Hospodářské výsledky a prognózy: Uber a Restaurant Brands International
Akcie společnosti Uber Technologies (UBER) v úterý před zahájením obchodování vzrostly o 8 % poté, co společnost oznámila výsledky za první čtvrtletí, které překonaly očekávání analytiků ohledně tržeb.
Ztráta na akcii: 8 centů oproti 9 centům, které očekávali analytici podle Refinitivu. Tržby: 8,82 miliardy dolarů oproti 8,72 miliardy dolarů očekávaných analytiky podle společnosti Refinitiv.
Tržby za čtvrtletí vzrostly o 29 % oproti stejnému čtvrtletí loňského roku.
Uber vykázal čistou ztrátu 157 milionů dolarů, tj. 8 centů na akcii, zatímco loni činila čistá ztráta 5,9 miliardy dolarů, tj. 3,03 dolaru na akcii.
V připraveném prohlášení generální ředitel Dara Khosrowshahi uvedl, že Uber má za sebou „silný začátek“ roku. Uvedl, že globální rozsah společnosti jí také poskytuje „významnou datovou výhodu“ oproti konkurenci, která umožní společnosti Uber využívat řešení umělé inteligence na straně spotřebitelů i na straně výdělečných pracovníků.
Khosrowshahi uvedl, že Uber již využívá AI k předvídání „vysoce přesných“ časů příjezdů pro jízdy a doručení a k urychlení nástupu řidičů díky „spolehlivějšímu a hospodárnějšímu“ zpracování dokumentů.
„Jsme stále v počátečních fázích využívání rozsáhlých datových modelů k zajištění lepšího uživatelského zážitku a efektivity v rámci naší platformy, přičemž nás toho čeká ještě mnohem více,“ uvedl v poznámkách.
Společnost vykázala upravený zisk EBITDA ve výši 761 milionů dolarů, což je více než 687 milionů dolarů, které očekávali analytici, uvádí server StreetAccount. Hrubé rezervace za čtvrtletí dosáhly 31,4 miliardy dolarů, což je meziroční nárůst o 19 %.
Za druhé čtvrtletí roku 2023 Uber uvedl, že očekává vykázání hrubých rezervací v rozmezí 33 až 34 miliard USD a upraveného zisku EBITDA ve výši 800 až 850 milionů USD.
Zde je přehled, jak si ve čtvrtletí vedly největší segmenty podnikání společnosti Uber:
Uber se během pandemie Covidu do značné míry spoléhal na růst svého podnikání v oblasti doručování jídla, ale jeho segment mobility v každém čtvrtletí roku 2022 překonal tržby z Eats, protože cestující začali podnikat více cest. Tento trend pokračoval i v prvním čtvrtletí letošního roku, kdy segment mobility společnosti vykázal tržby ve výši 4,33 miliardy USD, zatímco doručování 3,09 miliardy USD.
Nákladní doprava společnosti Uber vykázala za čtvrtletí tržby ve výši 1,4 miliardy dolarů. V úterním rozhovoru pro pořad „Squawk Box“ televize CNBC Khosrowshahi uvedl, že spotřebitelé utrácejí více za služby a méně za maloobchod, který se přepravuje nákladní dopravou.
„Vidíme, že ceny klesají z historicky vysokých úrovní, které jsme viděli před dvěma lety,“ řekl.
Počet měsíčně aktivních spotřebitelů platformy Uber se ve čtvrtém čtvrtletí vyšplhal na 130 milionů, což je meziroční nárůst o 13 %. V tomto období bylo na platformě uskutečněno 2,12 miliardy cest, což je meziroční nárůst o 24 %.
Výsledky společnosti Restaurant Brands překonaly odhady, k čemuž přispěly vysoké tržby společností Tim Hortons a Burger King
Společnost Restaurant Brands International (QSR) v úterý oznámila čtvrtletní zisk a tržby, které překonaly očekávání analytiků, k čemuž přispěl dvouciferný růst tržeb ve stejných prodejnách Tim Hortons a Burger King.
Akcie společnosti se v předobchodní fázi obchodování nezměnily.
Zde jsou údaje společnosti ve srovnání s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 75 centů po úpravě oproti 64 centům, které se očekávaly Tržby: 1,59 miliardy USD oproti očekávaným 1,56 miliardy USD.
Společnost Restaurant Brands vykázala v prvním čtvrtletí čistý zisk 277 milionů dolarů, tj. 61 centů na akcii, což je o 270 milionů dolarů, tj. 59 centů na akcii, více než před rokem.
Bez zahrnutí položek společnost vydělala 75 centů na akcii.
