Akcie společnosti v předobchodní fázi klesly až o 10 %, přestože očekávaný zisk za první fiskální čtvrtletí překonal očekávání.
Provozovatel obchodních domů uvedl, že nyní očekává pro letošní rok tržby ve výši 22,8 až 23,2 miliardy USD, což je méně než předchozí rozmezí 23,7 až 24,2 miliardy USD. Macy’s předpokládá, že srovnatelné tržby vlastněné plus licencované klesnou v tomto období o 6 % až 7,5 %, což je horší než předchozí výhled, který počítal s poklesem o 2 % až 4 %.
Pro letošní rok očekává upravený zisk na akcii ve výši 2,70 až 3,20 USD, což je výrazné snížení oproti předchozímu výhledu 3,67 až 4,11 USD na akcii.
V rozhovoru pro CNBC generální ředitel Jeff Gennette uvedl, že maloobchodní řetězec zaujal konzervativní postoj pro zbytek roku poté, co zaznamenal jarní pokles. Uvedl, že společnost očekává další zlevňování sezónních výrobků a plánuje snížit objednávky zboží v rámci přípravy na nadcházející čtvrtletí.
Slabší prodeje se podle něj dotkly všech značek Macy’s, včetně vyšší třídy Bloomingdale’s a kosmetického řetězce Bluemercury.
Na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv uvádíme, jak si společnost Macy’s vedla za tříměsíční období, které skončilo 29. dubna, ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street:
Zisk na akcii: 56 centů po úpravě oproti 45 centům.
Tržby: 4,98 miliardy USD oproti očekávaným 5,04 miliardy USD.
Čistý zisk společnosti Macy’s za první čtvrtletí činil 155 milionů USD, tj. 56 centů na akcii, ve srovnání s 286 miliony USD, tj. 98 centy na akcii, o rok dříve.
Tržby klesly přibližně o 7 % na 4,98 miliardy dolarů z 5,35 miliardy dolarů v předchozím období. Tržby zaostaly za odhady analytiků.
Srovnatelné tržby na bázi vlastněných a licencovaných produktů klesly za čtvrtletí o 7,2 %, což je horší výsledek, než očekávali analytici oslovení společností Refinitiv, kteří očekávali pokles o 4,7 %.

Nejvýraznější meziroční pokles zaznamenala značka Macy’s. Její srovnatelné tržby klesly o 7,9 % na bázi vlastních a licencovaných produktů. U značky Bloomingdale’s klesly srovnatelné tržby na bázi vlastních a licencovaných produktů o 4,3 %. Srovnatelné tržby společnosti Bluemercury meziročně vzrostly o 4,3 %, ale růst byl pomalejší než dvouciferné nebo jednociferné nárůsty, které zaznamenala v jiných čtvrtletích.
Gennette uvedl, že tržby Macy’s dostaly ránu, protože rozpočty zákazníků jsou omezené. Přibližně polovina zákazníků stejnojmenné značky Macy’s má příjem domácnosti 75 000 USD nebo méně.
„Je zřejmé, že jsou pod tlakem, a to zejména v našich diskrečních kategoriích,“ řekl.
V Bloomingdale’s podle něj také ubylo „ambiciózních zákazníků“, kteří nakupovali luxusnější značky v době pandemie Covid, kdy měli peníze na stimulaci.
Dodal, že prodejům uškodilo také chladnější počasí, protože zákazníci se zdrželi nákupu sezónního zboží.
Gennette však uvedl, že společnost zaznamenala „známky života v květnu“, kdy se oteplilo. Uvedl, že prodej jarních oděvů se zvýšil, zejména v Bloomingdale’s. Prodeje tohoto obchodního domu vyšší kategorie jsou podle něj lepší než v květnu loňského roku.
Mezi nejsilnější kategorie společnosti patří kosmetika. Začínají se zvedat i některé oblíbené pandemické položky, jako je textil a domácí potřeby.
Zatímco se Macy’s připravuje na potenciálně těžší rok, Gennette uvedl, že má pro zákazníky nový důvod k návštěvě na podzim a během svátků. Od října se do jeho obchodů a na internetové stránky vrátí značka Nike. Macy’s dostaly poslední dodávku od Nike v prosinci 2021, protože společnost vyrábějící sportovní obuv omezila velkoobchodní objednávky a kladla důraz na prodej přímo spotřebitelům.

Macy’s dosud nosil část obuvi Nike díky licenčnímu partnerství se společností Finish Line, ale začne dostávat kompletnější sortiment, včetně oblečení pro ženy, muže a děti.
„V našem partnerství jsme si dali pauzu a nyní se k němu vracíme,“ řekl.
Akcie Macy’s ve středu uzavřely na 13,59 USD, čímž tržní hodnota společnosti dosáhla 3,69 miliardy USD. V letošním roce se akcie společnosti zatím propadly o 34 %. To zaostává za téměř 9% růstem indexu S&P 500 a přibližně 6% ztrátou indexu XRT zaměřeného na maloobchodní prodej za stejné období.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky