novou pozici mezi zhruba 15 000 zaměstnanci, kteří pracují v jejím ústředí v Bentonville v Arkansasu. Tato pozice, nazvaná ředitel pro mobilitu na pracovišti, má velmi specifický úkol: Vymyslet, jak přimět 10 % místních zaměstnanců maloobchodního řetězce, aby do práce dojížděli jiným způsobem než pouze autem. Walmart si tento cíl původně stanovil v létě 2019, pár měsíců poté, co představil plány na výstavbu nového firemního kampusu o rozloze 350 akrů. Cílem bylo, aby do letošního roku 10 % zaměstnanců v Bentonville dojíždělo do práce na kole, ale dosažení této hranice se ukázalo být těžší, než se očekávalo. Společnost proto loni posunula termín na rok 2025, kdy má být nový kampus otevřen, a najala Kourtney Barrettovou, aby ji pomohla tento termín splnit.
42letý Barrettová, podnikatelka a vášnivá cyklistka, která dříve vedla obchodní komoru v Bentonville, byl požádána, aby změnila domovskou kancelář společnosti Walmart z pracoviště, kde se standardně jezdí autem, na pracoviště, kde tisíce zaměstnanců denně volí aktivní nebo veřejnou dopravu. „Budujeme něco od základů,“ říká.
Když společnost Walmart změnila termín, rozšířila také podmínky tak, aby zahrnovaly chůzi, jízdu na koloběžce, autobusem, spolujízdu nebo jakoukoli jinou formu dopravy, která není individuální automobilovou dopravou. Aby se zaměstnanec započítal do 10 %, musí po dobu jednoho roku dvakrát nebo třikrát týdně používat alternativní způsoby dopravy. Podle společnosti tuto normu v současné době splňuje méně než 1 % zaměstnanců v Bentonville.
„Ve společnosti Walmart nemáme silnou kulturu aktivního dojíždění,“ říká Cindi Marsiglio, senior viceprezidentka pro firemní nemovitosti, která řídí společnost Barrett a dohlíží na přechod do nových kanceláří. „Nemáme infrastrukturu, programy ani pobídky, které by vás k tomu vybízely – a to ani v těch nejkrásnějších dnech a za nejlepšího počasí.“
Zdroj: Bloomberg
Marsiglio říká, že snaha o využívání jízdních kol a dalších forem mikromobility má společnosti Walmart pomoci nejen snížit emise oxidu uhličitého, ale také zajistit, aby zaměstnanci byli zdravější, spokojenější a produktivnější, a zmírnit dopravní zácpy v Bentonville. Stejně jako nový kampus je to také součást snahy zajistit, aby Walmart přilákal ty nejlepší talenty s životním stylem, který se vyrovná tomu, co mohou nabídnout technologické společnosti na pobřeží. Jde o to, aby se okolní krajina Ozark – kterou Marsiglio nazývá „velkou přírodou“ – stala součástí každodenního života zaměstnanců a aby potenciálním zaměstnancům ukázala tuto vzkvétající venkovní kulturu.
V uplynulém desetiletí se oblast Bentonville s množstvím stezek v Ozarku, včetně 36 mil dlouhé zelené stezky spojující Fayetteville s novým areálem Walmartu, stala oblíbeným místem pro horská kola. (Před nástupem do práce ve Walmartu se Barrettová podílela na založení skupiny Women of Oz, která usiluje o zvýšení dostupnosti cyklistiky pro ženy.) Nyní se toto město, které se samo prohlásilo za „hlavní město horské cyklistiky na světě“, snaží navázat na rekreační cyklistiku a vytvořit kulturu dojíždění na kole mezi více než 55 000 obyvateli.
Při prosazování 10% podílu se společnost Walmart spojila s celostátním obchodním sdružením People for Bikes, které lobbuje ve prospěch odvětví a obhajuje zájmy jezdců. V roce 2020 pomohla nadace Walton Family Foundation založit pobočku této skupiny v Bentonville, která spolupracuje s městem a podniky na rozšiřování cyklistické infrastruktury a vzdělávání obyvatel. V loňském roce byly v Bentonville dokončeny první 2 míle chráněných cyklistických pruhů v ulicích města. Nedávno také schválilo dluhopisovou iniciativu na financování úprav některých hlavních koridorů, aby byly pro cyklisty bezpečnější. „Rekreační stránku máme víceméně vyřešenou,“ říká John Paul Shaffer, ředitel pro inovace v severozápadním Arkansasu ve společnosti People for Bikes. „Jak se teď začneme dívat na kola jako na součást sítě mobility, která spojuje lidi tam, kam potřebují?“
Po otevření nového areálu společnosti Walmart bude zhruba polovina zaměstnanců bydlet v okruhu 5 mil od svého pracoviště. V plánu je, že každý zaměstnanec bude mít snadný přístup k parkovišti pro kola, sprchám a skříňkám. Marsiglio říká, že zpočátku bude pravděpodobně více míst než cyklistů, ale společnost sází na to, že dosáhne svého 10% cíle. Tato důvěra jí umožnila snížit počet míst vyhrazených pro automobily. „Podařilo se mi nepostavit celé parkoviště,“ říká.
