Tyto mžiky vysvětlují, jak tradiční účetnictví stojí mezi podniky a zisky, o nichž jejich majitelé sní, a navrhují nový přístup, který zaručuje trvalou ziskovost.
O autorovi
Mike Michalowicz je podnikatel s více než 24 lety zkušeností a čtyřmi společnostmi s mnohamilionovým obratem. O své znalosti se dělí prostřednictvím sloupků ve Wall Street Journal, Entrepreneur Magazine a Harvard Business Review a jako hostující přednášející na Columbia University a Princeton University. Je také autorem čtyř dalších knih, mezi něž patří The Toilet Paper Entrepreneur a The Pumpkin Plan.
Co z toho budu mít? Začněte dosahovat zisků ve svém podnikání ještě dnes!
Rozjet nový podnik není snadné a ti, kterým se to podaří, by měli dostat zaslouženou pochvalu. Bohužel pro ně těžké časy nekončí otevřením podniku.
Podnikatelé se od prvního dne honí za růstem a tržbami a snaží se, aby jejich firma nakonec vydělávala více peněz, než kolik utratí. Ale drtivá většina z nich se k tomu nikdy ani nepřiblíží. Ve skutečnosti 50 % podniků skončí během prvních pěti let a ti, kteří přežijí, pracují od výplaty k výplatě a často se po cestě zadluží.
Netřeba dodávat, že toto není cesta k dosažení zisku. Existuje lepší, instinktivnější přístup k vydělávání a růstu zisku. Tyto řádky vysvětlují, jak to funguje a jak jej realizovat s okamžitými výsledky.

Tradiční přístup k zisku funguje jen zřídka, protože je v rozporu s našimi přirozenými instinkty
Na světě existují miliony podniků, od obchůdků na rohu až po obrovské technologické společnosti. A všichni jejich majitelé chtějí jednu věc – dosahovat zisku. Naštěstí existuje odvěký recept, jak toho dosáhnout. Prodejte co nejvíce, odečtěte náklady a zbytek je váš.
Jednoduchá cesta k úspěchu, že? Ne tak docela.
Průzkum provedený v letech 2013 až 2015 organizací Global Entrepreneurship Monitor ukázal, že osm z deseti podniků skončilo, přičemž hlavním důvodem byl nedostatek zisku. Jak se to stane, když existuje vzorec? Problémem je samotný vzorec.
Vzorec připravuje podniky na neúspěch hned několika způsoby. Zaprvé spouští naši přirozenou tendenci vyčerpat vše, co je k dispozici.
To bylo objeveno v 50. letech 20. století, kdy historik a spisovatel Cyril Northcote Parkinson přišel s Parkinsonovým zákonem, který říká, že množství práce potřebné k dokončení úkolu se zvyšuje úměrně množství času, který je k dispozici. Například pokud má někdo dokončit zprávu za dva dny, stráví tím dva dny. Dejte mu na stejnou zprávu týden a právě tolik času mu zabere.
Vyměňte čas za peníze a totéž se stane v podnikání. Podnikatelé si najdou způsob, jak utratit všechny peníze, které mají k dispozici, a ve výsledku si ukousnou ze svých zisků.
Existuje ještě jeden způsob, jak vzorec udržuje zisky mimo dosah, a to prostřednictvím něčeho, čemu se říká efekt prvenství. Jde o sklon lidí zaměřit se na to, co vidí jako první, a ignorovat ostatní. Pokud se vám například zobrazí seznam slov, je pravděpodobnější, že si zapamatujete slova nahoře. A protože vzorec začíná prodejem a končí ziskem, podnikatelé vkládají úsilí a prostředky do zvyšování prodeje v domnění, že to automaticky povede k zisku.

