Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Co prozrazuje podání žádosti o IPO společností Instacart investorům společností Uber a DoorDash?

Nedávná první veřejná nabídka akcií společnosti Instacart přinesla Wall Street překvapivé informace o podnikání v oblasti doručování potravin a o tom, jak by konkurenti Uber a DoorDash mohli lépe využít reklamní příležitosti k dosažení zisku.

Jan Golda Autor: Jan Golda
29 srpna, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Minulý týden ukončila tato společnost, která se zabývá rozvozem potravin, technologické sucho, když podala žádost o vstup na burzu Nasdaq.

Podle některých analytiků z Wall Street se po podání žádosti ukázalo, že společnost má lepší pozici, než se očekávalo, a že je na cestě k ziskovosti dál než Uber a DoorDash v době jejich IPO.

Největší zásluhu na tom má silný růst příjmů z reklamy spolu se zdravou expanzí hrubé marže, zefektivněním logistiky a vyššími transakčními poplatky, uvedl v pondělní zprávě analytik společnosti Bernstein Nikhil Devnani.

„V případě společností UBER a DASH podání žádosti ukazuje, že je možné v této oblasti vydělávat, zejména vzhledem k tomu, že tyto platformy mohou vertikální prodej křížit se stávajícími zákazníky (nižší CAC) a využívat stávající síť řidičů,“ napsal s odkazem na náklady na získání zákazníků.

Zdroj: Getty Images

Dlouhodobá reklamní příležitost
Reklama se pro Instacart ukazuje jako hlavní světlý bod, což by mohlo být dobrou předzvěstí pro Uber a DoorDash, pokud ji efektivně využijí.

Advertisement

Ve druhém čtvrtletí 2023 dosáhl tento segment 2,8 % hrubé hodnoty transakcí, což je více než 2,7 % v prvním čtvrtletí a 2,4 % před rokem. Podání také odhalila obzvláště cennou příležitost v rámci obchodu se spotřebním zbožím, kde inzerenti meziročně vzrostli o 6 %.

Chcete využít této příležitosti?

Devnani ze společnosti Bernstein označil značky spotřebního zboží za „nejzajímavější část příběhu růstu tržeb společnosti Instacart“, která nabízí vysoké marže. Tento segment označil za „obrovskou příležitost“, kterou by měla konkurence využít, protože tyto společnosti vynakládají na reklamu přibližně 30 % hrubých tržeb.

Podle analytika společnosti UBS Lloyda Walmsleyho by měla reklama prostřednictvím společností DoorDash, Uber a Instacart také vzbudit větší zájem, protože zmizí cookies třetích stran a značky „získají důvěru“ v návratnost výdajů na reklamu prostřednictvím těchto kanálů.

Podané informace také odhalily poznatky o chování zákazníků, které mohou společnosti DoorDash i Uber využít ve svých začínajících segmentech potravinářství.

Údaje ukázaly, že noví zákazníci společnosti Instacart se ukazují být většími utráceči než v minulosti a v první polovině roku utratili 1,6krát více než tato skupina uživatelů před pandemií Covid-19.

Ukazuje se také, že uživatelé, kteří si předplácejí službu Instacart+, utrácejí měsíčně výrazně více za větší počet objednávek a mají tendenci nakupovat u dvakrát více prodejců než běžní uživatelé. Tato skupina se také v prvním pololetí podílela na více než polovině GTV.

Zdroj: Getty Images

„Myslíme si, že chování skupin by mělo být pro DASH dobrým znamením, protože její služba DashMart se začíná rozšiřovat a zákazníci na platformě začínají dospívat,“ napsal Walmsley a dodal, že členské programy obou společností mají potenciál přinést vyšší příspěvky.

„Obezřetné čtení“
Navzdory všeobecnému optimismu ohledně dlouhodobého výhledu podnikání v oblasti doručování potravin odhalila dokumentace také některé obavy z krátkodobého růstu objednávek na doručování potravin.

Společnost Instacart zveřejnila, že v prvním pololetí došlo v meziročním srovnání ke stagnaci objednávek, a poznamenala, že zákazníci nakupují méně zboží nebo snižují ceny v důsledku inflace. Společnost také uvedla, že očekává, že průměrná hodnota objednávky bude zaostávat za maximem z roku 2020, které činí 121 USD.

Čísla o objednávkách a průměrné hodnotě objednávek společnosti Instacart jsou pro segmenty doručování potravin společností Uber a DoorDash z krátkodobého hlediska „opatrným čtením“, ale v delším časovém horizontu by chování skupin, rostoucí penetrace reklamy a uživatelé předplatného měli zajistit růst horní linie, uvedl Walmsley.

Minulý týden ukončila tato společnost, která se zabývá rozvozem potravin, technologické sucho, když podala žádost o vstup na burzu Nasdaq.Podle některých analytiků z Wall Street se po podání žádosti ukázalo, že společnost má lepší pozici, než se očekávalo, a že je na cestě k ziskovosti dál než Uber a DoorDash v době jejich IPO.Největší zásluhu na tom má silný růst příjmů z reklamy spolu se zdravou expanzí hrubé marže, zefektivněním logistiky a vyššími transakčními poplatky, uvedl v pondělní zprávě analytik společnosti Bernstein Nikhil Devnani.„V případě společností UBER a DASH podání žádosti ukazuje, že je možné v této oblasti vydělávat, zejména vzhledem k tomu, že tyto platformy mohou vertikální prodej křížit se stávajícími zákazníky a využívat stávající síť řidičů,“ napsal s odkazem na náklady na získání zákazníků.Dlouhodobá reklamní příležitostReklama se pro Instacart ukazuje jako hlavní světlý bod, což by mohlo být dobrou předzvěstí pro Uber a DoorDash, pokud ji efektivně využijí.Ve druhém čtvrtletí 2023 dosáhl tento segment 2,8 % hrubé hodnoty transakcí, což je více než 2,7 % v prvním čtvrtletí a 2,4 % před rokem. Podání také odhalila obzvláště cennou příležitost v rámci obchodu se spotřebním zbožím, kde inzerenti meziročně vzrostli o 6 %.Chcete využít této příležitosti?Devnani ze společnosti Bernstein označil značky spotřebního zboží za „nejzajímavější část příběhu růstu tržeb společnosti Instacart“, která nabízí vysoké marže. Tento segment označil za „obrovskou příležitost“, kterou by měla konkurence využít, protože tyto společnosti vynakládají na reklamu přibližně 30 % hrubých tržeb.Podle analytika společnosti UBS Lloyda Walmsleyho by měla reklama prostřednictvím společností DoorDash, Uber a Instacart také vzbudit větší zájem, protože zmizí cookies třetích stran a značky „získají důvěru“ v návratnost výdajů na reklamu prostřednictvím těchto kanálů.Podané informace také odhalily poznatky o chování zákazníků, které mohou společnosti DoorDash i Uber využít ve svých začínajících segmentech potravinářství.Údaje ukázaly, že noví zákazníci společnosti Instacart se ukazují být většími utráceči než v minulosti a v první polovině roku utratili 1,6krát více než tato skupina uživatelů před pandemií Covid-19.Ukazuje se také, že uživatelé, kteří si předplácejí službu Instacart+, utrácejí měsíčně výrazně více za větší počet objednávek a mají tendenci nakupovat u dvakrát více prodejců než běžní uživatelé. Tato skupina se také v prvním pololetí podílela na více než polovině GTV.„Myslíme si, že chování skupin by mělo být pro DASH dobrým znamením, protože její služba DashMart se začíná rozšiřovat a zákazníci na platformě začínají dospívat,“ napsal Walmsley a dodal, že členské programy obou společností mají potenciál přinést vyšší příspěvky.„Obezřetné čtení“Navzdory všeobecnému optimismu ohledně dlouhodobého výhledu podnikání v oblasti doručování potravin odhalila dokumentace také některé obavy z krátkodobého růstu objednávek na doručování potravin.Společnost Instacart zveřejnila, že v prvním pololetí došlo v meziročním srovnání ke stagnaci objednávek, a poznamenala, že zákazníci nakupují méně zboží nebo snižují ceny v důsledku inflace. Společnost také uvedla, že očekává, že průměrná hodnota objednávky bude zaostávat za maximem z roku 2020, které činí 121 USD.Čísla o objednávkách a průměrné hodnotě objednávek společnosti Instacart jsou pro segmenty doručování potravin společností Uber a DoorDash z krátkodobého hlediska „opatrným čtením“, ale v delším časovém horizontu by chování skupin, rostoucí penetrace reklamy a uživatelé předplatného měli zajistit růst horní linie, uvedl Walmsley.
Tagy: AkcieburzyInstacardIPOreklamaUSA


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    00:29

    Fulcrum oznamuje příznivé výsledky pro svou léčbu srpkovité anémie pociredirem

    00:23

    Nejvyšší americký diplomat kritizuje politiky EU jako škodlivé pro transatlantické vztahy.

    22:33

    Ruské akcie klesají při uzavření trhu; index MOEX Russia zůstává stabilní.

    22:23

    Musk popírá tvrzení, že SpaceX má hodnotu 800 miliard dolarů.

    22:13

    Boeing uvádí, že Trumpův návrh na vlastnický podíl není relevantní pro velké americké obranné společnosti.

    20:24

    Kite oznamuje povzbudivé výsledky léčby lymfomu pomocí CAR T-buněk

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Wall Street vítá škrty Meta v metaversu. Investoři čekají růst akcií

    5 prosince, 2025

    Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...

    Zdroj: Getty Images

    Platební společnosti zažily nejhorší rok za 15 let. Kde hledat příležitosti

    5 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Čínská firma Moore Threads vystřelila po IPO o více než 400 %

    5 prosince, 2025
    Zdroj: lumexaimaging

    IPO Lumexa Imaging: Jeden z největších hráčů v diagnostice míří na burzu

    5 prosince, 2025
    Zdroj: Shutterstock

    Proč partnerství Microsoftu s OpenAI může být klíčové pro růst akcií

    5 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Cardinal Infrastructure Group Inc.

    Datum IPO: 10 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 768 milionů USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    S&P 500 sílí, nejnovější data o inflaci potvrzují očekávání snížení sazeb Fedu

    5 prosince, 2025

    Trumpova úprava norem spotřeby paliva: proč nepovede k levnějším automobilům

    4 prosince, 2025

    S&P 500 posiluje díky obnovení zájmu o technologické akcie

    2 prosince, 2025

    S&P 500 zaznamenal mírný nárůst před zveřejněním klíčových údajů o inflaci

    4 prosince, 2025

    Vánoční nákupní sezóna začala překvapivě silně a odhaluje nové vítěze

    2 prosince, 2025

    Index S&P 500 dále posiluje, pozornost investorů se upírá na Fed

    5 prosince, 2025

    Jak Netflix ukradl Warner Bros Davidu Ellisonovi a co to znamená v praxi

    6 prosince, 2025

    S&P 500 sílí, data o zaměstnanosti podpořila sázky na snížení úrokových sazeb

    3 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost