Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

3 důvody, proč koupit akcie Roku, a 1 důvod k prodeji

Společnost Roku (ROKU), veterán v oblasti mediálních streamovacích platforem, v pátek zveřejnila dobré výsledky.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
30 září, 2023
7 min. čtení
Zdroj: Unsplash

Zdroj: Unsplash

7 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Společnost ve všech ohledech překonala výhledové cíle vedení, překonala odhady Wall Street založené na výhledech a poslala akcie vzhůru. Když zazvonil závěrečný zvonec, investoři do Roku si během jediného dne připsali 31,4 %.

Při hlubším pohledu na obchodní výsledky a komentáře vedení jsem našel tři pádné důvody, proč do své stávající investice do Roku vložit další peníze. Žádná výsledková zpráva však není dokonalá a jeden problém vyčníval. Mohou vás kladné stránky inspirovat k tomu, abyste si pořídili pár akcií Roku? Je pro vás tento jediný nedostatek důvodem k uzavření obchodu? Ukážu vám, co mám na mysli, abyste se mohli správně rozhodnout pro své portfolio.

Začněme důvody, proč si Roku koupit právě teď.

1. Prodej reklamy se vrací zpět

Společnost Roku nechce své reklamní tržby příliš podrobně rozebírat, protože přesné složení jejích obchodních příležitostí je důležitým obchodním tajemstvím. Vedení společnosti však ve zprávě z tohoto týdne prozradilo, jak se trh vyvíjí.

Zdroj: Unsplash

Dva reklamní sektory byly označeny za obzvláště výkonné.

Advertisement

První z nich se týkala spotřebního zboží (CPG), včetně sponzorované sekce společnosti McDonald’s (MCD) na spořiči obrazovky Roku City. Tento marketingový kanál je pro společnost Roku vysoce maržovou operací a zájem o reklamu budující značku ze strany domácích značek, jako je McDonald’s, by mohl tento zdroj příjmů posunout na vyšší úroveň.

Chcete využít této příležitosti?

Za druhé, společnost Roku zaznamenala solidní nárůst prodeje reklamy související se zdravotními a wellness produkty. Tento nárůst naznačuje, že čerstvě podepsané nákupní partnerství se společností Shopify (SHOP) by mělo přinést ovoce. V rámci této dohody se na obrazovce Roku zobrazují reklamy s možností nakupování a vy můžete pomocí několika kliknutí odstraněním televizoru zadat objednávku spravovanou společností Shopify. Mezi první kupce reklamy v této službě patří značka doplňků stravy Olly společnosti Unilever (UL) a soukromý výrobce veslovacích trenažérů Ergatta.

Roku City tak vypadá jako solidní tahoun růstu s podporou společnosti McDonald’s a služba Shopify odstartovala slibnou tržní příležitost. Další odvětví mohou následovat, jakmile se světová ekonomika vzpamatuje z nedávné inflační krize, ale toto jsou předáci pozitivního reklamního trendu Roku.

2: Roku diverzifikuje své podnikání

Již jsem zmínil rozvíjející se platformu Roku City a zbrusu novou nákupní službu založenou na reklamách, kterou spravuje společnost Shopify, ale je toho víc.

Zdroj: Unsplash

Podle průzkumů společnosti Nielsen Media je kanál Roku Channel již nyní významnou platformou pro nové materiály a ve druhém čtvrtletí představoval 3 % času, který spotřebitelé věnují streamované televizi. Úroveň zapojení diváků je srovnatelná se zavedenými streamovacími službami, jako jsou MAX společnosti Warner Bros. Discovery a Peacock společnosti Comcast.

Řada chytrých televizorů se značkou Roku mohla zpočátku znít hloupě, protože specialista na platformy nezávislé na službách si cení možnosti uzavírat dohody a partnerství s jakýmkoli výrobcem zařízení. Řada 11 modelů televizorů Roku, prodávaných výhradně v obchodě Best Buy (BBY), však získává ocenění a zvyšuje prodeje. Tato zařízení, která jsou vždy vybavena celou řadou funkcí a služeb Roku, nikdy nebudou hlavním předmětem podnikání společnosti Roku, ale generální ředitel Anthony Wood je považuje za přátelskou vstupní bránu k hlavním produktům společnosti.

„Televizory jsou nyní nejdůležitějším způsobem, jak přidáváme aktivní účty,“ řekl Wood v hovoru k výsledkům. „Značkový program Roku je něco, co je nové, daří se mu a má několik různých účelů. […] Program pod značkou Roku je přírůstkem [programu softwarových licencí], pokud vidíme, že podporuje inovace.“

Společnost Roku v mnoha ohledech rozvíjí svou jednoduchou platformu pro streamování médií a také rozšiřuje své působení na trhu, například v Jižní Americe a západní Evropě. I když oživení reklamy bude chvíli trvat, tyto nápady by měly společnosti Roku pomoci dosáhnout organického obchodního růstu.

3: Společnost roste na správných místech

Ve druhém čtvrtletí přibylo 1,9 milionu nových aktivních účtů a 10,4 milionu nových jmen ve srovnání s předchozím rokem. To představuje 16% nárůst, a to i přes náročnou ekonomickou situaci a rozsáhlé zpomalení v celém odvětví zábavy.

Zdroj: Unsplash

Zároveň se počet streamovaných hodin společnosti Roku meziročně zvýšil o 21 % a ve druhém čtvrtletí dosáhl 25,1 miliardy hodin. Společnost nejenže přidává více účtů, ale také získává více času na obrazovce u průměrného diváka.

Takto si vybudujete silnou uživatelskou základnu, která by vám měla zůstat dlouhodobě věrná. Roku se může soustředit na zisky a peněžní toky později. Zatím je hlavním záměrem neustálé přidávání uživatelů a hlubší zapojení. Vzhledem k tomu, že společnost začínala jako hardwarová divize streamovací služby Netflix (NFLX), dává smysl, že Anthony Wood tuto zastřešující strategii doslovně kopíruje od staré mateřské společnosti.

Netflix konečně přeřadil na ziskovou dráhu, a to 12 let poté, co z této streamovací služby vytvořil firmu. Příběh globálního růstu společnosti Roku je stále v plenkách a nevadí mi, že si na udržitelné zisky počkám několik let. S tímto opožděným plánem zisku se příjem na konci streamovací duhy o tolik zvětší.

1 důvod, proč prodat Roku: Nejdůležitější cílový trh je zároveň tím, který má nejhorší výsledky

Ačkoli existuje několik důvodů, proč ocenit výkon společnosti Roku, nemůžeme přehlížet jednu zjevnou obavu: sektor médií a zábavy (M&E). M&E je tradičně největším a nejvýznamnějším sektorem nákupu reklamy společnosti Roku – je to logické, protože mnoho inzerentů nabízí služby přímo prostřednictvím platformy Roku. Pokud uvidíte reklamu na něco, co se vám líbí, je snadné se přímo na televizoru přihlásit k odběru další služby.

Odvětví M&E však neplní svou část dohody. Místo toho, aby vedl, zaostává a časový plán obnovy se zdá být spíše maratonem než sprintem. Důvod? Nyní, když se ekonomika vrací do normálních kolejí, mohou probíhající stávky hollywoodských odborů scénáristů a herců ohrozit krátkodobé vyhlídky zábavního průmyslu.

Zdroj: Unsplash

V tomto problémovém období nelze očekávat rychlé zotavení, což je pro investory, kteří se dívají na jinak dobré výsledky Roku, problém. Žádná investice není nikdy zcela bez slabých míst a v případě společnosti Roku by pomalé reklamní zakázky z odvětví M&E mohly být důvodem ke značným obavám.

Na závěr dodejme, že navzdory pátečnímu vzrušujícímu cenovému skoku se akcie Roku pouze vrátily na svou pozici před rokem a za 52 týdnů zaznamenaly mírný 2% nárůst. Pokud jste si tedy mysleli, že jste propásli svou šanci naskočit na palubu Roku, zamyslete se znovu. Loni v létě jsem se domníval, že akcie Roku jsou podhodnocené, a i po tomto působivém skoku si za tímto názorem stojím. Před zprávou o výsledcích byly akcie ještě levnější, ale vyšší cena získala podporu i díky solidní aktualizaci hospodaření. Svou investici do Roku chci nyní zdvojnásobit stejně jako minulý týden.

Společnost ve všech ohledech překonala výhledové cíle vedení, překonala odhady Wall Street založené na výhledech a poslala akcie vzhůru. Když zazvonil závěrečný zvonec, investoři do Roku si během jediného dne připsali 31,4 %.Při hlubším pohledu na obchodní výsledky a komentáře vedení jsem našel tři pádné důvody, proč do své stávající investice do Roku vložit další peníze. Žádná výsledková zpráva však není dokonalá a jeden problém vyčníval. Mohou vás kladné stránky inspirovat k tomu, abyste si pořídili pár akcií Roku? Je pro vás tento jediný nedostatek důvodem k uzavření obchodu? Ukážu vám, co mám na mysli, abyste se mohli správně rozhodnout pro své portfolio.Začněme důvody, proč si Roku koupit právě teď.Společnost Roku nechce své reklamní tržby příliš podrobně rozebírat, protože přesné složení jejích obchodních příležitostí je důležitým obchodním tajemstvím. Vedení společnosti však ve zprávě z tohoto týdne prozradilo, jak se trh vyvíjí.Dva reklamní sektory byly označeny za obzvláště výkonné.První z nich se týkala spotřebního zboží , včetně sponzorované sekce společnosti McDonald’s na spořiči obrazovky Roku City. Tento marketingový kanál je pro společnost Roku vysoce maržovou operací a zájem o reklamu budující značku ze strany domácích značek, jako je McDonald’s, by mohl tento zdroj příjmů posunout na vyšší úroveň. Chcete využít této příležitosti?Za druhé, společnost Roku zaznamenala solidní nárůst prodeje reklamy související se zdravotními a wellness produkty. Tento nárůst naznačuje, že čerstvě podepsané nákupní partnerství se společností Shopify by mělo přinést ovoce. V rámci této dohody se na obrazovce Roku zobrazují reklamy s možností nakupování a vy můžete pomocí několika kliknutí odstraněním televizoru zadat objednávku spravovanou společností Shopify. Mezi první kupce reklamy v této službě patří značka doplňků stravy Olly společnosti Unilever a soukromý výrobce veslovacích trenažérů Ergatta.Roku City tak vypadá jako solidní tahoun růstu s podporou společnosti McDonald’s a služba Shopify odstartovala slibnou tržní příležitost. Další odvětví mohou následovat, jakmile se světová ekonomika vzpamatuje z nedávné inflační krize, ale toto jsou předáci pozitivního reklamního trendu Roku.Již jsem zmínil rozvíjející se platformu Roku City a zbrusu novou nákupní službu založenou na reklamách, kterou spravuje společnost Shopify, ale je toho víc.Podle průzkumů společnosti Nielsen Media je kanál Roku Channel již nyní významnou platformou pro nové materiály a ve druhém čtvrtletí představoval 3 % času, který spotřebitelé věnují streamované televizi. Úroveň zapojení diváků je srovnatelná se zavedenými streamovacími službami, jako jsou MAX společnosti Warner Bros. Discovery a Peacock společnosti Comcast.Řada chytrých televizorů se značkou Roku mohla zpočátku znít hloupě, protože specialista na platformy nezávislé na službách si cení možnosti uzavírat dohody a partnerství s jakýmkoli výrobcem zařízení. Řada 11 modelů televizorů Roku, prodávaných výhradně v obchodě Best Buy , však získává ocenění a zvyšuje prodeje. Tato zařízení, která jsou vždy vybavena celou řadou funkcí a služeb Roku, nikdy nebudou hlavním předmětem podnikání společnosti Roku, ale generální ředitel Anthony Wood je považuje za přátelskou vstupní bránu k hlavním produktům společnosti.„Televizory jsou nyní nejdůležitějším způsobem, jak přidáváme aktivní účty,“ řekl Wood v hovoru k výsledkům. „Značkový program Roku je něco, co je nové, daří se mu a má několik různých účelů. […] Program pod značkou Roku je přírůstkem [programu softwarových licencí], pokud vidíme, že podporuje inovace.“Společnost Roku v mnoha ohledech rozvíjí svou jednoduchou platformu pro streamování médií a také rozšiřuje své působení na trhu, například v Jižní Americe a západní Evropě. I když oživení reklamy bude chvíli trvat, tyto nápady by měly společnosti Roku pomoci dosáhnout organického obchodního růstu.Ve druhém čtvrtletí přibylo 1,9 milionu nových aktivních účtů a 10,4 milionu nových jmen ve srovnání s předchozím rokem. To představuje 16% nárůst, a to i přes náročnou ekonomickou situaci a rozsáhlé zpomalení v celém odvětví zábavy.Zároveň se počet streamovaných hodin společnosti Roku meziročně zvýšil o 21 % a ve druhém čtvrtletí dosáhl 25,1 miliardy hodin. Společnost nejenže přidává více účtů, ale také získává více času na obrazovce u průměrného diváka.Takto si vybudujete silnou uživatelskou základnu, která by vám měla zůstat dlouhodobě věrná. Roku se může soustředit na zisky a peněžní toky později. Zatím je hlavním záměrem neustálé přidávání uživatelů a hlubší zapojení. Vzhledem k tomu, že společnost začínala jako hardwarová divize streamovací služby Netflix , dává smysl, že Anthony Wood tuto zastřešující strategii doslovně kopíruje od staré mateřské společnosti.Netflix konečně přeřadil na ziskovou dráhu, a to 12 let poté, co z této streamovací služby vytvořil firmu. Příběh globálního růstu společnosti Roku je stále v plenkách a nevadí mi, že si na udržitelné zisky počkám několik let. S tímto opožděným plánem zisku se příjem na konci streamovací duhy o tolik zvětší.Ačkoli existuje několik důvodů, proč ocenit výkon společnosti Roku, nemůžeme přehlížet jednu zjevnou obavu: sektor médií a zábavy . M&E je tradičně největším a nejvýznamnějším sektorem nákupu reklamy společnosti Roku – je to logické, protože mnoho inzerentů nabízí služby přímo prostřednictvím platformy Roku. Pokud uvidíte reklamu na něco, co se vám líbí, je snadné se přímo na televizoru přihlásit k odběru další služby.Odvětví M&E však neplní svou část dohody. Místo toho, aby vedl, zaostává a časový plán obnovy se zdá být spíše maratonem než sprintem. Důvod? Nyní, když se ekonomika vrací do normálních kolejí, mohou probíhající stávky hollywoodských odborů scénáristů a herců ohrozit krátkodobé vyhlídky zábavního průmyslu.V tomto problémovém období nelze očekávat rychlé zotavení, což je pro investory, kteří se dívají na jinak dobré výsledky Roku, problém. Žádná investice není nikdy zcela bez slabých míst a v případě společnosti Roku by pomalé reklamní zakázky z odvětví M&E mohly být důvodem ke značným obavám.Na závěr dodejme, že navzdory pátečnímu vzrušujícímu cenovému skoku se akcie Roku pouze vrátily na svou pozici před rokem a za 52 týdnů zaznamenaly mírný 2% nárůst. Pokud jste si tedy mysleli, že jste propásli svou šanci naskočit na palubu Roku, zamyslete se znovu. Loni v létě jsem se domníval, že akcie Roku jsou podhodnocené, a i po tomto působivém skoku si za tímto názorem stojím. Před zprávou o výsledcích byly akcie ještě levnější, ale vyšší cena získala podporu i díky solidní aktualizaci hospodaření. Svou investici do Roku chci nyní zdvojnásobit stejně jako minulý týden.
Tagy: AkcierokurokutvstreamováníUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      15:47

