července, prvních 24 hodin každoročního slevového období Prime Day, největší prodeje v historii.
Zákazníci během prvního dne slev zakoupili více než 375 milionů položek a celkově ušetřili 2,5 miliardy dolarů, uvedl ve čtvrtek Amazon. Slavná nákupní akce je stále více považována za ukazatel stavu spotřebitelů, které sužuje inflace, vysoké úrokové sazby a očekávané obnovení splácení studentských půjček.
„První den Prime Day byl největším prodejním dnem v historii Amazonu a členové Prime Day letos ušetřili více než při jakékoli jiné akci Prime Day,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel Amazon Stores Doug Herrington.
Podle údajů společnosti Adobe Analytics činil rekordní jednodenní prodej nákupy v celkové hodnotě 6,4 miliardy dolarů, což je téměř 6% nárůst oproti loňskému roku. Zdá se, že silný byl i prodej druhého dne, který dosáhl 6,3 miliardy dolarů. Akcie společnosti Amazon v počátku čtvrtečního obchodování vzrostly přibližně o 2,13 %.
Letos proběhla již devátá repríza akce, kterou Amazon označuje za největší prodejní akci pro členy své předplacené služby Prime. Podle Michaela Greena, SVP globální vertikální strategie ve společnosti Criteo, vyvolal Prime Day od svého vzniku v roce 2015 „haló“ efekt nabídek v celém odvětví elektronického obchodu.
„Z letního nákupního nadšení netěží jen Amazon,“ řekl Greene již dříve pro Yahoo Finance. „Ostatní maloobchodníci zahájili konkurenční akce – například Walmart+ Week a Target Circle Week – které vedly ke zvýšení návštěvnosti a prodejů.“
Širší důsledky Prime Day znamenají, že letošní rekordní tržby by mohly být „zvěstovatelem“ pro sváteční nákupy v roce 2023, dodal Greene, protože pomáhají vyčíslit, jak moc jsou spotřebitelé opatrní při současných ekonomických tlacích.
Společnost Amazon možná vzala na vědomí, že letošní Prime Day je v sázce. Před touto událostí e-commerce gigant „intenzivně“ inzeroval v televizi, včetně dohod se svými partnery, uvedl již dříve generální ředitel Storch Advisors Gerald Storch pro Yahoo Finance Live.

„Amazon do toho dává všechno,“ řekl Storch.
Ačkoli se zdá, že se předpovědi analytiků ohledně prodejů v rámci Prime Day naplnily, neberte to jako jediný ukazatel toho, kolik spotřebitelé utratí v maloobchodě po zbytek roku, řekl Storch, protože mnozí mohli s nákupy počkat a zjistit, zda budou tento týden zlevněny.
„Myslím, že je to zajímavý den, pokud jde o pohled na spotřebitelské výdaje, a jak procházíme výsledkovou sezónou, při širším pohledu na maloobchodníky bych však neočekávala seismické změny,“ řekla v úterý pro Yahoo Finance Live Kristen Bitterlyová, vedoucí oddělení investic Citi Global Wealth v Severní Americe.
Růst tržeb Amazon Prime Day se po pandemii zpomalil. V roce 2022 sice tržby vzrostly o 17 % a v roce 2021 o 8 %, ale tato čísla jsou nižší než meziroční růst v letech 2019 a 2020, kdy tržby vzrostly o 67,9 %, resp. 43 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky