bude pokračovat ve snižování cen, aby podpořila poptávku, i když se zlevňování na začátku letošního roku výrazně podepsalo na ziskovosti.
Provozní marže společnosti Tesla Inc. (TSLA) se v prvním čtvrtletí snížila na 11,4 %, což je zhruba dvouleté minimum, poté, co společnost v lednu a březnu zlevnila své elektromobily. Musk tento měsíc provedl již několik dalších kol snižování cen a uvedl, že mu nevadí, že na každém prodaném voze vydělá méně peněz.
„Zaujali jsme stanovisko, že prosazování vyšších objemů a většího vozového parku je zde správnou volbou oproti nižšímu objemu a vyšší marži,“ řekl šéf společnosti analytikům ve středu pozdě večer. Spolu s finančním ředitelem Zacharym Kirkhornem stáhl prognózu automobilové marže pro letošní rok a opakovaně upozornil, že ekonomické podmínky jsou nejisté.
Akcie Tesly před začátkem čtvrtečního řádného obchodování klesly až o 8,5 % na 165,33 USD. Za celý rok akcie vzrostly o 47 %.
Slevy společnosti Tesla jsou dramatické jak rozsahem, tak časovým rozpětím – během pouhých tří měsíců snížila startovací cenu Modelu Y o 29 %. Muskovy kroky podnítily debatu o tom, zda operuje z pozice síly, nebo slabosti. Tesla sice zůstává nejprodávanějším výrobcem elektromobilů a je ve vzácné pozici, kdy je vyrábí se ziskem ve velkém měřítku, ale její růst se dramaticky zpomalil s tím, jak rostou náklady na půjčky a jak další automobilky uvádějí na trh konkurenční plug-in modely.
„Tesla prochází těžkým obdobím,“ řekl Gene Munster, řídící partner společnosti Deepwater Asset Management. „Drží se pohromadě, ale investoři chtějí vidět, že se některé z těchto trendů začnou zlepšovat.“
Hrubá marže společnosti Tesla v automobilovém průmyslu bez započtení prodeje regulačních úvěrů klesla za čtvrtletí na 19 %, což je pod hranicí 20 %, o které Kirkhorn před třemi měsíci řekl, že společnost očekává, že se nad ní letos udrží.
„Je těžké říci, jaká bude marže,“ odpověděl Musk na otázku, s jakou úrovní ziskovosti je Tesla spokojena.
Zdroj: Bloomberg
Kirkhorn dodal, že snižující se marže bude důvodem k obavám pouze tehdy, pokud sníží schopnost Tesly reinvestovat do budoucích produktů.
„Máme hodně prostoru, než se to stane něčím, co budeme muset přehodnotit,“ řekl.
Tesla má i nadále náskok před ostatními výrobci automobilů v návratnosti prodejů: V roce 2022 vykázala General Motors Co. provozní marži 6,6 %, zatímco Ford Motor Co. 4 %.
Tržby v prvním čtvrtletí vzrostly o 24 % na 23,33 miliardy dolarů, což odpovídá průměrnému odhadu analytiků ve výši 23,35 miliardy dolarů. Zisk bez zahrnutí některých položek klesl na 85 centů na akcii, což je jen o málo méně, než konsenzus předpokládal ve výši 86 centů, a volný peněžní tok se propadl na dvouleté minimum 441 milionů dolarů.
Tesla zopakovala, že její letošní produkce splní předchozí výhled na složený průměrný růst o 50 % v průběhu několika let, a uvedla, že je na dobré cestě vyrobit letos nejméně 1,8 milionu vozidel. Ve čtvrtletí vyrobila 440 808 a dodala 422 875 vozů, což vedlo k nárůstu denních zásob na úroveň, která byla naposledy zaznamenána na začátku roku 2020.
Musk sice analytikům sdělil, že objednávky převyšují výrobu, ale podobně se vyjádřil i na posledním hovoru k výsledkům společnosti Tesla.
Zdroj: Shutterstock
Výroba dlouho očekávaného pick-upu Tesla Cybertruck bude zahájena ještě letos v továrně v Texasu, přičemž k dodání dojde pravděpodobně ve třetím čtvrtletí. Společnost rovněž pokročila v přípravě platformy pro vozidla nové generace, u nichž očekává, že je bude schopna vyrábět s polovičními náklady oproti současným modelům.
Jedinečné postavení společnosti Tesla mezi výrobci elektromobilů vyvolává srovnání s počátky automobilky Ford. Jeho inovace z počátku 20. století – pohyblivá montážní linka – vyřadila ostatní výrobce automobilů z provozu tím, že snížila náklady na úroveň, které se ostatní společnosti nemohly vyrovnat.
Musk ve středu uvedl, že Tesla se nesnaží vyřadit konkurenci z podnikání, ale učinit své vozy dostupnějšími v době rostoucích úrokových sazeb a tvrdohlavé inflace.
„Chystají se využít prostor ve své marži k vytvoření větší poptávky,“ řekl Ben Kallo, analytik společnosti Robert W. Baird, v rozhovoru pro televizi Bloomberg. „Mohou snížit ceny a vyboxovat ostatní.“
bude pokračovat ve snižování cen, aby podpořila poptávku, i když se zlevňování na začátku letošního roku výrazně podepsalo na ziskovosti.Provozní marže společnosti Tesla Inc. se v prvním čtvrtletí snížila na 11,4 %, což je zhruba dvouleté minimum, poté, co společnost v lednu a březnu zlevnila své elektromobily. Musk tento měsíc provedl již několik dalších kol snižování cen a uvedl, že mu nevadí, že na každém prodaném voze vydělá méně peněz.„Zaujali jsme stanovisko, že prosazování vyšších objemů a většího vozového parku je zde správnou volbou oproti nižšímu objemu a vyšší marži,“ řekl šéf společnosti analytikům ve středu pozdě večer. Spolu s finančním ředitelem Zacharym Kirkhornem stáhl prognózu automobilové marže pro letošní rok a opakovaně upozornil, že ekonomické podmínky jsou nejisté.Akcie Tesly před začátkem čtvrtečního řádného obchodování klesly až o 8,5 % na 165,33 USD. Za celý rok akcie vzrostly o 47 %.Slevy společnosti Tesla jsou dramatické jak rozsahem, tak časovým rozpětím – během pouhých tří měsíců snížila startovací cenu Modelu Y o 29 %. Muskovy kroky podnítily debatu o tom, zda operuje z pozice síly, nebo slabosti. Tesla sice zůstává nejprodávanějším výrobcem elektromobilů a je ve vzácné pozici, kdy je vyrábí se ziskem ve velkém měřítku, ale její růst se dramaticky zpomalil s tím, jak rostou náklady na půjčky a jak další automobilky uvádějí na trh konkurenční plug-in modely.„Tesla prochází těžkým obdobím,“ řekl Gene Munster, řídící partner společnosti Deepwater Asset Management. „Drží se pohromadě, ale investoři chtějí vidět, že se některé z těchto trendů začnou zlepšovat.“Chcete využít této příležitosti?Hrubá marže společnosti Tesla v automobilovém průmyslu bez započtení prodeje regulačních úvěrů klesla za čtvrtletí na 19 %, což je pod hranicí 20 %, o které Kirkhorn před třemi měsíci řekl, že společnost očekává, že se nad ní letos udrží.„Je těžké říci, jaká bude marže,“ odpověděl Musk na otázku, s jakou úrovní ziskovosti je Tesla spokojena.Kirkhorn dodal, že snižující se marže bude důvodem k obavám pouze tehdy, pokud sníží schopnost Tesly reinvestovat do budoucích produktů.„Máme hodně prostoru, než se to stane něčím, co budeme muset přehodnotit,“ řekl.Tesla má i nadále náskok před ostatními výrobci automobilů v návratnosti prodejů: V roce 2022 vykázala General Motors Co. provozní marži 6,6 %, zatímco Ford Motor Co. 4 %.Tržby v prvním čtvrtletí vzrostly o 24 % na 23,33 miliardy dolarů, což odpovídá průměrnému odhadu analytiků ve výši 23,35 miliardy dolarů. Zisk bez zahrnutí některých položek klesl na 85 centů na akcii, což je jen o málo méně, než konsenzus předpokládal ve výši 86 centů, a volný peněžní tok se propadl na dvouleté minimum 441 milionů dolarů.Tesla zopakovala, že její letošní produkce splní předchozí výhled na složený průměrný růst o 50 % v průběhu několika let, a uvedla, že je na dobré cestě vyrobit letos nejméně 1,8 milionu vozidel. Ve čtvrtletí vyrobila 440 808 a dodala 422 875 vozů, což vedlo k nárůstu denních zásob na úroveň, která byla naposledy zaznamenána na začátku roku 2020.Musk sice analytikům sdělil, že objednávky převyšují výrobu, ale podobně se vyjádřil i na posledním hovoru k výsledkům společnosti Tesla.Výroba dlouho očekávaného pick-upu Tesla Cybertruck bude zahájena ještě letos v továrně v Texasu, přičemž k dodání dojde pravděpodobně ve třetím čtvrtletí. Společnost rovněž pokročila v přípravě platformy pro vozidla nové generace, u nichž očekává, že je bude schopna vyrábět s polovičními náklady oproti současným modelům.Jedinečné postavení společnosti Tesla mezi výrobci elektromobilů vyvolává srovnání s počátky automobilky Ford. Jeho inovace z počátku 20. století – pohyblivá montážní linka – vyřadila ostatní výrobce automobilů z provozu tím, že snížila náklady na úroveň, které se ostatní společnosti nemohly vyrovnat.Musk ve středu uvedl, že Tesla se nesnaží vyřadit konkurenci z podnikání, ale učinit své vozy dostupnějšími v době rostoucích úrokových sazeb a tvrdohlavé inflace.„Chystají se využít prostor ve své marži k vytvoření větší poptávky,“ řekl Ben Kallo, analytik společnosti Robert W. Baird, v rozhovoru pro televizi Bloomberg. „Mohou snížit ceny a vyboxovat ostatní.“
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...