Ale jak jste se právě dozvěděli, zisky jsou nepolapitelné. Takže zde je otázka za milion dolarů: jak si mohou podnikatelé zaručit zisk?
Trik spočívá v přepracování vzorce. Namísto odečítání nákladů od tržeb určete, jaký by měl být váš zisk, a ten pak odečtěte od tržeb. Pokud je tedy vaším cílem pětiprocentní zisk, odečtěte jej ještě předtím, než budete mít možnost jej utratit. Bez ohledu na to, kolik nebo jak málo peněz vám zbývá, se projeví vaše přirozená schopnost pracovat s tím, co máte.
Přehodnocení vzorce je klíčovým krokem k tomu, aby vaše podnikání bylo ziskové, ale je to jen krok. V následujících řádcích se ponoříme do zbytku strategie.
Práce s menšími částkami peněz vám usnadní správu financí
Pokud jste se někdy pokoušeli zhubnout, jistě znáte myšlenku používání menších talířů, abyste zkonzumovali méně kalorií.
Protože jsme nuceni nacpat si na talíř co nejvíce jídla, používání menších talířů nám usnadňuje sníst méně jídla. Když to autor poprvé uslyšel, zažil heuréku. Všechny své peníze hromadil na jednom velkém účtu a následně vše utratil. Aby tedy mohl utrácet méně, potřeboval menší porce peněz.
Jak tedy rozdělit peníze na menší hromádky? Zřízením různých bankovních účtů pro různé účely. Autor doporučuje pět různých účtů pro vaše podnikání. Účet pro hlavní příjmy, jeden pro vaše zisky, jeden pro plat majitele firmy, jeden pro daně, které budete muset platit, a jeden pro provozní výdaje.
Jakmile budete mít účty, zde je návod, jak je spravovat. Kdykoli podnik získá příjmy, uloží se na příjmový účet. Poté převedete peníze na ostatní účty, přičemž vždy začínáte – hádáte správně – ziskovým účtem. Jakmile si vyberete předem stanovený zisk, zbylé peníze použijete na financování ostatních účtů.
Každý účet by měl být používán pouze ke svému určenému účelu. Například veškeré firemní účty se musí platit z účtu provozních nákladů, a když přijde daňové období, pracujete s tím, co je na daňovém účtu.
I ti nejdisciplinovanější lidé však čas od času podlehnou pokušení. A tak stejně jako se někteří lidé snaží vyhnout konzumaci nezdravých potravin a pochutin tím, že je drží mimo své domovy, můžete se vyhnout ponoření do dvou důležitých účtů tím, že je budete držet mimo dohled.

Těmito účty jsou vaše účty ziskové a daňové.
Proč? No, zisk je přesně to, čeho se snažíte mít více, takže vyčerpání tohoto účtu by nedávalo smysl. A daně? Jen si představte, do jakých problémů se můžete dostat, když nebudete moci zaplatit daně.
Aby byly tyto peníze v bezpečí, měly by být tyto dva účty vedeny u jiné banky. Právě zde bude dlouhodobě uložen váš zisk a daně. Po rozdělení peněz mezi účty ve vaší hlavní bance převeďte zisky a daně na příslušné účty v nové bance. To, že tyto peníze neuvidíte pokaždé, když se podíváte na zůstatky v bance, znamená, že je méně pravděpodobné, že je utratíte.
Závěrečné shrnutí
Nejlepším způsobem, jak zajistit, aby vaše společnost vydělávala, je jednoduše si ji vzít. Tím, že z každého kousku příjmu okamžitě vyčleníte určité procento na zisk, získáte návyk provozovat firmu za méně peněz. To vás povzbudí k tomu, abyste se blíže podívali na své operace a stali se inovativnějšími a efektivnějšími všude tam, kde je to možné, což vám přinese ještě více peněz do kapsy.
Praktické rady: Zvykněte si pravidelně hospodařit s penězi.
Nečekejte na konec měsíce, abyste rozdělili peníze mezi účty a provedli potřebné platby, ale začněte to dělat každé dva týdny. Takto častá kontrola vašich financí vám umožní mít přehled o tom, jak se daří vašim úsporám a za co peníze utrácíte, a budete tak mít přesný přehled o tom, jak na tom v daném okamžiku finančně jste.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