Zdroj: Bloomberg
Neexistují žádné zjevné precedenty, kdy by si americký zaměstnavatel velikosti Walmartu stanovil takový cíl a najal manažera, který by mu ho pomohl splnit. Cíl 10 % „se zdá být dosažitelný a ambiciózní,“ říká John MacArthur, vedoucí programu udržitelné dopravy v Centru pro výzkum a vzdělávání v dopravě na Portlandské státní univerzitě. „Nebude to okamžité, protože lidé jsou pravděpodobně velmi podmíněni používáním svého auta. Tento typ místa potřebuje trpělivost.“
Za necelý rok ve funkci Barrettová experimentuje s náborovými taktikami. Na interní nástěnce společnosti založila skupinu cyklistických ambasadorů (nyní má již 550 členů), kde sdílí průvodce po cyklistických zařízeních v okolí a návody na organizování skupinových vyjížděk. Pořádá „obědy a školení“ na témata, jako je navigace při stavbě silnic v okolí Bentonville. A zkoumá možné motivační programy, například odměňování častých jezdců slevami na kola a další vybavení prodávané společností Walmart.
Podle Barrettové je zatím nejúspěšnějším způsobem osvěty prosté nasedání lidí na kola. Na firemních parkovištích staví stany plné elektrokol a dalších kol a odchytává zaměstnance cestou do práce. „Je to jako odebírat vzorky v Sam’s Clubu. Dnes vás nenapadlo ochutnat tenhle pekanový ořech v čokoládě, ale tady ho máte,“ říká. Podle ní často stačí jedna jízda na parkovišti, aby lidé, kteří se bojí, že se vybourají nebo budou vypadat hloupě, překonali faktor zastrašování. „Když to prostě zkusíte, většina práce je hotová.“
Jejím prvním konvertitou byla matka pracující v oblasti globálního dodržování předpisů, která se loni v květnu zastavila u stanu na parkovišti, aby si vyzkoušela elektrokolo. „Odešla z předváděcí akce, šla na walmart.com, koupila si e-kolo a poslala mi jeho fotku,“ říká Barrettová, „teď dala dohromady skupinovou jízdu pro celou budovu a dělá roztleskávačku.“
novou pozici mezi zhruba 15 000 zaměstnanci, kteří pracují v jejím ústředí v Bentonville v Arkansasu. Tato pozice, nazvaná ředitel pro mobilitu na pracovišti, má velmi specifický úkol: Vymyslet, jak přimět 10 % místních zaměstnanců maloobchodního řetězce, aby do práce dojížděli jiným způsobem než pouze autem. Walmart si tento cíl původně stanovil v létě 2019, pár měsíců poté, co představil plány na výstavbu nového firemního kampusu o rozloze 350 akrů. Cílem bylo, aby do letošního roku 10 % zaměstnanců v Bentonville dojíždělo do práce na kole, ale dosažení této hranice se ukázalo být těžší, než se očekávalo. Společnost proto loni posunula termín na rok 2025, kdy má být nový kampus otevřen, a najala Kourtney Barrettovou, aby ji pomohla tento termín splnit.42letý Barrettová, podnikatelka a vášnivá cyklistka, která dříve vedla obchodní komoru v Bentonville, byl požádána, aby změnila domovskou kancelář společnosti Walmart z pracoviště, kde se standardně jezdí autem, na pracoviště, kde tisíce zaměstnanců denně volí aktivní nebo veřejnou dopravu. „Budujeme něco od základů,“ říká.Když společnost Walmart změnila termín, rozšířila také podmínky tak, aby zahrnovaly chůzi, jízdu na koloběžce, autobusem, spolujízdu nebo jakoukoli jinou formu dopravy, která není individuální automobilovou dopravou. Aby se zaměstnanec započítal do 10 %, musí po dobu jednoho roku dvakrát nebo třikrát týdně používat alternativní způsoby dopravy. Podle společnosti tuto normu v současné době splňuje méně než 1 % zaměstnanců v Bentonville.„Ve společnosti Walmart nemáme silnou kulturu aktivního dojíždění,“ říká Cindi Marsiglio, senior viceprezidentka pro firemní nemovitosti, která řídí společnost Barrett a dohlíží na přechod do nových kanceláří. „Nemáme infrastrukturu, programy ani pobídky, které by vás k tomu vybízely – a to ani v těch nejkrásnějších dnech a za nejlepšího počasí.