Nakupující přesunuli své výdaje zpět do obchodů a služeb, jako je cestování a restaurace, a společnosti zabývající se elektronickým obchodováním také čelily obtížným srovnáním s boomem tržeb v letech 2020 a 2021.
To však není důvod k tomu, abychom se tohoto odvětví vzdali. V dlouhodobém horizontu by měl elektronický obchod i nadále přebírat podíl na trhu od kamenných obchodů, protože doručování je stále rychlejší a objednávání pohodlnější. Je například snadné si představit, jak by technologie chatbotů s umělou inteligencí mohla změnit hlasové objednávání na zařízeních, jako je Alexa od Amazonu.
V této souvislosti vám přinášíme tři akcie e-commerce, které se nyní vyplatí koupit.
Zdroj: Pixabay
1. MercadoLibre
Pokud hledáte akcie e-commerce, které se vymykají trendu v tomto odvětví, MercadoLibre (MELI) je skvělou volbou. Tento latinskoamerický šampion v elektronickém obchodování pokračuje v dosahování dobrých výsledků na svých hlavních trzích a získává podíl na trhu, k čemuž mu pomohly problémy konkurentů, jako jsou Americanas a Sea Limited.
Kromě toho Mercado Pago, její digitální platební síť, která nabízí také prodejní automaty pro kamenné prodejce, podniky, jako je logistická služba Mercado Envios, a její úvěrová společnost Mercado Credito, vytvořily dohromady impozantní síť konkurenčních výhod.
Čísla mluví sama za sebe. Ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly příjmy o 56,5 % na měnově neutrální bázi na 3 miliardy dolarů díky 80% měnově neutrálnímu nárůstu celkového objemu plateb na 36 miliard dolarů a 34,7% nárůstu měnově neutrálního hrubého objemu zboží (GMV) na 9,6 miliardy dolarů.
Zdroj: Getty Images
Ziskovost se také nadále zvyšuje díky růstu obchodních aktivit, jako je reklama, která využívá schopnosti společnosti přivádět návštěvnost k prodejcům třetích stran na svém tržišti. Provozní marže v posledních čtvrtletích prudce vzrostla a ve 4. čtvrtletí dosáhla 11,6 %, což představuje provozní zisk ve výši 349 milionů USD.
Zdá se, že společnost MercadoLibre má před sebou dlouhou cestu růstu, protože se v Latinské Americe rozšiřuje střední třída, proniká na trhy mimo své hlavní trhy v Brazílii, Mexiku a Argentině a její ziskovost se zlepšuje s tím, jak se rozšiřuje její ekonomický prostor.
2. Global-e Online
Společnost Global-e Online (GLBE) možná není v oblasti elektronického obchodování známá, ale je jednou z nejrychleji rostoucích společností v tomto odvětví.
Global-e není internetový prodejce, ale technologická společnost, která pomáhá velkým platformám elektronického obchodu, jako je Shopify (SHOP -0,41 %), usnadňovat přeshraniční transakce.
Společnost usnadňuje přeshraničním prodejcům nastavení lokalizované webové stránky a rozhraní, lokalizované pokladny, která zahrnuje známé platební metody a platformy, a také globální logistiku, jakož i analýzu a data, která pomáhají zlepšit marketingová a strategická rozhodnutí.
Zdroj: Unsplash
V roce 2022 společnost Global-e zaznamenala celoroční nárůst GMV o 69 % na 2,45 miliardy dolarů a nárůst příjmů o 67 % na 409 miliard dolarů, a to díky vyváženému mixu příjmů ze služeb a příjmů z realizace.
Upravený zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) vzrostl o 50 % na 48,7 milionu dolarů, ačkoli podle obecně uznávaných účetních zásad (GAAP) je společnost stále výrazně ztrátová a její ztráta za rok činí 195,4 milionu dolarů.
Společnost by však měla dobře rozšiřovat svou činnost v oblasti služeb a v současné době testuje white-label prodej pro některé prodejce na Shopify, což umožní společnosti Global-e zpracovat celý proces.
Vzhledem k tomu, že přeshraniční elektronické obchodování stále roste, společnost Global-e Online by měla být hlavním příjemcem.
3. Shopify
A konečně, Shopify se i nadále jeví jako dobrá koupě za současnou cenu, která je zhruba o 75 % nižší než na vrcholu v roce 2021.
Společnost je i nadále jednoznačným lídrem v oblasti softwaru pro elektronické obchodování a obsluhuje více než milion obchodníků, včetně společností z žebříčku Fortune 500, jako je například Kraft Heinz.
Ačkoli společnost Shopify zaznamenala zpomalení růstu tržeb v důsledku protivětru v odvětví, stále se zdá, že je připravena stát se platformou pro nové prodejce v oblasti elektronického obchodování, a bude těžit z toho, až se růst elektronického obchodování opět zrychlí, jakmile se ekonomika začne zotavovat.
Zdroj: Unsplash
Zatím je také málo důkazů o tom, že by služba Buy with Prime přebrala společnosti Shopify významný podíl na trhu, přestože Amazon koncem ledna rozšířil svou nabídku na všechny oprávněné prodejce elektronických obchodů v USA.
Společnost Shopify mezitím pokračuje v solidním růstu na náročném trhu a její tržby ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly o 26 %, resp. o 28 % na bázi konstantní měny.
Společnost je stále v investičním módu, loni koupila společnost Deliverr, aby jí pomohla zlepšit řešení pro plnění objednávek, ale její model softwaru jako služby je schopen generovat značné zisky v měřítku a vzhledem k tomu, že hrubý objem zboží dosahuje 197 miliard dolarů, je zde spousta obchodů, které může společnost zpeněžit.
