Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Výrobci letadel hovoří o nárazové kapacitě uprostřed průmyslových potíží

Výrobci letadel signalizovali změnu výrobní strategie, aby byly továrny odolnější vůči nedávným výpadkům dodávek, a to zvýšením "nárazové kapacity", i když to znamená dodatečné náklady.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
20 dubna, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Airbus.com

Zdroj: Airbus.com

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Vedoucí představitelé společností Airbus a Boeing (NYSE:BA) v posledních dnech použili tento termín – který může zahrnovat rozšíření továrních prostor a najímání dalších zaměstnanců -, protože letecký průmysl se snaží zkrotit rozvrat po zavedení COVID, který trvá již čtvrtým rokem.

Odborníci varují, že zpoždění, kvůli nimž Airbus změnil stovky dodávek v roce 2024, se může protáhnout až do roku 2026, ačkoli obě skupiny v úterý potvrdily základní výrobní cíle.

„Žijeme v prostředí s omezenou nabídkou… Zaměřujeme se na kapacitu i kvalitu. Stejně jako mnozí v oboru očekáváme další náročný rok pro dodavatelský řetězec,“ řekl akcionářům šéf Boeingu Dave Calhoun.

„Abychom podpořili dodavatelský řetězec, zvýšili jsme přítomnost na místě, zvýšili jsme interní výrobní kapacitu a zvýšili jsme zásoby vybraných dílů pro ochranu před riziky.“

Airbus, jehož výroční zasedání se koná ve středu, také vytváří větší rezervu, protože plánuje zvýšit základní výrobu o dvě třetiny na 75 letadel měsíčně v roce 2026.

Advertisement

Výkonný ředitel Guillaume Faury tento měsíc souhlasil s otevřením nové montážní linky v Číně, čímž se počet továren na výrobu jednoprostorových letadel po celém světě zvýšil na 10. Jejím cílem je čínský trh, ale doplňuje rozšiřující se evropskou a americkou síť.

Zdroj: Unsplash

„Je to způsob, jak být pravděpodobně více v souladu s tím, jak se svět vyvíjí, s napětím a složitějším podnikáním,“ řekl Faury novinářům.

„Deset linek pro sazbu 75 je také příležitost mít to, čemu říkáme nárazová kapacita, abychom byli schopni se zotavit v případě potíží, ale také abychom tu a tam absorbovali potíže a mohli se soustředit na trh, když se bude vyvíjet.“

Chcete využít této příležitosti?

OBHAJOBA PRŮMĚRNÉHO VÝKONU

Výrobci letadel jen zřídka hovoří o „nárazové kapacitě“ v systému letecké výroby, který je považován za kapitálově náročnější a méně pohotový než v odvětvích zaměřených na spotřebitele.

Osoba obeznámená se změnou směru však uvedla, že Faury také zdvojnásobuje měsíční cíl 75 poté, co byl kvůli skepsi dodavatelů o rok odložen.

Namísto řady špiček by nárazová kapacita umožnila Airbusu obhájit tuto sazbu na průměrné bázi, uvedl tento člověk a poznamenal, že podobná taktika byla použita v automobilovém sektoru, kde Faury strávil několik let mezi jednotlivými obdobími v Airbusu.

Přestože automobilky při uspokojování špičkové poptávky do značné míry spoléhají na přesčasy, existují podle analytiků příklady, kdy automobilky instalují nárazové kapacity pro úspěšný produkt. Společnost General Motors (NYSE:GM) podnikla takový hazard v Kanadě, aby v roce 2020 montovala více pickupů.

Riziko spočívá v tom, že když se poptávka zpomalí, přidaná kapacita a zásoby již nemusí být rentabilní. Stejně vysoké jsou však i sázky na dodržování dřívějších metod just-in-time.

Zdroj: Pixabay

„Ve světě, kde se musíme obávat pandemií a poruch, jako je válka na Ukrajině, náhlých ropných šoků a finančních krizí, to nemusí být životaschopné,“ řekl Doug Royce, analytik pro letecký průmysl ve společnosti Forecast International.

„Musíte se umět připravit na bouřky tak, jak jste si možná v době před zavedením programu COVID nemysleli.“

Vysoce postavený zdroj z výrobního sektoru uvedl, že tato strategie má smysl, pokud žádná ze společností neinvestuje příliš do volných kapacit.

„Je to logické v závislosti na procentuálním podílu ‚nárůstu‘, jinak máte jen nadbytečné lidi,“ uvedl zdroj.

Calhoun připustil, že volnější průmyslové uspořádání má vliv na výkonnost, ale dodal, že „to nejhorší je za námi“.

Taktika Airbusu odráží také posun směrem k žádané variantě A321neo, která je díky svému doletu vhodná pro dlouhé cesty, ale jejíž úzký trup a rychlá montáž jsou obtížně slučitelné s instalací prémiových sedadel na míru.

Zdroje z odvětví uvádějí, že zatímco montážní linka A320 běžně pracuje za současných podmínek s přibližně osmi letadly měsíčně, 30 % práce navíc potřebné k montáži A321 znamená, že linky mohou při plném nasazení tohoto typu zvládnout pouze šest letadel měsíčně.

To naznačuje, že Airbus může pokračovat v přidávání jednoprostorových linek za zhruba 200 milionů dolarů za každou, uvedl jeden ze zdrojů z odvětví, přičemž část bývalé montážní haly A380 v Toulouse stále zůstává volná.

Vedoucí představitelé společností Airbus a Boeing v posledních dnech použili tento termín – který může zahrnovat rozšíření továrních prostor a najímání dalších zaměstnanců -, protože letecký průmysl se snaží zkrotit rozvrat po zavedení COVID, který trvá již čtvrtým rokem.Odborníci varují, že zpoždění, kvůli nimž Airbus změnil stovky dodávek v roce 2024, se může protáhnout až do roku 2026, ačkoli obě skupiny v úterý potvrdily základní výrobní cíle.„Žijeme v prostředí s omezenou nabídkou… Zaměřujeme se na kapacitu i kvalitu. Stejně jako mnozí v oboru očekáváme další náročný rok pro dodavatelský řetězec,“ řekl akcionářům šéf Boeingu Dave Calhoun.„Abychom podpořili dodavatelský řetězec, zvýšili jsme přítomnost na místě, zvýšili jsme interní výrobní kapacitu a zvýšili jsme zásoby vybraných dílů pro ochranu před riziky.“Airbus, jehož výroční zasedání se koná ve středu, také vytváří větší rezervu, protože plánuje zvýšit základní výrobu o dvě třetiny na 75 letadel měsíčně v roce 2026.Výkonný ředitel Guillaume Faury tento měsíc souhlasil s otevřením nové montážní linky v Číně, čímž se počet továren na výrobu jednoprostorových letadel po celém světě zvýšil na 10. Jejím cílem je čínský trh, ale doplňuje rozšiřující se evropskou a americkou síť.„Je to způsob, jak být pravděpodobně více v souladu s tím, jak se svět vyvíjí, s napětím a složitějším podnikáním,“ řekl Faury novinářům.„Deset linek pro sazbu 75 je také příležitost mít to, čemu říkáme nárazová kapacita, abychom byli schopni se zotavit v případě potíží, ale také abychom tu a tam absorbovali potíže a mohli se soustředit na trh, když se bude vyvíjet.“Chcete využít této příležitosti?OBHAJOBA PRŮMĚRNÉHO VÝKONUVýrobci letadel jen zřídka hovoří o „nárazové kapacitě“ v systému letecké výroby, který je považován za kapitálově náročnější a méně pohotový než v odvětvích zaměřených na spotřebitele.Osoba obeznámená se změnou směru však uvedla, že Faury také zdvojnásobuje měsíční cíl 75 poté, co byl kvůli skepsi dodavatelů o rok odložen.Namísto řady špiček by nárazová kapacita umožnila Airbusu obhájit tuto sazbu na průměrné bázi, uvedl tento člověk a poznamenal, že podobná taktika byla použita v automobilovém sektoru, kde Faury strávil několik let mezi jednotlivými obdobími v Airbusu.Přestože automobilky při uspokojování špičkové poptávky do značné míry spoléhají na přesčasy, existují podle analytiků příklady, kdy automobilky instalují nárazové kapacity pro úspěšný produkt. Společnost General Motors podnikla takový hazard v Kanadě, aby v roce 2020 montovala více pickupů.Riziko spočívá v tom, že když se poptávka zpomalí, přidaná kapacita a zásoby již nemusí být rentabilní. Stejně vysoké jsou však i sázky na dodržování dřívějších metod just-in-time.„Ve světě, kde se musíme obávat pandemií a poruch, jako je válka na Ukrajině, náhlých ropných šoků a finančních krizí, to nemusí být životaschopné,“ řekl Doug Royce, analytik pro letecký průmysl ve společnosti Forecast International.„Musíte se umět připravit na bouřky tak, jak jste si možná v době před zavedením programu COVID nemysleli.“Vysoce postavený zdroj z výrobního sektoru uvedl, že tato strategie má smysl, pokud žádná ze společností neinvestuje příliš do volných kapacit.„Je to logické v závislosti na procentuálním podílu ‚nárůstu‘, jinak máte jen nadbytečné lidi,“ uvedl zdroj.Calhoun připustil, že volnější průmyslové uspořádání má vliv na výkonnost, ale dodal, že „to nejhorší je za námi“.Taktika Airbusu odráží také posun směrem k žádané variantě A321neo, která je díky svému doletu vhodná pro dlouhé cesty, ale jejíž úzký trup a rychlá montáž jsou obtížně slučitelné s instalací prémiových sedadel na míru.Zdroje z odvětví uvádějí, že zatímco montážní linka A320 běžně pracuje za současných podmínek s přibližně osmi letadly měsíčně, 30 % práce navíc potřebné k montáži A321 znamená, že linky mohou při plném nasazení tohoto typu zvládnout pouze šest letadel měsíčně.To naznačuje, že Airbus může pokračovat v přidávání jednoprostorových linek za zhruba 200 milionů dolarů za každou, uvedl jeden ze zdrojů z odvětví, přičemž část bývalé montážní haly A380 v Toulouse stále zůstává volná.
Tagy: airbusBoeingletadlaletecký průmysl

