Zisk Porsche roste díky vyšším prodejům a cenové síle
Provozní zisk vzrostl na 1,84 miliardy eur (2,03 miliardy USD), zatímco tržby se v prvním čtvrtletí zvýšily na 10,1 miliardy eur, uvedla společnost ve středu. To je zhruba o 25 % více než v loňském roce, ačkoli to na investory sledující agresivní zvyšování cen nezapůsobilo. Akcie Porsche klesly až o 3,6 %.
Výrobci automobilů vyšší třídy, jako jsou Porsche, Mercedes-Benz AG a BMW AG, se ukázali být méně vystaveni změkčující se globální poptávce a inflaci, která zasahuje spotřebitele. Přesto na odvětví doléhá ekonomická nejistota.
Porsche plánuje ve druhé polovině roku zvýšit ceny nových modelů v USA a Evropě o 4 až 8 %, uvedl finanční ředitel Lutz Meschke v telefonátu s novináři. Dodal, že společnost očekává, že základní ceny jejích elektromobilů budou o 10 až 15 % vyšší než u odpovídajících modelů se spalovacími motory.
„Pokud jde o přechod na BEV, očekáváme, že můžeme dosáhnout velmi vysoké cenové prémie,“ řekl Meschke.
Společnost Porsche, která zopakovala svůj výhled pro rok 2023, podle něhož se marže budou pohybovat v rozmezí 17 až 19 %, uvedla, že návratnost výroby automobilů v prvním čtvrtletí činila 18,2 %.
Zdroj: Getty Images
Automobilky stále získávají podporu z přetrvávající poptávky poté, co problémy s dodavatelskými řetězci omezily výrobu, ačkoli nejistota ohledně globální poptávky přetrvává. Tržby společnosti Stellantis NV v prvním čtvrtletí vzrostly více, než se očekávalo, díky vysokým cenám vozidel a vyšším dodávkám modelů, jako je Jeep Compass.
Tlak na výrobce automobilů však přetrvává, zejména po rozhodnutí společnosti Tesla Inc. snížit ceny své řady elektromobilů, což je brzdou pro elektrické modely střední třídy. Přesto u výrobců luxusních automobilů, jako je Porsche, analytici sledují, zda mohou více zvýšit ceny, aby kompenzovali vyšší vstupní náklady.
„Klíčovou tezí pro Porsche je, že v tomto prostředí může tlačit na ceny,“ uvedl analytik společnosti Bernstein Daniel Roeska. „Pokud se tak neděje, je to důvod k obavám.“
Výrobce sportovního vozu 911, jehož většinovým vlastníkem zůstává od loňského vstupu na burzu mateřská společnost Volkswagen AG, se chce posunout dále na vyšší úroveň a bojovat s Ferrari NV. V rámci plánu zvýšit provozní marže na více než 20 % plánuje německá společnost plně elektrické vysokovýkonné SUV nad bateriovým modelem Cayenne, jehož uvedení na trh je plánováno na období kolem roku 2026.
Jednotka finančních služeb společnosti Porsche byla méně imunní vůči dopadům inflace a rostoucích úrokových sazeb. V prvním čtvrtletí se provozní zisk této divize snížil na 86 milionů eur ze 102 milionů eur v důsledku ocenění úrokového zajištění a derivátů a uvedla, že podíl nových vozů na leasing a financování klesl na 42 % z loňských 46 %.
Výrobce vozů Jeep či Dodge – Stellantis zaznamenal v prvním čtvrtletí skokový nárůst tržeb, protože se snížila nabídka čipů
Výrobce automobilů Stellantis ve středu vykázal 14% meziroční nárůst čistých tržeb za první čtvrtletí, protože zmírnění tlaků v dodavatelském řetězci polovodičů zvýšilo dodávky.
