Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Cruise a Waymo získaly v San Franciscu povolení robotických taxíků

Kalifornské regulační úřady daly společnostem Cruise a Waymo zelenou, aby mohly nabízet komerční služby robotického taxi v San Franciscu 24 hodin denně a sedm dní v týdnu.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
2 září, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Waymo

Zdroj: Waymo

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Kalifornská komise pro veřejné služby (CPUC) se vyslovila pro společnosti AV navzdory rostoucímu odporu obyvatel a městských úřadů, které vyzývaly k opatrnosti a postupnému rozšiřování. Od chvíle, kdy se AV dostaly do ulic San Francisca, se objevilo mnoho případů, kdy vozidla selhala a zastavila uprostřed ulice, což se označuje jako „bricking“, a zablokovala tak dopravu, veřejnou dopravu a záchranáře.

Cruise i Waymo nabízejí v San Franciscu omezené placené služby – Cruise zpoplatňuje jízdy bez řidiče v noci a Waymo zpoplatňuje své robotické taxi po celém městě kdykoli během dne, ale za přítomnosti lidského bezpečnostního operátora. Prodloužení povolení umožňuje společnostem výrazně rozšířit své služby, a to bez omezení počtu robotaxíků, které mohou nasadit na silnice.

Zdroj: Waymo

Cruise i Waymo sice uvedly, že budou expandovat postupně, a ne najednou, ale pro úspěch společností je zásadní rozsah. Vývoj, testování a nasazení AV technologií stálo Cruise a Waymo miliony dolarů. Společnost Waymo musela v letošním roce omezit provoz poté, co Alphabet v prvním čtvrtletí vydal řadu rozhodnutí o propouštění. V červenci společnost ukončila svůj program samořízených nákladních vozidel, aby všechny dostupné zdroje přesunula na poskytování jízd. Pokud mají společnosti Waymo a Cruise získat návratnost svých investic, musí v San Franciscu i mimo něj exponenciálně růst.

CPUC nakonec odhlasoval rozšíření povolení, protože nepředpokládal, že by služby robotaxi mohly způsobit významná bezpečnostní rizika. Hlavním úkolem agentury je podporovat veřejný zájem zajištěním bezpečných, spolehlivých a cenově dostupných služeb veřejných služeb. Pokud služby Cruise a Waymo tyto požadavky splňují, nemá CPUC pravomoc je omezovat.

Mnozí z těch, kteří vystoupili během veřejného slyšení, vytýkali společnostem, že nenasadily robotické osy, které by byly v souladu se zákonem o zdravotně postižených. Žádali, aby CPUC požadoval jasnější pokyny pro společnosti, aby byly v souladu s ADA.

Advertisement

„Mohou vozidla bez řidiče pomáhat cestujícím, kteří potřebují doprovod do vozidla a z vozidla?“, řekla Laura Massey, členka sanfranciské Koordinační rady pro paratransit. „Mohou naložit a upevnit pomůcky pro mobilitu, jako jsou invalidní vozíky a chodítka? Dokáže vůz bez řidiče rozpoznat čekajícího nevidomého cestujícího? Dokáže na nevidomého cestujícího zavolat, že pro něj přijelo?“

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Getty Images

Jiní vyjádřili obavy, že Waymo a Cruise diskriminují lidi bez bankovního účtu a ty, kteří nejsou digitálně gramotní; že jen přidají tisíce dalších aut do ulic, které by se měly více zaměřit na mikromobilitu; a že berou pracovní místa ve městě, které trpí rostoucím počtem bezdomovců. Několik řidičů taxislužby a spolujízdy na slyšení promluvilo s tím, že se obávají ztráty zaměstnání a neschopnosti uživit své rodiny, pokud by robotická osa zvítězila.

Volající kritizující autonomní vozidla také uváděli, že komisař CPUC John Reynolds v minulosti působil jako „řídící poradce společnosti Cruise“, což představuje střet zájmů.

Mnoho připomínek veřejnosti, které podpořily žádosti o rozšíření AV jízd, pocházelo od osob zastupujících zájmy nevidomých.

„Když nastoupím do vozidla Waymo, mám pocit, že se nejen dostanu tam, kam potřebuji, podle svých vlastních podmínek, což je obrovské, ale mohu tak učinit beze strachu z obtěžování, osahávání, napadení nebo útoku,“ řekla Jessie Wollenskyová, která se označila za nevidomou ženu.

Další komentáře veřejnosti vyzývaly obyvatele, aby se nebáli technologického pokroku, a poukazovaly na to, že AV mohou učinit ulice bezpečnějšími a ekologičtějšími. Někteří lidé zastupující odbory, jako je Local87, uvedli, že věří, že Cruise a Waymo přinesou městu pracovní místa pro odboráře.

Zdroj: Cruise

Daniel Gregorski, 27 let, jeden z beta testerů Cruise, řekl serveru TechCrunch, že je rozšířením povolení nadšený. V noci pracuje jako asistent zdravotní sestry a jízdu v autonomním vozidle považuje za bezpečnější než jízdu v taxíku.

„Lidé jako já, kteří vystupují v jednu hodinu ráno a stále potřebují zachovat zvýšenou míru bezpečnosti, když jsou s lidským řidičem Uberu,“ řekl Gregorski. „Když jsem s robotickým řidičem, cítím se o něco bezpečněji. Mám pod kontrolou hudbu, teplotu, takže se během jízdy mohu cítit opravdu pohodlně.“

Společnosti o své vítězství tvrdě bojovaly. Zejména Cruise přešel v posledních měsících do ofenzivy. Společnost vydala celostránkové inzeráty ve velkých novinách po celých Spojených státech, v nichž tvrdila, že lidé jsou hrozní řidiči a robotické osy mohou zachránit životy. Cruise také tento týden zahájila petici, která naléhá na CPUC, aby jí povolil rozšíření povolení, a shromáždila 2 600 podpisů.

Kalifornská komise pro veřejné služby se vyslovila pro společnosti AV navzdory rostoucímu odporu obyvatel a městských úřadů, které vyzývaly k opatrnosti a postupnému rozšiřování. Od chvíle, kdy se AV dostaly do ulic San Francisca, se objevilo mnoho případů, kdy vozidla selhala a zastavila uprostřed ulice, což se označuje jako „bricking“, a zablokovala tak dopravu, veřejnou dopravu a záchranáře.Cruise i Waymo nabízejí v San Franciscu omezené placené služby – Cruise zpoplatňuje jízdy bez řidiče v noci a Waymo zpoplatňuje své robotické taxi po celém městě kdykoli během dne, ale za přítomnosti lidského bezpečnostního operátora. Prodloužení povolení umožňuje společnostem výrazně rozšířit své služby, a to bez omezení počtu robotaxíků, které mohou nasadit na silnice.Cruise i Waymo sice uvedly, že budou expandovat postupně, a ne najednou, ale pro úspěch společností je zásadní rozsah. Vývoj, testování a nasazení AV technologií stálo Cruise a Waymo miliony dolarů. Společnost Waymo musela v letošním roce omezit provoz poté, co Alphabet v prvním čtvrtletí vydal řadu rozhodnutí o propouštění. V červenci společnost ukončila svůj program samořízených nákladních vozidel, aby všechny dostupné zdroje přesunula na poskytování jízd. Pokud mají společnosti Waymo a Cruise získat návratnost svých investic, musí v San Franciscu i mimo něj exponenciálně růst.CPUC nakonec odhlasoval rozšíření povolení, protože nepředpokládal, že by služby robotaxi mohly způsobit významná bezpečnostní rizika. Hlavním úkolem agentury je podporovat veřejný zájem zajištěním bezpečných, spolehlivých a cenově dostupných služeb veřejných služeb. Pokud služby Cruise a Waymo tyto požadavky splňují, nemá CPUC pravomoc je omezovat.Mnozí z těch, kteří vystoupili během veřejného slyšení, vytýkali společnostem, že nenasadily robotické osy, které by byly v souladu se zákonem o zdravotně postižených. Žádali, aby CPUC požadoval jasnější pokyny pro společnosti, aby byly v souladu s ADA.„Mohou vozidla bez řidiče pomáhat cestujícím, kteří potřebují doprovod do vozidla a z vozidla?“, řekla Laura Massey, členka sanfranciské Koordinační rady pro paratransit. „Mohou naložit a upevnit pomůcky pro mobilitu, jako jsou invalidní vozíky a chodítka? Dokáže vůz bez řidiče rozpoznat čekajícího nevidomého cestujícího? Dokáže na nevidomého cestujícího zavolat, že pro něj přijelo?“Chcete využít této příležitosti?Jiní vyjádřili obavy, že Waymo a Cruise diskriminují lidi bez bankovního účtu a ty, kteří nejsou digitálně gramotní; že jen přidají tisíce dalších aut do ulic, které by se měly více zaměřit na mikromobilitu; a že berou pracovní místa ve městě, které trpí rostoucím počtem bezdomovců. Několik řidičů taxislužby a spolujízdy na slyšení promluvilo s tím, že se obávají ztráty zaměstnání a neschopnosti uživit své rodiny, pokud by robotická osa zvítězila.Volající kritizující autonomní vozidla také uváděli, že komisař CPUC John Reynolds v minulosti působil jako „řídící poradce společnosti Cruise“, což představuje střet zájmů.Mnoho připomínek veřejnosti, které podpořily žádosti o rozšíření AV jízd, pocházelo od osob zastupujících zájmy nevidomých.„Když nastoupím do vozidla Waymo, mám pocit, že se nejen dostanu tam, kam potřebuji, podle svých vlastních podmínek, což je obrovské, ale mohu tak učinit beze strachu z obtěžování, osahávání, napadení nebo útoku,“ řekla Jessie Wollenskyová, která se označila za nevidomou ženu.Další komentáře veřejnosti vyzývaly obyvatele, aby se nebáli technologického pokroku, a poukazovaly na to, že AV mohou učinit ulice bezpečnějšími a ekologičtějšími. Někteří lidé zastupující odbory, jako je Local87, uvedli, že věří, že Cruise a Waymo přinesou městu pracovní místa pro odboráře.Daniel Gregorski, 27 let, jeden z beta testerů Cruise, řekl serveru TechCrunch, že je rozšířením povolení nadšený. V noci pracuje jako asistent zdravotní sestry a jízdu v autonomním vozidle považuje za bezpečnější než jízdu v taxíku.„Lidé jako já, kteří vystupují v jednu hodinu ráno a stále potřebují zachovat zvýšenou míru bezpečnosti, když jsou s lidským řidičem Uberu,“ řekl Gregorski. „Když jsem s robotickým řidičem, cítím se o něco bezpečněji. Mám pod kontrolou hudbu, teplotu, takže se během jízdy mohu cítit opravdu pohodlně.“Společnosti o své vítězství tvrdě bojovaly. Zejména Cruise přešel v posledních měsících do ofenzivy. Společnost vydala celostránkové inzeráty ve velkých novinách po celých Spojených státech, v nichž tvrdila, že lidé jsou hrozní řidiči a robotické osy mohou zachránit životy. Cruise také tento týden zahájila petici, která naléhá na CPUC, aby jí povolil rozšíření povolení, a shromáždila 2 600 podpisů.
Tagy: cruiserobotaxisan franciscoWaymo

