Obě jsou ziskové, čímž se může pochlubit jen málo konkurentů v oblasti elektromobilů. Obě také zvyšují dodávky elektromobilů rychleji než celý trh, zatímco BYD zvyšuje svou ziskovost, čímž se přibližuje společnosti Tesla.
V pondělí společnost BYD (ticker: 1211.Hong Kong) oznámila čísla za první pololetí. Tržby a hrubý zisk v oblasti automobilů dosáhly zhruba 21 miliard dolarů, respektive 3 miliard dolarů. Tržby meziročně vzrostly o 66 %. Hrubý zisk vzrostl o 75 %. Hrubá zisková marže činila 13,5 % ve srovnání s 12,8 % ve stejném období roku 2022, částečně proto, že společnost působí ve větším měřítku.
Společnost dodala 1,2 milionu osobních vozidel a přibližně 642 000 bateriových elektromobilů neboli BEV, což je o 95 %, resp. 92 % více než před rokem. To není špatné.
Společnost Tesla Inc. (TSLA) vykázala v prvním pololetí tržby a hrubý zisk ve výši přibližně 48 miliard USD, resp. 9 miliard USD. Tržby meziročně vzrostly o 35 %, ale hrubý zisk klesl o 7 %. Hrubá zisková marže dosáhla přibližně 18,7 %, což je více než u společnosti BYD, ale méně než 27,2 % v první polovině roku 2022.
Výrazné snížení cen, které Tesla zavedla na začátku roku, vysvětluje, co se stalo. Marže v důsledku toho klesly, ale nižší ceny udržely prodeje na vysoké úrovni. V první polovině roku 2023 prodala Tesla téměř 890 000 BEV, což je o 57 % více než zhruba 565 000 prodaných v první polovině roku 2022.
Růst a ziskovost obou společností byly vzhledem k celkové situaci na trhu působivé.
Ford Motor (F) uvádí, že v roce 2023 prodělá na prodeji elektromobilů 4,5 miliardy dolarů. V první polovině roku 2023 dodala v USA přibližně 26 000 vozů BEV, což představuje nárůst o přibližně 10 %. Úroveň prodejů však nestačí k dosažení rozsahu potřebného pro zisk. Typická automobilka dokáže vyrobit zhruba 300 000 až 500 000 kusů ročně.
Pokud jde o růst, čínský trh s novými energetickými vozidly neboli NEV, který zahrnuje plug-in hybridy a BEV, vzrostl podle analytika Citi Jeffa Chunga v první polovině roku 2023 meziročně o zhruba 43 %. Prodeje BEV vzrostly meziročně přibližně o 30 %.
Zdroj: Getty Images
Čína je největším trhem pro nové elektromobily. V první polovině roku 2023 se zde prodalo přibližně 3,5 milionu NEV a 2,5 milionu BEV.
Podle společnosti Cox Automotive činil prodej BEV v USA v první polovině roku 2023 celkem asi 557 000 kusů, což je asi o 47 % více než před rokem. Podle Evropského sdružení výrobců automobilů činil prodej BEV v Evropě zhruba 700 000 kusů, což je nárůst o přibližně 53 %.
Celosvětové prodeje BEV vzrostly v první polovině roku 2023 zhruba o 33 %. BYD i Tesla toto tempo snadno překonaly. Pro oba to bylo docela dobré pololetí, ale Tesla poráží BYD v jiném ukazateli. Její akcie letos zatím vzrostly o 94 %, zatímco akcie společnosti BYD asi o 17 %.
Americké depozitní certifikáty BYD Company Limited (BYDDY) kótované na burze v USA v pondělí během ranního obchodování vzrostly o 1,3 %, zatímco indexy S&P 500 a Nasdaq Composite vzrostly přibližně o 0,6 %.
Akcie společnosti Tesla vzrostly o 0,2 %.
Obě jsou ziskové, čímž se může pochlubit jen málo konkurentů v oblasti elektromobilů. Obě také zvyšují dodávky elektromobilů rychleji než celý trh, zatímco BYD zvyšuje svou ziskovost, čímž se přibližuje společnosti Tesla.V pondělí společnost BYD oznámila čísla za první pololetí. Tržby a hrubý zisk v oblasti automobilů dosáhly zhruba 21 miliard dolarů, respektive 3 miliard dolarů. Tržby meziročně vzrostly o 66 %. Hrubý zisk vzrostl o 75 %. Hrubá zisková marže činila 13,5 % ve srovnání s 12,8 % ve stejném období roku 2022, částečně proto, že společnost působí ve větším měřítku.Společnost dodala 1,2 milionu osobních vozidel a přibližně 642 000 bateriových elektromobilů neboli BEV, což je o 95 %, resp. 92 % více než před rokem. To není špatné.Společnost Tesla Inc. vykázala v prvním pololetí tržby a hrubý zisk ve výši přibližně 48 miliard USD, resp. 9 miliard USD. Tržby meziročně vzrostly o 35 %, ale hrubý zisk klesl o 7 %. Hrubá zisková marže dosáhla přibližně 18,7 %, což je více než u společnosti BYD, ale méně než 27,2 % v první polovině roku 2022.Výrazné snížení cen, které Tesla zavedla na začátku roku, vysvětluje, co se stalo. Marže v důsledku toho klesly, ale nižší ceny udržely prodeje na vysoké úrovni. V první polovině roku 2023 prodala Tesla téměř 890 000 BEV, což je o 57 % více než zhruba 565 000 prodaných v první polovině roku 2022.Chcete využít této příležitosti?Růst a ziskovost obou společností byly vzhledem k celkové situaci na trhu působivé.Ford Motor uvádí, že v roce 2023 prodělá na prodeji elektromobilů 4,5 miliardy dolarů. V první polovině roku 2023 dodala v USA přibližně 26 000 vozů BEV, což představuje nárůst o přibližně 10 %. Úroveň prodejů však nestačí k dosažení rozsahu potřebného pro zisk. Typická automobilka dokáže vyrobit zhruba 300 000 až 500 000 kusů ročně.Pokud jde o růst, čínský trh s novými energetickými vozidly neboli NEV, který zahrnuje plug-in hybridy a BEV, vzrostl podle analytika Citi Jeffa Chunga v první polovině roku 2023 meziročně o zhruba 43 %. Prodeje BEV vzrostly meziročně přibližně o 30 %.Čína je největším trhem pro nové elektromobily. V první polovině roku 2023 se zde prodalo přibližně 3,5 milionu NEV a 2,5 milionu BEV.Podle společnosti Cox Automotive činil prodej BEV v USA v první polovině roku 2023 celkem asi 557 000 kusů, což je asi o 47 % více než před rokem. Podle Evropského sdružení výrobců automobilů činil prodej BEV v Evropě zhruba 700 000 kusů, což je nárůst o přibližně 53 %.Celosvětové prodeje BEV vzrostly v první polovině roku 2023 zhruba o 33 %. BYD i Tesla toto tempo snadno překonaly. Pro oba to bylo docela dobré pololetí, ale Tesla poráží BYD v jiném ukazateli. Její akcie letos zatím vzrostly o 94 %, zatímco akcie společnosti BYD asi o 17 %.Americké depozitní certifikáty BYD Company Limited kótované na burze v USA v pondělí během ranního obchodování vzrostly o 1,3 %, zatímco indexy S&P 500 a Nasdaq Composite vzrostly přibližně o 0,6 %.Akcie společnosti Tesla vzrostly o 0,2 %.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...