Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Velcí investoři posilují kalifornský plán na zpoplatnění přístavních kamionů

Rušné kalifornské námořní přístavy, jimž dominují mohutné kontejnerové lodě a stoupající jeřáby, se mohou zdát nepravděpodobným prostředím pro investory, kteří se snaží využít "zelené" revoluce.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
21 dubna, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Díky státnímu plánu postupně do roku 2035 vyřadit z provozu těžké nákladní automobily s naftovými motory, které převážejí kontejnery na lodě a do skladů, se však přístavy staly místem, kde se objevili investoři orientovaní na budoucnost, kteří stojí ve frontě na vybudování nabíjecích stanic pro elektrické návěsy, které budou nakonec obsluhovat tyto obchodní brány.

Mezi společnostmi, které vkládají peníze, jsou například realitní společnost CBRE Group (NYSE:CBRE) Group, skladový gigant Prologis Inc a investiční manažer BlackRock Inc (NYSE:BLK), kteří očekávají výplatu, až budou náhradní nákladní vozy v širším provozu.

Kalifornská energetická komise (CEC) odhaduje, že stát bude do roku 2030 potřebovat 157 000 nabíječek pro střední a těžké nákladní vozy, které budou podporovat celou řadu nákladních vozidel – včetně přibližně 30 000 nákladních souprav, které převážejí náklad z přístavů. Na výstavbu těchto nabíječek vyčlenila 1,7 miliardy dolarů a odhaduje, že 1 000 z nich již využívají návěsy a autobusy.

Spojené státy zavádějí elektrická vozidla, včetně elektrických návěsů, pomaleji než Evropa a Asie. Přeprava zboží z námořního přístavu do místa určení je odvětvím, které je nejvhodnější k tomu, aby tuto mezeru začalo odstraňovat. Je to proto, že kratší a předvídatelnější okružní jízdy v tomto typu dopravy odpovídají kapacitě baterií stávajících souprav nebo tahačů, které lze nabíjet přes noc na firemních dvorech, a nikoli pomocí rychlonabíječek na dálnicích, které vyžadují více energie a infrastruktury.

„Problémem jsou pozemky a energie,“ říká Rob Shaw, výkonný ředitel pro soukromou infrastrukturu ve společnosti CBRE Investment Management.

Advertisement

Kalifornský startup Forum Mobility se sídlem v Oaklandu v lednu oznámil společný podnik s CBRE Investment Management a Homecoming Capital v hodnotě 400 milionů dolarů, jehož cílem je vybudovat infrastrukturu pro dobíjení elektromobilů na podporu nákladní dopravy. Společnost BlackRock je mezitím součástí další skupiny, která investuje 650 milionů dolarů do výstavby nabíječek podél tras nákladní dopravy.

V nejrušnějším přístavním komplexu v Los Angeles a Long Beach se nachází několik nabíječek pro řidiče těžkých a středně těžkých nákladních vozidel. Protože nemovitosti v přístavu jsou drahé, většina prvních projektů nabíjení nákladních vozidel bude podle odborníků „za plotem“ na pozemcích přepravních společností.

Chcete využít této příležitosti?

KUŘE A VEJCE

Zdroj: Getty Images

Podle Henrika Hollanda, globálního šéfa společnosti Prologis (NYSE:PLD) Mobility, by snaha CBRE a dalších investorů do nemovitostí a infrastruktury mohla pomoci překonat „slepičí vejce“ v zavádění elektrických nákladních vozidel ve Spojených státech. Elektrické nákladní automobily nemohou fungovat bez nabíječek, ale nemá smysl budovat nabíječky, pokud řidiči nepoužívají elektrické nákladní automobily.

Společnost Prologis, největší americký vlastník skladů, vytvořila svůj podnik v oblasti mobility, který instaluje nabíječky pro elektrické nákladní automobily a solární panely. Nájemci skladů v koridoru nákladní dopravy v jižní Kalifornii podléhají pravidlům o čistotě ovzduší, která po nich vyžadují kompenzaci znečištění z nákladních automobilů, které navštěvují jejich zařízení.

Společnost Prologis již umístila celkem 38 dvouportových nabíječek od švédsko-švýcarského výrobce ABB Ltd. na dvě nemovitosti v oblasti Los Angeles pro skladovací a distribuční společnost patřící přepravnímu gigantu Maersk, který přechází na elektrický vozový park.

Podle Hollanda ze společnosti Prologis Mobility bude k urychlení přechodu na elektricky poháněnou nákladní dopravu zapotřebí „spojení nemovitostí a energetické infrastruktury“.

