Obě jsou ziskové, čímž se může pochlubit jen málo konkurentů v oblasti elektromobilů. Obě také zvyšují dodávky elektromobilů rychleji než celý trh, zatímco BYD zvyšuje svou ziskovost, čímž se přibližuje společnosti Tesla.
V pondělí společnost BYD (ticker: 1211.Hong Kong) oznámila čísla za první pololetí. Tržby a hrubý zisk v oblasti automobilů dosáhly zhruba 21 miliard dolarů, respektive 3 miliard dolarů. Tržby meziročně vzrostly o 66 %. Hrubý zisk vzrostl o 75 %. Hrubá zisková marže činila 13,5 % ve srovnání s 12,8 % ve stejném období roku 2022, částečně proto, že společnost působí ve větším měřítku.
Společnost dodala 1,2 milionu osobních vozidel a přibližně 642 000 bateriových elektromobilů neboli BEV, což je o 95 %, resp. 92 % více než před rokem. To není špatné.
Společnost Tesla Inc. (TSLA) vykázala v prvním pololetí tržby a hrubý zisk ve výši přibližně 48 miliard USD, resp. 9 miliard USD. Tržby meziročně vzrostly o 35 %, ale hrubý zisk klesl o 7 %. Hrubá zisková marže dosáhla přibližně 18,7 %, což je více než u společnosti BYD, ale méně než 27,2 % v první polovině roku 2022.
Výrazné snížení cen, které Tesla zavedla na začátku roku, vysvětluje, co se stalo. Marže v důsledku toho klesly, ale nižší ceny udržely prodeje na vysoké úrovni. V první polovině roku 2023 prodala Tesla téměř 890 000 BEV, což je o 57 % více než zhruba 565 000 prodaných v první polovině roku 2022.
Růst a ziskovost obou společností byly vzhledem k celkové situaci na trhu působivé.
Ford Motor (F) uvádí, že v roce 2023 prodělá na prodeji elektromobilů 4,5 miliardy dolarů. V první polovině roku 2023 dodala v USA přibližně 26 000 vozů BEV, což představuje nárůst o přibližně 10 %. Úroveň prodejů však nestačí k dosažení rozsahu potřebného pro zisk. Typická automobilka dokáže vyrobit zhruba 300 000 až 500 000 kusů ročně.
Pokud jde o růst, čínský trh s novými energetickými vozidly neboli NEV, který zahrnuje plug-in hybridy a BEV, vzrostl podle analytika Citi Jeffa Chunga v první polovině roku 2023 meziročně o zhruba 43 %. Prodeje BEV vzrostly meziročně přibližně o 30 %.
Zdroj: Getty Images
Čína je největším trhem pro nové elektromobily. V první polovině roku 2023 se zde prodalo přibližně 3,5 milionu NEV a 2,5 milionu BEV.
Podle společnosti Cox Automotive činil prodej BEV v USA v první polovině roku 2023 celkem asi 557 000 kusů, což je asi o 47 % více než před rokem. Podle Evropského sdružení výrobců automobilů činil prodej BEV v Evropě zhruba 700 000 kusů, což je nárůst o přibližně 53 %.
Celosvětové prodeje BEV vzrostly v první polovině roku 2023 zhruba o 33 %. BYD i Tesla toto tempo snadno překonaly. Pro oba to bylo docela dobré pololetí, ale Tesla poráží BYD v jiném ukazateli. Její akcie letos zatím vzrostly o 94 %, zatímco akcie společnosti BYD asi o 17 %.
Americké depozitní certifikáty BYD Company Limited (BYDDY) kótované na burze v USA v pondělí během ranního obchodování vzrostly o 1,3 %, zatímco indexy S&P 500 a Nasdaq Composite vzrostly přibližně o 0,6 %.
Akcie společnosti Tesla vzrostly o 0,2 %.
Obě jsou ziskové, čímž se může pochlubit jen málo konkurentů v oblasti elektromobilů. Obě také zvyšují dodávky elektromobilů rychleji než celý trh, zatímco BYD zvyšuje svou ziskovost, čímž se přibližuje společnosti Tesla.V pondělí společnost BYD oznámila čísla za první pololetí. Tržby a hrubý zisk v oblasti automobilů dosáhly zhruba 21 miliard dolarů, respektive 3 miliard dolarů. Tržby meziročně vzrostly o 66 %. Hrubý zisk vzrostl o 75 %. Hrubá zisková marže činila 13,5 % ve srovnání s 12,8 % ve stejném období roku 2022, částečně proto, že společnost působí ve větším měřítku.Společnost dodala 1,2 milionu osobních vozidel a přibližně 642 000 bateriových elektromobilů neboli BEV, což je o 95 %, resp. 92 % více než před rokem. To není špatné.Společnost Tesla Inc. vykázala v prvním pololetí tržby a hrubý zisk ve výši přibližně 48 miliard USD, resp. 9 miliard USD. Tržby meziročně vzrostly o 35 %, ale hrubý zisk klesl o 7 %. Hrubá zisková marže dosáhla přibližně 18,7 %, což je více než u společnosti BYD, ale méně než 27,2 % v první polovině roku 2022.Výrazné snížení cen, které Tesla zavedla na začátku roku, vysvětluje, co se stalo. Marže v důsledku toho klesly, ale nižší ceny udržely prodeje na vysoké úrovni. V první polovině roku 2023 prodala Tesla téměř 890 000 BEV, což je o 57 % více než zhruba 565 000 prodaných v první polovině roku 2022.Růst a ziskovost obou společností byly vzhledem k celkové situaci na trhu působivé.Ford Motor uvádí, že v roce 2023 prodělá na prodeji elektromobilů 4,5 miliardy dolarů. V první polovině roku 2023 dodala v USA přibližně 26 000 vozů BEV, což představuje nárůst o přibližně 10 %. Úroveň prodejů však nestačí k dosažení rozsahu potřebného pro zisk. Typická automobilka dokáže vyrobit zhruba 300 000 až 500 000 kusů ročně.Pokud jde o růst, čínský trh s novými energetickými vozidly neboli NEV, který zahrnuje plug-in hybridy a BEV, vzrostl podle analytika Citi Jeffa Chunga v první polovině roku 2023 meziročně o zhruba 43 %. Prodeje BEV vzrostly meziročně přibližně o 30 %.Čína je největším trhem pro nové elektromobily. V první polovině roku 2023 se zde prodalo přibližně 3,5 milionu NEV a 2,5 milionu BEV.Podle společnosti Cox Automotive činil prodej BEV v USA v první polovině roku 2023 celkem asi 557 000 kusů, což je asi o 47 % více než před rokem. Podle Evropského sdružení výrobců automobilů činil prodej BEV v Evropě zhruba 700 000 kusů, což je nárůst o přibližně 53 %.Celosvětové prodeje BEV vzrostly v první polovině roku 2023 zhruba o 33 %. BYD i Tesla toto tempo snadno překonaly. Pro oba to bylo docela dobré pololetí, ale Tesla poráží BYD v jiném ukazateli. Její akcie letos zatím vzrostly o 94 %, zatímco akcie společnosti BYD asi o 17 %.Americké depozitní certifikáty BYD Company Limited kótované na burze v USA v pondělí během ranního obchodování vzrostly o 1,3 %, zatímco indexy S&P 500 a Nasdaq Composite vzrostly přibližně o 0,6 %.Akcie společnosti Tesla vzrostly o 0,2 %.