Společnost se sídlem v Nizozemsku, která vznikla v roce 2021 spojením italsko-amerického konglomerátu Fiat Chrysler group a francouzské PSA Group, zaznamenala v prvním čtvrtletí čisté tržby ve výši 47,2 miliardy eur (52 miliard USD).
Výrobce vozů Jeep, Dodge, Peugeot a dalších značek uvedl, že konsolidované dodávky se oproti prvnímu čtvrtletí roku 2022 zvýšily o 7 % na 1,48 milionu v důsledku „zlepšení plnění zakázek v oblasti polovodičů“.
„Naše globální působnost a rozmanité produktové portfolio znamenají, že máme dobrou pozici k tomu, abychom i nadále dosahovali dobrých finančních výsledků v průběhu celého roku,“ uvedl v prohlášení finanční ředitel Richard Palmer.
Zdroj: Getty Images
Společnost rovněž zahájila zpětný odkup akcií v hodnotě 1,5 miliardy eur, přičemž první tranše ve výši 500 milionů eur by měla být dokončena v červnu, a potvrdila, že ve čtvrtek bude akcionářům vyplacena řádná dividenda ve výši 1,34 eura na akcii.
Zásoby nových vozů Stellantis ke konci března dosáhly 1 302 kusů, což podle společnosti odráží návrat k „normálnějším úrovním po několikaletém období značně omezené nabídky, způsobené především nesplněnými objednávkami polovodičů“.
Globální automobilový průmysl trpěl v roce 2022 nedostatkem polovodičů neboli čipů po letech narušení dodavatelského řetězce, které mělo dopad na globální ekonomiku. V posledních měsících se však tyto tlaky zmírnily.
Celosvětový prodej baterií a elektromobilů (BEV) vyskočil o 22 % oproti prvnímu čtvrtletí roku 2022, přičemž společnost Stellantis plánuje letos uvést na trh devět nových BEV ve snaze vytvořit portfolio 47 vozidel do konce roku 2024.
Silný start umožnil společnosti Stellantis potvrdit celoroční výhled na rok 2023 poté, co v roce 2022 vykázala rekordní celoroční výsledky.
Zisk Porsche roste díky vyšším prodejům a cenové síleProvozní zisk vzrostl na 1,84 miliardy eur , zatímco tržby se v prvním čtvrtletí zvýšily na 10,1 miliardy eur, uvedla společnost ve středu. To je zhruba o 25 % více než v loňském roce, ačkoli to na investory sledující agresivní zvyšování cen nezapůsobilo. Akcie Porsche klesly až o 3,6 %.Výrobci automobilů vyšší třídy, jako jsou Porsche, Mercedes-Benz AG a BMW AG, se ukázali být méně vystaveni změkčující se globální poptávce a inflaci, která zasahuje spotřebitele. Přesto na odvětví doléhá ekonomická nejistota.Porsche plánuje ve druhé polovině roku zvýšit ceny nových modelů v USA a Evropě o 4 až 8 %, uvedl finanční ředitel Lutz Meschke v telefonátu s novináři. Dodal, že společnost očekává, že základní ceny jejích elektromobilů budou o 10 až 15 % vyšší než u odpovídajících modelů se spalovacími motory.„Pokud jde o přechod na BEV, očekáváme, že můžeme dosáhnout velmi vysoké cenové prémie,“ řekl Meschke.Společnost Porsche, která zopakovala svůj výhled pro rok 2023, podle něhož se marže budou pohybovat v rozmezí 17 až 19 %, uvedla, že návratnost výroby automobilů v prvním čtvrtletí činila 18,2 %.Automobilky stále získávají podporu z přetrvávající poptávky poté, co problémy s dodavatelskými řetězci omezily výrobu, ačkoli nejistota ohledně globální poptávky přetrvává. Tržby společnosti Stellantis NV v prvním čtvrtletí vzrostly více, než se očekávalo, díky vysokým cenám vozidel a vyšším dodávkám modelů, jako je Jeep Compass.Chcete využít této příležitosti?Tlak na výrobce automobilů však přetrvává, zejména po rozhodnutí společnosti Tesla Inc. snížit ceny své řady elektromobilů, což je brzdou pro elektrické modely střední třídy. Přesto u výrobců luxusních automobilů, jako je Porsche, analytici sledují, zda mohou více zvýšit ceny, aby kompenzovali vyšší vstupní náklady.