Velcí výrobci elektrických nákladních vozidel, kteří jsou podrážděni nedostatkem veřejných nabíječek, se vrhají do budování infrastruktury potřebné k podpoře prodeje velkých nákladních vozidel, ale bude to chvíli trvat.

„Doba realizace projektu rychlého nabíjení v depu se v současné době měří na roky, nikoli na týdny nebo měsíce,“ řekl John O’Leary, generální ředitel Daimler Truck Holding AG (OTC:MBGAF), Daimler Truck North America.

Výrobce elektrických nákladních automobilů se spojil se společnostmi BlackRock Renewable Power a NextEra Energy (NYSE:NEE) Resources a společně vybudovali za 650 milionů dolarů vysoce výkonné nabíjecí stanice na kritických trasách nákladní dopravy v jižní Kalifornii, na severovýchodě USA a v Texasu, v místech hlavních námořních přístavů.

Několik představitelů odvětví uvedlo, že limitujícím faktorem je povolování a schvalování na straně elektrifikace. Nicméně věří, že do roku 2035 bude dostatek nabíječek pro přístavní nákladní dopravu, protože projekty jsou méně složité.

„Rok 2035 je vzdálen 12 let… za tu dobu se toho dá udělat hodně,“ řekl konzultant pro infrastrukturu Charlie Allcock.

POWER PLAY

Zdroj: Getty Images

Zástupci odvětví se shodují, že úspěch projektů nabíjení komerčních nákladních vozidel nezávisí na výrobě energie, ale na připojení míst k potřebné energii.

„V současné době si můžete objednat vozidlo, nechat si ho vyrobit ze surovin a poté vám ho doručit rychleji, než trvá průměrné prodloužení vedení,“ řekl Greg Sarvas, vedoucí programu elektrické dopravy v Los Angeles Department of Water and Power, s odkazem na proces dodávání energie na místo.

Podle vedoucích pracovníků energetických společností je obtížné předstihnout poptávku, protože energetické regulační orgány vyžadují, aby energetické společnosti stavěly podle potřeby, a nikoli podle prognóz.

„To nás dostává do menší krize,“ řekla Chanel Parsonová, ředitelka pro elektrifikaci budov a dopravy ve společnosti Southern California Edison, kterou vlastní Edison International (NYSE:EIX).

Instalace přenosového vedení může trvat měsíce až roky, uvedli vedoucí pracovníci energetických společností. Kromě toho se energetické společnosti musí potýkat s nedostatkem klíčových dílů, včetně některých transformátorů a spínacích zařízení.

Mezitím se hledají lokality s přebytkem výkonu, tzv. „headroom“, které by umožnily umístění nabíjecích projektů.

Prezident společnosti Hight Logistics Rudy Diaz řekl, že tým společnosti Forum Mobility, který dohlížel na jeho projekt elektrické nabíječky v Long Beach, našel „jehlu v kupce sena“. Předchozí nájemce podle něj nainstaloval 800ampérový panel, který poháněl porouchaný překopávač sena v jeho skladu.

Toto nefunkční zařízení bylo napájeno dostatečným množstvím energie pro 80 % první fáze jeho projektu elektrifikace nákladní dopravy. Diaz zprovoznil čtyři dvouportové nabíječky vyrobené společností Tellus Power Green za méně než rok.

