Akcie BioNTech klesají. Na vině je výhled vakcíny proti Covidu
Investoři se místo toho zaměřili na výhled společnosti na letošní rok ohledně prodeje vakcíny proti Covid-19.
Akcie společnosti BioNTech (BNTX) v pondělí v předobchodní fázi ztratily 4,2 % poté, co společnost vykázala za čtvrté čtvrtletí zisk ve výši 9,26 EUR (9,97 USD) na akcii při tržbách 4,28 miliardy EUR. EUR na akcii při tržbách 3,65 mld. EUR, což je výrazně více, než očekávali analytici oslovení agenturou FactSet.
„V roce 2022 jsme dosáhli významného pokroku tím, že jsme pokročili v naší přípravě a uvedli na trh první bivalentní vakcínu Covid-19 adaptovanou na Omicron BA.4/BA.5,“ uvedl v prohlášení spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Ugur Sahin. „S výhledem na rok 2023 a další roky plánujeme pokračovat v investicích do naší transformace se zaměřením na budování komerčních kapacit v onkologii a práci na registračních zkouškách.“
Zdroj: Getty Images
Společnost BioNTech společně s firmou Pfizer (PFE) vyvinula první vakcínu Covid-19 schválenou v USA a počítá s tím, že prodej této vakcíny tvoří významnou část jejích celkových příjmů. Skupina očekává, že tržby z vakcíny Covid-19 budou v roce 2023 činit přibližně 5 miliard eur, což investory zklamalo.
„Přestože se očekává, že adaptace vakcíny povede ke zvýšené poptávce, předpokládá se menší počet primárních očkování a snížená úroveň posílení celé populace,“ uvedla společnost ve svém výhledu.
„Výhled společnosti na tržby z vakcín Covid-19 za celý rok 2023 … je výrazně nižší než současný konsenzus, který činí více než 8 miliard eur, což odráží klesající poptávku po celopopulační úrovni posilujícího očkování,“ napsal ve své poznámce Lee Brown, analytik investiční výzkumné skupiny Third Bridge.
Brown rovněž upozornil na sdělení společnosti BioNTech, že znovu projednává svou smlouvu o dodávkách s Evropskou komisí, což podle analytika „může vést ke zpoždění dodávek o několik let nebo ke snížení dříve nasmlouvaných objemů“.
Nezdálo se, že by tato zpráva měla vliv na akcie společnosti Pfizer, které se v předobchodní fázi obchodování pohybovaly těsně nad úrovní.
UBS tvrdí, že tato akcie sociálních médií může díky plánům na zlepšení reklamy vzrůst o více než 25 %
Podle banky UBS by akcie Pinterest (PINS) mohly zaznamenat velké zisky, protože nové vedení tlačí platformu k uvolnění nevyužitých reklamních příležitostí.
Analytik Lloyd Walmsley zvýšil doporučení na nákup z neutrální. Walmsley zvýšil cílovou cenu o 8 USD na 35 USD. To znamená nárůst o 27,4 % oproti hodnotě, na které akcie v pátek uzavřely.
„Inzerenti nám říkají, že Pinterest pod novým generálním ředitelem Billem Readym podniká odvážnější kroky a postupuje rychleji, což nám dává větší důvěru v pravděpodobnost celkové realizace,“ uvedl Walmsley v nedělním sdělení klientům. Ready převzal funkci v červnu 2022.
Pinterest si v předobchodní fázi připsal 4,4 %. V roce 2023 si akcie polepšily o 13,1 %.
Walmsley uvedl, že strategie monetizace partnerů Pinterestu začala vykazovat „rychlé zlepšení“ v mezinárodním prostoru. Podle jeho slov by nárůst mezinárodní reklamy mohl společnosti přidat téměř 500 milionů dolarů na tržbách, pokud bude mít v roce 2024 podobný 1% podíl na klíčových nových trzích. Nebo by podle něj společnost mohla v roce 2024 dosáhnout příjmů ve výši 681 milionů USD, pokud by podíl průměrných příjmů na uživatele, který je mezinárodní, dosáhl základní úrovně Facebooku.
Společnost také zaznamenala nárůst reklamního zatížení plynoucí z lepší hustoty a relevance reklam. Mezitím se podle něj Pinterestu podařilo zlepšit čisté ceny.
Zdroj: Getty Images
Přesto uvedl, že by společnosti mohl pomoci velký globální partner, zatímco menší lokální partneři mohou poskytnout další podporu. Walmsley uvedl, že společnost by mohla mít potenciál získat 2 miliardy dolarů z navýšení s partnery, což by umožnilo další zlepšení hustoty reklamy a příjmů. Uvedl, že výběr technologických společností jako partnerů společnosti Pinterest by mohl konkrétně pomoci jejímu úsilí v oblasti cílení a atribuce.
„Slyšeli jsme dostatek prvních pozitivních ohlasů, které nám dávají jistotu, že raná partnerství s reklamními technologiemi společnosti Pinterest již zlepšila vnímanou návratnost výdajů na reklamu (ROAS) mezi inzerenty, kteří ji začali využívat, a myslíme si, že to vytváří předpoklady pro zrychlení příjmů ještě před přidáním významných nových zdrojů poptávky, což by mohlo vést k postupnému funkčnímu zlepšení monetizace,“ řekl.
