V telefonátu s investory generální ředitel Fran Horowitz uvedl, že výsledky maloobchodního řetězce jsou „vyvrcholením let tvrdé práce“. Uvedla, že společnost přitahuje stále více zákazníků díky široké nabídce neotřelých a módních doplňků, od šatů po cargo kalhoty.
„Mluvili jsme o tom už dříve, ale už nejsme značkou džínů a triček,“ řekla. „Dnes jsme rozhodně značkou životního stylu.“
A dodala, že maloobchodní řetězec bude i nadále otevírat prodejny a investovat do digitálního prostředí – i když ekonomická situace zůstává nejistá.
Zde je srovnání toho, jak si maloobchodní řetězec vedl ve druhém fiskálním čtvrtletí, které skončilo 29. července, s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1,10 USD oproti očekávaným 17 centům
Tržby: 935,3 milionu USD oproti očekávaným 842,4 milionu USD.
Akcie společnosti ve středu uzavřely o více než 23 % výše.
Čistý zisk za tříměsíční období vzrostl na 56,9 milionu USD, tj. 1,10 USD na akcii, ze ztráty 16,8 milionu USD, tj. 33 centů na akcii, v předchozím období.
Čisté tržby vzrostly z 805,1 milionu dolarů v předchozím roce.
Abercrombie uvedl, že nyní očekává, že čisté tržby za celý fiskální rok vzrostou přibližně o 10 % z 3,7 miliardy USD v předchozím roce. Předtím očekávala růst o 2 až 4 %.
Uvedla, že očekává také zlepšení provozních marží, protože klesnou náklady na dopravu a suroviny, jako je bavlna. Předpokládá, že provozní marže se budou pohybovat v rozmezí 8 až 9 %, zatímco dříve očekávala 5 až 6 %.
Tržby maloobchodního řetězce a cena jeho akcií vystřelily vzhůru, protože Abercrombie změnil svou image z obchodu v nákupním centru známého modely bez triček a silnou vůní kolínské na maloobchodního prodejce, který má ohlas u širšího publika.
Abercrombie vyniká také proto, že se vymyká trendům v celém odvětví. Maloobchodní prodejci, včetně společností Home Depot, Target a Walmart, hovořili o zákaznících, kteří neutrácejí tak volně za diskreční položky, jako je oblečení. Podobné názory vyjádřila i společnost Foot Locker, jejíž tržby se propadly a která ve středu snížila celoroční výhled.

Podle Horowitze se zboží Abercrombie vyvinulo tak, aby nabízelo oblečení, které si zákazníci mohou obléci, ať už jdou do kanceláře nebo na šťastnou hodinku. Mezi tyto položky patří kalhoty na míru s názvem Sloane, které se vyrábějí z různých materiálů a získaly si příznivce prostřednictvím služby TikTok, a kolekce šatů, které si zákazníci mohou vzít na večírek nebo svatbu.
„Opravdu jsme se rozšířili do mnoha nových kategorií – takže mladí mileniálové nyní mohou tuto značku nosit od práce až po víkendový pobyt,“ řekla.
Akcie Abercrombie letos vzrostly o 121 %, čímž výrazně překonaly přibližně 15% růst indexu S&P 500.
Společnost se také snaží zvýšit prodeje značky Hollister, která je atraktivnější pro teenagery. Horowitz investorům v rámci hovoru sdělil, že maloobchodní prodejce posílil digitální kampaně pro značku Hollister. Uvedla, že ve čtvrtletí se zlepšila návštěvnost zákazníků a růst tržeb pokračoval i na začátku srpna.
Srovnatelné tržby, což je ukazatel, který zohledňuje vliv otevírání, zavírání a renovací obchodů, vzrostly v celé společnosti o 13 %. U stejnojmenné značky Abercrombie vzrostly srovnatelné tržby o 23 %. V případě Hollisteru vzrostly meziročně o 5 %.
Zásoby se meziročně snížily o 30 %, protože společnost pečlivě řídila objednávky a sledovala potřebu zboží na základě poptávky.

Na telefonátu s investory Horowitz uvedl, že tržby společnosti ve druhém čtvrtletí rostly napříč pohlavími a všemi regiony. V oblasti dámského oblečení uvedla, že zákazníci nakupovali šaty a kalhoty. U pánského oblečení se ukázalo, že oblíbené jsou pletené topy a kalhoty, protože zákazníci hledali univerzální oblečení, které by se hodilo v různých ročních obdobích a situacích.
Vyzdvihla také otevření obchodů, včetně nového obchodu Abercrombie, který byl otevřen minulý měsíc na newyorské Páté avenue.
Společnost plánuje otevřít přibližně 35 nových obchodů, 20 jich přestavět nebo renovovat a 30 zavřít, uvedl finanční ředitel Scott Lipesky v telefonickém rozhovoru s investory.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky