Daňové úlevy na nákup elektromobilů jsou mrkví. Nyní přichází na řadu hůl.
Přicházejí přísnější emisní normy pro výfukové plyny. Správce Agentury pro ochranu životního prostředí Michael Regan představí tyto normy na akci ve Washingtonu.
„Těchto ambiciózních norem lze snadno dosáhnout díky programu prezidenta Bidena Investice do Ameriky, který již nyní přispívá k historickému pokroku ve výrobě většího počtu elektromobilů vyráběných v USA a k zajištění globální konkurenceschopnosti Ameriky,“ uvedl Regan v tiskové zprávě.
Agentura EPA se snaží zpřísnit emisní předpisy, které ve výsledku zabrání téměř 10 miliardám tun emisí oxidu uhličitého a eliminují potřebu dovozu 20 miliard barelů ropy. Zpřísnění pravidel také v budoucnu ztíží a zdraží prodej automobilů spalujících benzin a vypouštějících oxid uhličitý.
Oxid uhličitý je hlavním skleníkovým plynem, který je obviňován z globální změny klimatu.
Pravidla navržená ve středu, která se vztahují na vozidla modelového roku 2027 a dále, jsou posledním krokem prezidenta Bidena ke snížení množství skleníkových plynů vypouštěných americkými automobily. V srpnu 2021 uspořádal Biden v Bílém domě akci, na níž se členové několika automobilových společností zavázali, že do roku 2030 budou v USA elektrifikovat 50 % všech prodaných nových automobilů.
Zdroj: Getty Images
(Lídr v oblasti elektromobilů Tesla (TSLA) na tuto akci pozván nebyl).
Bidenův cíl zahrnuje plně bateriové elektromobily neboli BEV, plug-in hybridní vozidla neboli PHEV a také vozidla poháněná palivovými články. V USA se ročně prodá jen několik vozidel s palivovými články. prodeje PHEV jsou významné, ale v roce 2022 tvořily jen asi 20 % všech amerických prodejů plug-in vozidel. Na vozidla BEV připadá přibližně 80 %.
Ještě v roce 2017 tvořily PHEV téměř 50 % prodejů plug-in vozidel v USA. Levnější a účinnější baterie znamenají, že umístění plynového a elektrického pohonu do automobilu v dnešní době přidává příliš mnoho nákladů bez mnoha výhod.
Po události v roce 2021 se výrobci automobilů včetně společností Ford Motor (F) a General Motors (GM) zavázali, že v příštích několika letech vynaloží stovky miliard dolarů na vývoj modelů elektromobilů a také na budování montážních a bateriových kapacit potřebných k jejich výrobě.
Aby pomohla výrobcům automobilů splnit jejich závazky, přijala Bidenova administrativa v roce 2022 zákon o snížení inflace, který zahrnoval daňové úlevy na nákup elektromobilů. Úvěr ve výši až 7 500 USD na způsobilý elektromobil pomáhá udržet atraktivní elektromobily cenově dostupné pro kupce automobilů v USA.
Biden také poskytl miliardy na zlepšení nabíjecí infrastruktury v USA. Díky tomu, že je kde se připojit, jsou elektromobily také atraktivnější.
Výrobci automobilů těží jak z rostoucí sítě nabíjecích stanic, tak z úvěrů na vozidla, i když úvěry nebyly tak velkým přínosem, jak někteří doufali. Daňový úřad IRS zveřejní 17. dubna nové pokyny k úvěrům. Některé elektromobily přijdou o polovinu nebo celý úvěr kvůli tomu, odkud odebírají baterie a materiály pro baterie.
Zdroj: Getty Images
Průmysl však pocítí bolest ze zpřísnění emisních omezení.
Agentura EPA se domnívá, že nová pravidla, která nejsou podrobně rozepsána, mohou zhruba do roku 2032 zvýšit podíl prodejů vozidel s nulovými emisemi až na 67 % všech prodejů nových automobilů. To představuje zrychlení oproti cíli z roku 2021, kdy mělo být do roku 2030 dosaženo 50 %.
Z praktického hlediska není míra rozšíření až tak důležitá. Nové předpisy se omezují na následující: Pro výrobce automobilů bude dražší nedodržovat emisní předpisy.
Výrobci automobilů již musí plnit normy průměrné spotřeby paliva. Jejich nedodržení má za následek pokuty. Fiat Chrysler, který je nyní součástí společnosti Stellantis (STLA), zaplatil pokutu 79 milionů dolarů za nesplnění cílů v oblasti spotřeby paliva pro modelový rok 2017. To jsou nejnovější údaje, které má vláda k dispozici.
Nová pravidla budou znamenat, že pokuty porostou, což zvýší náklady na výrobu tradičních vozidel, zatímco úvěry a technologická zlepšení sníží náklady na výrobu elektrických vozidel.
Takto by to mělo fungovat.
Po tomto oznámení uslyší investoři nespočet analytiků a odborníků z automobilového průmyslu, kteří budou diskutovat o tom, zda jsou cíle realistické, či nikoli.
„Nejnovější a agresivnější mandáty Bidenovy administrativy EPA by vyžadovaly nerealistickou úroveň investic do všeho, od výroby vozidel až po podporu infrastruktury,“ uvedl v e-mailovém prohlášení Karl Brauer, výkonný analytik společnosti iSeeCars.com, která poskytuje informace o prodeji automobilů.
Zdroj: Bloomberg
Výrobci automobilů by rádi získali více podrobností. „I když bude nějakou dobu trvat, než dnešní návrhy posoudíme, jsme překvapeni, že žádná z alternativ není v souladu s prezidentem dříve oznámeným cílem 50 % elektromobilů do roku 2030,“ uvedl v e-mailovém prohlášení mluvčí společnosti Stellantis. „Těšíme se na konstruktivní dialog s agenturou v průběhu dalšího procesu.“
Další debata je jistá. Těžší je odhadnout, co se na základě těchto zpráv stane s akciemi automobilů.
Akcie, které se mohou nebo budou pohybovat, jsou všichni staří známí. Jsou to akcie čistě automobilových výrobců, včetně společností Tesla, Rivian Automotive (RIVN), Polestar Automotive (PSNY) a Lucid (LCID).
Pohnout se mohou i akcie společností Ford, GM a Stellantis. Všechny tři společnosti plánují do konce desetiletí prodávat v Severní Americe miliony elektromobilů ročně.
Na začátku středy se toho moc nedělo. Akcie Tesla v předobchodní fázi klesly o 0,4 %. Akcie Fordu mírně vzrostly, zatímco akcie GM klesly. Futures na akcie S&P 500 a Dow Jones Industrial Average vzrostly o 0,2 %, resp. 0,3 %.
Dopady nových pravidel EPA budou trvat desítky let. Investoři se prozatím na rok 2030 nesoustředí. Na rok 2023 je toho příliš mnoho špatného.
Rostoucí úrokové sazby a snižující se dostupnost vozidel vyvolávají u investorů obavy o poptávku po nových automobilech a zisky výrobců automobilů. Při vstupu do středečního obchodování průměrná akcie v indexu Russell 3000 Auto and Auto Parts poklesla za posledních 12 měsíců o zhruba 40 %, zatímco indexy S&P a Dow za stejné období poklesly o zhruba 7 %, resp. 2 %.
Daňové úlevy na nákup elektromobilů jsou mrkví. Nyní přichází na řadu hůl.Přicházejí přísnější emisní normy pro výfukové plyny. Správce Agentury pro ochranu životního prostředí Michael Regan představí tyto normy na akci ve Washingtonu.„Těchto ambiciózních norem lze snadno dosáhnout díky programu prezidenta Bidena Investice do Ameriky, který již nyní přispívá k historickému pokroku ve výrobě většího počtu elektromobilů vyráběných v USA a k zajištění globální konkurenceschopnosti Ameriky,“ uvedl Regan v tiskové zprávě.Agentura EPA se snaží zpřísnit emisní předpisy, které ve výsledku zabrání téměř 10 miliardám tun emisí oxidu uhličitého a eliminují potřebu dovozu 20 miliard barelů ropy. Zpřísnění pravidel také v budoucnu ztíží a zdraží prodej automobilů spalujících benzin a vypouštějících oxid uhličitý.Oxid uhličitý je hlavním skleníkovým plynem, který je obviňován z globální změny klimatu.Pravidla navržená ve středu, která se vztahují na vozidla modelového roku 2027 a dále, jsou posledním krokem prezidenta Bidena ke snížení množství skleníkových plynů vypouštěných americkými automobily. V srpnu 2021 uspořádal Biden v Bílém domě akci, na níž se členové několika automobilových společností zavázali, že do roku 2030 budou v USA elektrifikovat 50 % všech prodaných nových automobilů. na tuto akci pozván nebyl).Chcete využít této příležitosti?Bidenův cíl zahrnuje plně bateriové elektromobily neboli BEV, plug-in hybridní vozidla neboli PHEV a také vozidla poháněná palivovými články. V USA se ročně prodá jen několik vozidel s palivovými články. prodeje PHEV jsou významné, ale v roce 2022 tvořily jen asi 20 % všech amerických prodejů plug-in vozidel. Na vozidla BEV připadá přibližně 80 %.Ještě v roce 2017 tvořily PHEV téměř 50 % prodejů plug-in vozidel v USA. Levnější a účinnější baterie znamenají, že umístění plynového a elektrického pohonu do automobilu v dnešní době přidává příliš mnoho nákladů bez mnoha výhod.Po události v roce 2021 se výrobci automobilů včetně společností Ford Motor a General Motors zavázali, že v příštích několika letech vynaloží stovky miliard dolarů na vývoj modelů elektromobilů a také na budování montážních a bateriových kapacit potřebných k jejich výrobě.Aby pomohla výrobcům automobilů splnit jejich závazky, přijala Bidenova administrativa v roce 2022 zákon o snížení inflace, který zahrnoval daňové úlevy na nákup elektromobilů. Úvěr ve výši až 7 500 USD na způsobilý elektromobil pomáhá udržet atraktivní elektromobily cenově dostupné pro kupce automobilů v USA.Biden také poskytl miliardy na zlepšení nabíjecí infrastruktury v USA. Díky tomu, že je kde se připojit, jsou elektromobily také atraktivnější.Výrobci automobilů těží jak z rostoucí sítě nabíjecích stanic, tak z úvěrů na vozidla, i když úvěry nebyly tak velkým přínosem, jak někteří doufali. Daňový úřad IRS zveřejní 17. dubna nové pokyny k úvěrům. Některé elektromobily přijdou o polovinu nebo celý úvěr kvůli tomu, odkud odebírají baterie a materiály pro baterie.Průmysl však pocítí bolest ze zpřísnění emisních omezení.Agentura EPA se domnívá, že nová pravidla, která nejsou podrobně rozepsána, mohou zhruba do roku 2032 zvýšit podíl prodejů vozidel s nulovými emisemi až na 67 % všech prodejů nových automobilů. To představuje zrychlení oproti cíli z roku 2021, kdy mělo být do roku 2030 dosaženo 50 %.Z praktického hlediska není míra rozšíření až tak důležitá. Nové předpisy se omezují na následující: Pro výrobce automobilů bude dražší nedodržovat emisní předpisy.Výrobci automobilů již musí plnit normy průměrné spotřeby paliva. Jejich nedodržení má za následek pokuty. Fiat Chrysler, který je nyní součástí společnosti Stellantis , zaplatil pokutu 79 milionů dolarů za nesplnění cílů v oblasti spotřeby paliva pro modelový rok 2017. To jsou nejnovější údaje, které má vláda k dispozici.Nová pravidla budou znamenat, že pokuty porostou, což zvýší náklady na výrobu tradičních vozidel, zatímco úvěry a technologická zlepšení sníží náklady na výrobu elektrických vozidel.Takto by to mělo fungovat.Po tomto oznámení uslyší investoři nespočet analytiků a odborníků z automobilového průmyslu, kteří budou diskutovat o tom, zda jsou cíle realistické, či nikoli.„Nejnovější a agresivnější mandáty Bidenovy administrativy EPA by vyžadovaly nerealistickou úroveň investic do všeho, od výroby vozidel až po podporu infrastruktury,“ uvedl v e-mailovém prohlášení Karl Brauer, výkonný analytik společnosti iSeeCars.com, která poskytuje informace o prodeji automobilů.Výrobci automobilů by rádi získali více podrobností. „I když bude nějakou dobu trvat, než dnešní návrhy posoudíme, jsme překvapeni, že žádná z alternativ není v souladu s prezidentem dříve oznámeným cílem 50 % elektromobilů do roku 2030,“ uvedl v e-mailovém prohlášení mluvčí společnosti Stellantis. „Těšíme se na konstruktivní dialog s agenturou v průběhu dalšího procesu.“Další debata je jistá. Těžší je odhadnout, co se na základě těchto zpráv stane s akciemi automobilů.Akcie, které se mohou nebo budou pohybovat, jsou všichni staří známí. Jsou to akcie čistě automobilových výrobců, včetně společností Tesla, Rivian Automotive , Polestar Automotive a Lucid .Pohnout se mohou i akcie společností Ford, GM a Stellantis. Všechny tři společnosti plánují do konce desetiletí prodávat v Severní Americe miliony elektromobilů ročně.Na začátku středy se toho moc nedělo. Akcie Tesla v předobchodní fázi klesly o 0,4 %. Akcie Fordu mírně vzrostly, zatímco akcie GM klesly. Futures na akcie S&P 500 a Dow Jones Industrial Average vzrostly o 0,2 %, resp. 0,3 %.Dopady nových pravidel EPA budou trvat desítky let. Investoři se prozatím na rok 2030 nesoustředí. Na rok 2023 je toho příliš mnoho špatného.Rostoucí úrokové sazby a snižující se dostupnost vozidel vyvolávají u investorů obavy o poptávku po nových automobilech a zisky výrobců automobilů. Při vstupu do středečního obchodování průměrná akcie v indexu Russell 3000 Auto and Auto Parts poklesla za posledních 12 měsíců o zhruba 40 %, zatímco indexy S&P a Dow za stejné období poklesly o zhruba 7 %, resp. 2 %.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...