Akcie společnosti Procter & Gamble Co. (PG) v pátek vzrostly o 3,5 % poté, co výsledky tohoto giganta v oblasti spotřebního zboží za třetí fiskální čtvrtletí překonaly odhady Wall Street, k čemuž přispělo zvýšení cen domácích potřeb, jako jsou prací prášek Tide, kuchyňský papír Bounty a plenky Pampers.
Společnost PG uvedla, že zvýšila ceny přibližně o 10 % u všech svých značek, které jsou rozděleny do kategorií krása, péče o tělo, zdravotní péče, textilie a péče o domácnost a péče o děti, ženy a rodinu.
Generální ředitel Jon Moeller ve zprávě o výsledcích přiznal přetrvávající „obtížné nákladové a provozní prostředí“.
V telefonátu s analytiky však uvedl, že celkově je americký spotřebitel v dobré kondici a je ochoten kupovat dražší výrobky značky P&G, místo aby přešel na levnější privátní značky.
„Spotřebitel si stále vybírá značky P&G. Roste nám objemový podíl na trhu, který je stále objemově nižší,“ řekl podle přepisu FactSet.
Podíl privátních značek zůstává stabilní na úrovni 16 % a za posledních devět měsíců nevykazuje žádné změny, což naznačuje, že nedochází k žádnému podstatnému poklesu, dodal.
Analytici nad čísly zajásali a potvrdili nákupní ratingy akcií. Z 19 analytiků sledovaných agenturou FactSet jich 13 má nákupní hodnocení, pět drží a pouze jeden má hodnocení underweight.
„P&G je jednoznačně na koni,“ napsali analytici Jefferies. ‚Očekáváme pozitivní reakci akcií a akcie zůstávají klíčovou akcií. Tisk je v souladu s naším pozitivním názorem na sektor, který směřuje k výsledkové sezóně.“
Analytici společnosti Truist byli rovněž býčí.
„Celkově se nadále domníváme, že si Procter & Gamble udrží svůj vedoucí podíl na trhu, protože ochota spotřebitelů platit za prémiové nabídky zůstává i přes obavy z recese zachována,“ napsali a potvrdili nákupní doporučení pro akcie.
Na hovoru s analytiky Moller uvedl, že spotřebitelé v Evropě vykazují známky cenové citlivosti a společnost zde čelí větší konkurenci ze strany levnějších značek, řekl Moller.
Zdroj: Getty Images
„Vidíme, že cenový rozdíl mezi privátními značkami a značkovými konkurenty se zvyšuje, protože privátní značky odkládají zvyšování cen,“ řekl. „Spotřebitelé jsou v této oblasti nadále pod tlakem, takže si myslím, že to bude z hlediska objemu nadále působit jako protivětr.“
V Číně bylo zotavení z dlouhé výluky společnosti COVID poněkud nestabilní. Čína je po USA druhým největším trhem společnosti.
Čína „nebude vertikálním restartem a dojde k řadě zvratů,“ řekl Moller.
Společnost nezaznamenala žádný návrat čínských spotřebitelů do cestovního maloobchodu, uvedl finanční ředitel Andre Schulten.
„To je pro nás významným negativem konkrétně v oblasti SK-II, takže doufejme, že tam v blízké budoucnosti uvidíme pozitivnější trend. uvedl s odkazem na japonské produkty pro ošetření obličeje a péči o pleť, které jsou v Asii oblíbené.
Společnost vykázala za čtvrtletí do 31. března čistý zisk ve výši 3,40 miliardy dolarů, tj. 1,37 dolaru na akcii, což je více než 3,36 miliardy dolarů, tj. 1,33 dolaru na akcii, ve stejném období loňského roku. Analytici oslovení společností FactSet očekávali zisk ve výši 1,32 USD na akcii.
Tržby společnosti vzrostly o 4 % na 20,07 miliardy dolarů, což je nad konsensem společnosti FactSet, který činil 19,28 miliardy dolarů. Objemy však klesly o 3 %, což naznačuje určité výhrady zákazníků k cenám.
Zdroj: Getty Images
Podle kategorií se tržby za výrobky pro péči o ženy zvýšily v řádu desítek procent, tržby za osobní zdravotní péči, péči o domácnost a péči o vlasy vzrostly dvouciferným tempem. V oblasti péče o tělo, ústní hygieny a péče o tkaniny došlo k jednocifernému růstu. Péče o děti vzrostla ve středních jednotkách a péče o rodinu a péče o pleť a osobní hygiena vzrostly v nízkých jednociferných číslech.
Podle Schultena se jednalo o rozsáhlý růst napříč geografickými oblastmi.
Jádrová provozní marže se zvýšila o 40 bazických bodů, protože 150 bazických bodů expanze hrubé marže bylo částečně kompenzováno investicemi do prodejních, všeobecných a administrativních nákladů a dopady inflace.
Společnost Procter & Gamble zvýšila svůj celoroční výhled tržeb na růst přibližně o 1 % z předchozí prognózy poklesu o 1 % až stagnace.
Akcie společnosti si od počátku roku připsaly 3,2 %, zatímco index S&P 500 posílil o 8 %.
Akcie společnosti Procter & Gamble Co. v pátek vzrostly o 3,5 % poté, co výsledky tohoto giganta v oblasti spotřebního zboží za třetí fiskální čtvrtletí překonaly odhady Wall Street, k čemuž přispělo zvýšení cen domácích potřeb, jako jsou prací prášek Tide, kuchyňský papír Bounty a plenky Pampers.Společnost PG uvedla, že zvýšila ceny přibližně o 10 % u všech svých značek, které jsou rozděleny do kategorií krása, péče o tělo, zdravotní péče, textilie a péče o domácnost a péče o děti, ženy a rodinu.Generální ředitel Jon Moeller ve zprávě o výsledcích přiznal přetrvávající „obtížné nákladové a provozní prostředí“.V telefonátu s analytiky však uvedl, že celkově je americký spotřebitel v dobré kondici a je ochoten kupovat dražší výrobky značky P&G, místo aby přešel na levnější privátní značky.„Spotřebitel si stále vybírá značky P&G. Roste nám objemový podíl na trhu, který je stále objemově nižší,“ řekl podle přepisu FactSet.Chcete využít této příležitosti?Podíl privátních značek zůstává stabilní na úrovni 16 % a za posledních devět měsíců nevykazuje žádné změny, což naznačuje, že nedochází k žádnému podstatnému poklesu, dodal.Analytici nad čísly zajásali a potvrdili nákupní ratingy akcií. Z 19 analytiků sledovaných agenturou FactSet jich 13 má nákupní hodnocení, pět drží a pouze jeden má hodnocení underweight.„P&G je jednoznačně na koni,“ napsali analytici Jefferies. ‚Očekáváme pozitivní reakci akcií a akcie zůstávají klíčovou akcií. Tisk je v souladu s naším pozitivním názorem na sektor, který směřuje k výsledkové sezóně.“Analytici společnosti Truist byli rovněž býčí.„Celkově se nadále domníváme, že si Procter & Gamble udrží svůj vedoucí podíl na trhu, protože ochota spotřebitelů platit za prémiové nabídky zůstává i přes obavy z recese zachována,“ napsali a potvrdili nákupní doporučení pro akcie.Na hovoru s analytiky Moller uvedl, že spotřebitelé v Evropě vykazují známky cenové citlivosti a společnost zde čelí větší konkurenci ze strany levnějších značek, řekl Moller.„Vidíme, že cenový rozdíl mezi privátními značkami a značkovými konkurenty se zvyšuje, protože privátní značky odkládají zvyšování cen,“ řekl. „Spotřebitelé jsou v této oblasti nadále pod tlakem, takže si myslím, že to bude z hlediska objemu nadále působit jako protivětr.“V Číně bylo zotavení z dlouhé výluky společnosti COVID poněkud nestabilní. Čína je po USA druhým největším trhem společnosti.Čína „nebude vertikálním restartem a dojde k řadě zvratů,“ řekl Moller.Společnost nezaznamenala žádný návrat čínských spotřebitelů do cestovního maloobchodu, uvedl finanční ředitel Andre Schulten.„To je pro nás významným negativem konkrétně v oblasti SK-II, takže doufejme, že tam v blízké budoucnosti uvidíme pozitivnější trend.uvedl s odkazem na japonské produkty pro ošetření obličeje a péči o pleť, které jsou v Asii oblíbené.Společnost vykázala za čtvrtletí do 31. března čistý zisk ve výši 3,40 miliardy dolarů, tj. 1,37 dolaru na akcii, což je více než 3,36 miliardy dolarů, tj. 1,33 dolaru na akcii, ve stejném období loňského roku. Analytici oslovení společností FactSet očekávali zisk ve výši 1,32 USD na akcii.Tržby společnosti vzrostly o 4 % na 20,07 miliardy dolarů, což je nad konsensem společnosti FactSet, který činil 19,28 miliardy dolarů. Objemy však klesly o 3 %, což naznačuje určité výhrady zákazníků k cenám.Podle kategorií se tržby za výrobky pro péči o ženy zvýšily v řádu desítek procent, tržby za osobní zdravotní péči, péči o domácnost a péči o vlasy vzrostly dvouciferným tempem. V oblasti péče o tělo, ústní hygieny a péče o tkaniny došlo k jednocifernému růstu. Péče o děti vzrostla ve středních jednotkách a péče o rodinu a péče o pleť a osobní hygiena vzrostly v nízkých jednociferných číslech.Podle Schultena se jednalo o rozsáhlý růst napříč geografickými oblastmi.Jádrová provozní marže se zvýšila o 40 bazických bodů, protože 150 bazických bodů expanze hrubé marže bylo částečně kompenzováno investicemi do prodejních, všeobecných a administrativních nákladů a dopady inflace.Společnost Procter & Gamble zvýšila svůj celoroční výhled tržeb na růst přibližně o 1 % z předchozí prognózy poklesu o 1 % až stagnace.Akcie společnosti si od počátku roku připsaly 3,2 %, zatímco index S&P 500 posílil o 8 %.