„Klíčovou tezí pro Porsche je, že v tomto prostředí může tlačit na ceny,“ uvedl analytik společnosti Bernstein Daniel Roeska. „Pokud se tak neděje, je to důvod k obavám.“Výrobce sportovního vozu 911, jehož většinovým vlastníkem zůstává od loňského vstupu na burzu mateřská společnost Volkswagen AG, se chce posunout dále na vyšší úroveň a bojovat s Ferrari NV. V rámci plánu zvýšit provozní marže na více než 20 % plánuje německá společnost plně elektrické vysokovýkonné SUV nad bateriovým modelem Cayenne, jehož uvedení na trh je plánováno na období kolem roku 2026.Jednotka finančních služeb společnosti Porsche byla méně imunní vůči dopadům inflace a rostoucích úrokových sazeb. V prvním čtvrtletí se provozní zisk této divize snížil na 86 milionů eur ze 102 milionů eur v důsledku ocenění úrokového zajištění a derivátů a uvedla, že podíl nových vozů na leasing a financování klesl na 42 % z loňských 46 %.Výrobce vozů Jeep či Dodge – Stellantis zaznamenal v prvním čtvrtletí skokový nárůst tržeb, protože se snížila nabídka čipůVýrobce automobilů Stellantis ve středu vykázal 14% meziroční nárůst čistých tržeb za první čtvrtletí, protože zmírnění tlaků v dodavatelském řetězci polovodičů zvýšilo dodávky.Společnost se sídlem v Nizozemsku, která vznikla v roce 2021 spojením italsko-amerického konglomerátu Fiat Chrysler group a francouzské PSA Group, zaznamenala v prvním čtvrtletí čisté tržby ve výši 47,2 miliardy eur .Výrobce vozů Jeep, Dodge, Peugeot a dalších značek uvedl, že konsolidované dodávky se oproti prvnímu čtvrtletí roku 2022 zvýšily o 7 % na 1,48 milionu v důsledku „zlepšení plnění zakázek v oblasti polovodičů“.„Naše globální působnost a rozmanité produktové portfolio znamenají, že máme dobrou pozici k tomu, abychom i nadále dosahovali dobrých finančních výsledků v průběhu celého roku,“ uvedl v prohlášení finanční ředitel Richard Palmer.Společnost rovněž zahájila zpětný odkup akcií v hodnotě 1,5 miliardy eur, přičemž první tranše ve výši 500 milionů eur by měla být dokončena v červnu, a potvrdila, že ve čtvrtek bude akcionářům vyplacena řádná dividenda ve výši 1,34 eura na akcii.Zásoby nových vozů Stellantis ke konci března dosáhly 1 302 kusů, což podle společnosti odráží návrat k „normálnějším úrovním po několikaletém období značně omezené nabídky, způsobené především nesplněnými objednávkami polovodičů“.Globální automobilový průmysl trpěl v roce 2022 nedostatkem polovodičů neboli čipů po letech narušení dodavatelského řetězce, které mělo dopad na globální ekonomiku. V posledních měsících se však tyto tlaky zmírnily.Celosvětový prodej baterií a elektromobilů vyskočil o 22 % oproti prvnímu čtvrtletí roku 2022, přičemž společnost Stellantis plánuje letos uvést na trh devět nových BEV ve snaze vytvořit portfolio 47 vozidel do konce roku 2024.Silný start umožnil společnosti Stellantis potvrdit celoroční výhled na rok 2023 poté, co v roce 2022 vykázala rekordní celoroční výsledky.