Nakupující přesunuli své výdaje zpět do obchodů a služeb, jako je cestování a restaurace, a společnosti zabývající se elektronickým obchodováním také čelily obtížným srovnáním s boomem tržeb v letech 2020 a 2021.To však není důvod k tomu, abychom se tohoto odvětví vzdali. V dlouhodobém horizontu by měl elektronický obchod i nadále přebírat podíl na trhu od kamenných obchodů, protože doručování je stále rychlejší a objednávání pohodlnější. Je například snadné si představit, jak by technologie chatbotů s umělou inteligencí mohla změnit hlasové objednávání na zařízeních, jako je Alexa od Amazonu.V této souvislosti vám přinášíme tři akcie e-commerce, které se nyní vyplatí koupit.Pokud hledáte akcie e-commerce, které se vymykají trendu v tomto odvětví, MercadoLibre je skvělou volbou. Tento latinskoamerický šampion v elektronickém obchodování pokračuje v dosahování dobrých výsledků na svých hlavních trzích a získává podíl na trhu, k čemuž mu pomohly problémy konkurentů, jako jsou Americanas a Sea Limited.Kromě toho Mercado Pago, její digitální platební síť, která nabízí také prodejní automaty pro kamenné prodejce, podniky, jako je logistická služba Mercado Envios, a její úvěrová společnost Mercado Credito, vytvořily dohromady impozantní síť konkurenčních výhod.Čísla mluví sama za sebe. Ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly příjmy o 56,5 % na měnově neutrální bázi na 3 miliardy dolarů díky 80% měnově neutrálnímu nárůstu celkového objemu plateb na 36 miliard dolarů a 34,7% nárůstu měnově neutrálního hrubého objemu zboží na 9,6 miliardy dolarů.Ziskovost se také nadále zvyšuje díky růstu obchodních aktivit, jako je reklama, která využívá schopnosti společnosti přivádět návštěvnost k prodejcům třetích stran na svém tržišti. Provozní marže v posledních čtvrtletích prudce vzrostla a ve 4. čtvrtletí dosáhla 11,6 %, což představuje provozní zisk ve výši 349 milionů USD.Zdá se, že společnost MercadoLibre má před sebou dlouhou cestu růstu, protože se v Latinské Americe rozšiřuje střední třída, proniká na trhy mimo své hlavní trhy v Brazílii, Mexiku a Argentině a její ziskovost se zlepšuje s tím, jak se rozšiřuje její ekonomický prostor.Společnost Global-e Online možná není v oblasti elektronického obchodování známá, ale je jednou z nejrychleji rostoucích společností v tomto odvětví.Global-e není internetový prodejce, ale technologická společnost, která pomáhá velkým platformám elektronického obchodu, jako je Shopify , usnadňovat přeshraniční transakce.Společnost usnadňuje přeshraničním prodejcům nastavení lokalizované webové stránky a rozhraní, lokalizované pokladny, která zahrnuje známé platební metody a platformy, a také globální logistiku, jakož i analýzu a data, která pomáhají zlepšit marketingová a strategická rozhodnutí.V roce 2022 společnost Global-e zaznamenala celoroční nárůst GMV o 69 % na 2,45 miliardy dolarů a nárůst příjmů o 67 % na 409 miliard dolarů, a to díky vyváženému mixu příjmů ze služeb a příjmů z realizace.Upravený zisk před započtením úroků, daní a odpisů vzrostl o 50 % na 48,7 milionu dolarů, ačkoli podle obecně uznávaných účetních zásad je společnost stále výrazně ztrátová a její ztráta za rok činí 195,4 milionu dolarů.Společnost by však měla dobře rozšiřovat svou činnost v oblasti služeb a v současné době testuje white-label prodej pro některé prodejce na Shopify, což umožní společnosti Global-e zpracovat celý proces.Vzhledem k tomu, že přeshraniční elektronické obchodování stále roste, společnost Global-e Online by měla být hlavním příjemcem.A konečně, Shopify se i nadále jeví jako dobrá koupě za současnou cenu, která je zhruba o 75 % nižší než na vrcholu v roce 2021.Společnost je i nadále jednoznačným lídrem v oblasti softwaru pro elektronické obchodování a obsluhuje více než milion obchodníků, včetně společností z žebříčku Fortune 500, jako je například Kraft Heinz.Ačkoli společnost Shopify zaznamenala zpomalení růstu tržeb v důsledku protivětru v odvětví, stále se zdá, že je připravena stát se platformou pro nové prodejce v oblasti elektronického obchodování, a bude těžit z toho, až se růst elektronického obchodování opět zrychlí, jakmile se ekonomika začne zotavovat.Zatím je také málo důkazů o tom, že by služba Buy with Prime přebrala společnosti Shopify významný podíl na trhu, přestože Amazon koncem ledna rozšířil svou nabídku na všechny oprávněné prodejce elektronických obchodů v USA.Společnost Shopify mezitím pokračuje v solidním růstu na náročném trhu a její tržby ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly o 26 %, resp. o 28 % na bázi konstantní měny.Společnost je stále v investičním módu, loni koupila společnost Deliverr, aby jí pomohla zlepšit řešení pro plnění objednávek, ale její model softwaru jako služby je schopen generovat značné zisky v měřítku a vzhledem k tomu, že hrubý objem zboží dosahuje 197 miliard dolarů, je zde spousta obchodů, které může společnost zpeněžit.
Hudební streamovací platforma Spotify získala ve středu výraznou podporu od analytické společnosti Oppenheimer, která zvýšila hodnocení jejích akcií z „perform“...