Energie je jednou z těch věcí, které nevidíme, ale jejichž účinky můžeme pozorovat. Když je energie dostatek, lidé lépe spolupracují, podávají lepší výkony a daří se jim. Když chybí, je větší pravděpodobnost nedorozumění, chyb a vyhoření.
Energie je uložena uvnitř člověka a proudí také mezi lidmi. Cítíme ji, když mezi nimi vzniká chemie – nemusíme vidět doslova létat jiskry, abychom věděli, že tam je. Energie nás může povznést nebo vyčerpat.
Už jste někdy odešli z jednání s pocitem naprostého vyčerpání? Byli jste někdy součástí týmu, který vám při společné práci přinášel pocit radosti? Zažili jste někdy, že se vám kvůli atmosféře nechtělo do práce? Pokud jste na některou z těchto otázek odpověděli kladně, pak chápete, jak důležitá je týmová energie.
FAKTORY, KTERÉ MOHOU VYČERPAT ENERGII TÝMU
Existuje několik faktorů, které mohou vyčerpat energii týmu. Obtížný spolupracovník může negativně ovlivnit produktivitu celého týmu. A často nemáme svobodu výběru spolupracovníků. Pro zmírnění tohoto problému doporučuji udržovat pozitivní přístup a hledat příležitosti ke společnému smíchu. To však není vždy snadné praktikovat a někteří lidé vyžadují více energie než jiní.
Ačkoli práce z domova přináší pracovníkům mnoho výhod (například větší flexibilitu), přináší také problémy (například spolupráci s obtížnými spolupracovníky). Mezi další způsoby hybridní práce, které mohou negativně ovlivnit energii týmu, patří sezení před obrazovkou po celý pracovní den s malými nebo žádnými přestávkami a příliš mnoho věcných, transakčních rozhovorů a málo osobních kontaktů.
Zdroj: Getty Images
Takové praktiky mohou mít negativní dopad na pracovní vztahy a energii v týmu. V některých případech mohou vést k tomu, že zaměstnanci nemají pocit sounáležitosti. Každý člověk si zaslouží mít pocit, že někam patří a že to, co dělá, má smysl, ať už v práci nebo jinde.
Způsob, jakým spolupracujete ve skupině, má velký vliv na individuální i kolektivní úroveň energie. Práce, která vám dodává energii, je motivující a poutavá. Konflikty, neúspěchy a neuctivá komunikace patří mezi největší spotřebitele energie. Zde je pět praktických věcí, které můžete udělat sami nebo jako tým, abyste zvýšili úroveň energie na příští schůzce:
1. Vydejte se na vzduch. Pokud máte možnost projít se venku, nadýchejte se čerstvého vzduchu ještě před zahájením schůzky. Můžete začít tím, že každému dáte 10 minut na to, aby šel ven, nebo pokud jste všichni na stejném místě, začněte schůzku procházkou a rozhovorem.
2. Buďte aktivní. Když máte volný čas, nezapomeňte se hýbat. Může jít o vstávání, protahování nebo třeba jen minutovou procházku. Můžete to dělat jako jednotlivec nebo v týmu.
3. Meditujte. Vřele doporučuji, aby si pracovníci vyhradili čas na meditaci. Stačí pouhých sedm minut. Většina lidí má tendenci cítit se osvěžená poté, co zavřou oči a obrátí svou pozornost dovnitř. Samozřejmě nemůžete lidi k meditaci nutit, ale každý může ocenit čas na rozjímání a odpočinek.
Zdroj: Pixabay
4. Zasmějte se. Pro většinu lidí může být dobrý smích stejně účinným prostředkem ke zlepšení nálady jako meditace. Nepoužívejte však sarkasmus ani jiný druh humoru, který by mohl někoho urazit.
5. Odbavení. Schůzky zahajte kontrolou energie, při níž se každý podělí o to, kolik energie má. To umožňuje týmu navázat kontakt na osobní úrovni. Aby to bylo jednoduché, můžete se podělit o svou úroveň energie v procentech nebo prostě říct „nízká“, „střední“ nebo „vysoká“.
Pokud se budete se svým týmem řídit některými z těchto postupů, časem si vytvoříte kolektivní povědomí o tom, co týmu dává a co mu bere energii. Doporučuji vám, abyste o tom mluvili. Ptejte se sami sebe i jeden druhého: Proč je naše úroveň energie nízká? Není to, o čem mluvíme, důležité? A co je životně důležité: Netrvá schůzka příliš dlouho a není nudná?
