Původně chtěl Netflix toto opatření zavést koncem prvního čtvrtletí, ale v úterý uvedl, že ho zavede až ve druhém čtvrtletí.
„To sice znamená, že část očekávaného nárůstu počtu členů a přínosu pro tržby spadne do třetího čtvrtletí namísto druhého, ale věříme, že to povede k lepším výsledkům jak ze strany našich členů, tak ze strany našeho podnikání,“ uvedla společnost ve své zprávě o výsledcích.
Společnost uvedla, že růst počtu předplatitelů byl ovlivněn na mezinárodních trzích, kde již tyto iniciativy zavedla.
Zde jsou výsledky, které Netflix v úterý oznámil, ve srovnání s odhady analytiků oslovených společností Refinitiv:
Zisk na akcii: 2,88 USD oproti očekávaným 2,86 USD
Tržby: 8,16 miliardy USD oproti očekávaným 8,18 miliardy USD.
Za čtvrtletí končící 31. března vykázala společnost Netflix zisk 1,31 miliardy dolarů, tj. 2,88 dolaru na akcii, oproti 1,6 miliardy dolarů, tj. 3,53 dolaru na akcii, o rok dříve. Tržby vzrostly na 8,16 miliardy USD ze 7,87 miliardy USD v předchozím období.

Akcie Netflixu zpočátku klesly o více než 10 %, ale v průběhu obchodování po skončení obchodování se většinou zotavily.
Pro investory bylo v popředí zájmu omezení sdílení hesel ze strany Netflixu. Koncem loňského roku společnost uvedla, že začne zavádět opatření, aby si lidé, kteří si půjčovali cizí účty, vytvořili vlastní.
Společnost uvedla, že účty sdílí více než 100 milionů domácností, což je asi 43 % její celosvětové uživatelské základny. To ovlivnilo její schopnost investovat do nového obsahu, uvedl Netflix. Možnost podpory reklam i omezení sdílení hesel mají zvýšit zisky.
„Spuštění ve druhém čtvrtletí bude mít široký záběr, včetně USA a většiny našich zemí, když o tom uvažujeme z hlediska příjmů,“ řekl spoluředitel Greg Peters na úterním hovoru k výsledkům. Peters přirovnal přechod na placené sdílení ke zvyšování cen – předplatitelé se zpočátku zdráhají a ruší služby, pak se pomalu vracejí a zakládají si vlastní účty.
V únoru Netflix nastínil pokyny pro sdílení hesel ve čtyřech zemích: Nový Zéland, Kanada, Portugalsko a Španělsko. Společnost uvedla, že bude od uživatelů v těchto zemích požadovat, aby si pro své účty nastavili „primární místo“, a za příplatek umožní uživatelům zřídit až dva „podúčty“ pro ty, kteří nebydlí v místě svého bydliště.
Společnost Netflix v úterý uvedla, že je spokojena se svým úsilím o zmírnění sdílení hesel. V Latinské Americe společnost uvedla, že po oznámení novinky zaznamenala zrušení, což ovlivnilo krátkodobý růst. Netflix však dodal, že tito žadatelé o výpůjčku na heslo si později aktivují vlastní účty ad přidají stávající členy jako účty „extra členů“. V důsledku toho společnost uvedla, že zaznamenává vyšší příjmy.
V Kanadě, která bude pravděpodobně sloužit jako vzor pro USA, se díky spuštění placeného sdílení zvýšila členská základna a růst příjmů se zrychlil a „roste rychleji než v USA“.

Společnost uvedla, že v souvislosti se zaváděním iniciativ placeného sdílení očekává, že v blízkém období se angažovanost – kterou měří společnost Nielsen pro svou úroveň podporovanou reklamou – „pravděpodobně mírně sníží“. Přesto společnost věří, že se odrazí ode dna, jak je vidět v mezinárodních regionech.
Očekává nárůst příjmů
Netflix uvedl, že věří, že placené sdílení zajistí v budoucnu vyšší příjmy, protože se snaží zlepšit své služby. V úterý Netflix uvedl, že v roce 2024 očekává výdaje na obsah v rozsahu zhruba 17 miliard USD.
Spolupředseda představenstva Ted Sarandos v úterý uvedl, že společnost doufá, že se vyhne stávce scénáristů, a že jednání se Sdružením amerických scénáristů pokračují.
„Scenáristů a WGA si vážíme a bez nich bychom tu nemohli být. Stávku nechceme,“ řekl Sarandos v úterý. Přesto Sarandos poznamenal, že pokud by ke stávce přece jen došlo, Netflix má připravenou bohatou nabídku televizních pořadů a filmů.
Netflix v úterý poznamenal, že „konkurence zůstává intenzivní, protože soupeříme s mnoha formami zábavy“.
V úterý se Netflix rozloučil s tím, co ho přivedlo na začátek – s rozesíláním DVD, při kterém rozesílal zákazníkům disky v červených obálkách. Generální ředitel společnosti Ted Sarandos v příspěvku na blogu uvedl, že konečně ukončí podnikání s DVD, které „se nadále zmenšuje“.
Před rokem Netflix vykázal první ztrátu předplatitelů za posledních deset let, čímž se jeho akcie, stejně jako akcie jeho mediálních kolegů, dostaly na spirálu poklesu. Výsledky přiměly Netflix a jeho streamovací konkurenty, aby se zaměřili na zisky a ne na počet předplatitelů.
Když se Netflix snažil zvýšit své zisky a počet předplatitelů, zaměřil se na plán podporovaný reklamou a také na omezení sdílení hesel.
V listopadu loňského roku Netflix představil svou levnější úroveň s reklamami, která stojí 6,99 USD měsíčně. Třída podporovaná reklamou přišla krátce poté, co přišla o předplatitele, protože se zvýšila konkurence v oblasti streamování.
Sarandos nedávno uvedl, že společnost bude v budoucnu pravděpodobně nabízet více vrstev podporovaných reklamou.
Tarif Netflixu s podporou reklam nyní obsahuje v průměru 95 % stejného obsahu jako tarify bez reklam, a to díky nedávným licenčním smlouvám, uvedla společnost v úterý.

„Jsme spokojeni se současným výkonem a trajektorií ekonomiky našich reklamních tarifů na člena,“ uvedla v úterý společnost Netflix.
Peters v úterý dodal, že Netflix není připraven oznámit nebo předpovědět očekávání týkající se plánu podporovaného reklamou.
Na některých trzích Netflix po zavedení placeného sdílení zaznamenal přesun uživatelů mezi jednotlivými úrovněmi, uvedl Peters, i když to bylo velmi „specifické pro danou zemi“.
Vedoucí pracovníci se rovněž zabývali závadou, kvůli níž miliony lidí nemohly v neděli sledovat živé vysílání filmu Láska je slepá.
Peters i Sarandos uvedli, že společnost „opravdu mrzí, že jsme zklamali tolik lidí“.
Peters dodal, že z technického hlediska má Netflix infrastrukturu na to, aby živé vysílání zvládl, jako to udělal v březnu s komediálním speciálem Chrise Rocka. Ale že „při pokusu o vylepšení speciálu Chrise Rocka se objevila chyba“. „Nemáme rádi, když se takové věci stávají, ale poučíme se z toho,“ řekl Peters.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