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Boeing pod vedením Kellyho Ortberga: první jasné známky obratu
      2. Spirit Airlines znovu podává návrh na bankrot během jediného roku
      3. Akcie Boeingu rostou díky uvolnění omezení pro model 737 Max
      4. Startup Jeh Aerospace získal 11 milionů dolarů na rozšíření výroby leteckých dílů
      5. Goldman Sachs se zaměřuje na evropský obranný a letecký průmysl
      6. 27. září — Světu se představuje legendární letadlo Boeing 747
      7. Embraer předpovídá přicházející výzvu pro duopol Boeing a Airbus
      8. Jak dlouho si výrobce letadel Airbus udrží náskok před Boeingem?
      Advertisement

      Breaking.

      11:35

      Čína míří k technologické soběstačnosti a posílení vnitřní spotřeby

      11:32

      Fed zvažuje snížení sazeb navzdory datové nejistotě

      11:12

      IBM míří k ziskům díky průlomovým kvantovým technologiím do roku 2030

      10:51

      Ovintiv láme rekordy: Produkce a cash flow na vzestupu

      10:45

      NatWest hlásí rekordní růst a masivní odkup akcií

      10:42

      Elia Group zaznamenává rekordní zisky a masivní investice do energie

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Goldman Sachs sází na další růst společnosti Nvidia díky boomu AI

      1 listopadu, 2025

      Společnost Nvidia se i nadále nachází v centru pozornosti investorů, kteří sledují vývoj trhu s umělou inteligencí a kapacitou výpočetní...

      Zdroj: Getty Images

      Akcie Twilio vyskočily díky rekordním výsledkům a silnému výhledu růstu

      1 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Proč může být v éře AI Alphabet atraktivnější investicí než Meta

      31 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Výsledky technologických gigantů ukazují neutuchající hlad po čipech pro AI

      31 října, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Restrukturalizace OpenAI posouvá hodnotu Microsoftu nad 4 biliony dolarů

      29 října, 2025

      IPO Radar.

      BETA Technologies, Inc.

      Datum IPO: 4 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 7,2 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Inflace v eurozóně se blíží cíli, ECB drží úrokové sazby beze změny

      1 listopadu, 2025

      Apple překonal očekávání, ale prodeje iPhonů v Číně zůstávají slabinou

      31 října, 2025

      S&P 500 končí mírně níže poté, co Fed zchladil naděje na prosincové snížení sazeb

      29 října, 2025

      S&P 500 uzavřel výše, Amazon posílil díky výsledkům za 3. čtvrtletí

      31 října, 2025

      Proč investoři ve velkém sází na růst emisních povolenek ETS2?

      29 října, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      1 listopadu, 2025

      Musk slibuje představení nového Roadsteru po letech čekání ještě letos

      2 listopadu, 2025

      S&P 500 klesá, technologický sektor utrpěl velký propad kvůli Metě a Microsoftu

      30 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Citi vidí další růst pro těžaře Gold Fields díky rekordně drahému zlatu

      29 října, 2025

      Společnost Gold Fields patří mezi nejvýznamnější těžaře zlata na světě a v letošním roce se ocitla v centru pozornosti investorů.

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.