Energie je jednou z těch věcí, které nevidíme, ale jejichž účinky můžeme pozorovat. Když je energie dostatek, lidé lépe spolupracují, podávají lepší výkony a daří se jim. Když chybí, je větší pravděpodobnost nedorozumění, chyb a vyhoření.Energie je uložena uvnitř člověka a proudí také mezi lidmi. Cítíme ji, když mezi nimi vzniká chemie – nemusíme vidět doslova létat jiskry, abychom věděli, že tam je. Energie nás může povznést nebo vyčerpat.Už jste někdy odešli z jednání s pocitem naprostého vyčerpání? Byli jste někdy součástí týmu, který vám při společné práci přinášel pocit radosti? Zažili jste někdy, že se vám kvůli atmosféře nechtělo do práce? Pokud jste na některou z těchto otázek odpověděli kladně, pak chápete, jak důležitá je týmová energie.FAKTORY, KTERÉ MOHOU VYČERPAT ENERGII TÝMUExistuje několik faktorů, které mohou vyčerpat energii týmu. Obtížný spolupracovník může negativně ovlivnit produktivitu celého týmu. A často nemáme svobodu výběru spolupracovníků. Pro zmírnění tohoto problému doporučuji udržovat pozitivní přístup a hledat příležitosti ke společnému smíchu. To však není vždy snadné praktikovat a někteří lidé vyžadují více energie než jiní.Ačkoli práce z domova přináší pracovníkům mnoho výhod , přináší také problémy . Mezi další způsoby hybridní práce, které mohou negativně ovlivnit energii týmu, patří sezení před obrazovkou po celý pracovní den s malými nebo žádnými přestávkami a příliš mnoho věcných, transakčních rozhovorů a málo osobních kontaktů.Takové praktiky mohou mít negativní dopad na pracovní vztahy a energii v týmu. V některých případech mohou vést k tomu, že zaměstnanci nemají pocit sounáležitosti. Každý člověk si zaslouží mít pocit, že někam patří a že to, co dělá, má smysl, ať už v práci nebo jinde.Chcete využít této příležitosti?JAK ZVÝŠIT ENERGII TÝMU NA SCHŮZCEZpůsob, jakým spolupracujete ve skupině, má velký vliv na individuální i kolektivní úroveň energie. Práce, která vám dodává energii, je motivující a poutavá. Konflikty, neúspěchy a neuctivá komunikace patří mezi největší spotřebitele energie. Zde je pět praktických věcí, které můžete udělat sami nebo jako tým, abyste zvýšili úroveň energie na příští schůzce:1. Vydejte se na vzduch. Pokud máte možnost projít se venku, nadýchejte se čerstvého vzduchu ještě před zahájením schůzky. Můžete začít tím, že každému dáte 10 minut na to, aby šel ven, nebo pokud jste všichni na stejném místě, začněte schůzku procházkou a rozhovorem.2. Buďte aktivní. Když máte volný čas, nezapomeňte se hýbat. Může jít o vstávání, protahování nebo třeba jen minutovou procházku. Můžete to dělat jako jednotlivec nebo v týmu.3. Meditujte. Vřele doporučuji, aby si pracovníci vyhradili čas na meditaci. Stačí pouhých sedm minut. Většina lidí má tendenci cítit se osvěžená poté, co zavřou oči a obrátí svou pozornost dovnitř. Samozřejmě nemůžete lidi k meditaci nutit, ale každý může ocenit čas na rozjímání a odpočinek.4. Zasmějte se. Pro většinu lidí může být dobrý smích stejně účinným prostředkem ke zlepšení nálady jako meditace. Nepoužívejte však sarkasmus ani jiný druh humoru, který by mohl někoho urazit.5. Odbavení. Schůzky zahajte kontrolou energie, při níž se každý podělí o to, kolik energie má. To umožňuje týmu navázat kontakt na osobní úrovni. Aby to bylo jednoduché, můžete se podělit o svou úroveň energie v procentech nebo prostě říct „nízká“, „střední“ nebo „vysoká“.Pokud se budete se svým týmem řídit některými z těchto postupů, časem si vytvoříte kolektivní povědomí o tom, co týmu dává a co mu bere energii. Doporučuji vám, abyste o tom mluvili. Ptejte se sami sebe i jeden druhého: Proč je naše úroveň energie nízká? Není to, o čem mluvíme, důležité? A co je životně důležité: Netrvá schůzka příliš dlouho a není nudná?
Od pandemického vrcholu k novému růstu Robinhood Markets (HOOD), symbol investiční revoluce poslední dekády, zažívá výrazný obrat. Po období prudkého...