Akcie BioNTech klesají. Na vině je výhled vakcíny proti CoviduInvestoři se místo toho zaměřili na výhled společnosti na letošní rok ohledně prodeje vakcíny proti Covid-19.Akcie společnosti BioNTech v pondělí v předobchodní fázi ztratily 4,2 % poté, co společnost vykázala za čtvrté čtvrtletí zisk ve výši 9,26 EUR na akcii při tržbách 4,28 miliardy EUR. EUR na akcii při tržbách 3,65 mld. EUR, což je výrazně více, než očekávali analytici oslovení agenturou FactSet.„V roce 2022 jsme dosáhli významného pokroku tím, že jsme pokročili v naší přípravě a uvedli na trh první bivalentní vakcínu Covid-19 adaptovanou na Omicron BA.4/BA.5,“ uvedl v prohlášení spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Ugur Sahin. „S výhledem na rok 2023 a další roky plánujeme pokračovat v investicích do naší transformace se zaměřením na budování komerčních kapacit v onkologii a práci na registračních zkouškách.“Společnost BioNTech společně s firmou Pfizer vyvinula první vakcínu Covid-19 schválenou v USA a počítá s tím, že prodej této vakcíny tvoří významnou část jejích celkových příjmů. Skupina očekává, že tržby z vakcíny Covid-19 budou v roce 2023 činit přibližně 5 miliard eur, což investory zklamalo.„Přestože se očekává, že adaptace vakcíny povede ke zvýšené poptávce, předpokládá se menší počet primárních očkování a snížená úroveň posílení celé populace,“ uvedla společnost ve svém výhledu.„Výhled společnosti na tržby z vakcín Covid-19 za celý rok 2023 … je výrazně nižší než současný konsenzus, který činí více než 8 miliard eur, což odráží klesající poptávku po celopopulační úrovni posilujícího očkování,“ napsal ve své poznámce Lee Brown, analytik investiční výzkumné skupiny Third Bridge.Chcete využít této příležitosti?Brown rovněž upozornil na sdělení společnosti BioNTech, že znovu projednává svou smlouvu o dodávkách s Evropskou komisí, což podle analytika „může vést ke zpoždění dodávek o několik let nebo ke snížení dříve nasmlouvaných objemů“.Nezdálo se, že by tato zpráva měla vliv na akcie společnosti Pfizer, které se v předobchodní fázi obchodování pohybovaly těsně nad úrovní.UBS tvrdí, že tato akcie sociálních médií může díky plánům na zlepšení reklamy vzrůst o více než 25 %Podle banky UBS by akcie Pinterest mohly zaznamenat velké zisky, protože nové vedení tlačí platformu k uvolnění nevyužitých reklamních příležitostí.Analytik Lloyd Walmsley zvýšil doporučení na nákup z neutrální. Walmsley zvýšil cílovou cenu o 8 USD na 35 USD. To znamená nárůst o 27,4 % oproti hodnotě, na které akcie v pátek uzavřely.„Inzerenti nám říkají, že Pinterest pod novým generálním ředitelem Billem Readym podniká odvážnější kroky a postupuje rychleji, což nám dává větší důvěru v pravděpodobnost celkové realizace,“ uvedl Walmsley v nedělním sdělení klientům. Ready převzal funkci v červnu 2022.Pinterest si v předobchodní fázi připsal 4,4 %. V roce 2023 si akcie polepšily o 13,1 %.Walmsley uvedl, že strategie monetizace partnerů Pinterestu začala vykazovat „rychlé zlepšení“ v mezinárodním prostoru. Podle jeho slov by nárůst mezinárodní reklamy mohl společnosti přidat téměř 500 milionů dolarů na tržbách, pokud bude mít v roce 2024 podobný 1% podíl na klíčových nových trzích. Nebo by podle něj společnost mohla v roce 2024 dosáhnout příjmů ve výši 681 milionů USD, pokud by podíl průměrných příjmů na uživatele, který je mezinárodní, dosáhl základní úrovně Facebooku.Společnost také zaznamenala nárůst reklamního zatížení plynoucí z lepší hustoty a relevance reklam. Mezitím se podle něj Pinterestu podařilo zlepšit čisté ceny.Přesto uvedl, že by společnosti mohl pomoci velký globální partner, zatímco menší lokální partneři mohou poskytnout další podporu. Walmsley uvedl, že společnost by mohla mít potenciál získat 2 miliardy dolarů z navýšení s partnery, což by umožnilo další zlepšení hustoty reklamy a příjmů. Uvedl, že výběr technologických společností jako partnerů společnosti Pinterest by mohl konkrétně pomoci jejímu úsilí v oblasti cílení a atribuce.„Slyšeli jsme dostatek prvních pozitivních ohlasů, které nám dávají jistotu, že raná partnerství s reklamními technologiemi společnosti Pinterest již zlepšila vnímanou návratnost výdajů na reklamu mezi inzerenty, kteří ji začali využívat, a myslíme si, že to vytváří předpoklady pro zrychlení příjmů ještě před přidáním významných nových zdrojů poptávky, což by mohlo vést k postupnému funkčnímu zlepšení monetizace,“ řekl.