Hospodářské výsledky a prognózy: Fisker a Nikola Corporation
Společnost Fisker (FSR), která se zabývá výrobou elektromobilů, v úterý oznámila, že v prvním čtvrtletí vykázala větší ztrátu, než se očekávalo, a snížila výhled výroby na celý rok, což přičítá problémům, které se na poslední chvíli objevily při zahájení výroby jejího SUV Ocean.
Fisker snižuje výhled výroby elektromobilu Ocean EV po potížích způsobených na poslední chvíli
Generální ředitel Henrik Fisker však pro CNBC uvedl, že společnost očekává schválení regulačních orgánů, aby mohla zahájit dodávky modelu Ocean v USA do konce května. Minulý týden začala společnost dodávat vozy zákazníkům v Evropě.
Akcie společnosti Fisker po této zprávě prudce klesly a den zakončily přibližně 7% poklesem.
Zde jsou klíčová čísla ze zprávy o výsledcích společnosti Fisker za první čtvrtletí spolu s konsensuálními odhady Wall Street, jak je uvádí Refinitiv:
Ztráta na akcii: 38 centů oproti očekávané ztrátě 30 centů. Tržby: okolo 198 000 USD, zatímco se očekávalo 14,4 milionu USD.
Čistá ztráta společnosti Fisker za čtvrtletí činila 120,6 milionu dolarů, tedy 38 centů na akcii, což je větší číslo, než se očekávalo, a společnost ho přičítá vyšším nákladům na výzkum a vývoj, které se podle očekávání nebudou opakovat. Před rokem Fisker vykázal čistou ztrátu 122,1 milionu dolarů, tj. 41 centů na akcii, a to bez jakýchkoli příjmů.
K 31. březnu zbývalo společnosti Fisker 652,5 milionu dolarů v hotovosti, což je méně než 736,5 milionu dolarů na konci roku 2022. Společnost podle svých slov během čtvrtletí získala prostřednictvím přímého prodeje akcií přibližně 47 milionů dolarů.
Společnost Fisker uvedla, že k 8. květnu měla přibližně 65 000 rezervací na vůz Ocean, což je zhruba stejný počet, jaký měla v únoru, kdy oznámila své výsledky za čtvrté čtvrtletí. Na svůj druhý připravovaný model, levnější elektromobil s názvem Pear, který bude od roku 2025 vyrábět společnost Foxconn v bývalé továrně Lordstown Motors v Ohiu, má více než 6 000 rezervací.
Zdroj: Getty Images
Fisker nyní očekává, že jeho výrobní partner, společnost Magna International, vyrobí v letošním roce ve svém rakouském smluvním výrobním závodě 32 000 až 36 000 vozů Oceans, což je méně než 42 400 vozů, jak uváděla ve svém dřívějším výhledu.
Společnost uvedla, že ve druhém čtvrtletí očekává výrobu 1 400 až 1 700 vozů za předpokladu, že její dodavatelé navážou výrobu podle očekávání. Poté očekává, že ve třetím čtvrtletí rychle zvýší výrobu na úroveň přibližně 6 000 vozidel měsíčně po zbytek roku 2023.
„Příští týden jsme připraveni rozjet výrobu naplno,“ řekl Henrik Fisker v úterý Philu LeBeauovi z CNBC. „Do konce tohoto měsíce budeme vyrábět již 55 vozů denně.“
Nikola opouští evropský společný podnik a soustředí se na vodíkové vozy v Severní Americe
Výrobce elektrických těžkých nákladních automobilů Nikola (NKLA) v úterý uvedl, že „přeorientovává společnost na Severní Ameriku“, protože opustil evropský společný podnik se svým dodavatelem podvozků,
Tato zpráva přišla v době, kdy společnost oznámila své výsledky za první čtvrtletí. Zde jsou klíčová čísla spolu s odhady Wall Street, jak je uvádí Refinitiv.
Upravená ztráta na akcii: 26 centů oproti očekávaným 26 centům. Tržby: 11,1 milionu dolarů oproti očekávaným 12,5 milionu dolarů.
Akcie společnosti po zveřejnění zprávy prudce klesly a zakončily den poklesem o 13 %.
Čistá ztráta společnosti Nikola za čtvrtletí činila 169,1 milionu dolarů, tj. 31 centů na akcii. Před rokem Nikola prodělala 152,9 milionu USD, tj. 37 centů na akcii. Na očištěném základě měla společnost ztrátu 26 centů na akcii. Tržby vzrostly z 1,9 milionu dolarů na 11,1 milionu dolarů.
K 31. březnu zbývalo společnosti Nikola 121,1 milionu dolarů v hotovosti, což je méně než 233,4 milionu dolarů na konci roku 2022.
V rámci reorganizace s cílem ušetřit hotovost společnost Nikola v noci oznámila, že prodala svůj podíl v evropském společném podniku svému dlouholetému partnerovi, italskému výrobci těžkých nákladních automobilů Iveco Group, za 35 milionů dolarů v hotovosti a 20,6 milionu akcií společnosti Nikola, které jí Iveco vrátí. Na základě této dohody bude Iveco nadále dodávat společnosti Nikola podvozky a související komponenty a zůstane jejím investorem.
„Výroba a energetika jsou kapitálově náročné obory a my se musíme i nadále soustředit tam, kde máme konkurenční výhodu a výhodu prvního hráče,“ uvedla společnost Nikola ve svém prohlášení.
Zdroj: Bloomberg
Společnost Nikola v tomto čtvrtletí vyrobila 63 bateriových elektrických vozů a 31 jich dodala prodejcům. Její dealeři prodali v daném období 33 vozíků koncovým zákazníkům. Výroba dalšího modelu společnosti Nikola, verze polopřepravníku poháněného palivovými články s delším dojezdem, bude zahájena v červenci, jak se původně očekávalo.
Společnost Nikola má v současné době objednávky na celkem 140 nákladních vozidel s palivovými články pro 12 fleetových zákazníků, uvedla.
Společnost Nikola uvedla, že dočasně pozastaví výrobu bateriového nákladního vozu, zatímco bude rekonfigurovat montážní linku tak, aby mohla vyrábět jak bateriové, tak palivové vozy. Očekává, že se nákladní automobil s palivovými články stane jejím hlavním výrobkem, ale po zahájení výroby nákladního automobilu s palivovými články bude nadále vyrábět bateriové elektrické vozy na zakázku, uvedla.
„V dalším vývoji se budeme soustředit na severoamerický trh, nákladní vozy s vodíkovými palivovými články, podnikání v oblasti tankování vodíku HYLA a autonomní technologie,“ uvedl generální ředitel Michael Lohscheller. „Máme správné produkty ve správný čas.“
Fisker snižuje výhled výroby elektromobilu Ocean EV po potížích způsobených na poslední chvíliGenerální ředitel Henrik Fisker však pro CNBC uvedl, že společnost očekává schválení regulačních orgánů, aby mohla zahájit dodávky modelu Ocean v USA do konce května. Minulý týden začala společnost dodávat vozy zákazníkům v Evropě.Akcie společnosti Fisker po této zprávě prudce klesly a den zakončily přibližně 7% poklesem.Zde jsou klíčová čísla ze zprávy o výsledcích společnosti Fisker za první čtvrtletí spolu s konsensuálními odhady Wall Street, jak je uvádí Refinitiv:Ztráta na akcii: 38 centů oproti očekávané ztrátě 30 centů.Tržby: okolo 198 000 USD, zatímco se očekávalo 14,4 milionu USD.Čistá ztráta společnosti Fisker za čtvrtletí činila 120,6 milionu dolarů, tedy 38 centů na akcii, což je větší číslo, než se očekávalo, a společnost ho přičítá vyšším nákladům na výzkum a vývoj, které se podle očekávání nebudou opakovat. Před rokem Fisker vykázal čistou ztrátu 122,1 milionu dolarů, tj. 41 centů na akcii, a to bez jakýchkoli příjmů.Chcete využít této příležitosti?K 31. březnu zbývalo společnosti Fisker 652,5 milionu dolarů v hotovosti, což je méně než 736,5 milionu dolarů na konci roku 2022. Společnost podle svých slov během čtvrtletí získala prostřednictvím přímého prodeje akcií přibližně 47 milionů dolarů.Společnost Fisker uvedla, že k 8. květnu měla přibližně 65 000 rezervací na vůz Ocean, což je zhruba stejný počet, jaký měla v únoru, kdy oznámila své výsledky za čtvrté