Zatímco Federální rezervní systém ještě nedal jasný signál, že pozastaví zvyšování úrokových sazeb, mnoho investorů se domnívá, že sazby se v roce 2023 zmírní, protože centrální banka se snaží bojovat s inflací. V důsledku toho akcie v letošním roce rostly, index S&P 500 vzrostl o 9 % a velké technologické společnosti dosáhly hvězdných hospodářských výsledků, a to vše navzdory obavám bank a recese.
Několik manažerů fondů, kteří se zúčastnili investiční konference Morningstar, stále hledá výhodné nabídky – i když mnozí ekonomové, jako například Michael Gapen z Bank of America, vidí důvod pro mírné zpomalení ekonomiky v roce 2023. Manažeři se zaměřují na hráče v leteckém průmyslu, vzhledem ke zdravým vyhlídkám v oblasti cestování, a na společnosti se silnou cenovou silou, které mohou přečkat velké výkyvy ve spotřebitelské poptávce.
Portfolio manažer společnosti Fidelity Investments Matt Fruhan během středečního panelu uvedl, že je optimistický vůči americkým komerčním leteckým společnostem, jako jsou Boeing (ticker: BA) a General Electric Company (GE). Osobní letecká doprava roste a „stále se nacházíme ve fázi oživení covid,“ řekl Fruhan, který do tohoto tématu investuje posledních 12 až 18 měsíců.
Podle nejnovější zprávy o letecké dopravě Mezinárodní asociace letecké dopravy, která zastupuje přibližně 300 leteckých společností, vzrostla poptávka po letecké dopravě v únoru – měřeno tržbami a uletěnými vzdálenostmi – o 55,5 % oproti předchozímu roku. Toto číslo je však stále nižší než předpodzimní úroveň, která odpovídá přibližně 85 % celosvětové dopravy zaznamenané v únoru 2019.
7 akcií, které stojí za zvážení v nepřehledné situaci na trhu
Kromě amerických jmen se Fruhanovi líbí také francouzský dodavatel letecké techniky Safran (SAF.France). Jedná se o výrobce motorů, který prodává také jednotky, jako jsou sedadla a toalety, a nabízí opravárenské služby, čímž přidává opakující se zdroj příjmů.
Nate Velarde, spolumanažer portfolia fondu Chautauqua International Growth Fund, koupil akcie Safran v roce 2022. Rozšiřování nízkonákladových leteckých společností vidí jako vítr do plachet – a imponuje mu postupné zvyšování cen v oblasti náhradních dílů v roce 2021 a přibližně o 10 % v listopadu loňského roku.
„Vzhledem k širokému prostředí, ve kterém se nacházíme, je třeba najít společnosti, které mají schopnost chránit marže [prostřednictvím] cenové síly,“ řekl Velarde na konferenci Barron’s.
Spencer Adair, portfolio manažer a partner ve společnosti Baillie Gifford, říká, že akcie luxusních kosmetických značek jsou nejlepším příkladem cenové síly, vzhledem k tomu, že make-up stojí jako „naprosto kritický“ v jakémkoli makroprostředí.
Jedním z jeho favoritů je např: Estée Lauder Companies(EL), která byla v loňském roce tipem časopisu Barron’s. Akcie letos zatím klesly o 0,6 %: Výsledky za čtvrtletí, které skončilo v prosinci, ukázaly, že dlouhodobé výluky Covid-19 ovlivnily návštěvnost kamenných obchodů v Číně. Adair nicméně očekává, že se tyto překážky zmírní, protože znovuotevření čínských obchodů nabírá na obrátkách a Estée Lauder zrychluje prodej přímo spotřebitelům.
Adairovi, který spravuje téměř 300 miliardovou investiční společnost, se líbí také japonská značka péče o pleť Shiseido (SSDOY), která v loňském roce vykázala 6% pokles svého podnikání v Číně. Adair uvádí jako vítr v zádech poptávku čínských cestovatelů, kteří jsou známí svým zájmem o vícestupňové režimy péče o pleť.
Natasha Kuhlkinová, manažerka portfolia růstových akcií s velkou kapitalizací ve společnosti Jennison Associates, vidí sílu v globálních luxusních spotřebitelských značkách. Zatímco seděla v panelu o narušení růstových akcií s Adairem a Fruhanem, Kuhlkinová jmenovala LVMH Moët Hennessey Louis Vuitton (LVMUY) a athleisure značku Lululemon Athletica (LULU). „Existuje řízená nabídka“ těchto společností, řekla a dodala, že „začínají oslovovat více spotřebitelů“.
Lululemon se obchoduje za 31,6násobek forwardového zisku, což je méně než jeho 40,5násobek pětiletého průměru. LVMH se mezitím obchoduje za 25,6násobek, což téměř odpovídá jejímu průměrnému pětiletému poměru ceny k zisku.
V konečném důsledku jde o poptávku zákazníků a o to, jak daleko mohou lidé natáhnout svou šetrnost. Přechod na levnější prací prášek může někomu vyhovovat, ale přestat s legínami do posilovny může být příliš velký požadavek, což dává společnostem s cenovou silou výhodu.
