začínal s prodejem tenisek ze svého kufru na středoškolských závodech a kdysi byl neznámým outsiderem, který se snažil proniknout do odvětví, jemuž vévodily firmy Adidas a Converse.

Zdroj: Getty Images

„Nike je obrovský stroj,“ říká Smith. „Ale někde začít musel.“

Ve sportovním oblečení nepřinášejí velké peníze profesionální sportovci, kteří nosí vaše vybavení mimo hřiště nebo hřiště. Pocházejí ze smluv o podpoře s uznávanými hvězdami, které nosí vaše oblečení, zatímco soutěží před miliony diváků v televizi.

Na tomto trhu je těžké se prosadit, a proto všichni současní aktivní sportovci společnosti Actively Black závodí na univerzitní úrovni. Tyto smlouvy mohou pomoci podpořit mladé černošské sportovce, jako je například ženská basketbalová hvězda Deja Kelly z University of North Carolina, a zároveň spojit společnost Actively Black s potenciálními budoucími hvězdami, říká Smith.

„Jak tato značka roste, někteří z těchto sportovců budou vyrůstat spolu s ní,“ říká. „A pak, až přijde čas, aby podepsali smlouvy o podpoře na profesionální úrovni, budeme pro ně mít alespoň místo u stolu jako možnost.“

Do té doby zákazníci stále kupují oblečení Actively Black – a kupují to, co značka představuje, říká Smith. Dodává, že zpětná vazba, kterou dostal, je „naprosto úžasná“, zejména pokud jde o myšlenku vysoce kvalitních výrobků prodávaných s obrázky, na nichž jsou „modelky tmavší pleti, melanizované modelky“.

„Lidé v těchto reklamách vidí sami sebe, vidí něco, co je reprezentuje, a vidí něco, co dosud neviděli,“ říká. „A tak když to vidí, jdou a koupí si to.“

Osmatřicetiletý Smith je zakladatelem a generálním ředitelem společnosti Actively Black, která vyrábí sportovní oblečení a kterou založil v roce 2020 po smrti George Floyda. V té době spousta velkých společností vydávala prohlášení odsuzující rasismus a zároveň se zavazovala podporovat diverzitu a investovat do černošských komunit.Tyto sliby zněly Smithovi, bývalé basketbalové hvězdě Houstonské univerzity, který viděl, že průmysl s obratem 170 miliard dolarů je závislý na kultuře, vlivu a spotřebitelských dolarech černošské komunity, poněkud prázdně. Spíše než lobbovat za změny v rámci multimiliardových gigantů chtěl Smith zkusit porazit je v jejich vlastní hře.„Spousta těchto značek sportovního oblečení vydělává na černošských talentech,“ říká Smith v rozhovoru pro CNBC Make It s odkazem na četné smlouvy o podpoře se superhvězdnými černošskými sportovci. „Společnosti vydělávají na spotřebitelském zájmu černošské komunity. A já jsem měl pocit, že dostatečně neinvestovaly zpět do černošské komunity.“Dnes je Actively Black multimilionovou značkou, jejíž hodnota v roce 2021 údajně dosáhne 30 milionů dolarů. V loňském roce přinesla tržby ve výši 5,6 milionu dolarů, přičemž propaguje střídající se černošské návrháře a 10 % z prodeje reinvestuje do organizací podporujících sociální spravedlnost, duševní a fyzické zdraví černošských komunit v USA.Společnost nedávno spolupracovala se společností Disney na oblečení s motivy filmu „Black Panther“ a vyrobila oficiální uniformy Nigérie na zimních olympijských hrách v roce 2022. Hvězda NBA Stephen Curry byl loni spatřen v mikině Actively Black během tiskové konference, krátce poté, co bývalý prezident Barack Obama nosil hodinky, na nichž značka spolupracovala.Ve srovnání s miliardami dolarů, které ročně přinášejí značky jako Nike nebo Adidas, je to však jen kapka v moři – což znamená, že Smithův závazek mít trvalý dopad na černošskou komunitu je zatím v nedohlednu.Chcete využít této příležitosti?„Přijal jsem názor, že je čas, abychom přestali žádat o místo u stolu. A hodlali jsme si postavit vlastní stůl,“ říká Smith.„Můžeme mít skutečný dopad“Kořeny Actively Black sahají až do roku 2009, kdy Smithův sen o NBA překazilo zranění kolena – pouhý měsíc poté, co podepsal smlouvu s týmem Sacramento Kings.Smith se po operaci zůstal ležet na lůžku a rozhodl se, že se znovu stane podnikatelem. Jeho nápad: Jeho nápad byl: sportovní oblečení ve stylu Nike, které místo obvyklých motivačních sloganů zdobily nápisy založené na víře. Active Faith Sports si našla své publikum na internetu a rychle se rozrostla částečně díky podpoře profesionálních sportovců, jako je Curry.Když přišel rok 2020, Smith už věděl, že dokáže vybudovat finančně stabilní značku na základě zkušeností určité komunity. Využití značky k reinvestování přímo do této komunity však pro něj bylo nové.Hrdě poukazuje na částku přesahující 500 000 dolarů, kterou jeho společnost v loňském roce věnovala programům jako Dr. Huey P. Newton Foundation, The Liberation Fund, Black Kids Code, Our Own a Families United.„Můj myšlenkový pochod je, že pokud přispíváme takovýmto procentem, co se stane, až budeme multimiliardovou značkou a budeme tento typ peněz věnovat zpět do našich komunit?“ Smith říká. „Můžeme mít skutečný dopad.“Osmiciferné roční dary by překonaly nedávné sliby společnosti Nike, která v roce 2020 přislíbila organizacím podporujícím černošské komunity během deseti let celkem 140 milionů dolarů, a společnosti Adidas, která se podobně zavázala ke 120 milionům dolarů během čtyř let. Peníze však nejsou jedinou formou filantropie. Podpora černošských tvůrců ze strany Actively Black poukazuje na další oblast, v níž mají někteří giganti tohoto odvětví nedostatky, říká Smith.„Poskytování příležitostí černošským talentům, černošským fotografům, černošským kameramanům, černošským designérům, černošským marketérům,“ říká Smith. „Poskytovat těmto lidem příležitosti, a to i v oblasti zaměstnání a talentů, které na jiných místech nemusí dostat, je velmi důležité.“I Nike „musel někde začít“Stát se milionovou značkou byla jedna věc. Dosáhnout ročních tržeb v řádu miliard je věc druhá.Ironií je, že Smith uvádí jako inspiraci minulost společnosti Nike: Phil Knight začínal s prodejem tenisek ze svého kufru na středoškolských závodech a kdysi byl neznámým outsiderem, který se snažil proniknout do odvětví, jemuž vévodily firmy Adidas a Converse.„Nike je obrovský stroj,“ říká Smith. „Ale někde začít musel.“Ve sportovním oblečení nepřinášejí velké peníze profesionální sportovci, kteří nosí vaše vybavení mimo hřiště nebo hřiště. Pocházejí ze smluv o podpoře s uznávanými hvězdami, které nosí vaše oblečení, zatímco soutěží před miliony diváků v televizi.Na tomto trhu je těžké se prosadit, a proto všichni současní aktivní sportovci společnosti Actively Black závodí na univerzitní úrovni. Tyto smlouvy mohou pomoci podpořit mladé černošské sportovce, jako je například ženská basketbalová hvězda Deja Kelly z University of North Carolina, a zároveň spojit společnost Actively Black s potenciálními budoucími hvězdami, říká Smith.„Jak tato značka roste, někteří z těchto sportovců budou vyrůstat spolu s ní,“ říká. „A pak, až přijde čas, aby podepsali smlouvy o podpoře na profesionální úrovni, budeme pro ně mít alespoň místo u stolu jako možnost.“Do té doby zákazníci stále kupují oblečení Actively Black – a kupují to, co značka představuje, říká Smith. Dodává, že zpětná vazba, kterou dostal, je „naprosto úžasná“, zejména pokud jde o myšlenku vysoce kvalitních výrobků prodávaných s obrázky, na nichž jsou „modelky tmavší pleti, melanizované modelky“.„Lidé v těchto reklamách vidí sami sebe, vidí něco, co je reprezentuje, a vidí něco, co dosud neviděli,“ říká. „A tak když to vidí, jdou a koupí si to.“
Tagy: Actively BlackLanny SmithoblečenísportUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Pět věcí, které je třeba sledovat na trzích v nadcházejícím týdnu
      2. Shutdown americké vlády a výsledky Nike, rekordní cena zlata
      3. Nike očekává pokles tržeb v souvislosti s cly a strategií obratu
      4. JPMorgan věří v obrat u Nike. Plán oživení má být víceletý a ambiciózní
      5. Běžecké boty a tržby pomáhají Nike k obratu a tlaku na rivaly
      6. Řetězec kaváren Black Rock Coffee Bar získal při IPO 294 milionů dolarů
      7. Black Rock Coffee Bar cílí na ocenění 861 milionů dolarů při IPO v USA
      8. Nike znovu nabírá dynamiku a posiluje svou pozici u investorů
      9. Nike varuje, že její cesta k obratu nebude snadná, ale vidí známky oživení
      10. RBC věří v návrat Nike na výsluní díky inovacím a mistrovství světa
      Advertisement

      Breaking.

      17:22

      Izraelský trh roste: Nemovitosti a technologie v čele!

      16:22

      Novartis posiluje pozici: Chystá akvizici Avidity Biosciences

      14:42

      Technologičtí giganti a Fed: Klíčové momenty pro trhy!

      14:12

      Saúdský trh zažil pokles, ale některé akcie zářily

      13:52

      Token $VULT debutuje: Revoluce v bezpečnosti digitálních aktiv

      13:32

      Jihokorejsko-americká aliance posílí flotilu USA: Nová lodní dohoda

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Generální ředitel ze staré školy se bude snažit zachránit Kodak

      26 října, 2025

      Když Jim Continenza provází návštěvníky po továrnách společnosti Eastman Kodak (KODK), začne tím, že je požádá, aby si sundali saka....

      Zdroj: Shutterstock

      Microsoft může znovu růst díky Azure a Copilotu, říkají analytici

      25 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      KeyBanc věří v růst Amazonu díky AI a expanzi v cloudu i reklamě

      24 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Las Vegas Sands hlásí silné čtvrtletní výsledky a táhne růst sektoru

      24 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Core Scientific posiluje díky upgradu, zatímco dohoda s CoreWeave slábne

      24 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 31 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Fed naráží na limity, mladí Američané v technologiích zůstávají bez práce

      25 října, 2025

      KeyBanc věří v růst Amazonu díky AI a expanzi v cloudu i reklamě

      24 října, 2025

      S&P 500 klesá kvůli obavám z obchodní války USA a Číny a propadu Netflixu

      22 října, 2025

      Dow uzavřel poprvé nad hranicí 47 000 bodů díky mírné inflaci

      24 října, 2025

      Warner Bros. Discovery zvažuje prodej, akcie prudce rostou

      22 října, 2025

      Fed potřebuje jasnější strategii, aby investory provedl nejistým obdobím

      25 října, 2025

      Deckers čelí poklesu prodejů, protože Američané mění své nákupní návyky

      26 října, 2025

      S&P 500 stoupá díky technologiím a uvolnění napětí mezi USA a Čínou

      23 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.