čtvrtletí. Na svůj druhý připravovaný model, levnější elektromobil s názvem Pear, který bude od roku 2025 vyrábět společnost Foxconn v bývalé továrně Lordstown Motors v Ohiu, má více než 6 000 rezervací.Fisker nyní očekává, že jeho výrobní partner, společnost Magna International, vyrobí v letošním roce ve svém rakouském smluvním výrobním závodě 32 000 až 36 000 vozů Oceans, což je méně než 42 400 vozů, jak uváděla ve svém dřívějším výhledu.Společnost uvedla, že ve druhém čtvrtletí očekává výrobu 1 400 až 1 700 vozů za předpokladu, že její dodavatelé navážou výrobu podle očekávání. Poté očekává, že ve třetím čtvrtletí rychle zvýší výrobu na úroveň přibližně 6 000 vozidel měsíčně po zbytek roku 2023.„Příští týden jsme připraveni rozjet výrobu naplno,“ řekl Henrik Fisker v úterý Philu LeBeauovi z CNBC. „Do konce tohoto měsíce budeme vyrábět již 55 vozů denně.“Nikola opouští evropský společný podnik a soustředí se na vodíkové vozy v Severní AmericeVýrobce elektrických těžkých nákladních automobilů Nikola v úterý uvedl, že „přeorientovává společnost na Severní Ameriku“, protože opustil evropský společný podnik se svým dodavatelem podvozků,Tato zpráva přišla v době, kdy společnost oznámila své výsledky za první čtvrtletí. Zde jsou klíčová čísla spolu s odhady Wall Street, jak je uvádí Refinitiv.Upravená ztráta na akcii: 26 centů oproti očekávaným 26 centům.Tržby: 11,1 milionu dolarů oproti očekávaným 12,5 milionu dolarů.Akcie společnosti po zveřejnění zprávy prudce klesly a zakončily den poklesem o 13 %.Čistá ztráta společnosti Nikola za čtvrtletí činila 169,1 milionu dolarů, tj. 31 centů na akcii. Před rokem Nikola prodělala 152,9 milionu USD, tj. 37 centů na akcii. Na očištěném základě měla společnost ztrátu 26 centů na akcii. Tržby vzrostly z 1,9 milionu dolarů na 11,1 milionu dolarů.K 31. březnu zbývalo společnosti Nikola 121,1 milionu dolarů v hotovosti, což je méně než 233,4 milionu dolarů na konci roku 2022.V rámci reorganizace s cílem ušetřit hotovost společnost Nikola v noci oznámila, že prodala svůj podíl v evropském společném podniku svému dlouholetému partnerovi, italskému výrobci těžkých nákladních automobilů Iveco Group, za 35 milionů dolarů v hotovosti a 20,6 milionu akcií společnosti Nikola, které jí Iveco vrátí. Na základě této dohody bude Iveco nadále dodávat společnosti Nikola podvozky a související komponenty a zůstane jejím investorem.„Výroba a energetika jsou kapitálově náročné obory a my se musíme i nadále soustředit tam, kde máme konkurenční výhodu a výhodu prvního hráče,“ uvedla společnost Nikola ve svém prohlášení.Společnost Nikola v tomto čtvrtletí vyrobila 63 bateriových elektrických vozů a 31 jich dodala prodejcům. Její dealeři prodali v daném období 33 vozíků koncovým zákazníkům. Výroba dalšího modelu společnosti Nikola, verze polopřepravníku poháněného palivovými články s delším dojezdem, bude zahájena v červenci, jak se původně očekávalo.Společnost Nikola má v současné době objednávky na celkem 140 nákladních vozidel s palivovými články pro 12 fleetových zákazníků, uvedla.Společnost Nikola uvedla, že dočasně pozastaví výrobu bateriového nákladního vozu, zatímco bude rekonfigurovat montážní linku tak, aby mohla vyrábět jak bateriové, tak palivové vozy. Očekává, že se nákladní automobil s palivovými články stane jejím hlavním výrobkem, ale po zahájení výroby nákladního automobilu s palivovými články bude nadále vyrábět bateriové elektrické vozy na zakázku, uvedla.„V dalším vývoji se budeme soustředit na severoamerický trh, nákladní vozy s vodíkovými palivovými články, podnikání v oblasti tankování vodíku HYLA a autonomní technologie,“ uvedl generální ředitel Michael Lohscheller. „Máme správné produkty ve správný čas.“