Zaměstnanci se stali nejnepolapitelnějšími zákazníky vrcholového vedení. Generální ředitelé někdy říkají, že jejich nejcennější aktivum každý večer opouští budovu. Dnes to platí z poloviny: Zaměstnanci mají vysokou hodnotu, ale mnozí z nich už do kanceláře nepřicházejí a někteří budovu opouštějí nadobro.
Generální ředitelé by za normálních okolností hledali řešení tichého odchodu a velké výpovědi u personálního oddělení. Zaměstnanci jsou vyčerpaní pandemií a přetrvávajícími sociálními, finančními a politickými problémy. Řeší pocity izolace, skepse a nedostatku sounáležitosti na pracovišti.
Současný stav práce vyžaduje bližší pohled na organizační schéma a roli komunikátora. Komunikátor může mít tituly od ředitele komunikace přes viceprezidenta pro zaměstnaneckou kulturu až po ředitele pro vztahy s veřejností. Ačkoli jsou často začleněni do oddělení lidských zdrojů nebo marketingu, jejich výchozí rolí je někdy role vykonavatele příkazů, nikoli stratéga.
Komunikátor je srdcem a duší pracoviště. Jsou tajnou ingrediencí pro udržení zaměstnanců.

Jedním z důsledků pandemie je, že zaměstnanci požadují od svého zaměstnavatele větší transparentnost a autenticitu a důkaz, že mu na nich záleží, a to nejen tím, že je spravedlivě zaplatí, ale tím, že věnuje pozornost jejich celému já: jejich fyzické, duševní, sociální a finanční pohodě. Denně hodnotí generálního ředitele a veřejně ho činí odpovědným na rostoucím seznamu sociálních platforem.
Ti, kdo se zabývají strategiemi budování značky zaměstnavatele, vědí, že jde o výzvu směrem dovnitř, která vyžaduje efektivní komunikaci se zaměstnanci. Vyžaduje transparentnost ze strany generálního ředitele, lepší komunikaci mezi manažery a zaměstnanci a kulturu, v níž zaměstnanci věří v účel své společnosti.
Všechny sebelepší plány týkající se benefitů, firemního poslání a kariérních příležitostí jsou pro většinu zaměstnanců ztraceny, pokud nejsou správně komunikovány. Vysoké zisky nebo růstová trajektorie společnosti jsou skvělé pro akcionáře, ale nespokojení zaměstnanci mohou firmu položit během jedné newyorské minuty.
PARTNERSTVÍ MEZI ŘEDITELEM A KOMUNIKÁTOREM JE KLÍČEM K UDRŽENÍ SILNÉ KULTURY
Zatímco vedení společnosti musí více investovat do komunikační funkce, komunikátoři si musí zvýšit kvalifikaci a změnit priority, aby se lépe přizpůsobili generálnímu řediteli. Například napsat dobrou tiskovou zprávu je sice stále základem vztahů s médii, ale je to méně důležité než vědět, jak rozvíjet smysluplné vztahy s novináři.

Plán diverzity, rovnosti a inkluze je sice důležitý, ale dobrý komunikátor se ujistí, že to, co se skrývá za písmeny D, E a I, je neprůstřelné, než se vydá ven a začne vychvalovat působivou strategii DEI své společnosti. Chytří komunikátoři vědí, že než začnou zvát lidi do domu, musí opravit základy svého domu a uklidit některé nepořádky. Generální ředitelé se musí zabývat problémy DEI své společnosti, a ne požadovat PR kampaň kolem polovičatých iniciativ.
Ještě nikdy nebyla taková doba, aby komunikátoři využili své jedinečné postavení hlavního vypravěče a ochránce značky ke spoluvytváření lepšího prostředí na pracovišti, které z tichého odchodu a velké výpovědi udělá slova psaná malými písmeny s menším dopadem.
Generální ředitelé, kteří kladou důraz na pohodu zaměstnanců, budou od svých vedoucích komunikace očekávat rozvoj těchto pěti kompetencí, které budou hrát rozhodující roli při jejich rozvoji.
BUDOVÁNÍ VZTAHŮ
To se podle nejnovějšího průzkumu HarrisX/Ragan mezi více než 500 komunikačními pracovníky a generálními řediteli umístilo na první místo v seznamu kompetencí, které generální ředitelé u svých komunikačních lídrů nejvíce oceňují. Generální ředitelé musí pustit vedoucí komunikace do zasedací místnosti a na další strategická jednání a motivovat k mezioborové spolupráci s personálním oddělením a marketingem.
PLYNULOST V PODNIKÁNÍ

Každý, kdo zastává vedoucí pozici, by měl rozumět podnikání své společnosti zevnitř. Měli by tíhnout k datům a plynně ovládat obchodní termíny od P&L po GAAP. Komunikátor, který dokáže propojit to, co dělá, s hospodářskými výsledky, si pravděpodobně získá pozornost a respekt generálního ředitele. Empatický generální ředitel dá komunikátorovi při orientaci v rozvahách určitý prostor.
STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ PROJEKTŮ
Firemní komunikátor je zodpovědný za širokou škálu oblastí, od krizového řízení po vztahy s médii, od firemní odpovědnosti po finanční komunikaci. Vzhledem k závratné škále neustále zapnutých platforem musí být silný komunikátor mistrem v organizaci a určování priorit iniciativ. Dovednosti v oblasti řízení projektů jsou podceňovány, o strategickém řízení projektů se téměř nemluví.
PÍSEMNOSTI
Co se stalo s dobrým psaním? Generální ředitelé předpokládají, že jejich komunikační oddělení tvoří skvělí spisovatelé. Musí si to ověřit. Je třeba věnovat více pozornosti abecedě psaní.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