Čisté tržby vzrostly o 9,6 % na 1,59 miliardy dolarů. Tržby společnosti ve stejných prodejnách vzrostly ve čtvrtletí o 10,3 %, k čemuž přispěl dvouciferný růst v prodejnách Burger King a Tim Hortons.
Tržby společnosti Burger King ve stejných prodejnách vzrostly o 12,3 %, čímž překonaly odhady StreetAccount ve výši 6,8 %. Ve Spojených státech vzrostly tržby tohoto řetězce ve stejných prodejnách o 8,7 %, což je první známka toho, že se na domácím trhu začíná projevovat obrat.
Zdroj: Getty Images
V dubnu řekl prezident Burger King U.S. Tom Curtis televizi CNBC, že řetězec prodává více Whopperů než kdykoli předtím, a to díky nové reklamní kampani a znělce s motivem Whopperu, která se stala virální na TikToku.
Tržby společnosti Tim Hortons ve stejných prodejnách vzrostly o 13,8 %, což překonalo odhady StreetAccount ve výši 10,1 %. V Kanadě, na svém domácím trhu, vykázala růst tržeb ve stejných prodejnách o 15,5 %.
Kanadský kavárenský řetězec prošel v posledních letech vlastním obratem, aby oživil prodeje na svém domácím trhu. Společnost Restaurant Brands přepracovala jídelníček a věrnostní program Tims a modernizovala zařízení na přípravu kávy. Její mobilní aplikace je nyní v Kanadě na druhém místě mezi aplikacemi pro elektronický obchod a zaostává pouze za Amazonem, uvedl pro CNBC generální ředitel společnosti Restaurant Brands Josh Kobza.
Zdroj: Getty Images
Společnost Popeyes Louisiana Kitchen vykázala růst tržeb ve stejných prodejnách o 5,6 %, což překonalo odhady StreetAccount ve výši 4 %. O rok dříve vykázala pokles tržeb ve stejných prodejnách o 3 %. V lednu řetězec poprvé po třech letech vrátil na trh smažená kuřecí křídla Ghost Pepper Wings a vyprodal je za pouhé dva týdny. V pondělí se kuřecí křidélka vrátila do jídelníčků.
Firehouse Subs, nejnovější přírůstek do portfolia Restaurant Brands, zaznamenal ve čtvrtletí nárůst tržeb ve stejných prodejnách o 6,1 %.
Tržby Uberu překonaly očekávání a akcie rostouZde se dozvíte, jak si společnost vedla:Ztráta na akcii: 8 centů oproti 9 centům, které očekávali analytici podle Refinitivu.Tržby: 8,82 miliardy dolarů oproti 8,72 miliardy dolarů očekávaných analytiky podle společnosti Refinitiv.Tržby za čtvrtletí vzrostly o 29 % oproti stejnému čtvrtletí loňského roku.Uber vykázal čistou ztrátu 157 milionů dolarů, tj. 8 centů na akcii, zatímco loni činila čistá ztráta 5,9 miliardy dolarů, tj. 3,03 dolaru na akcii.V připraveném prohlášení generální ředitel Dara Khosrowshahi uvedl, že Uber má za sebou „silný začátek“ roku. Uvedl, že globální rozsah společnosti jí také poskytuje „významnou datovou výhodu“ oproti konkurenci, která umožní společnosti Uber využívat řešení umělé inteligence na straně spotřebitelů i na straně výdělečných pracovníků.Chcete využít této příležitosti?Khosrowshahi uvedl, že Uber již využívá AI k předvídání „vysoce přesných“ časů příjezdů pro jízdy a doručení a k urychlení nástupu řidičů díky „spolehlivějšímu a hospodárnějšímu“ zpracování dokumentů.„Jsme stále v počátečních fázích využívání rozsáhlých datových modelů k zajištění lepšího uživatelského zážitku a efektivity v rámci naší platformy, přičemž nás toho čeká ještě mnohem více,“ uvedl v poznámkách.Společnost vykázala upravený zisk EBITDA ve výši 761 milionů dolarů, což je více než 687 milionů dolarů, které očekávali analytici, uvádí server StreetAccount. Hrubé rezervace za čtvrtletí dosáhly 31,4 miliardy dolarů, což je meziroční nárůst o 19 %.Za druhé čtvrtletí roku 2023 Uber uvedl, že očekává vykázání hrubých rezervací v rozmezí 33 až 34 miliard USD a upraveného zisku EBITDA ve výši 800 až 850 milionů USD.Zde je přehled, jak si ve čtvrtletí vedly největší segmenty podnikání společnosti Uber:Mobilita : 14,98 miliardy dolarů, meziročně o 40 % více.Doručování : 15,02 miliardy dolarů, meziročně o 8 % více.Uber se během pandemie Covidu do značné míry spoléhal na růst svého podnikání v oblasti doručování jídla, ale jeho segment mobility v každém čtvrtletí roku 2022 překonal tržby z Eats, protože cestující začali podnikat více cest. Tento trend pokračoval i v prvním čtvrtletí letošního roku, kdy segment mobility společnosti vykázal tržby ve výši 4,33 miliardy USD, zatímco doručování 3,09 miliardy USD.Nákladní doprava společnosti Uber vykázala za čtvrtletí tržby ve výši 1,4 miliardy dolarů. V úterním rozhovoru pro pořad „Squawk Box“ televize CNBC Khosrowshahi uvedl, že spotřebitelé utrácejí více za služby a méně za maloobchod, který se přepravuje nákladní dopravou.„Vidíme, že ceny klesají z historicky vysokých úrovní, které jsme viděli před dvěma lety,“ řekl.Počet měsíčně aktivních spotřebitelů platformy Uber se ve čtvrtém čtvrtletí vyšplhal na 130 milionů, což je meziroční nárůst o 13 %. V tomto období bylo na platformě uskutečněno 2,12 miliardy cest, což je meziroční nárůst o 24 %.Výsledky společnosti Restaurant Brands překonaly odhady, k čemuž přispěly vysoké tržby společností Tim Hortons a Burger KingSpolečnost Restaurant Brands International v úterý oznámila čtvrtletní zisk a tržby, které překonaly očekávání analytiků, k čemuž přispěl dvouciferný růst tržeb ve stejných prodejnách Tim Hortons a Burger King.Akcie společnosti se v předobchodní fázi obchodování nezměnily.Zde jsou údaje společnosti ve srovnání s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:Zisk na akcii: 75 centů po úpravě oproti 64 centům, které se očekávalyTržby: 1,59 miliardy USD oproti očekávaným 1,56 miliardy USD.Společnost Restaurant Brands vykázala v prvním čtvrtletí čistý zisk 277 milionů dolarů, tj. 61 centů na akcii, což je o 270 milionů dolarů, tj. 59 centů na akcii, více než před rokem.Bez zahrnutí položek společnost vydělala 75 centů na akcii.Čisté tržby vzrostly o 9,6 % na 1,59 miliardy dolarů. Tržby společnosti ve stejných prodejnách vzrostly ve čtvrtletí o 10,3 %, k čemuž přispěl dvouciferný růst v prodejnách Burger King a Tim Hortons.Tržby společnosti Burger King ve stejných prodejnách vzrostly o 12,3 %, čímž překonaly odhady StreetAccount ve výši 6,8 %. Ve Spojených státech vzrostly tržby tohoto řetězce ve stejných prodejnách o 8,7 %, což je první známka toho, že se na domácím trhu začíná projevovat obrat.V dubnu řekl prezident Burger King U.S. Tom Curtis televizi CNBC, že řetězec prodává více Whopperů než kdykoli předtím, a to díky nové reklamní kampani a znělce s motivem Whopperu, která se stala virální na TikToku.Tržby společnosti Tim Hortons ve stejných prodejnách vzrostly o 13,8 %, což překonalo odhady StreetAccount ve výši 10,1 %. V Kanadě, na svém domácím trhu, vykázala růst tržeb ve stejných prodejnách o 15,5 %.Kanadský kavárenský řetězec prošel v posledních letech vlastním obratem, aby oživil prodeje na svém domácím trhu. Společnost Restaurant Brands přepracovala jídelníček a věrnostní program Tims a modernizovala zařízení na přípravu kávy. Její mobilní aplikace je nyní v Kanadě na druhém místě mezi aplikacemi pro elektronický obchod a zaostává pouze za Amazonem, uvedl pro CNBC generální ředitel společnosti Restaurant Brands Josh Kobza.Společnost Popeyes Louisiana Kitchen vykázala růst tržeb ve stejných prodejnách o 5,6 %, což překonalo odhady StreetAccount ve výši 4 %. O rok dříve vykázala pokles tržeb ve stejných prodejnách o 3 %. V lednu řetězec poprvé po třech letech vrátil na trh smažená kuřecí křídla Ghost Pepper Wings a vyprodal je za pouhé dva týdny. V pondělí se kuřecí křidélka vrátila do jídelníčků.Firehouse Subs, nejnovější přírůstek do portfolia Restaurant Brands, zaznamenal ve čtvrtletí nárůst tržeb ve stejných prodejnách o 6,1 %.
Akcie společnosti Core Scientific zaznamenaly v posledních dnech výrazný nárůst poté, co investiční společnost Roth Capital Partners zvýšila jejich hodnocení...