To je koneckonců smyslem toho, získat známou osobnost pro některé propagační aktivity.
Co se však stane, když se vybraná celebrita náhodou nehodí? O tom vám může vyprávět společnost Anheuser-Busch. Majitel značky Bud Light se rozhodl uspořádat propagační akci na podporu piva a přibral do ní transgenderového „influencera“ Dylana Mulvaneyho, který na TikToku čítá přes 10 milionů sledujících. Mulvaney na svém kanálu propagoval Bud Light – a následovala patřičná odezva.
Ukázalo se, že konzervativcům se tato volba nelíbila, a konzervativních fanoušků Bud Light je zjevně hodně. Výzvy ke kampani za bojkot nápoje/společnosti udělaly své a v dubnu se objemy Anheuser-Busch propadly o více než 12 %, přičemž Bud Light zaznamenal, jak to Beer Business Daily popsal, „šokující zhoršení“ o 21,4 %.
Zdroj: Getty Images
Konkurenti mezitím sklízejí plody hněvu konzervativců. Konkurenti Molson Coors a Constellation zaznamenali ve stejném období růst o 7,6 % a 3,8 %.
Dokud tedy tato kontroverze neutichne a nezačne další rozhořčení, možná by stálo za to opřít se do akcií, které již z této situace těží. Zde jsou tyto akcie.
Constellation Brands (STZ) V souvislosti s Mulvaneyho aférou si nejvyšší představitelé společnosti Constellation Brands musí mnout ruce radostí. Jako dovozce nejprodávanějších dovážených značek v USA – Modelo a Corona – už společnost sklízí ovoce. Kromě těchto značek vlastní Constellation rozmanité portfolio známých jmen, mezi něž patří například Robert Mondavi, Kim Crawford, Casa Noble Tequila, Svedka Vodka a High West Whiskey.
V posledních letech se firma zaměřila na rozšíření své přítomnosti na trhu s luxusním pivem, zejména v souvislosti s rozvojem řemeslného pivovarnictví. Kromě aktivit v oblasti alkoholu společnost investuje také do konopí a zdravotnictví.
Investoři se nezdáli být příliš rozladěni tím, že společnost v poslední finanční zprávě – za fiskální 4Q23 – nebyla ve všech ukazatelích v pořádku. Tržby meziročně klesly o 4,8 % na 2 miliardy USD a zároveň zaostaly za prognózou o 20 milionů USD. V konečném součtu však zisk na akcii ve výši 1,98 USD překonal hodnotu 1,84 USD, kterou očekávala ulice. Pro příští rok Constellation očekává zisk na akcii v rozmezí 11,70-12,00 USD, což je o něco více než konsenzuální střed 11,80 USD. Společnost rovněž uvedla, že zvýší čtvrtletní dividendu o 11,3 % na 0,89 USD z 0,80 USD na akcii. To v současné době generuje výnos 1,43 %.
Zdroj: Getty Images
Analytik Dara Mohsenian z Morgan Stanley sice připouští, že poslední finanční výkaz obsahoval „klady a zápory“, nicméně pozitivních událostí je dost na to, aby podpořily býčí postoj.
„Když se podíváme zpět, v posledních několika čtvrtletích došlo k velkému kolísání v oblasti vyčerpání piva, ale vzhledem k solidním trendům mimo Kalifornii a předpokládané normalizaci počasí v Kalifornii do budoucna, pozitivnímu tónu STZ v oblasti horní linie a jasnosti, která nyní panuje v oblasti marží, vidíme 17,1násobek P/E společnosti STZ za CY24e jako příliš nízký oproti 7% růstu horní linie společnosti a akcie se nám zde líbí,“ vysvětlil Mohsenian. „Marže byly v posledních čtvrtletích velkým tématem, ale s větší jasností ohledně FY24 a potenciální expanzí v FY25, kdy se projeví nižší spotové náklady, očekáváme, že tato debata nyní ustoupí.“
Převedeme-li tyto myšlenky do hodnocení a čísel, Mohsenian považuje STZ za Overweight (tj. Buy), zatímco jeho cílová cena 277 USD dává prostor pro 12měsíční výnos 23 %.
Jinde na ulici získává STZ dalších 11 bodů „Kupovat“ a 3 body „Držet“, které se shodují na konsenzuálním hodnocení „Silně kupovat“.
Molson Coors (TAP) Další jméno z „Mulvaney Gate“, na které se podíváme, také zaznamenalo nedávné silné zvýšení tržeb v souvislosti s kauzou Bud Light. Molson Coors je výrobcem piv Coors Light (v dubnu nárůst o 17,3 %) a Miller Lite (nárůst o 19,1 %). To jsou jen některé ze známých značek v portfoliu této nadnárodní pivovarnické společnosti – Carling, Molson Canadian, Blue Moon, Peroni Nastro Azzurro a Cobra jsou některé z dalších.
