Právě v těžkých časech lídři prokazují a vzbuzují důvěru, že vize a poslání jejich organizace jsou silnější a že z nich vyjdou lepší a silnější.
Vedoucí pracovníci mají závazky vůči představenstvu a zákazníkům své organizace, ale také vůči svým zaměstnancům a snaží se o co nejhladší přechod – zejména pokud si cení udržení a přilákání nových talentů. Nedávný průzkum zjistil, že 66 % zaměstnanců uvedlo, že kvůli nedávným vlnám propouštění ztratili důvěru ve stabilitu a jistotu zaměstnání na plný úvazek, a 62 % uvedlo, že se kvůli tomu cítí méně bezpečně, když se zavážou k jednomu zaměstnavateli.
Není žádným tajemstvím, že hromadné propouštění, ke kterému dochází v různých odvětvích, může mít negativní dopad na duševní zdraví pracovníků v různých oborech. Ztráta zaměstnání vyvolává pocity zranitelnosti a nízké sebeúcty, které mohou potenciálně přerůst v depresi a zoufalství. A pozdní výzvy v podobě inflace a recese mohou zvýšit pocity stresu a úzkosti.
Pracoviště by mohlo a mělo podporovat duševní zdraví tím, že poskytuje prostředky obživy, smysl pro cíl a společenství, kde lidé mohou sdílet myšlenky a pracovat na společném cíli. V této náročné době však může být také rizikem. Podle Světové zdravotnické organizace stojí deprese a úzkost celosvětovou ekonomiku 1 bilion dolarů ročně v podobě ztráty produktivity a odhadem 12 miliard pracovních dní ročně.
V době extrémních potíží je třeba učinit nepředstavitelná rozhodnutí, která umožní vytvořit novou efektivitu, zmírnit rizika, pracovat efektivněji a změnit pozici podniku. Nakonec jsme ale všichni lidé a ani v podnikání nejde jen o efektivitu komunikace, empatii a transparentnost. To je základ naší společnosti a to vštěpují svým týmům skuteční lídři.

Pokud prožíváte toto náročné období, zde je několik způsobů, jak zvládnout těžká rozhodnutí a zajistit péči o zaměstnance a jejich duševní zdraví.
Vést se soucitem
Pokud jste se někdy ocitli v situaci, kdy jste museli vyřadit lidi ze svých týmů, víte, jaké to je, když společně trpíte. Naše společnost je založena na vztazích. Naši nezávislí distributoři pěstují důvěryhodné vztahy se svými zákazníky a svými týmy, aby byli úspěšní.
Vedení se soucitem podporuje větší loajalitu, zapojení zaměstnanců a spolupráci. V těžkých chvílích vám komunikace se zaměstnanci se soucitem usnadní přechod.
Transparentní komunikace
Transparentnost je nejlepší a podle našeho názoru jediný způsob, jak přistupovat k zaměstnancům v době změn. A právě z tohoto důvodu je otevřená a upřímná komunikace nedílnou součástí. Nedávná zpráva společnosti Axios HQ týkající se komunikace na pracovišti v roce 2023 totiž zjistila, že provozní změny jsou první a nejkritičtější novinky, o kterých chtějí zaměstnanci vědět. Ať už tedy komunikujete prostřednictvím e-mailu, videa nebo celofiremní radnice, vedoucí pracovníci by měli cítit povinnost upřímně a otevřeně informovat o změnách ve firemním provozu.
Pomáhat zaměstnancům pochopit rizika, kterým společnost čelí, a důvody a způsoby přijímání rozhodnutí může podpořit vzájemný respekt a poskytnout větší pocit porozumění. Koneckonců zaměstnanci mohou být nejlepšími vyslanci vaší společnosti; ať už zůstávají, nebo odcházejí, chcete, aby věděli, že vaše organizace udělala vše, co mohla, aby se postarala o všechny.
Důstojné zacházení s lidmi

Jedním z nejlepších způsobů, jak chránit duševní zdraví člověka, který se dozví špatnou zprávu, je udržet jeho sebeúctu a sebevědomí. Uznejte jejich přínos a udělejte vše, co je ve vašich silách, abyste jim pomohli s přechodem v jejich kariéře, a to pomocí balíčků, doporučení nebo jiných rozumných zdrojů.
Život je cesta – ať už v osobním životě, nebo v podnikání, nikdy není přímočará. Během nepřízně osudu čelíme výzvám, ale jejich překonáváním si vytváříme příležitosti, abychom z nich vyšli silnější a lepší než kdykoli předtím.
Tato změna na pracovišti je časem pro osvěžení, hledání a zefektivnění nových procesů, řešení problémů, udržitelné rozšiřování a vývoj. Zjistěte, jak může vaše organizace více ovlivnit svou komunitu. Pokud jste vedoucím pracovníkem, který činí pro svou organizaci těžká rozhodnutí, nikdy nezapomeňte, že je důležité, jak se projevujete, protože lidé se dívají.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