“Marsiglio říká, že snaha o využívání jízdních kol a dalších forem mikromobility má společnosti Walmart pomoci nejen snížit emise oxidu uhličitého, ale také zajistit, aby zaměstnanci byli zdravější, spokojenější a produktivnější, a zmírnit dopravní zácpy v Bentonville. Stejně jako nový kampus je to také součást snahy zajistit, aby Walmart přilákal ty nejlepší talenty s životním stylem, který se vyrovná tomu, co mohou nabídnout technologické společnosti na pobřeží. Jde o to, aby se okolní krajina Ozark – kterou Marsiglio nazývá „velkou přírodou“ – stala součástí každodenního života zaměstnanců a aby potenciálním zaměstnancům ukázala tuto vzkvétající venkovní kulturu.V uplynulém desetiletí se oblast Bentonville s množstvím stezek v Ozarku, včetně 36 mil dlouhé zelené stezky spojující Fayetteville s novým areálem Walmartu, stala oblíbeným místem pro horská kola. Nyní se toto město, které se samo prohlásilo za „hlavní město horské cyklistiky na světě“, snaží navázat na rekreační cyklistiku a vytvořit kulturu dojíždění na kole mezi více než 55 000 obyvateli.Při prosazování 10% podílu se společnost Walmart spojila s celostátním obchodním sdružením People for Bikes, které lobbuje ve prospěch odvětví a obhajuje zájmy jezdců. V roce 2020 pomohla nadace Walton Family Foundation založit pobočku této skupiny v Bentonville, která spolupracuje s městem a podniky na rozšiřování cyklistické infrastruktury a vzdělávání obyvatel. V loňském roce byly v Bentonville dokončeny první 2 míle chráněných cyklistických pruhů v ulicích města. Nedávno také schválilo dluhopisovou iniciativu na financování úprav některých hlavních koridorů, aby byly pro cyklisty bezpečnější. „Rekreační stránku máme víceméně vyřešenou,“ říká John Paul Shaffer, ředitel pro inovace v severozápadním Arkansasu ve společnosti People for Bikes. „Jak se teď začneme dívat na kola jako na součást sítě mobility, která spojuje lidi tam, kam potřebují?“Chcete využít této příležitosti?Po otevření nového areálu společnosti Walmart bude zhruba polovina zaměstnanců bydlet v okruhu 5 mil od svého pracoviště. V plánu je, že každý zaměstnanec bude mít snadný přístup k parkovišti pro kola, sprchám a skříňkám. Marsiglio říká, že zpočátku bude pravděpodobně více míst než cyklistů, ale společnost sází na to, že dosáhne svého 10% cíle. Tato důvěra jí umožnila snížit počet míst vyhrazených pro automobily. „Podařilo se mi nepostavit celé parkoviště,“ říká.Neexistují žádné zjevné precedenty, kdy by si americký zaměstnavatel velikosti Walmartu stanovil takový cíl a najal manažera, který by mu ho pomohl splnit. Cíl 10 % „se zdá být dosažitelný a ambiciózní,“ říká John MacArthur, vedoucí programu udržitelné dopravy v Centru pro výzkum a vzdělávání v dopravě na Portlandské státní univerzitě. „Nebude to okamžité, protože lidé jsou pravděpodobně velmi podmíněni používáním svého auta. Tento typ místa potřebuje trpělivost.“Za necelý rok ve funkci Barrettová experimentuje s náborovými taktikami. Na interní nástěnce společnosti založila skupinu cyklistických ambasadorů , kde sdílí průvodce po cyklistických zařízeních v okolí a návody na organizování skupinových vyjížděk. Pořádá „obědy a školení“ na témata, jako je navigace při stavbě silnic v okolí Bentonville. A zkoumá možné motivační programy, například odměňování častých jezdců slevami na kola a další vybavení prodávané společností Walmart.Podle Barrettové je zatím nejúspěšnějším způsobem osvěty prosté nasedání lidí na kola. Na firemních parkovištích staví stany plné elektrokol a dalších kol a odchytává zaměstnance cestou do práce. „Je to jako odebírat vzorky v Sam’s Clubu. Dnes vás nenapadlo ochutnat tenhle pekanový ořech v čokoládě, ale tady ho máte,“ říká. Podle ní často stačí jedna jízda na parkovišti, aby lidé, kteří se bojí, že se vybourají nebo budou vypadat hloupě, překonali faktor zastrašování. „Když to prostě zkusíte, většina práce je hotová.“Jejím prvním konvertitou byla matka pracující v oblasti globálního dodržování předpisů, která se loni v květnu zastavila u stanu na parkovišti, aby si vyzkoušela elektrokolo. „Odešla z předváděcí akce, šla na walmart.com, koupila si e-kolo a poslala mi jeho fotku,“ říká Barrettová, „teď dala dohromady skupinovou jízdu pro celou budovu a dělá roztleskávačku.“
Výsledková sezóna technologických gigantů opět přinesla důležité signály o tom, jak se jednotlivé společnosti vyrovnávají s nástupem umělé inteligence a...