      Co teď čeká letecké společnosti po bankrotu Spirit Airlines?

      15:32

      Zde je několik informací, které byste měli vědět o akciovém trhu v létě tohoto roku

      15:15

      UBS zvyšuje hodnocení výrobce skla Corning na „koupit“ díky růstu poptávky po vláknech poháněném umělou inteligencí

      15:00

      SAP zvýšil cílovou cenu díky poptávce po AI a síle BDC

      14:55

      TSMC Bernstein zvýšil cílovou cenu akcií díky zlepšeným vyhlídkám v oblasti umělé inteligence

      14:47

      UBS zvyšuje hodnocení ASML, očekává návrat výrobce čipů jako „kvalitního kombinátora“

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Amplitude
      Příležitost

      Amplitude: méně známý software, který může těžit z poptávky po AI

      7 září, 2025

      Softwarové společnosti obecně zaostávají za výrobci čipů v tom, jak rychle dokázaly zhodnotit příznivý vývoj v oblasti umělé inteligence. Výjimkou...

      Zdroj: Shutterstock

      Sweetgreen přináší do světa AI dnes tolik potřebnou efektivitu

      7 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Wall Street sází na společnosti DraftKings a Flutter před startem NFL

      4 září, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nejlepší akcie v oblasti kosmetiky, které stojí za pozornost

      4 září, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Společnost Brinker International míří k růstu o více než 30 %

      4 září, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Evercore očekává nové rekordy S&P 500 díky umělé inteligenci

      2 září, 2025

      Současný akciový trh je často přirovnáván k technologické rally z konce devadesátých let.

      Nejčtenější zprávy.

      Bessent útočí na Fed a požaduje omezení jeho vlivu a pravomocí

      6 září, 2025

      Nvidia může do 3 let výrazně posílit díky AI a datovým centrům

      5 září, 2025

      S&P 500 uzavřel seanci výše díky posílení akcií společnosti Alphabet

      3 září, 2025

      S&P 500 zakončuje seanci níže, zaměstnanost vyvolávají obavy

      5 září, 2025

      Aktivista Elliott tlačí na PepsiCo: inspirujte se Coca-Colou

      3 září, 2025

      Jak akcie Tesly zareagovaly na potenciální odměny pro Muska?

      6 září, 2025

      Slábnoucí trh práce v USA tlačí na rychlejší snížení sazeb Fedu

      7 září, 2025

      S&P 500 dosáhl rekordního uzavření, rostou naděje na snížení úrokových sazeb

      4 září, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Klarna

      Datum IPO: 10 září, 2025
      Potenciální ocenění: 13 - 14 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.