Kromě pivních značek společnost Molson Coors vlastní a prodává také řadu tvrdých limonád, jako jsou Vizzy, Coors Seltzer a Topo Chico Hard Seltzer, a také koktejly připravené k pití. Společnost rovněž vyrábí a prodává řadu nealkoholických nápojů a řadu řemeslných piv prostřednictvím své divize Tenth and Blake.
Zdroj: Getty Images
Jedná se o hodnotovou nabídku, která společnosti dobře posloužila v nedávno zveřejněných výsledcích za 1. čtvrtletí. Tržby se meziročně zvýšily o 6,3 % na 2,35 miliardy dolarů, což bylo o 120 milionů dolarů více, než se předpokládalo. Adj. zisk na akcii ve výši 0,54 USD překonal očekávání analytiků ve výši 0,26 USD. Pro výhled na rok 2023 společnost zopakovala své předchozí cíle, včetně očekávání nízkociferného nárůstu čistých tržeb oproti roku 2022 (na bázi konstantní měny).
Analytik společnosti Roth MKM William Kirk poznamenává, že průvodce může některé investory zklamat, ale zůstává neznepokojen.
„Zatímco někteří mohou považovat nezměněný návod za znepokojivý, my se domníváme, že potenciální odchylka od návodu se nachází přímo na pozitivní straně: Kirk vysvětluje, že dubnové objemy v USA se pohybují na úrovni +HSD a vzhledem k meziročním škrtům v marketingových výdajích je pravděpodobné, že finanční páka bude vynikající,“ vysvětluje Kirk. „Objemová výkonnost, i po očištění o jeden prodejní den navíc, byla mnohem lepší než v předchozích čtvrtletích. Důležité je, že k tomuto zlepšení v 1. čtvrtletí došlo předtím, než se poptávka v USA přesunula od značky Bud Light k značkám Miller Lite a Coors Light.“
Co to všechno znamená pro investory? Kirk ponechal na akciích Molson rating Buy spolu s cílovou cenou 75 USD. Pokud bude tato hodnota splněna, investoři si mohou v příštím roce připsat 16% zisk.
Ne všichni na ulici jsou si však tak jistí. Akcie získávají konsenzuální hodnocení „Držet“, které vychází z 8 „Držet“ a 4 „Koupit“ a „Prodat“.
To je koneckonců smyslem toho, získat známou osobnost pro některé propagační aktivity.Co se však stane, když se vybraná celebrita náhodou nehodí? O tom vám může vyprávět společnost Anheuser-Busch. Majitel značky Bud Light se rozhodl uspořádat propagační akci na podporu piva a přibral do ní transgenderového „influencera“ Dylana Mulvaneyho, který na TikToku čítá přes 10 milionů sledujících. Mulvaney na svém kanálu propagoval Bud Light – a následovala patřičná odezva.Ukázalo se, že konzervativcům se tato volba nelíbila, a konzervativních fanoušků Bud Light je zjevně hodně. Výzvy ke kampani za bojkot nápoje/společnosti udělaly své a v dubnu se objemy Anheuser-Busch propadly o více než 12 %, přičemž Bud Light zaznamenal, jak to Beer Business Daily popsal, „šokující zhoršení“ o 21,4 %.Konkurenti mezitím sklízejí plody hněvu konzervativců. Konkurenti Molson Coors a Constellation zaznamenali ve stejném období růst o 7,6 % a 3,8 %.Dokud tedy tato kontroverze neutichne a nezačne další rozhořčení, možná by stálo za to opřít se do akcií, které již z této situace těží. Zde jsou tyto akcie.Constellation Brands V souvislosti s Mulvaneyho aférou si nejvyšší představitelé společnosti Constellation Brands musí mnout ruce radostí. Jako dovozce nejprodávanějších dovážených značek v USA – Modelo a Corona – už společnost sklízí ovoce. Kromě těchto značek vlastní Constellation rozmanité portfolio známých jmen, mezi něž patří například Robert Mondavi, Kim Crawford, Casa Noble Tequila, Svedka Vodka a High West Whiskey.V posledních letech se firma zaměřila na rozšíření své přítomnosti na trhu s luxusním pivem, zejména v souvislosti s rozvojem řemeslného pivovarnictví. Kromě aktivit v oblasti alkoholu společnost investuje také do konopí a zdravotnictví.Chcete využít této příležitosti?Investoři se nezdáli být příliš rozladěni tím, že společnost v poslední finanční zprávě – za fiskální 4Q23 – nebyla ve všech ukazatelích v pořádku. Tržby meziročně klesly o 4,8 % na 2 miliardy USD a zároveň zaostaly za prognózou o 20 milionů USD. V konečném součtu však zisk na akcii ve výši 1,98 USD překonal hodnotu 1,84 USD, kterou očekávala ulice. Pro příští rok Constellation očekává zisk na akcii v rozmezí 11,70-12,00 USD, což je o něco více než konsenzuální střed 11,80 USD. Společnost rovněž uvedla, že zvýší čtvrtletní dividendu o 11,3 % na 0,89 USD z 0,80 USD na akcii. To v současné době generuje výnos 1,43 %.Analytik Dara Mohsenian z Morgan Stanley sice připouští, že poslední finanční výkaz obsahoval „klady a zápory“, nicméně pozitivních událostí je dost na to, aby podpořily býčí postoj.„Když se podíváme zpět, v posledních několika čtvrtletích došlo k velkému kolísání v oblasti vyčerpání piva, ale vzhledem k solidním trendům mimo Kalifornii a předpokládané normalizaci počasí v Kalifornii do budoucna, pozitivnímu tónu STZ v oblasti horní linie a jasnosti, která nyní panuje v oblasti marží, vidíme 17,1násobek P/E společnosti STZ za CY24e jako příliš nízký oproti 7% růstu horní linie společnosti a akcie se nám zde líbí,“ vysvětlil Mohsenian. „Marže byly v posledních čtvrtletích velkým tématem, ale s větší jasností ohledně FY24 a potenciální expanzí v FY25, kdy se projeví nižší spotové náklady, očekáváme, že tato debata nyní ustoupí.“Převedeme-li tyto myšlenky do hodnocení a čísel, Mohsenian považuje STZ za Overweight , zatímco jeho cílová cena 277 USD dává prostor pro 12měsíční výnos 23 %. Jinde na ulici získává STZ dalších 11 bodů „Kupovat“ a 3 body „Držet“, které se shodují na konsenzuálním hodnocení „Silně kupovat“.Molson Coors Další jméno z „Mulvaney Gate“, na které se podíváme, také zaznamenalo nedávné silné zvýšení tržeb v souvislosti s kauzou Bud Light. Molson Coors je výrobcem piv Coors Light a Miller Lite . To jsou jen některé ze známých značek v portfoliu této nadnárodní pivovarnické společnosti – Carling, Molson Canadian, Blue Moon, Peroni Nastro Azzurro a Cobra jsou některé z dalších.Kromě pivních značek společnost Molson Coors vlastní a prodává také řadu tvrdých limonád, jako jsou Vizzy, Coors Seltzer a Topo Chico Hard Seltzer, a také koktejly připravené k pití. Společnost rovněž vyrábí a prodává řadu nealkoholických nápojů a řadu řemeslných piv prostřednictvím své divize Tenth and Blake.Jedná se o hodnotovou nabídku, která společnosti dobře posloužila v nedávno zveřejněných výsledcích za 1. čtvrtletí. Tržby se meziročně zvýšily o 6,3 % na 2,35 miliardy dolarů, což bylo o 120 milionů dolarů více, než se předpokládalo. Adj. zisk na akcii ve výši 0,54 USD překonal očekávání analytiků ve výši 0,26 USD. Pro výhled na rok 2023 společnost zopakovala své předchozí cíle, včetně očekávání nízkociferného nárůstu čistých tržeb oproti roku 2022 .Analytik společnosti Roth MKM William Kirk poznamenává, že průvodce může některé investory zklamat, ale zůstává neznepokojen.„Zatímco někteří mohou považovat nezměněný návod za znepokojivý, my se domníváme, že potenciální odchylka od návodu se nachází přímo na pozitivní straně: Kirk vysvětluje, že dubnové objemy v USA se pohybují na úrovni +HSD a vzhledem k meziročním škrtům v marketingových výdajích je pravděpodobné, že finanční páka bude vynikající,“ vysvětluje Kirk. „Objemová výkonnost, i po očištění o jeden prodejní den navíc, byla mnohem lepší než v předchozích čtvrtletích. Důležité je, že k tomuto zlepšení v 1. čtvrtletí došlo předtím, než se poptávka v USA přesunula od značky Bud Light k značkám Miller Lite a Coors Light.“Co to všechno znamená pro investory? Kirk ponechal na akciích Molson rating Buy spolu s cílovou cenou 75 USD. Pokud bude tato hodnota splněna, investoři si mohou v příštím roce připsat 16% zisk. Ne všichni na ulici jsou si však tak jistí. Akcie získávají konsenzuální hodnocení „Držet“, které vychází z 8 „Držet“ a 4 „Koupit“ a „Prodat“.