Zatímco Federální rezervní systém ještě nedal jasný signál, že pozastaví zvyšování úrokových sazeb, mnoho investorů se domnívá, že sazby se v roce 2023 zmírní, protože centrální banka se snaží bojovat s inflací. V důsledku toho akcie v letošním roce rostly, index S&P 500 vzrostl o 9 % a velké technologické společnosti dosáhly hvězdných hospodářských výsledků, a to vše navzdory obavám bank a recese.Několik manažerů fondů, kteří se zúčastnili investiční konference Morningstar, stále hledá výhodné nabídky – i když mnozí ekonomové, jako například Michael Gapen z Bank of America, vidí důvod pro mírné zpomalení ekonomiky v roce 2023. Manažeři se zaměřují na hráče v leteckém průmyslu, vzhledem ke zdravým vyhlídkám v oblasti cestování, a na společnosti se silnou cenovou silou, které mohou přečkat velké výkyvy ve spotřebitelské poptávce.Portfolio manažer společnosti Fidelity Investments Matt Fruhan během středečního panelu uvedl, že je optimistický vůči americkým komerčním leteckým společnostem, jako jsou Boeing a General Electric Company . Osobní letecká doprava roste a „stále se nacházíme ve fázi oživení covid,“ řekl Fruhan, který do tohoto tématu investuje posledních 12 až 18 měsíců.Podle nejnovější zprávy o letecké dopravě Mezinárodní asociace letecké dopravy, která zastupuje přibližně 300 leteckých společností, vzrostla poptávka po letecké dopravě v únoru – měřeno tržbami a uletěnými vzdálenostmi – o 55,5 % oproti předchozímu roku. Toto číslo je však stále nižší než předpodzimní úroveň, která odpovídá přibližně 85 % celosvětové dopravy zaznamenané v únoru 2019.7 akcií, které stojí za zvážení v nepřehledné situaci na trhuChcete využít této příležitosti?Kromě amerických jmen se Fruhanovi líbí také francouzský dodavatel letecké techniky Safran . Jedná se o výrobce motorů, který prodává také jednotky, jako jsou sedadla a toalety, a nabízí opravárenské služby, čímž přidává opakující se zdroj příjmů.Nate Velarde, spolumanažer portfolia fondu Chautauqua International Growth Fund, koupil akcie Safran v roce 2022. Rozšiřování nízkonákladových leteckých společností vidí jako vítr do plachet – a imponuje mu postupné zvyšování cen v oblasti náhradních dílů v roce 2021 a přibližně o 10 % v listopadu loňského roku.„Vzhledem k širokému prostředí, ve kterém se nacházíme, je třeba najít společnosti, které mají schopnost chránit marže [prostřednictvím] cenové síly,“ řekl Velarde na konferenci Barron’s.Spencer Adair, portfolio manažer a partner ve společnosti Baillie Gifford, říká, že akcie luxusních kosmetických značek jsou nejlepším příkladem cenové síly, vzhledem k tomu, že make-up stojí jako „naprosto kritický“ v jakémkoli makroprostředí.Jedním z jeho favoritů je např: Estée Lauder Companies , která byla v loňském roce tipem časopisu Barron’s. Akcie letos zatím klesly o 0,6 %: Výsledky za čtvrtletí, které skončilo v prosinci, ukázaly, že dlouhodobé výluky Covid-19 ovlivnily návštěvnost kamenných obchodů v Číně. Adair nicméně očekává, že se tyto překážky zmírní, protože znovuotevření čínských obchodů nabírá na obrátkách a Estée Lauder zrychluje prodej přímo spotřebitelům.Adairovi, který spravuje téměř 300 miliardovou investiční společnost, se líbí také japonská značka péče o pleť Shiseido , která v loňském roce vykázala 6% pokles svého podnikání v Číně. Adair uvádí jako vítr v zádech poptávku čínských cestovatelů, kteří jsou známí svým zájmem o vícestupňové režimy péče o pleť.Natasha Kuhlkinová, manažerka portfolia růstových akcií s velkou kapitalizací ve společnosti Jennison Associates, vidí sílu v globálních luxusních spotřebitelských značkách. Zatímco seděla v panelu o narušení růstových akcií s Adairem a Fruhanem, Kuhlkinová jmenovala LVMH Moët Hennessey Louis Vuitton a athleisure značku Lululemon Athletica . „Existuje řízená nabídka“ těchto společností, řekla a dodala, že „začínají oslovovat více spotřebitelů“.Lululemon se obchoduje za 31,6násobek forwardového zisku, což je méně než jeho 40,5násobek pětiletého průměru. LVMH se mezitím obchoduje za 25,6násobek, což téměř odpovídá jejímu průměrnému pětiletému poměru ceny k zisku.V konečném důsledku jde o poptávku zákazníků a o to, jak daleko mohou lidé natáhnout svou šetrnost. Přechod na levnější prací prášek může někomu vyhovovat, ale přestat s legínami do posilovny může být příliš velký požadavek, což dává společnostem s cenovou silou výhodu.
Investiční banka KeyBanc Capital Markets obnovila pokrytí akcií technologického giganta Amazon a přidělila jim doporučení „nadvážit“ s cílovou cenou 300...