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Jak největší světoví výrobci automobilů zaostali v oblasti softwaru
      2. Tesla spouští robotaxi a vyostřuje souboj s Uberem a Lyftem
      3. Robotaxi se stávají realitou. Kdo má šanci zvítězit v Číně a dalších zemích?
      4. Akcie společností provozujících výletní plavby se letos zotavují. Zde je důvod
      Advertisement

      Breaking.

      12:12

      Glencore uzavírá bránu měděného giganta: Ekonomické dilema Kanady

      12:03

      Trhy kolísají: Palantir překvapuje, Trump omezuje export čipů

      11:59

      Švýcarsko čelí deflačním tlakům: Inflace překvapivě klesá

      11:55

      Trhy v napětí: Vládní shutdown a soudní pře otřásají investory

      11:52

      Kazimir: Přílišné úpravy ECB mohou destabilizovat trhy

      11:47

      Indické akcie posilují díky růstu v realitách a energetice

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      BofA označuje akcie s největším růstovým potenciálem před výsledky

      3 listopadu, 2025

      Výsledková sezóna stále pokračuje a investoři sledují každý nový report s očekáváním, zda firmy potvrdí pozitivní trend z posledních týdnů.

      Zdroj: Getty Images

      Společnosti s pozitivní dynamikou před vyhlášením výsledků

      3 listopadu, 2025

      Co přesně znamená dohoda mezi PayPalem a OpenAI pro akcionáře?

      2 listopadu, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Nižší ceny ropy? ExxonMobil prosperuje i ve složitějším tržním prostředí

      2 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Goldman Sachs sází na další růst společnosti Nvidia díky boomu AI

      1 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      BETA Technologies, Inc.

      Datum IPO: 4 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 7,2 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Inflace v eurozóně se blíží cíli, ECB drží úrokové sazby beze změny

      2 listopadu, 2025

      Exxon a Chevron překonaly očekávání, i když jejich zisky klesají

      1 listopadu, 2025

      S&P 500 klesá, technologický sektor utrpěl velký propad kvůli Metě a Microsoftu

      30 října, 2025

      Vládní program podle odborníků slibuje víc, než si Česko může dovolit

      1 listopadu, 2025

      S&P 500 klesá v důsledku propadu velkých technologických společností

      30 října, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025

      BofA označuje akcie s největším růstovým potenciálem před výsledky

      3 listopadu, 2025

      S&P 500 uzavřel výše, Amazon posílil díky výsledkům za 3. čtvrtletí

      31 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Citi vidí další růst pro těžaře Gold Fields díky rekordně drahému zlatu

      29 října, 2025

      Společnost Gold Fields patří mezi nejvýznamnější těžaře zlata na světě a v letošním roce se ocitla v centru pozornosti investorů.

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.