Společnost Nio snižuje ceny svých vozů – a odkládá plány na rozšíření podnikání
Čínská značka elektromobilů Nio v pondělí oznámila, že s okamžitou platností snižuje ceny svých vozů o ekvivalent 4 200 USD a ukončuje bezplatnou výměnu baterií pro nové kupce.
Tento krok je v rozporu s dubnovým tvrzením generálního ředitele Williama Li, že se Nio nezapojí do „cenové války“. Tesla (TSLA) a další čínské společnosti vyrábějící elektromobily snížily ceny již dříve v tomto roce ve snaze přilákat kupce.
Snížení cen také následuje po Liových pátečních komentářích, že společnost odkládá kapitálové výdaje a některé projekty výzkumu a vývoje, jak vyplývá z přepisu hovoru společnosti Nio k výsledkům za první čtvrtletí, který zveřejnila společnost FactSet.
Li uvedl, že zpoždění je součástí snahy řešit dopady menšího počtu dodávek automobilů na peněžní toky.
Společnost vykázala k březnu hotovost a peněžní ekvivalenty ve výši 14,76 miliardy jüanů (2,07 miliardy USD), což je méně, než kolik zveřejnila ke konci roku 2021 a 2022.
Rozhodnutí společnosti Nio „omezit nepředmětné projekty je příliš pomalé“, uvedli v pondělí analytici China Merchants Bank International.
„Nyní také čelí dilematu mezi umístěním značky a ziskovostí, protože začala omezovat výhody služeb, což by mohlo poškodit image její značky, a tím i tržby vážněji, než se očekávalo.“
Analytici snížili své hodnocení akcií Nio na „držet“ z „koupit“.
Společnost Nio v pondělí rovněž oznámila, že již nebude novým kupujícím nabízet služby výměny baterií zdarma.
Klesající dodávky Podle nejnovějších měsíčních údajů dodávky společnosti Nio v květnu klesly na 6 155 vozů, což je méně než průměr za první čtvrtletí, kdy činil něco přes 10 000 vozů měsíčně. Měsíční průměr ve čtvrtém čtvrtletí činil přibližně 13 350 vozů.
Při pohledu do budoucna společnost Nio uvedla, že ve druhé polovině roku chce dodávat nejméně 20 000 vozů měsíčně.
Analytici Nomury uvedli, že očekávají, že automobilka může zlepšit své dodávky díky novým modelům, jako je SUV ES6 a cestovní sedan ET5.
„Přesto očekáváme, že implikovaný růst společnosti NIO bude omezen zesílenou konkurencí a omezeným zlepšením tržního podílu v roce 2023F,“ uvedli analytici ve zprávě.
Nomura uvedla, že převzala pokrytí společnosti Nio s neutrálním hodnocením. Dříve společnost hodnotila společnost Nio jako kupující.
Peněžní prostředky a peněžní ekvivalenty společnosti Nio klesly na konci roku 2019 pod 1 miliardu USD. Společnost se však v roce 2020 vrátila zpět díky záchrannému lanu ve výši přibližně 1 miliardy USD od investorů, včetně státem podporovaných subjektů.
Li o víkendu uvedl, že společnost má dostatek hotovosti na podporu svého podnikání.
Společnost však v prvním čtvrtletí vykázala prudký pokles hrubé marže na 1,5 %, což je méně než 14,6 % před rokem a 3,9 % ve čtvrtém čtvrtletí.
Čínský automobilový trh je největší na světě. Díky vládním dotacím a omezením v oblasti registračních značek se místní průmysl elektromobilů rozrostl a penetrace vozidel na nové energie dosáhla přibližně jedné třetiny prodaných nových osobních automobilů. Do této kategorie patří i automobily s hybridním pohonem.
Začátkem tohoto měsíce nejvyšší výkonný orgán Číny, Státní rada, podle státních médií uvedl, že země rozšíří pobídky na nákup vozidel s novou energií jako způsob, jak zvýšit spotřebu. Podrobnosti neuvedla.
„Navzdory krátkodobým protivětrům se domníváme, že NIO má i nadále dobrou pozici díky několika nadcházejícím rampám, včetně nejlevnějšího SUV ES6, několikaletému vichru v oblasti zavádění elektromobilů a vedoucí pozici na trhu prémiových elektromobilů v Číně, která je největším trhem s elektromobily, expanzi v EU/Globalu a rozšiřujícímu se produktovému portfoliu,“ uvedli v pátek ve své zprávě analytici společnosti Mizuho Securities.
Společnost Mizuho ponechala společnosti Nio nákupní rating, ale snížila cílovou cenu z 25 na 20 dolarů za akcii.
