Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Co prozrazuje podání žádosti o IPO společností Instacart investorům společností Uber a DoorDash?

Nedávná první veřejná nabídka akcií společnosti Instacart přinesla Wall Street překvapivé informace o podnikání v oblasti doručování potravin a o tom, jak by konkurenti Uber a DoorDash mohli lépe využít reklamní příležitosti k dosažení zisku.

Jan Golda Autor: Jan Golda
29 srpna, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Minulý týden ukončila tato společnost, která se zabývá rozvozem potravin, technologické sucho, když podala žádost o vstup na burzu Nasdaq.

Podle některých analytiků z Wall Street se po podání žádosti ukázalo, že společnost má lepší pozici, než se očekávalo, a že je na cestě k ziskovosti dál než Uber a DoorDash v době jejich IPO.

Největší zásluhu na tom má silný růst příjmů z reklamy spolu se zdravou expanzí hrubé marže, zefektivněním logistiky a vyššími transakčními poplatky, uvedl v pondělní zprávě analytik společnosti Bernstein Nikhil Devnani.

„V případě společností UBER a DASH podání žádosti ukazuje, že je možné v této oblasti vydělávat, zejména vzhledem k tomu, že tyto platformy mohou vertikální prodej křížit se stávajícími zákazníky (nižší CAC) a využívat stávající síť řidičů,“ napsal s odkazem na náklady na získání zákazníků.

Zdroj: Getty Images

Dlouhodobá reklamní příležitost
Reklama se pro Instacart ukazuje jako hlavní světlý bod, což by mohlo být dobrou předzvěstí pro Uber a DoorDash, pokud ji efektivně využijí.

Advertisement

Ve druhém čtvrtletí 2023 dosáhl tento segment 2,8 % hrubé hodnoty transakcí, což je více než 2,7 % v prvním čtvrtletí a 2,4 % před rokem. Podání také odhalila obzvláště cennou příležitost v rámci obchodu se spotřebním zbožím, kde inzerenti meziročně vzrostli o 6 %.

Chcete využít této příležitosti?

Devnani ze společnosti Bernstein označil značky spotřebního zboží za „nejzajímavější část příběhu růstu tržeb společnosti Instacart“, která nabízí vysoké marže. Tento segment označil za „obrovskou příležitost“, kterou by měla konkurence využít, protože tyto společnosti vynakládají na reklamu přibližně 30 % hrubých tržeb.

Podle analytika společnosti UBS Lloyda Walmsleyho by měla reklama prostřednictvím společností DoorDash, Uber a Instacart také vzbudit větší zájem, protože zmizí cookies třetích stran a značky „získají důvěru“ v návratnost výdajů na reklamu prostřednictvím těchto kanálů.

Podané informace také odhalily poznatky o chování zákazníků, které mohou společnosti DoorDash i Uber využít ve svých začínajících segmentech potravinářství.

Údaje ukázaly, že noví zákazníci společnosti Instacart se ukazují být většími utráceči než v minulosti a v první polovině roku utratili 1,6krát více než tato skupina uživatelů před pandemií Covid-19.

Ukazuje se také, že uživatelé, kteří si předplácejí službu Instacart+, utrácejí měsíčně výrazně více za větší počet objednávek a mají tendenci nakupovat u dvakrát více prodejců než běžní uživatelé. Tato skupina se také v prvním pololetí podílela na více než polovině GTV.

Zdroj: Getty Images

„Myslíme si, že chování skupin by mělo být pro DASH dobrým znamením, protože její služba DashMart se začíná rozšiřovat a zákazníci na platformě začínají dospívat,“ napsal Walmsley a dodal, že členské programy obou společností mají potenciál přinést vyšší příspěvky.

„Obezřetné čtení“
Navzdory všeobecnému optimismu ohledně dlouhodobého výhledu podnikání v oblasti doručování potravin odhalila dokumentace také některé obavy z krátkodobého růstu objednávek na doručování potravin.

Společnost Instacart zveřejnila, že v prvním pololetí došlo v meziročním srovnání ke stagnaci objednávek, a poznamenala, že zákazníci nakupují méně zboží nebo snižují ceny v důsledku inflace. Společnost také uvedla, že očekává, že průměrná hodnota objednávky bude zaostávat za maximem z roku 2020, které činí 121 USD.

Čísla o objednávkách a průměrné hodnotě objednávek společnosti Instacart jsou pro segmenty doručování potravin společností Uber a DoorDash z krátkodobého hlediska „opatrným čtením“, ale v delším časovém horizontu by chování skupin, rostoucí penetrace reklamy a uživatelé předplatného měli zajistit růst horní linie, uvedl Walmsley.

Minulý týden ukončila tato společnost, která se zabývá rozvozem potravin, technologické sucho, když podala žádost o vstup na burzu Nasdaq.Podle některých analytiků z Wall Street se po podání žádosti ukázalo, že společnost má lepší pozici, než se očekávalo, a že je na cestě k ziskovosti dál než Uber a DoorDash v době jejich IPO.Největší zásluhu na tom má silný růst příjmů z reklamy spolu se zdravou expanzí hrubé marže, zefektivněním logistiky a vyššími transakčními poplatky, uvedl v pondělní zprávě analytik společnosti Bernstein Nikhil Devnani.„V případě společností UBER a DASH podání žádosti ukazuje, že je možné v této oblasti vydělávat, zejména vzhledem k tomu, že tyto platformy mohou vertikální prodej křížit se stávajícími zákazníky a využívat stávající síť řidičů,“ napsal s odkazem na náklady na získání zákazníků.Dlouhodobá reklamní příležitostReklama se pro Instacart ukazuje jako hlavní světlý bod, což by mohlo být dobrou předzvěstí pro Uber a DoorDash, pokud ji efektivně využijí.Ve druhém čtvrtletí 2023 dosáhl tento segment 2,8 % hrubé hodnoty transakcí, což je více než 2,7 % v prvním čtvrtletí a 2,4 % před rokem. Podání také odhalila obzvláště cennou příležitost v rámci obchodu se spotřebním zbožím, kde inzerenti meziročně vzrostli o 6 %. Chcete využít této příležitosti?Devnani ze společnosti Bernstein označil značky spotřebního zboží za „nejzajímavější část příběhu růstu tržeb společnosti Instacart“, která nabízí vysoké marže. Tento segment označil za „obrovskou příležitost“, kterou by měla konkurence využít, protože tyto společnosti vynakládají na reklamu přibližně 30 % hrubých tržeb.Podle analytika společnosti UBS Lloyda Walmsleyho by měla reklama prostřednictvím společností DoorDash, Uber a Instacart také vzbudit větší zájem, protože zmizí cookies třetích stran a značky „získají důvěru“ v návratnost výdajů na reklamu prostřednictvím těchto kanálů.Podané informace také odhalily poznatky o chování zákazníků, které mohou společnosti DoorDash i Uber využít ve svých začínajících segmentech potravinářství.Údaje ukázaly, že noví zákazníci společnosti Instacart se ukazují být většími utráceči než v minulosti a v první polovině roku utratili 1,6krát více než tato skupina uživatelů před pandemií Covid-19.Ukazuje se také, že uživatelé, kteří si předplácejí službu Instacart+, utrácejí měsíčně výrazně více za větší počet objednávek a mají tendenci nakupovat u dvakrát více prodejců než běžní uživatelé. Tato skupina se také v prvním pololetí podílela na více než polovině GTV.„Myslíme si, že chování skupin by mělo být pro DASH dobrým znamením, protože její služba DashMart se začíná rozšiřovat a zákazníci na platformě začínají dospívat,“ napsal Walmsley a dodal, že členské programy obou společností mají potenciál přinést vyšší příspěvky.„Obezřetné čtení“Navzdory všeobecnému optimismu ohledně dlouhodobého výhledu podnikání v oblasti doručování potravin odhalila dokumentace také některé obavy z krátkodobého růstu objednávek na doručování potravin.Společnost Instacart zveřejnila, že v prvním pololetí došlo v meziročním srovnání ke stagnaci objednávek, a poznamenala, že zákazníci nakupují méně zboží nebo snižují ceny v důsledku inflace. Společnost také uvedla, že očekává, že průměrná hodnota objednávky bude zaostávat za maximem z roku 2020, které činí 121 USD.Čísla o objednávkách a průměrné hodnotě objednávek společnosti Instacart jsou pro segmenty doručování potravin společností Uber a DoorDash z krátkodobého hlediska „opatrným čtením“, ale v delším časovém horizontu by chování skupin, rostoucí penetrace reklamy a uživatelé předplatného měli zajistit růst horní linie, uvedl Walmsley.
Tagy: AkcieburzyInstacardIPOreklamaUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 22. srpna – Uber mění svět taxislužeb – a rozhodně ne jen jednou
      Advertisement

      Breaking.

      10:36

      RWE získá od Apollo 3,2 miliardy eur na financování rozvodné sítě

      10:24

      Uber a Momenta zahájí příští rok testování autonomních vozidel v Mnichově

      10:12

      Telefonica se zaměřuje na fúze a akvizice

      10:00

      FDA urychlí přezkum nikotinových sáčků od velkých tabákových společností

      09:48

      Evropští výrobci aut pod tlakem čínské konkurence na autosalonu v Mnichově

      09:36

      Mercedes na náročném čínském trhu drží přístup „hodnota před objemem“

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      TJ Maxx těží z vyšších cel a měnících se nákupních návyků spotřebitelů

      8 září, 2025

      V době, kdy inflace, cla a geopolitické napětí tlačí ceny zboží nahoru a spotřebitelé se čím dál více zaměřují na...

      Zdroj: Amplitude

      Amplitude: méně známý software, který může těžit z poptávky po AI

      7 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Sweetgreen přináší do světa AI dnes tolik potřebnou efektivitu

      7 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Wall Street sází na společnosti DraftKings a Flutter před startem NFL

      4 září, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nejlepší akcie v oblasti kosmetiky, které stojí za pozornost

      4 září, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Evercore očekává nové rekordy S&P 500 díky umělé inteligenci

      2 září, 2025

      Současný akciový trh je často přirovnáván k technologické rally z konce devadesátých let.

      Nejčtenější zprávy.

      Nvidia ztrácí na síle, S&P 500 se drží u maxim a zlato upevňuje svou pozici

      7 září, 2025

      Bessent útočí na Fed a požaduje omezení jeho vlivu a pravomocí

      6 září, 2025

      S&P 500 dosáhl rekordního uzavření, rostou naděje na snížení úrokových sazeb

      4 září, 2025

      Jak akcie Tesly zareagovaly na potenciální odměny pro Muska?

      6 září, 2025

      Finanční trhy před očekávaným reportem o pracovním trhu vzrostly

      4 září, 2025

      Slábnoucí trh práce v USA tlačí na rychlejší snížení sazeb Fedu

      7 září, 2025

      TJ Maxx těží z vyšších cel a měnících se nákupních návyků spotřebitelů

      8 září, 2025

      S&P 500 zakončuje seanci níže, zaměstnanost vyvolávají obavy

      5 září, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Klarna

      Datum IPO: 10 září, 2025
      Potenciální ocenění: 13 - 14 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.