Velcí investoři posilují kalifornský plán na zpoplatnění přístavních kamionů
Rušné kalifornské námořní přístavy, jimž dominují mohutné kontejnerové lodě a stoupající jeřáby, se mohou zdát nepravděpodobným prostředím pro investory, kteří se snaží využít "zelené" revoluce.
Díky státnímu plánu postupně do roku 2035 vyřadit z provozu těžké nákladní automobily s naftovými motory, které převážejí kontejnery na lodě a do skladů, se však přístavy staly místem, kde se objevili investoři orientovaní na budoucnost, kteří stojí ve frontě na vybudování nabíjecích stanic pro elektrické návěsy, které budou nakonec obsluhovat tyto obchodní brány.
Mezi společnostmi, které vkládají peníze, jsou například realitní společnost CBRE Group (NYSE:CBRE) Group, skladový gigant Prologis Inc a investiční manažer BlackRock Inc (NYSE:BLK), kteří očekávají výplatu, až budou náhradní nákladní vozy v širším provozu.
Kalifornská energetická komise (CEC) odhaduje, že stát bude do roku 2030 potřebovat 157 000 nabíječek pro střední a těžké nákladní vozy, které budou podporovat celou řadu nákladních vozidel – včetně přibližně 30 000 nákladních souprav, které převážejí náklad z přístavů. Na výstavbu těchto nabíječek vyčlenila 1,7 miliardy dolarů a odhaduje, že 1 000 z nich již využívají návěsy a autobusy.
Spojené státy zavádějí elektrická vozidla, včetně elektrických návěsů, pomaleji než Evropa a Asie. Přeprava zboží z námořního přístavu do místa určení je odvětvím, které je nejvhodnější k tomu, aby tuto mezeru začalo odstraňovat. Je to proto, že kratší a předvídatelnější okružní jízdy v tomto typu dopravy odpovídají kapacitě baterií stávajících souprav nebo tahačů, které lze nabíjet přes noc na firemních dvorech, a nikoli pomocí rychlonabíječek na dálnicích, které vyžadují více energie a infrastruktury.
„Problémem jsou pozemky a energie,“ říká Rob Shaw, výkonný ředitel pro soukromou infrastrukturu ve společnosti CBRE Investment Management.
Kalifornský startup Forum Mobility se sídlem v Oaklandu v lednu oznámil společný podnik s CBRE Investment Management a Homecoming Capital v hodnotě 400 milionů dolarů, jehož cílem je vybudovat infrastrukturu pro dobíjení elektromobilů na podporu nákladní dopravy. Společnost BlackRock je mezitím součástí další skupiny, která investuje 650 milionů dolarů do výstavby nabíječek podél tras nákladní dopravy.
V nejrušnějším přístavním komplexu v Los Angeles a Long Beach se nachází několik nabíječek pro řidiče těžkých a středně těžkých nákladních vozidel. Protože nemovitosti v přístavu jsou drahé, většina prvních projektů nabíjení nákladních vozidel bude podle odborníků „za plotem“ na pozemcích přepravních společností.
Podle Henrika Hollanda, globálního šéfa společnosti Prologis (NYSE:PLD) Mobility, by snaha CBRE a dalších investorů do nemovitostí a infrastruktury mohla pomoci překonat „slepičí vejce“ v zavádění elektrických nákladních vozidel ve Spojených státech. Elektrické nákladní automobily nemohou fungovat bez nabíječek, ale nemá smysl budovat nabíječky, pokud řidiči nepoužívají elektrické nákladní automobily.
Společnost Prologis, největší americký vlastník skladů, vytvořila svůj podnik v oblasti mobility, který instaluje nabíječky pro elektrické nákladní automobily a solární panely. Nájemci skladů v koridoru nákladní dopravy v jižní Kalifornii podléhají pravidlům o čistotě ovzduší, která po nich vyžadují kompenzaci znečištění z nákladních automobilů, které navštěvují jejich zařízení.
Společnost Prologis již umístila celkem 38 dvouportových nabíječek od švédsko-švýcarského výrobce ABB Ltd. na dvě nemovitosti v oblasti Los Angeles pro skladovací a distribuční společnost patřící přepravnímu gigantu Maersk, který přechází na elektrický vozový park.
Podle Hollanda ze společnosti Prologis Mobility bude k urychlení přechodu na elektricky poháněnou nákladní dopravu zapotřebí „spojení nemovitostí a energetické infrastruktury“.
Velcí výrobci elektrických nákladních vozidel, kteří jsou podrážděni nedostatkem veřejných nabíječek, se vrhají do budování infrastruktury potřebné k podpoře prodeje velkých nákladních vozidel, ale bude to chvíli trvat.
„Doba realizace projektu rychlého nabíjení v depu se v současné době měří na roky, nikoli na týdny nebo měsíce,“ řekl John O’Leary, generální ředitel Daimler Truck Holding AG (OTC:MBGAF), Daimler Truck North America.
Výrobce elektrických nákladních automobilů se spojil se společnostmi BlackRock Renewable Power a NextEra Energy (NYSE:NEE) Resources a společně vybudovali za 650 milionů dolarů vysoce výkonné nabíjecí stanice na kritických trasách nákladní dopravy v jižní Kalifornii, na severovýchodě USA a v Texasu, v místech hlavních námořních přístavů.
Několik představitelů odvětví uvedlo, že limitujícím faktorem je povolování a schvalování na straně elektrifikace. Nicméně věří, že do roku 2035 bude dostatek nabíječek pro přístavní nákladní dopravu, protože projekty jsou méně složité.
„Rok 2035 je vzdálen 12 let… za tu dobu se toho dá udělat hodně,“ řekl konzultant pro infrastrukturu Charlie Allcock.
POWER PLAY
Zdroj: Getty Images
Zástupci odvětví se shodují, že úspěch projektů nabíjení komerčních nákladních vozidel nezávisí na výrobě energie, ale na připojení míst k potřebné energii.
„V současné době si můžete objednat vozidlo, nechat si ho vyrobit ze surovin a poté vám ho doručit rychleji, než trvá průměrné prodloužení vedení,“ řekl Greg Sarvas, vedoucí programu elektrické dopravy v Los Angeles Department of Water and Power, s odkazem na proces dodávání energie na místo.
Podle vedoucích pracovníků energetických společností je obtížné předstihnout poptávku, protože energetické regulační orgány vyžadují, aby energetické společnosti stavěly podle potřeby, a nikoli podle prognóz.
„To nás dostává do menší krize,“ řekla Chanel Parsonová, ředitelka pro elektrifikaci budov a dopravy ve společnosti Southern California Edison, kterou vlastní Edison International (NYSE:EIX).
Instalace přenosového vedení může trvat měsíce až roky, uvedli vedoucí pracovníci energetických společností. Kromě toho se energetické společnosti musí potýkat s nedostatkem klíčových dílů, včetně některých transformátorů a spínacích zařízení.
Mezitím se hledají lokality s přebytkem výkonu, tzv. „headroom“, které by umožnily umístění nabíjecích projektů.
Prezident společnosti Hight Logistics Rudy Diaz řekl, že tým společnosti Forum Mobility, který dohlížel na jeho projekt elektrické nabíječky v Long Beach, našel „jehlu v kupce sena“. Předchozí nájemce podle něj nainstaloval 800ampérový panel, který poháněl porouchaný překopávač sena v jeho skladu.
Toto nefunkční zařízení bylo napájeno dostatečným množstvím energie pro 80 % první fáze jeho projektu elektrifikace nákladní dopravy. Diaz zprovoznil čtyři dvouportové nabíječky vyrobené společností Tellus Power Green za méně než rok.
„Je to relikvie,“ řekl Diaz o zaprášeném kaufu. „Bůh mu žehnej.“
Díky státnímu plánu postupně do roku 2035 vyřadit z provozu těžké nákladní automobily s naftovými motory, které převážejí kontejnery na lodě a do skladů, se však přístavy staly místem, kde se objevili investoři orientovaní na budoucnost, kteří stojí ve frontě na vybudování nabíjecích stanic pro elektrické návěsy, které budou nakonec obsluhovat tyto obchodní brány.Mezi společnostmi, které vkládají peníze, jsou například realitní společnost CBRE Group Group, skladový gigant Prologis Inc a investiční manažer BlackRock Inc , kteří očekávají výplatu, až budou náhradní nákladní vozy v širším provozu.Kalifornská energetická komise odhaduje, že stát bude do roku 2030 potřebovat 157 000 nabíječek pro střední a těžké nákladní vozy, které budou podporovat celou řadu nákladních vozidel – včetně přibližně 30 000 nákladních souprav, které převážejí náklad z přístavů. Na výstavbu těchto nabíječek vyčlenila 1,7 miliardy dolarů a odhaduje, že 1 000 z nich již využívají návěsy a autobusy.Spojené státy zavádějí elektrická vozidla, včetně elektrických návěsů, pomaleji než Evropa a Asie. Přeprava zboží z námořního přístavu do místa určení je odvětvím, které je nejvhodnější k tomu, aby tuto mezeru začalo odstraňovat. Je to proto, že kratší a předvídatelnější okružní jízdy v tomto typu dopravy odpovídají kapacitě baterií stávajících souprav nebo tahačů, které lze nabíjet přes noc na firemních dvorech, a nikoli pomocí rychlonabíječek na dálnicích, které vyžadují více energie a infrastruktury.„Problémem jsou pozemky a energie,“ říká Rob Shaw, výkonný ředitel pro soukromou infrastrukturu ve společnosti CBRE Investment Management.Kalifornský startup Forum Mobility se sídlem v Oaklandu v lednu oznámil společný podnik s CBRE Investment Management a Homecoming Capital v hodnotě 400 milionů dolarů, jehož cílem je vybudovat infrastrukturu pro dobíjení elektromobilů na podporu nákladní dopravy. Společnost BlackRock je mezitím součástí další skupiny, která investuje 650 milionů dolarů do výstavby nabíječek podél tras nákladní dopravy.V nejrušnějším přístavním komplexu v Los Angeles a Long Beach se nachází několik nabíječek pro řidiče těžkých a středně těžkých nákladních vozidel. Protože nemovitosti v přístavu jsou drahé, většina prvních projektů nabíjení nákladních vozidel bude podle odborníků „za plotem“ na pozemcích přepravních společností.Chcete využít této příležitosti?KUŘE A VEJCEPodle Henrika Hollanda, globálního šéfa společnosti Prologis Mobility, by snaha CBRE a dalších investorů do nemovitostí a infrastruktury mohla pomoci překonat „slepičí vejce“ v zavádění elektrických nákladních vozidel ve Spojených státech. Elektrické nákladní automobily nemohou fungovat bez nabíječek, ale nemá smysl budovat nabíječky, pokud řidiči nepoužívají elektrické nákladní automobily.Společnost Prologis, největší americký vlastník skladů, vytvořila svůj podnik v oblasti mobility, který instaluje nabíječky pro elektrické nákladní automobily a solární panely. Nájemci skladů v koridoru nákladní dopravy v jižní Kalifornii podléhají pravidlům o čistotě ovzduší, která po nich vyžadují kompenzaci znečištění z nákladních automobilů, které navštěvují jejich zařízení.Společnost Prologis již umístila celkem 38 dvouportových nabíječek od švédsko-švýcarského výrobce ABB Ltd. na dvě nemovitosti v oblasti Los Angeles pro skladovací a distribuční společnost patřící přepravnímu gigantu Maersk, který přechází na elektrický vozový park.Podle Hollanda ze společnosti Prologis Mobility bude k urychlení přechodu na elektricky poháněnou nákladní dopravu zapotřebí „spojení nemovitostí a energetické infrastruktury“.Velcí výrobci elektrických nákladních vozidel, kteří jsou podrážděni nedostatkem veřejných nabíječek, se vrhají do budování infrastruktury potřebné k podpoře prodeje velkých nákladních vozidel, ale bude to chvíli trvat.„Doba realizace projektu rychlého nabíjení v depu se v současné době měří na roky, nikoli na týdny nebo měsíce,“ řekl John O’Leary, generální ředitel Daimler Truck Holding AG , Daimler Truck North America.Výrobce elektrických nákladních automobilů se spojil se společnostmi BlackRock Renewable Power a NextEra Energy Resources a společně vybudovali za 650 milionů dolarů vysoce výkonné nabíjecí stanice na kritických trasách nákladní dopravy v jižní Kalifornii, na severovýchodě USA a v Texasu, v místech hlavních námořních přístavů.Několik představitelů odvětví uvedlo, že limitujícím faktorem je povolování a schvalování na straně elektrifikace. Nicméně věří, že do roku 2035 bude dostatek nabíječek pro přístavní nákladní dopravu, protože projekty jsou méně složité.„Rok 2035 je vzdálen 12 let… za tu dobu se toho dá udělat hodně,“ řekl konzultant pro infrastrukturu Charlie Allcock.POWER PLAYZástupci odvětví se shodují, že úspěch projektů nabíjení komerčních nákladních vozidel nezávisí na výrobě energie, ale na připojení míst k potřebné energii.„V současné době si můžete objednat vozidlo, nechat si ho vyrobit ze surovin a poté vám ho doručit rychleji, než trvá průměrné prodloužení vedení,“ řekl Greg Sarvas, vedoucí programu elektrické dopravy v Los Angeles Department of Water and Power, s odkazem na proces dodávání energie na místo.Podle vedoucích pracovníků energetických společností je obtížné předstihnout poptávku, protože energetické regulační orgány vyžadují, aby energetické společnosti stavěly podle potřeby, a nikoli podle prognóz.„To nás dostává do menší krize,“ řekla Chanel Parsonová, ředitelka pro elektrifikaci budov a dopravy ve společnosti Southern California Edison, kterou vlastní Edison International .Instalace přenosového vedení může trvat měsíce až roky, uvedli vedoucí pracovníci energetických společností. Kromě toho se energetické společnosti musí potýkat s nedostatkem klíčových dílů, včetně některých transformátorů a spínacích zařízení.Mezitím se hledají lokality s přebytkem výkonu, tzv. „headroom“, které by umožnily umístění nabíjecích projektů.Prezident společnosti Hight Logistics Rudy Diaz řekl, že tým společnosti Forum Mobility, který dohlížel na jeho projekt elektrické nabíječky v Long Beach, našel „jehlu v kupce sena“. Předchozí nájemce podle něj nainstaloval 800ampérový panel, který poháněl porouchaný překopávač sena v jeho skladu.Toto nefunkční zařízení bylo napájeno dostatečným množstvím energie pro 80 % první fáze jeho projektu elektrifikace nákladní dopravy. Diaz zprovoznil čtyři dvouportové nabíječky vyrobené společností Tellus Power Green za méně než rok.„Je to relikvie,“ řekl Diaz o zaprášeném kaufu. „Bůh mu žehnej.“
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...