Akcie společnosti Nio za celý letošní rok zatím klesly o přibližně 20 % na 7,73 USD za akcii.
Tento krok je v rozporu s dubnovým tvrzením generálního ředitele Williama Li, že se Nio nezapojí do „cenové války“. Tesla a další čínské společnosti vyrábějící elektromobily snížily ceny již dříve v tomto roce ve snaze přilákat kupce.Snížení cen také následuje po Liových pátečních komentářích, že společnost odkládá kapitálové výdaje a některé projekty výzkumu a vývoje, jak vyplývá z přepisu hovoru společnosti Nio k výsledkům za první čtvrtletí, který zveřejnila společnost FactSet.Li uvedl, že zpoždění je součástí snahy řešit dopady menšího počtu dodávek automobilů na peněžní toky.Společnost vykázala k březnu hotovost a peněžní ekvivalenty ve výši 14,76 miliardy jüanů , což je méně, než kolik zveřejnila ke konci roku 2021 a 2022.Rozhodnutí společnosti Nio „omezit nepředmětné projekty je příliš pomalé“, uvedli v pondělí analytici China Merchants Bank International.„Nyní také čelí dilematu mezi umístěním značky a ziskovostí, protože začala omezovat výhody služeb, což by mohlo poškodit image její značky, a tím i tržby vážněji, než se očekávalo.“Analytici snížili své hodnocení akcií Nio na „držet“ z „koupit“.Společnost Nio v pondělí rovněž oznámila, že již nebude novým kupujícím nabízet služby výměny baterií zdarma.Klesající dodávkyPodle nejnovějších měsíčních údajů dodávky společnosti Nio v květnu klesly na 6 155 vozů, což je méně než průměr za první čtvrtletí, kdy činil něco přes 10 000 vozů měsíčně. Měsíční průměr ve čtvrtém čtvrtletí činil přibližně 13 350 vozů.Při pohledu do budoucna společnost Nio uvedla, že ve druhé polovině roku chce dodávat nejméně 20 000 vozů měsíčně.Analytici Nomury uvedli, že očekávají, že automobilka může zlepšit své dodávky díky novým modelům, jako je SUV ES6 a cestovní sedan ET5.„Přesto očekáváme, že implikovaný růst společnosti NIO bude omezen zesílenou konkurencí a omezeným zlepšením tržního podílu v roce 2023F,“ uvedli analytici ve zprávě.Nomura uvedla, že převzala pokrytí společnosti Nio s neutrálním hodnocením. Dříve společnost hodnotila společnost Nio jako kupující.Peněžní prostředky a peněžní ekvivalenty společnosti Nio klesly na konci roku 2019 pod 1 miliardu USD. Společnost se však v roce 2020 vrátila zpět díky záchrannému lanu ve výši přibližně 1 miliardy USD od investorů, včetně státem podporovaných subjektů.Li o víkendu uvedl, že společnost má dostatek hotovosti na podporu svého podnikání.Společnost však v prvním čtvrtletí vykázala prudký pokles hrubé marže na 1,5 %, což je méně než 14,6 % před rokem a 3,9 % ve čtvrtém čtvrtletí.Čínský automobilový trh je největší na světě. Díky vládním dotacím a omezením v oblasti registračních značek se místní průmysl elektromobilů rozrostl a penetrace vozidel na nové energie dosáhla přibližně jedné třetiny prodaných nových osobních automobilů. Do této kategorie patří i automobily s hybridním pohonem.Začátkem tohoto měsíce nejvyšší výkonný orgán Číny, Státní rada, podle státních médií uvedl, že země rozšíří pobídky na nákup vozidel s novou energií jako způsob, jak zvýšit spotřebu. Podrobnosti neuvedla.„Navzdory krátkodobým protivětrům se domníváme, že NIO má i nadále dobrou pozici díky několika nadcházejícím rampám, včetně nejlevnějšího SUV ES6, několikaletému vichru v oblasti zavádění elektromobilů a vedoucí pozici na trhu prémiových elektromobilů v Číně, která je největším trhem s elektromobily, expanzi v EU/Globalu a rozšiřujícímu se produktovému portfoliu,“ uvedli v pátek ve své zprávě analytici společnosti Mizuho Securities.Společnost Mizuho ponechala společnosti Nio nákupní rating, ale snížila cílovou cenu z 25 na 20 dolarů za akcii.Akcie společnosti Nio za celý letošní rok zatím klesly o přibližně 20 % na 7,73 USD za akcii.
Čínská společnost REFIRE, přední hráč v oblasti vodíkových technologií, oznámila svůj vstup na hongkongskou burzu cenných papírů. Tento krok představuje...