Společnost Carrier Global Corporation(CARR) se sídlem v Palm Beach Gardens na Floridě v posledních třech letech zvyšovala zisk v průměru o více než slušných 19,4 % ročně. Za posledních 12 měsíců dosáhly akcie výnosu 6,1 % včetně reinvestovaných dividend, což je o 10 procentních bodů více než index S&P 500, a dosahují méně než šestnáctinásobku dvanáctiměsíčních forwardových zisků, což je výrazně méně než osmnáctinásobek indexu S&P 500.
Co se společnosti Carrier nepodařilo, je držet krok s miláčkem Wall Street, společností Trane Technologies (TT), alespoň pokud jde o akcie HVAC. Společnost Carrier roste rychle, ale Trane roste ještě rychleji – její zisky se za poslední tři roky zvýšily o 28,5 % a za posledních 12 měsíců akcie vynesly 26,8 %. Společnost Trane také dosahuje 20,4násobku 12měsíčních forwardových zisků, což svědčí o tom, o kolik více si jí investoři cení ve srovnání s Carrierem.
Akcie společnosti Carrier jsou nyní možná připraveny tento rozdíl překonat. Dne 25. dubna společnost oznámila akvizici společnosti Viessmann Climate Solutions, předního německého výrobce tepelných čerpadel a dalších produktů pro regulaci klimatu, za 12 miliard eur, tedy asi 13,2 miliardy USD, v hotovosti a akciích. Společnost Carrier rovněž plánuje opustit většinu svých podniků v oblasti chlazení, požární techniky a zabezpečení, takže po skončení všeho bude vypadat jako bližší napodobenina společnosti Trane.
Investorům se tato transakce zřejmě nelíbila, přestože by měla v příštích letech zvýšit růst tržeb nejméně o procentní bod na průměrných 5 % ročně ze 4 % a zároveň zvýšit ziskové marže o jeden až dva procentní body. Od 24. dubna, kdy byla dohoda poprvé oznámena, do 26. dubna, kdy byla potvrzena, klesly akcie společnosti Carrier o 10 %. Velkým problémem je pravděpodobně to, že společnost Carrier očekává, že v roce 2024 vydělá méně peněz na akcii, než kdyby dohodu neuzavřela.
Analytik společnosti RBC Capital Markets Deane Dray se domnívá, že obavy jsou přehnané. Odhaduje, že transakce sníží zisk pouze o pět centů na akcii – z 2,80 na 2,75 USD – nebo asi o 2 % odhadovaného zisku před transakcí v důsledku zvýšení počtu akcií. „Celkově fandíme rozhodnutí společnosti Carrier přejít na čistě vzduchotechnickou firmu s atraktivním turbodmychadlem pro přechod na energetiku,“ napsal v nedávné výzkumné zprávě.
Zdroj: Getty Images
Tímto turbodmychadlem jsou tepelná čerpadla. Tepelné čerpadlo je jako klimatizace, ale účinnější, a může chladit i vytápět pomocí elektřiny. Jsou to elektromobily v oblasti HVAC a budou mít velký vliv na snižování emisí oxidu uhličitého. Výměna všech systémů HVAC v amerických rodinných domech za tepelná čerpadla by snížila zhruba tolik emisí uhlíku, jako kdyby se na silnicích objevilo 60 milionů vozů Tesla. Očekává se, že v roce 2023 dosáhne obrat společnosti Carrier v oblasti HVAC 15,1 miliardy dolarů, což je nárůst z 13,4 miliardy dolarů v roce 2022.
HVAC je zkratka pro Heating, Ventilation and Air Conditioning a jedná se o obor zabývající se technologiemi, které jsou používány k řízení teploty, vlhkosti a čistoty vzduchu v uzavřeném prostoru. Cílem HVAC technologií je zajistit tepelnou pohodu a přijatelnou kvalitu vnitřního vzduchu.
Pokud společnost Carrier za Viessmann přeplácí, není to o mnoho. Dohoda si ji cení na přibližně 17násobek očekávaného zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací v roce 2023, neboli Ebitda. Po započtení očekávaných nákladových synergií klesne násobek na přibližně 13násobek, což je o něco více než 11násobek společnosti Carrier. „Vypadá to na atraktivní obchod, zejména proto, že urychluje transformaci společnosti Carrier v oblasti čistě vzduchotechnického průmyslu,“ napsal Dray.
Finanční závist Díky nedávno oznámené akvizici by se společnost Carrier mohla více podobat společnosti Trane.
Úspěch transakce by mohl záviset na tom, jak dobře ji provedou generální ředitel David Gitlin a finanční ředitel Patrick Goris. Jejich úkolem bude integrovat společnost Viessmann a zvládnout nové dluhové zatížení, které se bude pohybovat kolem 3,5násobku Ebitdy. Pokud vše půjde podle plánu, měla by společnost Carrier generovat roční tržby přes 22 miliard dolarů a Ebitdu ve výši přibližně 3,7 miliardy dolarů při dluhu 13 miliard dolarů. S volným peněžním tokem ve výši 4 miliard dolarů v příštích dvou letech by rozvaha společnosti Carrier měla do roku 2025 vypadat podobně jako rozvaha společnosti Trane.
Pokud trh uvidí totéž, mohly by akcie společnosti Carrier stát 57 dolarů při obchodování s násobkem podobným společnosti Trane, což je o 40 % více než nedávných 41,10 dolaru. Dray, který hodnotí Carrier jako Outperform, má konzervativnější cílovou cenu 48 USD za akcii, což je o 17 % více. Drayova cena vychází přibližně na 17násobek jeho odhadovaných zisků v roce 2024, což jeho cílový násobek řadí mezi stávající poměr cena/zisk společnosti Carrier a Trane.
Každopádně dnes vypadá společnost Carrier v lepší pozici než před týdnem. Investoři se jen zatím neobtěžovali věnovat mu pozornost.
Společnost Carrier Global Corporation se sídlem v Palm Beach Gardens na Floridě v posledních třech letech zvyšovala zisk v průměru o více než slušných 19,4 % ročně. Za posledních 12 měsíců dosáhly akcie výnosu 6,1 % včetně reinvestovaných dividend, což je o 10 procentních bodů více než index S&P 500, a dosahují méně než šestnáctinásobku dvanáctiměsíčních forwardových zisků, což je výrazně méně než osmnáctinásobek indexu S&P 500.Co se společnosti Carrier nepodařilo, je držet krok s miláčkem Wall Street, společností Trane Technologies , alespoň pokud jde o akcie HVAC. Společnost Carrier roste rychle, ale Trane roste ještě rychleji – její zisky se za poslední tři roky zvýšily o 28,5 % a za posledních 12 měsíců akcie vynesly 26,8 %. Společnost Trane také dosahuje 20,4násobku 12měsíčních forwardových zisků, což svědčí o tom, o kolik více si jí investoři cení ve srovnání s Carrierem.Akcie společnosti Carrier jsou nyní možná připraveny tento rozdíl překonat. Dne 25. dubna společnost oznámila akvizici společnosti Viessmann Climate Solutions, předního německého výrobce tepelných čerpadel a dalších produktů pro regulaci klimatu, za 12 miliard eur, tedy asi 13,2 miliardy USD, v hotovosti a akciích. Společnost Carrier rovněž plánuje opustit většinu svých podniků v oblasti chlazení, požární techniky a zabezpečení, takže po skončení všeho bude vypadat jako bližší napodobenina společnosti Trane.Investorům se tato transakce zřejmě nelíbila, přestože by měla v příštích letech zvýšit růst tržeb nejméně o procentní bod na průměrných 5 % ročně ze 4 % a zároveň zvýšit ziskové marže o jeden až dva procentní body. Od 