Generální ředitel Elon Musk na středečním investorském dni společnosti představil třetí část svého „Master plánu“, aktualizaci Master Plan Part Deux z roku 2016. Musk a další členové vedení zopakovali cíl vyrábět do roku 2030 20 milionů elektromobilů ročně, což by znamenalo více než patnáctinásobný nárůst oproti 1,31 milionu dodaných v roce 2022. Podělil se také o plány na výstavbu dalších závodů na výrobu automobilů a bateriových článků a zároveň na zvýšení výroby v již existujících závodech.
Analytici z Wall Street se vesměs shodli na tom, že plán poskytuje dlouhodobou vizi společnosti, ale podle nich v něm chybí konkrétní údaje o tom, jak se k ní gigant v oblasti elektromobilů dostane. Mnozí z nich si ponechali ratingy, které měli na akcie před zasedáním.
„Když jsme odcházeli z investorského dne společnosti Tesla, byli jsme sice zklamáni celkovým nedostatkem podrobností o její platformě nové generace, včetně načasování uvedení na trh, segmentů a cen vozidel a finančních dopadů,“ uvedl ve čtvrtek ve zprávě pro klienty analytik Deutsche Bank Emmanuel Rosner.
Rosner uvedl, že část zklamání pramení z nesplněného přání mnoha investorů, aby společnost představila podrobnosti o své platformě vozidel nové generace s časovým harmonogramem a možným uvedením na trh. Místo toho se podle něj společnost zaměřila na dlouhodobější investice a transformační iniciativy.
Zdroj: Getty Images
Analytik společnosti Bernstein Toni Sacconaghi, známý medvěd na akcie, označil setkání za „poněkud nesourodé a poměrně technické“.
„Muskův Master Plan 3 byl spíše poselstvím naděje na širokou elektrifikaci než plánem pro Teslu a aktualizace od vedoucích pracovníků – ačkoli informativní – nemusely nutně následovat lineárně,“ uvedl ve čtvrteční poznámce klientům.
Investorský den se konal v době, kdy investoři jsou stále opatrnější po Muskově chaotickém nákupu Twitteru a nedávném snížení cen některých modelů Tesly.
Akcie ve středu v průběhu odpoledního obchodování klesly a ve čtvrteční seanci pokračovaly v poklesu. To přispělo k tomu, že akcie tento týden klesly o více než 3 %. Přesto akcie v roce 2023 vzrostly o více než 50 % a získaly zpět půdu pod nohama poté, co se v roce 2022 propadly o 65 %.
Zde je vyjádření předních analytiků společnosti Tesla z Wall Street po této události:
JPMorgan Analytik: Ryan Brinkman
Cílová cena: 120 USD, což představuje pokles o 40,8 % oproti středečnímu závěru.
Hodnocení: Zůstává podhodnocený
„Naše odhady a fundamentální pohled na akcie Tesly se po včerejším investorském dni společnosti, který byl bohatý na diskuse týkající se přechodu na čistou energii a přístupu společnosti k navrhování a vývoji vozidel obecně, ale málo konkrétní nebo měřitelné metriky pro sledování jejího pokroku, nemění.“
Deutsche Bank Analytik: Emmanuel Rosner
Cílová cena: 250 USD, což představuje nárůst o 23,3 % oproti středečnímu závěru.
Hodnocení: Zůstáváme nákupní
„Celkově očekáváme negativní reakci trhu na dnešní událost a neočekáváme žádné velké potenciální pozitivní katalyzátory pro akcie ve velmi blízkém horizontu. Kromě ní však stále věříme, že s realizací iniciativ v oblasti nákladů a efektivity Tesla prohloubí svůj konkurenční příkop a udrží si vedoucí postavení v oblasti elektrifikace po mnoho let, což nás vede k tomu, abychom v nejbližší době odhlédli od horší viditelnosti plánu projektů.“
Bank of America Analytik: John Murphy
Zdroj: Bloomberg
Cílová cena: 225 USD, což je 11% nárůst oproti středečnímu závěru.
Hodnocení: Zůstává neutrální
„Hodně se očekávalo, že TSLA oznámí nový produkt, ale společnost uvedla, že svůj nejnovější vůz oznámí později. Vzhledem k extrémnímu zaměření na snižování nákladů a nárůst rozsahu očekáváme, že bude cenově dostupnější a v segmentu vyšších objemů. Společnost TSLA plánuje u nové generace vozidla snížit náklady o 50 % oproti svým současným produktům. Rádi bychom také poznamenali, že TSLA usiluje o snížení své závislosti na nerostech vzácných zemin, protože jejich těžba má ekologická a zdravotní rizika. Společnost TSLA si klade za cíl nepoužívat ve své příští pohonné jednotce žádné minerály vzácných zemin. Samostatně společnost TSLA potvrdila, že letos zahájí výrobu vozu Cybertruck.“
Bernstein Analytik: Toni Sacconaghi
Cílová cena: 150 USD, což představuje pokles o 26 % oproti středečnímu závěru.
Hodnocení: Zůstává podhodnocený
„Ústředním tématem setkání byla nákladová pozice společnosti Tesla, její rozsah a vertikální integrace – v podstatě se potvrdilo tvrzení býků, že Tesla má strukturální nákladovou výhodu a využije ji k dosažení „bezprecedentního rozsahu“. Ačkoli je nepopiratelné, že Tesla má dnes nákladovou výhodu ve srovnání s kolegy na vyspělých trzích (méně jasné je, že má nákladovou výhodu oproti velkým čínským hráčům, jako je BYD), domníváme se, že konkurenti budou stále více snižovat rozdíl v nákladech.“
Wells Fargo Analytik: Colin Langan
Zdroj: Getty Images
Cílová cena: 190 USD, což představuje pokles o 6,3 % oproti středečnímu závěru.
Hodnocení: Zůstává s rovnou váhou
„Není jasné, jak dlouho udrží nedávné snížení cen Modelu3/Y poptávku. Proto bude nižší cena modelu nové generace klíčem k udržení cílového 50% růstu dodávek TSLA. Připomeňme, že v lednu 2022 Musk uvedl, že na levnějším modelu se nepracuje, o to více znepokojuje absence časového harmonogramu. Nebyl také komentován refresh Modelu 3/Y ani žádná významná aktualizace Tesla Bot nebo FSD. TSLA uvedla, že se zdráhá zapojit do těžby lithia.“
Goldman Sachs Analytik: Mark Delaney
Cílová cena: 200 USD, což představuje pokles o 1,4 % oproti středečnímu závěru.
Hodnocení: Zůstáváme na nákupní pozici
„Sečteno a podtrženo, domníváme se, že tato událost by měla zvýšit důvěru investorů ve schopnost společnosti Tesla snížit náklady o ~50 % díky své platformě nové generace, a to vzhledem k šíři a hloubce týmu společnosti Tesla a k tomu, jak její vertikálně integrovaný model umožňuje optimalizovat jak nákladová, tak výkonnostní kritéria.“
vyjadřovat.Generální ředitel Elon Musk na středečním investorském dni společnosti představil třetí část svého „Master plánu“, aktualizaci Master Plan Part Deux z roku 2016. Musk a další členové vedení zopakovali cíl vyrábět do roku 2030 20 milionů elektromobilů ročně, což by znamenalo více než patnáctinásobný nárůst oproti 1,31 milionu dodaných v roce 2022. Podělil se také o plány na výstavbu dalších závodů na výrobu automobilů a bateriových článků a zároveň na zvýšení výroby v již existujících závodech.Analytici z Wall Street se vesměs shodli na tom, že plán poskytuje dlouhodobou vizi společnosti, ale podle nich v něm chybí konkrétní údaje o tom, jak se k ní gigant v oblasti elektromobilů dostane. Mnozí z nich si ponechali ratingy, které měli na akcie před zasedáním.„Když jsme odcházeli z investorského dne společnosti Tesla, byli jsme sice zklamáni celkovým nedostatkem podrobností o její platformě nové generace, včetně načasování uvedení na trh, segmentů a cen vozidel a finančních dopadů,“ uvedl ve čtvrtek ve zprávě pro klienty analytik Deutsche Bank Emmanuel Rosner.Rosner uvedl, že část zklamání pramení z nesplněného přání mnoha investorů, aby společnost představila podrobnosti o své platformě vozidel nové generace s časovým harmonogramem a možným uvedením na trh. Místo toho se podle něj společnost zaměřila na dlouhodobější investice a transformační iniciativy.Analytik společnosti Bernstein Toni Sacconaghi, známý medvěd na akcie, označil setkání za „poněkud nesourodé a poměrně technické“.„Muskův Master Plan 3 byl spíše poselstvím naděje na širokou elektrifikaci než plánem pro Teslu a aktualizace od vedoucích pracovníků – ačkoli informativní – nemusely nutně následovat lineárně,“ uvedl ve čtvrteční poznámce klientům.Chcete využít této příležitosti?Investorský den se konal v době, kdy investoři jsou stále opatrnější po Muskově chaotickém nákupu Twitteru a nedávném snížení cen některých modelů Tesly.Akcie ve středu v průběhu odpoledního obchodování klesly a ve čtvrteční seanci pokračovaly v poklesu. To přispělo k tomu, že akcie tento týden klesly o více než 3 %. Přesto akcie v roce 2023 vzrostly o více než 50 % a získaly zpět půdu pod nohama poté, co se v roce 2022 propadly o 65 %.Zde je vyjádření předních analytiků společnosti Tesla z Wall Street po této události:JPMorganAnalytik: Ryan BrinkmanCílová cena: 120 USD, což představuje pokles o 40,8 % oproti středečnímu závěru.Hodnocení: Zůstává podhodnocený„Naše odhady a fundamentální pohled na akcie Tesly se po včerejším investorském dni společnosti, který byl bohatý na diskuse týkající se přechodu na čistou energii a přístupu společnosti k navrhování a vývoji vozidel obecně, ale málo konkrétní nebo měřitelné metriky pro sledování jejího pokroku, nemění.“Deutsche BankAnalytik: Emmanuel RosnerCílová cena: 250 USD, což představuje nárůst o 23,3 % oproti středečnímu závěru.Hodnocení: Zůstáváme nákupní„Celkově očekáváme negativní reakci trhu na dnešní událost a neočekáváme žádné velké potenciální pozitivní katalyzátory pro akcie ve velmi blízkém horizontu. Kromě ní však stále věříme, že s realizací iniciativ v oblasti nákladů a efektivity Tesla prohloubí svůj konkurenční příkop a udrží si vedoucí postavení v oblasti elektrifikace po mnoho let, což nás vede k tomu, abychom v nejbližší době odhlédli od horší viditelnosti plánu projektů.“Bank of AmericaAnalytik: John MurphyCílová cena: 225 USD, což je 11% nárůst oproti středečnímu závěru.Hodnocení: Zůstává neutrální„Hodně se očekávalo, že TSLA oznámí nový produkt, ale společnost uvedla, že svůj nejnovější vůz oznámí později. Vzhledem k extrémnímu zaměření na snižování nákladů a nárůst rozsahu očekáváme, že bude cenově dostupnější a v segmentu vyšších objemů. Společnost TSLA plánuje u nové generace vozidla snížit náklady o 50 % oproti svým současným produktům. Rádi bychom také poznamenali, že TSLA usiluje o snížení své závislosti na nerostech vzácných zemin, protože jejich těžba má ekologická a zdravotní rizika. Společnost TSLA si klade za cíl nepoužívat ve své příští pohonné jednotce žádné minerály vzácných zemin. Samostatně společnost TSLA potvrdila, že letos zahájí výrobu vozu Cybertruck.“BernsteinAnalytik: Toni SacconaghiCílová cena: 150 USD, což představuje pokles o 26 % oproti středečnímu závěru.Hodnocení: Zůstává podhodnocený„Ústředním tématem setkání byla nákladová pozice společnosti Tesla, její rozsah a vertikální integrace – v podstatě se potvrdilo tvrzení býků, že Tesla má strukturální nákladovou výhodu a využije ji k dosažení „bezprecedentního rozsahu“. Ačkoli je nepopiratelné, že Tesla má dnes nákladovou výhodu ve srovnání s kolegy na vyspělých trzích , domníváme se, že konkurenti budou stále více snižovat rozdíl v nákladech.“Wells FargoAnalytik: Colin LanganCílová cena: 190 USD, což představuje pokles o 6,3 % oproti středečnímu závěru.Hodnocení: Zůstává s rovnou váhou„Není jasné, jak dlouho udrží nedávné snížení cen Modelu3/Y poptávku. Proto bude nižší cena modelu nové generace klíčem k udržení cílového 50% růstu dodávek TSLA. Připomeňme, že v lednu 2022 Musk uvedl, že na levnějším modelu se nepracuje, o to více znepokojuje absence časového harmonogramu. Nebyl také komentován refresh Modelu 3/Y ani žádná významná aktualizace Tesla Bot nebo FSD. TSLA uvedla, že se zdráhá zapojit do těžby lithia.“Goldman SachsAnalytik: Mark DelaneyCílová cena: 200 USD, což představuje pokles o 1,4 % oproti středečnímu závěru.Hodnocení: Zůstáváme na nákupní pozici„Sečteno a podtrženo, domníváme se, že tato událost by měla zvýšit důvěru investorů ve schopnost společnosti Tesla snížit náklady o ~50 % díky své platformě nové generace, a to vzhledem k šíři a hloubce týmu společnosti Tesla a k tomu, jak její vertikálně integrovaný model umožňuje optimalizovat jak nákladová, tak výkonnostní kritéria.“
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...