„Je to relikvie,“ řekl Diaz o zaprášeném kaufu. „Bůh mu žehnej.“

Díky státnímu plánu postupně do roku 2035 vyřadit z provozu těžké nákladní automobily s naftovými motory, které převážejí kontejnery na lodě a do skladů, se však přístavy staly místem, kde se objevili investoři orientovaní na budoucnost, kteří stojí ve frontě na vybudování nabíjecích stanic pro elektrické návěsy, které budou nakonec obsluhovat tyto obchodní brány.Mezi společnostmi, které vkládají peníze, jsou například realitní společnost CBRE Group Group, skladový gigant Prologis Inc a investiční manažer BlackRock Inc , kteří očekávají výplatu, až budou náhradní nákladní vozy v širším provozu.Kalifornská energetická komise odhaduje, že stát bude do roku 2030 potřebovat 157 000 nabíječek pro střední a těžké nákladní vozy, které budou podporovat celou řadu nákladních vozidel – včetně přibližně 30 000 nákladních souprav, které převážejí náklad z přístavů. Na výstavbu těchto nabíječek vyčlenila 1,7 miliardy dolarů a odhaduje, že 1 000 z nich již využívají návěsy a autobusy.Spojené státy zavádějí elektrická vozidla, včetně elektrických návěsů, pomaleji než Evropa a Asie. Přeprava zboží z námořního přístavu do místa určení je odvětvím, které je nejvhodnější k tomu, aby tuto mezeru začalo odstraňovat. Je to proto, že kratší a předvídatelnější okružní jízdy v tomto typu dopravy odpovídají kapacitě baterií stávajících souprav nebo tahačů, které lze nabíjet přes noc na firemních dvorech, a nikoli pomocí rychlonabíječek na dálnicích, které vyžadují více energie a infrastruktury.„Problémem jsou pozemky a energie,“ říká Rob Shaw, výkonný ředitel pro soukromou infrastrukturu ve společnosti CBRE Investment Management.Kalifornský startup Forum Mobility se sídlem v Oaklandu v lednu oznámil společný podnik s CBRE Investment Management a Homecoming Capital v hodnotě 400 milionů dolarů, jehož cílem je vybudovat infrastrukturu pro dobíjení elektromobilů na podporu nákladní dopravy. Společnost BlackRock je mezitím součástí další skupiny, která investuje 650 milionů dolarů do výstavby nabíječek podél tras nákladní dopravy.V nejrušnějším přístavním komplexu v Los Angeles a Long Beach se nachází několik nabíječek pro řidiče těžkých a středně těžkých nákladních vozidel. Protože nemovitosti v přístavu jsou drahé, většina prvních projektů nabíjení nákladních vozidel bude podle odborníků „za plotem“ na pozemcích přepravních společností.Chcete využít této příležitosti?KUŘE A VEJCEPodle Henrika Hollanda, globálního šéfa společnosti Prologis Mobility, by snaha CBRE a dalších investorů do nemovitostí a infrastruktury mohla pomoci překonat „slepičí vejce“ v zavádění elektrických nákladních vozidel ve Spojených státech. Elektrické nákladní automobily nemohou fungovat bez nabíječek, ale nemá smysl budovat nabíječky, pokud řidiči nepoužívají elektrické nákladní automobily.Společnost Prologis, největší americký vlastník skladů, vytvořila svůj podnik v oblasti mobility, který instaluje nabíječky pro elektrické nákladní automobily a solární panely. Nájemci skladů v koridoru nákladní dopravy v jižní Kalifornii podléhají pravidlům o čistotě ovzduší, která po nich vyžadují kompenzaci znečištění z nákladních automobilů, které navštěvují jejich zařízení.Společnost Prologis již umístila celkem 38 dvouportových nabíječek od švédsko-švýcarského výrobce ABB Ltd. na dvě nemovitosti v oblasti Los Angeles pro skladovací a distribuční společnost patřící přepravnímu gigantu Maersk, který přechází na elektrický vozový park.Podle Hollanda ze společnosti Prologis Mobility bude k urychlení přechodu na elektricky poháněnou nákladní dopravu zapotřebí „spojení nemovitostí a energetické infrastruktury“.Velcí výrobci elektrických nákladních vozidel, kteří jsou podrážděni nedostatkem veřejných nabíječek, se vrhají do budování infrastruktury potřebné k podpoře prodeje velkých nákladních vozidel, ale bude to chvíli trvat.„Doba realizace projektu rychlého nabíjení v depu se v současné době měří na roky, nikoli na týdny nebo měsíce,“ řekl John O’Leary, generální ředitel Daimler Truck Holding AG , Daimler Truck North America.Výrobce elektrických nákladních automobilů se spojil se společnostmi BlackRock Renewable Power a NextEra Energy Resources a společně vybudovali za 650 milionů dolarů vysoce výkonné nabíjecí stanice na kritických trasách nákladní dopravy v jižní Kalifornii, na severovýchodě USA a v Texasu, v místech hlavních námořních přístavů.Několik představitelů odvětví uvedlo, že limitujícím faktorem je povolování a schvalování na straně elektrifikace. Nicméně věří, že do roku 2035 bude dostatek nabíječek pro přístavní nákladní dopravu, protože projekty jsou méně složité.„Rok 2035 je vzdálen 12 let… za tu dobu se toho dá udělat hodně,“ řekl konzultant pro infrastrukturu Charlie Allcock.POWER PLAYZástupci odvětví se shodují, že úspěch projektů nabíjení komerčních nákladních vozidel nezávisí na výrobě energie, ale na připojení míst k potřebné energii.„V současné době si můžete objednat vozidlo, nechat si ho vyrobit ze surovin a poté vám ho doručit rychleji, než trvá průměrné prodloužení vedení,“ řekl Greg Sarvas, vedoucí programu elektrické dopravy v Los Angeles Department of Water and Power, s odkazem na proces dodávání energie na místo.Podle vedoucích pracovníků energetických společností je obtížné předstihnout poptávku, protože energetické regulační orgány vyžadují, aby energetické společnosti stavěly podle potřeby, a nikoli podle prognóz.„To nás dostává do menší krize,“ řekla Chanel Parsonová, ředitelka pro elektrifikaci budov a dopravy ve společnosti Southern California Edison, kterou vlastní Edison International .Instalace přenosového vedení může trvat měsíce až roky, uvedli vedoucí pracovníci energetických společností. Kromě toho se energetické společnosti musí potýkat s nedostatkem klíčových dílů, včetně některých transformátorů a spínacích zařízení.Mezitím se hledají lokality s přebytkem výkonu, tzv. „headroom“, které by umožnily umístění nabíjecích projektů.Prezident společnosti Hight Logistics Rudy Diaz řekl, že tým společnosti Forum Mobility, který dohlížel na jeho projekt elektrické nabíječky v Long Beach, našel „jehlu v kupce sena“. Předchozí nájemce podle něj nainstaloval 800ampérový panel, který poháněl porouchaný překopávač sena v jeho skladu.Toto nefunkční zařízení bylo napájeno dostatečným množstvím energie pro 80 % první fáze jeho projektu elektrifikace nákladní dopravy. Diaz zprovoznil čtyři dvouportové nabíječky vyrobené společností Tellus Power Green za méně než rok.„Je to relikvie,“ řekl Diaz o zaprášeném kaufu. „Bůh mu žehnej.“
Tagy: businesskalifornieUSAzelená energie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Lyft čelí smíšeným výsledkům a tlaku konkurence, investoři zůstávají opatrní
      2. Jaderná energie: klíčové bojiště v globálním závodě o umělou inteligenci
      3. Vláda v případě potřeby posílí rozpočet dopravy, výstavba má pokračovat
      4. Canaccord zvedl cílovou cenu akcií Tesla i díky růstu dodávek
      5. Via Transportation vstupuje na burzu a získává téměř půl miliardy dolarů
      6. Akcie Pony AI prudce vzrostly po zprávách o expanzi robotaxi
      7. Startup Supernal čelí další vlně odchodů klíčových manažerů
      8. Nvidia a Google investují miliardy do jaderné fúze pro éru umělé inteligence
      9. Jak můžete chytře investovat do jaderné energie? Zkuste toto ETF
      Advertisement

      Breaking.

      19:22

      Applied DNA získává 27 milionů dolarů, akcie letí vzhůru!

      19:20

      Kyberútok na Jaguar Land Rover paralyzoval britskou ekonomiku

      19:15

      Nurix Therapeutics slaví úspěch: Léčba leukémie vstupuje do nové fáze

      19:11

      Ypsomed ohromuje trh pesimistickým výhledem, akcie prudce padají

      19:06

      Investoři reagují nervózně na novou emisi akcií Owlet

      19:03

      iPower láme rekordy: Nové financování rozvíří trh!

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Deutsche Bank vidí v AppLovin jasného lídra digitální reklamy

      22 října, 2025

      Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...

      Zdroj: Getty Images

      RBC doporučuje koupit akcie Deere, lídra v oblasti chytrého zemědělství

      22 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Index S&P 500 je teď sázkou na AI. Kam se schovat, když přijde ochlazení?

      21 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BMO Capital zvyšuje hodnocení Royal Gold díky akvizicím a růstu portfolia

      21 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Apple na prahu nového růstového cyklu, iPhone míří k rekordním prodejům

      21 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 31 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Dow uzavřel na rekordní úrovni, 3M a Coca-Cola zazářily na poli zisků

      21 října, 2025

      S&P 500 dále posiluje, pozornost se soustředí na hospodářské výsledky

      20 října, 2025

      Instagram brzy umožní rodičům zabránit teenagerům v chatování s AI

      18 října, 2025

      S&P 500 posiluje před rušným týdnem plným výsledků hospodaření

      20 října, 2025

      Co se bude dít dál na letošním docela chaotickém akciovém trhu?

      18 října, 2025

      Byty v Praze stály v pololetí podobně jako v Berlíně, Vídni či Madridu

      21 října, 2025

      Warner Bros. Discovery zvažuje prodej, akcie prudce rostou

      22 října, 2025

      Banky varují před napětím v úvěrech, ekonomika zůstává stabilní

      19 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.