24. dubna, kdy byla dohoda poprvé oznámena, do 26. dubna, kdy byla potvrzena, klesly akcie společnosti Carrier o 10 %. Velkým problémem je pravděpodobně to, že společnost Carrier očekává, že v roce 2024 vydělá méně peněz na akcii, než kdyby dohodu neuzavřela.Analytik společnosti RBC Capital Markets Deane Dray se domnívá, že obavy jsou přehnané. Odhaduje, že transakce sníží zisk pouze o pět centů na akcii – z 2,80 na 2,75 USD – nebo asi o 2 % odhadovaného zisku před transakcí v důsledku zvýšení počtu akcií. „Celkově fandíme rozhodnutí společnosti Carrier přejít na čistě vzduchotechnickou firmu s atraktivním turbodmychadlem pro přechod na energetiku,“ napsal v nedávné výzkumné zprávě.Tímto turbodmychadlem jsou tepelná čerpadla. Tepelné čerpadlo je jako klimatizace, ale účinnější, a může chladit i vytápět pomocí elektřiny. Jsou to elektromobily v oblasti HVAC a budou mít velký vliv na snižování emisí oxidu uhličitého. Výměna všech systémů HVAC v amerických rodinných domech za tepelná čerpadla by snížila zhruba tolik emisí uhlíku, jako kdyby se na silnicích objevilo 60 milionů vozů Tesla. Očekává se, že v roce 2023 dosáhne obrat společnosti Carrier v oblasti HVAC 15,1 miliardy dolarů, což je nárůst z 13,4 miliardy dolarů v roce 2022.Chcete využít této příležitosti?HVAC je zkratka pro Heating, Ventilation and Air Conditioning a jedná se o obor zabývající se technologiemi, které jsou používány k řízení teploty, vlhkosti a čistoty vzduchu v uzavřeném prostoru. Cílem HVAC technologií je zajistit tepelnou pohodu a přijatelnou kvalitu vnitřního vzduchu.Pokud společnost Carrier za Viessmann přeplácí, není to o mnoho. Dohoda si ji cení na přibližně 17násobek očekávaného zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací v roce 2023, neboli Ebitda. Po započtení očekávaných nákladových synergií klesne násobek na přibližně 13násobek, což je o něco více než 11násobek společnosti Carrier. „Vypadá to na atraktivní obchod, zejména proto, že urychluje transformaci společnosti Carrier v oblasti čistě vzduchotechnického průmyslu,“ napsal Dray.Finanční závistDíky nedávno oznámené akvizici by se společnost Carrier mohla více podobat společnosti Trane.Úspěch transakce by mohl záviset na tom, jak dobře ji provedou generální ředitel David Gitlin a finanční ředitel Patrick Goris. Jejich úkolem bude integrovat společnost Viessmann a zvládnout nové dluhové zatížení, které se bude pohybovat kolem 3,5násobku Ebitdy. Pokud vše půjde podle plánu, měla by společnost Carrier generovat roční tržby přes 22 miliard dolarů a Ebitdu ve výši přibližně 3,7 miliardy dolarů při dluhu 13 miliard dolarů. S volným peněžním tokem ve výši 4 miliard dolarů v příštích dvou letech by rozvaha společnosti Carrier měla do roku 2025 vypadat podobně jako rozvaha společnosti Trane.Pokud trh uvidí totéž, mohly by akcie společnosti Carrier stát 57 dolarů při obchodování s násobkem podobným společnosti Trane, což je o 40 % více než nedávných 41,10 dolaru. Dray, který hodnotí Carrier jako Outperform, má konzervativnější cílovou cenu 48 USD za akcii, což je o 17 % více. Drayova cena vychází přibližně na 17násobek jeho odhadovaných zisků v roce 2024, což jeho cílový násobek řadí mezi stávající poměr cena/zisk společnosti Carrier a Trane.Každopádně dnes vypadá společnost Carrier v lepší pozici než před týdnem. Investoři se jen zatím neobtěžovali věnovat mu pozornost.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...