Australané se stále více obracejí k elektromobilům, protože vláda prosazuje ekologičtější dopravu. Nedostatek veřejné dobíjecí infrastruktury však může v této rozlehlé zemi bránit masovému rozšíření elektromobilů. Vzhledem k tomu, že na každý elektromobil připadá méně než třetina veřejných nabíječek ve srovnání s celosvětovým průměrem, není snadné instalovat nabíječky dostatečně rychle, aby se tento boom stihl.
Vláda zdvojnásobila financování ekologičtější dopravy na 500 milionů australských dolarů (339 milionů dolarů) a oznámila plány na stanovení emisních norem pro vozidla. Prodej elektromobilů má již nyní rostoucí tendenci a v dubnu tvořil 8 % všech prodaných automobilů, zatímco o rok dříve to bylo 1,1 %.
Hrozí však, že slabé normy omezí nabídku nových elektromobilů a podkopou ekonomiku provozovatelů nabíjecích stanic. Aby pomohly překonat nejasnou ekonomiku instalace nabíječek, federální vláda a vlády jednotlivých států pomáhají financovat zavádění.
Australské hojné sluneční světlo a nejvyšší využití střešních solárních panelů na obyvatele na světě znamená, že domácí nabíjení nepředstavuje zásadní problém. Problémem je rozšíření veřejných nabíječek, zejména v regionálních oblastech, kde je energetická infrastruktura pro podporu rychlonabíječek často nedostatečná nebo chybí.
Veřejné nabíječky v zemi mají tendenci být nedostatečně výkonné, s 0,5 kilowatty veřejného nabíjení na jeden elektromobil oproti průměrným 2,4 kw ve světě. Rozšiřování veřejných nabíječek je pomalé, protože provozovatelé se potýkají s dlouhými prodlevami při připojování k síti. Je třeba provést řadu studií, aby nabíječky, které často spotřebovávají tolik energie jako několik domácností nebo podniků, neztlumily světlo stávajícím zákazníkům.
Pokud budou nové normy fungovat tak, aby motivovaly výrobce automobilů k dovozu dostatečného množství čistých automobilů, Australané se konečně dočkají širší nabídky elektromobilů na trhu. S vládní podporou elektromobilů je nyní výzvou rychlá instalace dostatečného počtu nabíječek, aby bylo možné tento boom uspokojit.
Australané se stále více obracejí k elektromobilům, protože vláda prosazuje ekologičtější dopravu. Nedostatek veřejné dobíjecí infrastruktury však může v této rozlehlé zemi bránit masovému rozšíření elektromobilů. Vzhledem k tomu, že na každý elektromobil připadá méně než třetina veřejných nabíječek ve srovnání s celosvětovým průměrem, není snadné instalovat nabíječky dostatečně rychle, aby se tento boom stihl.
Vláda zdvojnásobila financování ekologičtější dopravy na 500 milionů australských dolarů a oznámila plány na stanovení emisních norem pro vozidla. Prodej elektromobilů má již nyní rostoucí tendenci a v dubnu tvořil 8 % všech prodaných automobilů, zatímco o rok dříve to bylo 1,1 %.
Hrozí však, že slabé normy omezí nabídku nových elektromobilů a podkopou ekonomiku provozovatelů nabíjecích stanic. Aby pomohly překonat nejasnou ekonomiku instalace nabíječek, federální vláda a vlády jednotlivých států pomáhají financovat zavádění.
Australské hojné sluneční světlo a nejvyšší využití střešních solárních panelů na obyvatele na světě znamená, že domácí nabíjení nepředstavuje zásadní problém. Problémem je rozšíření veřejných nabíječek, zejména v regionálních oblastech, kde je energetická infrastruktura pro podporu rychlonabíječek často nedostatečná nebo chybí.
Veřejné nabíječky v zemi mají tendenci být nedostatečně výkonné, s 0,5 kilowatty veřejného nabíjení na jeden elektromobil oproti průměrným 2,4 kw ve světě. Rozšiřování veřejných nabíječek je pomalé, protože provozovatelé se potýkají s dlouhými prodlevami při připojování k síti. Je třeba provést řadu studií, aby nabíječky, které často spotřebovávají tolik energie jako několik domácností nebo podniků, neztlumily světlo stávajícím zákazníkům.
Pokud budou nové normy fungovat tak, aby motivovaly výrobce automobilů k dovozu dostatečného množství čistých automobilů, Australané se konečně dočkají širší nabídky elektromobilů na trhu. S vládní podporou elektromobilů je nyní výzvou rychlá instalace dostatečného počtu nabíječek, aby bylo možné tento boom uspokojit.